Leena

Vauva- ja lapsiaiheiset lehdet

266 posts in this topic

Keskustelua vauvalehdistä, niiden välittämästä maailmankuvasta, hyvistä tai huonoista jutuista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut aikoinaan kumpikin lehti ja näin taaperon äitinä oon tykästynyt enemmän Kaksplussaan. Jotenkin siinä on jutut enemmän mun makuuni. Tietoakin löytyy kivasti. Vauvalehden jutut toistaa itseään enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään meidän perhe lehdestä, vauva asiat ei ole tällä hetkellä ajankohtaisia. Jutut on lyhyitä, mutta niitä on monipuolisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehti on tosi hyvä ja monipuolinen. Uudesta KaksPlussasta tykkään myöskin. Hyvä kun se on jaettu ikäryhmittäin. En kuitenkaan tilaa ko. lehtiä, vaan ostan irtonumeroita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän perhe tulee ja tosi tyytyväinen olen. On niin monipuolisesti juttuja. Aika paljon kasvatukseen liittyviä juttuja joita kaipaa kipeästi nyt kun lapsi on uhmaiässä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvalehti tulee meille, tullut jo noin vuoden verran (eli siis jo ennen kuin vaavi oli yritykses). Raskausaikana on tullut selattua niitäkin lehtiä uudelleen, jotka tulivat ennen plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvaa tilasin vuoden verran ja se sai riittää. Jotenkin siinä lehdessä tympi jokin. Pääasiassa jutut oli ihan ok ja kivoja, mutta kun jokaisessa lehdessä jokin sai näkemään punaista, niin tilaus sai päättyä. :rolleyes:

 

Nyt tilaan sitten Meidän perhettä, kun on kiva saada edes jotain lehtiä (en tilaa muita). Tähän mennessä olen tykännyt, koska lehti käsittelee kaikenikäisiä lapsia. :)

 

Uuden Kaksplussan näytenumeron pistin nytten tilaukseen. Ennen en oo ko. lehdestä tykännyt, koska se on ollut jotenkin liian sekava ja täysi. Saas nähdä, millainen on uusittu versio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle on tullut Vauva-lehti ja Kaksplus kohta kaksi vuotta. Vauva-lehdestä oon tykännyt enemmän ja harkinnut Kaksplussan tilauksen lopettamista, mutta taidan nyt jatkaa tilausta ainakin hetken, kun siihen tuli se uudistuskin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tullut helmikuusta saakka Vauva-lehti ja olen kyllä tyytyväinen. Kaikki jutut tulee kahlattua läpi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai kiva, täällä olikin jo tällainen aihe. Tässä mietiskelinkin, mitä vauvalehtiä yleensäkin Suomessa on ja mikä niistä kannattaisi ehkä tilata... Tosin taidan lykätä sitä tilausta sinne asti, kun vauveli ilmoittaa tulostaan, kun olen tässä suhteessa vähän taikauskoinen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveiluvaiheessa tilasin Odotusta, Vauvaa ja Kaksplussaa. Kun sitten vauvamme synnyttyä tilaukset päättyivät niin uudelleen olen tilannut vain Vauvan, kun siinä sattui olemaan hyvä tarjous. Kaikista lehdistä kyllä pidin ja tuli luettua kannesta kanteen, mutta Kaksplussassa oli enemmän ekan lapsen haaveilijalle/odottajalle/hoitajalle ei-vielä-niin-ajankohtaisia juttuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi tilasi meille Vauva-lehden. Olen tykännyt. Tulee luettua tarkkaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhtä odotuslehteä luin vasta nyt (nimeä en muista) ja tykästyin siihen, mutta sitä en ole enää kaupoissa nähnyt?

No, tuolla tiedolla kukaan nyt ei tee mitään... :P Anyway, Vauva-lehti tulee ja sitä oon saanut kälyltä ison pinon.

Koen että siinä lehdessä on tähän ajankohtaan sopivia asioita käsitelty hyvin. KaksPlussasta tuli jonkun aikaa muutama

näytenumero, mutta kuten nimikin jo sanoo, keskittyy se miusta enemmän tuonne taaperoikään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko pienen otannan perusteella olen tullut siihen tulokseen, ettei minun kannttaa ostaa vauva-aiheisia lehtiä. Asiallisin mielestäni on ollut 9 kuukautta-lehti. Taitaa vaan ilmestyä todella harvoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Perhe tuli mutta mulla oli sen kanssa tuo "joka lehdessä jokin sai näkemään punaista" niin lopetin tilauksen. Muutama lehti sieltä vielä vissiin tulee vielä...

 

Vauvan ja Kaksplussan tilasin nyt kun odottaa, parit irtonumerot ostin ja odotin hyviä tarjouksia että sai halvemmalla.

 

Kaksplussaan kävin juuri laittamassa palautetta faktavirheestä yhdessä artikkelissa, oli nimetty yksi paikka kuuluvaksi sellaiselle kunnalle mille se ei kuulu... on varmaan ollut näiden haastateltavien moka, eivät ole tienneet eikä lehti ole asiaa tarkastanut.

 

Muuten oon ihan tyytyväinen, tosin enemmän tietoa asioista saa netin kautta kuin näiden lehtien suppeista artikkeleista...

 

Katsoo nyt kummasta tällä kertaa tykkää enemmän...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehti on tullut muutamaan otteeseen, siinä toistuu turhan usein samat jutut mun mielestäni. Kaksplussa vanhan mallisena on tullut myös, ihan kiva, uudesta sain näytenumeron, ja se oli mun mielestäni liian mainosmainen, siis jutut ja mainokset lehdessä sulautuivat liian hyvin toisiinsa, oli vaikea erottaa mikä on mainosta ja mikä artikkelia. Meidän perhe tulee tällä hetkellä ja siitä tykkään sen monipuolisuuden takia, nyt kun raskausasiat on omalta osalta käsitelty jo, niin paras vaihtoehto mulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva-lehteä olen tilannut jonkin aikaa ja olen tykännyt siitä: sisältää sopivassa suhteessa asiaa sekä vauvoista että odotuksesta. Kaksplussasta tilasin näytenumeron, mutta odottelen sitä vielä saapuvaksi. Muita odotus- ja vauva-aiheisia lehtiä en ole tilannut enkä lukenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin justiinsa Vauva-lehden. Kaksplussa muuttui uudistuksen myötä minusta huonompaan suuntaan, joten nyt oli helppo tehdä päätös näiden kahden lehden välillä. :) Odotus ja vauvat-lehteä tykkäsin lukea, mutta se nyt lopettettiin Kaksplussan uudistuksen myötä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin oon sen verran taikauskoinen etten uskalla tilata ennenkuin vauveli ilmoittaa tulostaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutaman numeron olen Vauva-lehteä lukenut kun ilmaiseksi olen saanut, mutten oikein tykästynyt. Tulisin varmaan ihan neuroottiseksi jos lukisin tuommoisia lehtiä päivät pitkät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin ensin irtonumerot sekä KaksPlussaa että Vauva-lehteä ja sitten raaka peli: sen tilaan kumpi näyttää paremmalta yhden lehden perusteella. Vauva-lehti vei ehdottomasti voitin minun yhden hengen gallupissani (mies ei osannut ottaa kantaa :rolleyes: ). Vauva-lehti oli pelkästään odotuksesta ja vauvoista, ei enää mistään 5-v tenavista. Tuon ikäiset lapset kun ei ole itselle ajankohtaisia. Esikoista tässä odotellaan ja tässäkin on tarpeeksi miettimistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekkin olen pyöritellyt käsissäni oikeastaan jokaista odotus-, vauva-, lapsi- ja perhelehteä mitä olen kaupassa nähnyt, mutta yksikään ei ole vielä kotiin asti eksynyt. Ostan sitten kun on tarve.

 

nimim. "vasta kuumeilija"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin Vauva-lehden raskauden puolivälissä.

Taisin sellaisen vuoden mittaisen jakson ottaa, ja laskun otin yhdessä erässä ja heti sen maksettuani peruin lehden.

 

Eli se tulee minulle nyt vielä kesän ajan, mutta sitten ei.

Katselen sitten uudestaan mikä lehti olisi ajankohtainen.

 

Nyt jo huomaan, että sekin lehti alkaa ns. toistaa itseään.

Eli esim. viimekertainen numero oli "suuri odotusnumero", joka ilmestyy ilmeisesti kerran vuodessa ko. lehdeltä.

 

Mielestäni nämä lehdet eivät "mene vanhaksi", joten se tieto lapsen/vauva flunssan hoidosta pätee vaikka lehti olisikin vuoden-kaksi vanha.

Ystäviltäni sain myös muutaman vanhemman lehden luettavaksi. Ja ihan asiaa niissäkin oli, vaikka siis eivät olleet tuoreimpia painoksia.

 

Itse olen ajattellut myös säästää ko. lehdet, jotta myöhemmin voin ilahduttaa niillä jotain ystävääni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now