Sign in to follow this  
Followers 0
Kurukulla

Suuri kysely äitiysvaatteista, osa 1 (äänestys toimii)

   77 members have voted

  1. 1. Monetko äitiyshousut sinulle on? (Myös lyhytlahkaiset lasketaan.)

    • 0
      1
    • 1-3 kpl
      20
    • 4-6 kpl
      15
    • 7-9 kpl
      5
    • 10-12 kpl
      0
    • Enemmän kuin 12 kpl
      0
  2. 2. Montako äitiyspaitaa sinulla on?

    • 0 kpl
      7
    • 1-3 kpl
      15
    • 4-6 kpl
      10
    • 7-9 kpl
      4
    • 10-12 kpl
      1
    • Enemmän kuin 12 kpl
      1
  3. 3. Montako äitiyshametta tai mekkoa sinulla on?

    • 0 kpl
      20
    • 1-3 kpl
      17
    • 4-6 kpl
      1
    • 7-8 kpl
      1
    • 9-12 kpl
      1
    • Enemmän kuin 12 kpl
      0
  4. 4. Montako äitiysvaatetta sinulla on yhteensä? (Myös, takit, alusvaatteet ym.)

    • 0 kpl
      0
    • 1-5 kpl
      11
    • 5-10 kpl
      7
    • 10-15 kpl
      10
    • 15-20 kpl
      4
    • 21-25 kpl
      3
    • 25-30 kpl
      2
    • Enemmän kuin 30 kpl
      2
  5. 5. Paljonko käytit rahaa äitiysvaatteisiin kaiken kaikkiaan?

    • 0 €
      0
    • 1 - 50 €
      9
    • 51 - 100 €
      9
    • 101 - 150 €
      6
    • 151 - 200 €
      8
    • 201 - 250 €
      3
    • 251 - 300 €
      1
    • 301 - 350 €
      1
    • 351 - 500 €
      0
    • Enemmän kuin 500 €
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

11 posts in this topic

Ostin jo kuumeiluaikana äitiysvaatteita ja kuvittelin raskauden olevan ihanaa hattaraa pyöristyvän vatsan kanssa. Kuvittelin myös haluavani korostaa vaatteilla vatsan seutua. Kun se maha sitten alkoi kasvaa ja raskauden hormonihuurut vaikuttamaan, niin en todellakaan enää halunnut korostaa vatsan seutua, vaikka muut kehuivatkin sitä somaksi ja kauniiksi. Itse en kokenut niin, vaan tunsin itseni lähinnä epänaiselliseksi läjäksi. :girl_sigh:

 

Äitiysvaatteita oli hankittuna siis aivan liikaa ja moni niistä jäi käyttämättä. Suurimman osan ostin käytettynä ja osan sitten H&M: ltä tai vastaavista kaupoista. Muutaman ostin myös naapurimaan kaupoista. Opin tästä sen, että jos joskus vielä olen raskaana, niin sitä vaatetta ei tarvitse paljoa. Parit housut, pari paitaa ja äitiyssukkiksia sekä pari hametta riittää mainiosti mammamallistosta. Tästä raskaudesta säästän muutaman paidan, joka menee alusta loppuun asti, parit mammafarkut sekä farkkuhameen ja vakosamettihameen. Eli hyvällä tuurilla mun ei tarvitse hankkia yhden yhtäkään äitiysvaatetta seuraavassa raskaudessa. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä taas alunperin ajattelin, että ihan turhaa ostaa hirveästi äitiysvaatteita, kun ne on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Ajattelin, että jos ostan parit äitiyshousut ja sitten käytän tavallisen malliston tunikoita ja siinä se. Mulla oli aika alavireinen mieliala melkein koko raskauden ajan ja huomasin sitten kuitenkin piristyväni kivoista vaatteista, ja niinpä niitä äitiysvaatteita tulikin hankittua aika paljon lopulta. Oli vaan niin paljon pirteämpi olo, kun koki näyttävänsä ihmiseltä ja vaatteet ei kiristäneet tai puristaneet. Kerrankin ei tarvinnut ahdistua siitä, näyttääkö maha isolta, vaan se maha sai ihan luvan kanssa olla iso, kun siellä asusti vauva. Suurimman osan ostin käytettynä, että en nyt mitään kamalaa omaisuutta niihin äitiysvaatteisiin tuhlannut. Jos olisin ollut fiksumpi, olisin ostanut enemmän semmoisia paitoja, jotka käy imetysaikanakin. Tuli nimittäin imetysvaatteiden hamstraaminen eteen sitten vauvan synnyttyä, kun imetysaikanakin on mun mielestä kivempi käyttää sellaisia vaatteita, joista tykkää sen käytännöllisyyden lisäksi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin äitiysvaatteita pääasiassa H&M:ltä, mutta siellä se äitiysvaatevalikoima on sen verran tylsä, että aika paljon ostin vaatteita (paitoja) ihan normimallistoista sellaisia, jotka sopii mahankin kanssa. Vanhoissa vaatteissa ei paljonkaan sellaisia ollut, paidat oli liian lyhyitä.

 

Tiesitkö että se on oikeasti äitiys eikä äityis? :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennesiltä ostin kahden mammafarkut ja kaverilta sain yhdet äitiyshousut. Äitiyspaitoja ostin käytettynä kaksi, joita pidin muutamia kertoja. Omat vaatteet (myös farkut) menivät päälle melkein loppuun asti, joten varsinaisille äitiysvaatteille ei ollut hirveästi edes tarvetta. Jonkin verran taisin ostaa ihan perus trikoopaitoja H&M:stä ja Gina Tricosta yhtä kokoa isompana kuin normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös kahdet äitiysfarkut. Muuten käytin omia vanhoja vaatteitani. Loppuraskaudesta aloin kylläkin olla jo niin iso, että piti käydä ostamassa isompia paitoja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ostin jo kuumeiluaikana äitiysvaatteita ja kuvittelin raskauden olevan ihanaa hattaraa pyöristyvän vatsan kanssa. Kuvittelin myös haluavani korostaa vaatteilla vatsan seutua. Kun se maha sitten alkoi kasvaa ja raskauden hormonihuurut vaikuttamaan, niin en todellakaan enää halunnut korostaa vatsan seutua, vaikka muut kehuivatkin sitä somaksi ja kauniiksi. Itse en kokenut niin, vaan tunsin itseni lähinnä epänaiselliseksi läjäksi. :girl_sigh:

 

Äitiysvaatteita oli hankittuna siis aivan liikaa ja moni niistä jäi käyttämättä. Suurimman osan ostin käytettynä ja osan sitten H&M: ltä tai vastaavista kaupoista. Muutaman ostin myös naapurimaan kaupoista. Opin tästä sen, että jos joskus vielä olen raskaana, niin sitä vaatetta ei tarvitse paljoa. Parit housut, pari paitaa ja äitiyssukkiksia sekä pari hametta riittää mainiosti mammamallistosta. Tästä raskaudesta säästän muutaman paidan, joka menee alusta loppuun asti, parit mammafarkut sekä farkkuhameen ja vakosamettihameen. Eli hyvällä tuurilla mun ei tarvitse hankkia yhden yhtäkään äitiysvaatetta seuraavassa raskaudessa. :grin:

Komppaan edellistä... Nyt mietinkin sitten, missä ja miten saisin äitiysvaatteet myytyä...  :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista millainen äänestys oli viimeksi, mutta tällaisen tein nyt tällä kertaa. :)

 

Korjaan myös tuon osan 2.

Edited by Kurukulla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ostin juuri ensimmäiset mammafarkut (rv 27+ menossa), kun omat alkavat painaa liikaa vatsaa. Muuten olen itse ostanut vain rintaliivit, jotka menee sit myös imettäessä. Kaksi muuta äitiysvaatetta olen saanut - paidan anopilta ja sukkahousut omalta äidiltäni. Eli neljä äitiysvaatetta löytyy, leggingseistä vielä haaveilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ostanut yhdet äitiysfarkut H&M:ltä ja kirpparilta yhden äitiystopin ja a-linjaisen talvitakin. Niin ja yhdet äitiyssukkikset ostin, mutta niitä en ole käyttänyt vielä kertaakaan, kun matalavyötäröiset normisukkikset ja -legginsit on toimineet aivan hyvin. Kyllähän se vähän tympii, kun mulla pyörii kahdet siistit housut käytössä, mutta ajattelin ettei tää nyt niin pitkä aika ole. Mulla on kuitenkin paljon normivaatteita joita voin edelleen käyttää, sillä pidän paljon mekkoja ja tunikoita. Myös monet koti-, jumppa- ja yöhousut on menneet koko ajan joustavan vyötärön takia. Joitain raskausmahan kanssa sopivia normivaatteita olen toki ostanut, esim. kirpparilta sellaisia paitoja joissa ei haittaa jos venyvät mahan kohdalta pilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0