Sign in to follow this  
Followers 0
Guest apua

Flirttailu muiden kanssa

21 posts in this topic

Tiedän kyllä, että jokaisessa parisuhteessa on omat tilanteensa ja asiat koetaan eri tavalla, mutta haluaisin kuulla mielipiteitänne (etenkin näin pikkujoulukauden aikoihin) siitä, että onko mielestänne jotain "flirttailun rajoja"? Mikä on parisuhteessa vielä sallittua ja mistä saa vetää herneet nenäänsä?

 

Ja missä vaiheessa flirttailu muuttuu pettämiseksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta sellainen flirttailu on ok, että sen voi tehdä porukan kuullen ja että muutkin voivat siihen yhtyä. Sellaista huumorimielessä tehtyä. Jos kukaan tällaista nyt edes flirttailuksi laskee. Suoraa, henkilökohtaista ja kahdenkeskistä flirttiä en hyväksy missään tilanteessa. En laske flirttailua kuitenkaan pettämiseksi, mutta kyllä sellainen toiminta parisuhdetta nakertaa. Höpöjuttuja semmoiset, että sillä saisi omaan parisuhteeseen jotain potkua, että flirttailee ulkopuolisten kanssa. Miksei flirttaile oman puolison kanssa?

 

Flirtillä tarkoitan sellaista pikkutuhmaa tai vihjailevaa puhetta tai erityisiä katseita ja kosketuksia. Tosimielessä tehdyn flirttailun tarkoitushan on saada vastapuoli kiinnostumaan itsestään, joten kyllä mulla kiehahtaisi, jos puolisoni tällaista harrastaisi. Sehän kertoisi siitä, että hän jakaa kahden ihmisen väliseksi tarkoitettua jännitystä ja kiihoketta jollekin toiselle, ja mun mielestä se on silloin aina pois siltä omalta puolisolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos näkökulmasta. Kaipaisin myös vähän mielipiteitä siitä, missä menee henkisen pettämisen rajat? Vaikka sänkyyn ei menisi, laskisitko pettämiseksi pitkiä keskusteluja ja yhteydenpitoa niin, ettei puoliso tiedä yhteydenpidosta koko totuutta. Meneekö pettämisen puolelle tällainen eräänlainen keskusteluyhteys yhdistettynä flirttailuun ja jonkinlaiseen fyysiseen kontaktiin (hieronta, ohi mennen hipaisut jne.)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vastailen tuohon ylläolevaan. Totta kai on toisen pettämistä puuhailla tämän selän takana jotain. Jos ei ole mitään salattavaa, ei tarvitse piilotella kahden normaalin henkilön välisessä suhteessa. Ei kaikkea tarvitse kertoa, mutta kyllä toisen pitää tietää totuus yhteydenpidosta. Ja jos ei pysty pitämään toisesta näppejään erossa, on se minusta jo merkki voimakkaasta ihastuksesta. Parisuhteessa oleva voi ihastua muihinkin, saa mielestäni myös flirttailla "kepeästi", mutta hiplailut menevät rajan yli.

 

Minusta se on hyvä raja, että voiko asiat tehdä toisen nähden noin suurinpiirtein. Minä kyllä joskus flirttailen, enkä mieheni läsnäollessa flirttailisi mutta voisin silti mieheni nähden flirttailla kuten flirttailen - ei mulla ole siinä mitään salakähmäistä. Flirttailen toki myös miehelleni ja hänelle paljon vihjailevammin ja "tuhmemmin" kuin jollekin muulle.

Edited by Anise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pidän pettämisenä kaikkea sitä, mitä aktiivisesti salailee toiselta. Salaillahan ei tarvitse, jos ei tee mitään väärää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneekö pettämisen puolelle jos kysyttäessä vastaa, mutta automaattisesti ei kerro kaikesta? Tai ehkä "vähän" kaunistelee totuutta.

 

Ja kyllä, aloittajalla on tilanne päällä ja siksi tällaisia kyseleekin. :(:girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ainakin pahempaa olisi juuri se luottamuksen pettäminen. Salailut tulee aina lopulta ilmi, uskon, siksi lasken sen pettämiseksi, luottamuksen pettämiseksi.

 

Eli joo, mä varmaan tässä tapauksessa laskisin sen pettämiseksi.. Mutta tilannesidonnaisiahan nää jutut aina on enkä tiedä tilanteesta(nne) nyt kovinkaan paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin. Tilanne on se, että oon ihastunut toiseen. Pientä flirttailua on ollut useita kuukausia, mutta viimeaikoina tilanne on ehkä luisunut pahemmaksi. Kuvioon on tullut mukaan pitkät keskustelut, satunnainen viestittely, joskus tilanteen salliessa kevyt kosketus ohimennen. esim. niskan tai olkapään silittely yms. Ja tieto siitä, että toinen osapuoli ei pidä tuollaista pahana. Onko tää menossa liian pitkälle ja miten tämmöisestä voi päästä yli? Vai tarviiko päästä? Onko tää vielä ihan "normisettiä" vai onko tässä aihetta loukkaantua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis puolisosi ei pidä tuollaista pahana? Vai se, jolle flirttailet?

 

Itse olisin vihainen, surullinen ja pettynyt, jos oma puolisoni tuollaista harrastaisi, mutta näinhän se ei ole jokaisessa parisuhteessa. Ehkä kannattaisi ottaa asia puheeksi oman kumppanin kanssa, kun asia selvästi sinua vaivaa tai sitten lopetat koko touhun, kun kerran aprikoit, onko toimintasi sallitun rajoissa. Ei tällaisia oikeastaan netissä tarvisi kysellä, koska täältä et saa vastaukseksi sitä, mitä puolisosi asiasta ajattelee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikuttaa sitä että sinulla on hiukan huono omatunto ts. tunnet syyllisyyttä ja se jo kertookin, että tiedät tekeväsi väärin. Tällaisen vaikutelman minä sain. Mikäli haluat pelastaa nykyisen suhteesi, kannattaisi lopettaa hölmöily ja miettiä mitä oikeasti haluat.

 

En tarkoita syyllistää, kun en oikeasti tiedä sinun tilannettasi. Päätä mitä haluat ja keskity siihen, ettei tarvitse lopun ikää katua tehtyjä tai tekemättömiä päätöksiä.

Edited by *puputti*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Ihan siksi tänne kirjoitan, että tilanne tosiaan mua vaivaa, mutta mietin että kannattaako tästä puolisolle mitään puhua, ettei hän "turhaan" pahoittaisi mieltään, sillä mitään tuota kummempaa ei ole (ainakaan vielä tapahtunut.)

 

Pahinta tässä nyt vaan on, että tilanne nyt on luisumassa koko ajan pidemmälle. Ja mä en haluaisi lopettaa tätä. Tiedän, että kuulostaa kamalalta. En kaipaa myötätuntoa enkä sääliä, vaan vinkkejä miten tästä tilanteesta oikeasti pääsisi eroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^joko petät miestäs ja koitat kestää, jätät miehes ja jatkat uuden kanssa tai jätät tuon ihastuksen ja jatkat miehes kanssa. Ne päätökset ei vaan aina ole niin helppoja ja yksiselitteisiä.

 

Mutta kuulostaa kyllä että omasta mielestäs menet jo nyt liian pitkälle, eli kannattaa pian päättää miten haluaa jatkaa.

 

muosk. kyllähän parisuhteessakin voi tulla ihastumisia toisia ihmisiä kohtaan, se vaan riippuu miten tilasteesta päättää selvitä.

Edited by anemone83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, mut just käytännön vinkkejä kaipaisinkin, että miten tilanteesta selvitään? Jos tätä toista ihmistä kuitenkin näkee olosuhteiden pakosta usein. Yritystä "irroittautua" on ollut, mutta aika heikoin tuloksin. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se ei tarvitse mitään muuta kuin päätöksen sinulta lopettaa kaikki sellainen yhteydenpito, juttelu, katsekontaktit, etenkin koskettelu ym. joka ruokkii ihastusta. Jos ihastusta kuitenkin näet olosuhteiden pakosta, niin suhtaudut häneen niin kuin keneen tahansa - puhut ne jutut, mitkä on pakko ja vain sitä, mikä ei liity mihinkään henkilökohtaisempaan tai intiimimpään. Mikäli haluat suhteesi säilyttää ja arvostat puolisoasi, niin kehotan tekemään tämän päätöksen. Muuten olet yhtäkkiä niin pitkällä liemessä, että puolisosi tulee satutetuksi joka tapauksessa. Uskon kyllä, että jo tämäkin vaikuttaa teidän parisuhteeseesi negatiivisesti ja ennen pitkää puolisosi kyllä huomaa, missä mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en katso tuota ihan "normisetiksi". Ehkä olisi hyvä ajatella miltä itsestä tuntuisi jos miehesi tekisi samalla tavalla jonkun toisen naisen kanssa? Olisiko petetty olo? Kärsisikö luottamus? Kuten joku tuolla jo sanoi, ei elämässä voi ihastumisia estää, tunteita tulee ja menee, mutta ne on ne teot joilla on merkitystä. Pettääkö vai ei, ylittääkö raja vai ei. Sinuna miettisin nyt todella tarkkaan onko kaikki tuo toisen miehen kanssa touhuilu sen arvoista. Pelissä kun ei ole pelkästään sinun tunteesi, vaan saatat toimillasi loukata todella pahasti toisen tunteita ja se on iso asia kantaa omallatunnolla. Toivottavasti löydät ratkaisun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^joko petät miestäs ja koitat kestää, jätät miehes ja jatkat uuden kanssa tai jätät tuon ihastuksen ja jatkat miehes kanssa. Ne päätökset ei vaan aina ole niin helppoja ja yksiselitteisiä.

Mun mielestä se ei tarvitse mitään muuta kuin päätöksen sinulta lopettaa kaikki sellainen yhteydenpito, juttelu, katsekontaktit, etenkin koskettelu ym. joka ruokkii ihastusta.

Itse en katso tuota ihan "normisetiksi". Ehkä olisi hyvä ajatella miltä itsestä tuntuisi jos miehesi tekisi samalla tavalla jonkun toisen naisen kanssa? Olisiko petetty olo? Kärsisikö luottamus?

 

Tässä kiteytyvät mielestäni oleelliset asiat asian tiimoilta.

Valta on sinulla ja vaikka tiedät, miten kannattaisi toimia, on sen konkretisoituminen ehkä haasteellista tällä hetkellä.

 

Tsemiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllä se puoliso tuon kuvion oli jotenkin aavistanu. Puhuin asiasta puolison kanssa ja musta tuntui, että se oli hyvä ratkaisu. Mies oli itsekseen pyöritelly päässään mun käytöstä ja toi tilanne (yli puoli vuotta jatkunut) on tässä taustalla kuitenkin koko ajan vaikuttanut elämään jollain tapaa ja heijastunut perheeseen. Mies oli miettinyt, että onko hän jo vainoharhainen vai kuvitteleeko että mulla on joku säätö. Mutta hyvin se mut tuntee ja on tajunnut koko kuvion. (Ja välillä hienotunteisesti yrittänyt kysyäkkin asiasta, mutta mä oon vaan kuitannut asiat nopeasti ja sanonut ettei mitään ole.)
Miehestä oli helpottavaa kuulla, ettei homma ole tuon pidemmälle mennyt, mutta tietty harmitti asia. Mut jotenkin oli kuitenkin hyvillään että puhuin asiasta.
Musta tuntuu, että jos en olis puolison kanssa puhunut, olis tuota pelleilyä ollut helpompi jatkaa. Nyt on itselläkin helpottunut olo ja helppo viheltää peli poikki.
Kuitenkin muuten tuntuu siltä että miehen kanssa on mennyt tosi hyvin. Tuo asia on vaan nakertanut tässä, mutta toivottavasti nyt on kokonaan ohi.
Haluan vaan sanoa, että jos joku muu samanlaisen asian kanssa kipuilee, niin mulle ainakin tuo asian ottaminen puheeksi oli helpotus. Ja miehelle kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teit varmasti oikean ratkaisun. Omalle miehelle puhuminen tekee asian itsellekin konkreettisemmaksi ja sitä myöten helpommaksi kuitata omalta osalta lopetetuksi, kun on oikeasti oman miehen tuki siinä taustalla. Sun miehen reagointi on esimerkillistä, tuollaisesta miehestä ei missään nimessä kannata päästää irti minkään kevyen flirtin ja sen tuottaman omanarvonnousun tunteen vuoksi. Voiko olla, että tuo toinen mies ja sen kanssa tapahtuva flirtti onkin enemmän sitä nautintoa, mikä itselle tulee, kun joku muukin kuin oma mies on kiinnostunut? Eikä siitä, että tuo toinen mies olisi joku unelmien täyttymys. Näinhän se hyvin usein menee. Vaikeinta kai onkin olla antamatta itselle ja tuolle "nautinnolle" periksi, vaan tiukasti asettua vastustamaan omaa käyttäytymistä, joka johtaisi flirttiin ja luistaisi aina vaan pidemmälle (koska se jos mikä on oikeasti helppoa). Tiukan itsekurin ja ajan myötä ihastus hälvenee, koska sitä ei enää itse ruoki, eikä anna toisenkaan osapuolen ruokkia, vaan antaa yksiselitteisesti selvän viestin, että "pelailut" on ohi. Kyllä torjunnan jossain vaiheessa huomaa ja älyää luovuttaa, jos omat flirtit ei enää saa mitään vastakaikua.

 

Tsemppiä ap tilanteeseen, joka ei ole helppo, mutta se on täysin sinun vallassasi ja voit pelastaa perheesi ja parisuhteesi vain olemalla itsesi kanssa tiukka! Mahtava mies sulla on jo rinnallasi, et tarvitse toista vain itsetuntoasi ja "markkina-arvoasi" kohottamaan, ja vielä se, että olette voineet asiasta rehellisesti keskustella on iso ja merkittävä askel parempaan suuntaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0