Mischa

Mitä joulukalenterin täytteeksi

10 posts in this topic

Ostin meidän tytöille (2- ja 3v) joulukalenterin, jossa on pieni rasia jokaista päivää varten. Nyt onkin sitten ongelma, että mitä ihmettä keksin noihin luukkuihin laittaa. Nyt olen hankkinut pinnejä, hiusklipsuja ja kaulakorut, mutta mitä muuta? Ideoita otetaan vastaan! :) (niin ja karkkia en halua luukkuihin laittaa ja mielellään en myöskään mitään täysin turhaa kuten jotain minilelu-hahmoja)

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten olisi tarrat tms? Tai vaikka pieniä joulukuusenkoristeita, jotka saisivat sitten ripustaa myöhemmin itse kuuseen :) Lisäksi tulisi mieleen esimerkiksi piparit ja pienet rusiarasinat, jos haluaa karkeille jonkun vaihtoehdon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos leivotte yhdessä pipareita, pienet piparimuotit on kivoja. Mulla taitaa olla vieläkin tallessa yksi, jonka sain vastaavasta kalenterista varmaan yli 20 vuotta sitten. :lol: Ja kuusenkoristeet kävi mullakin mielessä.

 

Mielenkiinnolla odotan minäkin ideoita, jos vaikka jo ensi vuonna jaksaisin kalenterin väsätä. :)

 

Jatkan vielä. Jos tytöillä on nukkeja, jotkut pienet nukenvaatteet tai -tavarat voisivat mahtua luukkuihin. Mä esim. olen jo pyytänytkin neulomataitoiselta mummolta tytön nukelle villasukat, kun lapsiraukka aina yrittää laittaa omiaan nuken neljäsenttisiin jalkoihin. Talveen muutenkin sopisivat jouluiset sukat, lapaset, kaulahuivi tai pipo.

 

Niin ja siitä tulikin mieleen tonttulakit! Jos ei vielä ole käytössä, anna ne kalenterin kautta.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos jotain "materialistista" haluaa laittaa niin olen tärmänny semmoseen, että ostetaan joku pieni lego juttu, jonka osat ripotellaan (tietty oikeessa järjestyksessä) luukkuihin. Ja yleensä loppupäähän niin on sit aattona kasassa uus lelu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie tein kalenterin pienistä pilttipurkeista kummitytölle. Noiden mainittujen lisäksi mulla oli pikku-myy heijastin, kiiltokuvia, sukat (mahtui just sinne purkkiin :) ) ja sellanen mehukatti hedelmävälipala. Jos olisin tehnyt itselle/omalle tytölle niin olis voinu laittaa myös jotain tekemisiä (leivotaan pipareita, tehdään lumi/jäälyhty, käydään pulkkamäessä tms), mutta kun tuli siskon tytölle niin en viitsinyt siskolle työpäivän päälle nakittaa tollaisia tehtäviä. Jojtain nukkekodin juttuja vois kanssa mahtua niihin luukkuihin jos sellainen löytyy.

 

* pikkusen väsyttää ja kirjotus on sen mukasta eli tosi hyvää suomea, sorry :) *

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hilla tuossa jo mainitsikin nuo tekemiset, meinasin meidän kalenteriin laittaa viikonloppuisin viestejä tontuilta: tänään laitetaan jouluvalot, nyt on piparien leivontaa, kuusenhakua, adventtina kynttilät jne. Ja jos on isompia tavaroita niin voi laittaa viestin, jossa kerrotaan mihin tonttu on tavaran piilottanut. Arkipäiville aattelin laittaa tarroja ja sen sellaista. Mietin, että tekisin tarroja varten jonkun taustakuvan (talvimaisema tms. kartongille) ja tarrat olisivat jouluisia ja niitä voisi laittaa sinne maisemaan. Jos vaan jostain saan revittyä ajan tähän :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ideoista! Kävin nyt ostamassa pienet piparkakkumuotit, tarroja, muovailuvahaa, pikkuiset vihkot, trikoiset hiuspannat ja sukat.

 

Vielä olisi tarkoitus ostaa pienet rusinarasiat, kynttilät ja kuusenkoristeet ja koristella tytöille pienet piparit..

 

Mutta edelleen jos lisää ideoita tulee niin mielelläni otan niitä vastaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on joskus ollut ainakin heijastin, minikirja, hammasharja, huulirasva, pikkueläimiä, kiiltokuvia, ilmapallo, led-tuikku, pikkuauto, hyrrä, taskukoiria/-kissoja ja tietenkin nameja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouluisia runoja, lauluja ja loruja kauniilla taustalla. Myöhemmin ne voi hyödyntää vaikka lorupussissa. Heijastin on kyllä hyödyllinen lahja ja viestit tontuilta myös hyväksi todettu idea. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kalenterista löytyy myös aika monta mitä jo mainittu, mutta lisäksi mm. Pentikin poro-jääkaappimagneetit, pienet purkkapaketit, jouluisia tarroja ja kimalleliimaa, joita voi hyödyntää sitten kun askarrellaan kavereille kortteja, 1 euron kolikko säästöpossuun laitettavaksi (meillä tämä on yksi lempipuuhista kun saa laittaa rahan possuun :D) ym. Aattona ajattelin laittaa tontun jättämän paketin, josta löytyy isoveljelle askartelusalkku ja pienemmälle vaikka joku palapeli, jotta illan odottelu ei tuntuisi niin pitkältä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now