Leena

Vauva- ja lapsiaiheiset lehdet

266 posts in this topic

Tilasin Vauvan, koska tilaajalahjaksi piti saada HARMAA hoitolaukku. Laukku saapui eilen...mutta p***n ruskeana :angry:

 

Mun mainoslapussa lukee tyylikkään ruskea väri. Mutta on siis p***n ruskea. Eipähän näy, jos hoitoalusta vähän likaantuu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanoivat aikanaan neuvolassa, että tilaavat vauva- ja kaksplussaa sinne hysteeristen soittojen takia.

 

Välillä jutut lehdissä oli silloin (nykysistä ei tietoa) niin lennokkaita, että halusivat olla kärryillä mitä kauhukuvia lehdessä nyt on maalailtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää KaksPlussa lehti! Tai se odotus,-vauvat,-ja taaperot. Se on mun mielestä enimmäkseen taaperoihin suuntautuva lehti ja pienistä vauvoista mainitaan koskaan tuskin sanaakaan. Odotus on jäänyt myös yhdeksi palstaksi.

 

Uusin KaksPlussassa oli esittelyä haalareista ja mä ajattelin, että saan jotain ideoita niistä meidän 4kk ikäiselle vauvalle. In my dreams! Kaikki oli suunnaattu vanhemmille lapsille. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselleni tulee jo Vauva sekä Kaksplus, ja mielestäni Vauva on parempi kuin Kaksplus. Muista lehdistä ei ole kokemusta vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun pitäis kertoa appivanhemmille jotain joululahjatoiveitani, ja ajattelin että voisin toivoa mm. jonkun vauvalehden lahjatilauksen. Tämän ketjun kommenttien perusteella taidan toivoa Vauva-lehteä. Ehkä ensi jouluna vois toivoa seuraavaksi vuodeksi vaikka KaksPlussaa, jos se on siinä vaiheessa ajankohtaisempi lehti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä saan kans työn puolesta Vauvan, KaksPlussan ja Meidän perheen. Itelle en näitä tilais, nyt tulee töistä otettua bussilukemisiks lähinnä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Kaks Plus (mies tilasi lahjaksi), ja olin siita alussa ihan intona mutta jo kolmatta numeroa lukiessa alkoi arsyttaa ne tyhjat sivut! Joka sivulla on lukemista korkeintaan puoleksi minuutiksi. Joko ISOJA kuvia tai otsikoita, tai sitten vaan kirjoitusta puolella sivulla, isoilla marginaaleilla. Koko lehden lukee lapi vartissa, vaikka kuinka yrittaisi lukea ihan kaiken.

Ja osa artikkeleista on tosiaankin kirjoitettu niin holmosti, ihan kuin lukijoilla ei olisi aivoja ollenkaan. Pitais kai laittaa niille palautetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksanut ketjua lukea aihetta pitemmälle... mutta jos joku haluaa niin Tampereelle voin toimittaa / saa hakea ilmatteeksi seitsemän numeron nipun kaksplus ja vauvalehtiä. Vähän luettuja, ei ollut mun juttu :lol: Ovat kaapissa odottaneet kaveria hakemaan, mutta hän ilmoitti, että he haluavat vain uusia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksplussassa ei ole yhtään mitään odottajalle tai ihan pienen vauvan äidille, siksi tilasin Vauva-lehden. Myöhemmin ehkä voisin kuvitella tilaavani jonkin muun. Ihan tyytyväinen olen ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ostanut joitain Vauva-lehden irtonumeroita, vaikka en olekkaan vielä raskaana ja olen kyllä tykännyt niistä. Nyt viimeksi ostin 9 kuukautta-lehden sitä sen enempää selailematta ja kun avasin sen kotona, niin olin TODELLA pettynyt. Lehti on niin halvan ja amatöörimaisen näköinen, että vaikka siinä voisi olla jotain ihan mielenkiintoisia juttuja, niin en jaksa lukea niitä, kun lehti on niin ikävän näköinen. Harmittaa joka kerta kun avaan lehden. Jos yhtään on esteettistä silmää, niin en suosittele sitä kenellekkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle alkaa nyt vuoden alusta tulemaan Vauva-lehti, kun mies tilasi sen joululahjana. Olen irtonumeroita ostanut ja mielestäni Vauva on parempi kuin Kaksplus. On tuossa Kaksplussassa välillä ihan mielenkiintoisia juttuja, mutta voin sanoa, että Vauvassa on ollut joka lehdessä enemmän kuin yksi mielenkiintoinen artikkeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asustelen ulkomailla ja kaipaisin suomalaista lehtea, joka nimenomaan keskittyy raskausaikaan tai vauvoihin? Tallaistako ei enaa Suomessa ilmesty, paitsi tuo 9 kuukautta, jota ei vissii kovasti ole taalla kehuttu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

olisikohan kellään itähelsinki alueella vauvaa tai kaksplussaa tarpeettomana? nimenomaan uusimmat numerot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mihinkään vauva-aiheisiin lehtiin kovin syvällisesti tutustunut, mutta näin pintapuolisesti tuntuu siltä, että vauvakuume- ja odotusvaiheessa ja vauvan ollessa ihan pieni, olisi Vauva-lehdessä enemmän luettavaa. KaksPlus ehkä sitten kun lapsi on kasvanut vähän vauvaiästä vanhemmaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäisin lukea nimenomaan odotus-, yritys- ja lapsettomuusaiheisia artikkeleita, joita on lähinnä Odotus- ja 9 kuukautta -lehdissä. Tai niissäkin lähinnä noita kahta ensimmäistä. Aika kalliitakin ovat, mutta onneksi samantyyppisiä juttuja voi lukea ilmaiseksi esimerkiksi täältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee Kakasplus ja Vauva... Meidän perhekin taitaa tulla jonkin aikaa anopin tilaamana! :) Olen tykännyt niitä lueskella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee Vauva-lehti ja olen kyllä tykännyt tosi paljon...sopii hyvin jo tällaiselle odottavalle äidille! Oikeastaan jokainen juttu tulee luettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eli mäkään en olis hullu, jos nyt jo jonkun vauvalehden menen tilaamaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina välillä ostanut Vauva-lehteä, jos irtonumero on ollut tarjouksessa. Tänään just ostin uusimman numeron puoleen hintaan. Vielä en ole ehtinyt lukea, mutta yleisesti olen näistä vauva- ja lapsiaiheisista lehdistä tykännyt juuri Vauva-lehdestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen miettinyt, minkä lehden tilaisin. Kirjastosta olen käynyt lainamaassa Vauva-lehden vuosikertoja (kätevästi yksissä kansissa), mutta jos kerran Vauva-lehden artikkelit ovat vuosi vuodelta samankaltaisia, ei ehkä kannata pistää tilaukseen. Hmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut vauva-lehti jo monta vuotta (arviolta noin neljä vuotta), vaikka vasta esikoistani nyt odotan. Olen tosi paljon tykännyt vauva-lehden jutuista.

Kaksplussaa olen joskus ostanut irtonumeroita/lainannut niitä, mut vaikka siinäkin lehdessä on paljon asiaa, en niin kovasti koe sitä omakseni. Lisäksi olen nyttemmin ostellut muutamia 9 kuukautta lehden numeroita. Lehti on ihan kiva, mutten sitä itselleni viitsi tilata, koska se tosiaan keskittyy lähinnä tähän raskausaikaan ja toisekseen se ilmestyy tosi harvoin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo ilmaisjakelussa oleva Vilpertti-lehti on mielestäni vähän väritön, ulkoasultaan siis. Ymmärrän kyllä kun on ilmaisjakelussa, sen voi käsittääkseni myös tilata maksullisena kotiin mutta tähän mennessä oon lähes joka nron bongannut joko neuvolasta tai sairaalasta. Ihan hyviä juttuja sisältää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ole mihinkään vauva-aiheisiin lehtiin kovin syvällisesti tutustunut, mutta näin pintapuolisesti tuntuu siltä, että vauvakuume- ja odotusvaiheessa ja vauvan ollessa ihan pieni, olisi Vauva-lehdessä enemmän luettavaa. KaksPlus ehkä sitten kun lapsi on kasvanut vähän vauvaiästä vanhemmaksi.

 

Oon samaa mieltä. Tosin mulle on tullut sekä Vauva-lehti, että KaksPlus. Nyt tilasin Meidän Perheen.

Vauva-lehteä ei jaksa enää lukea (vaikka meillä vajaa 2kk ikäinen vauva onkin.) Tuntuu että siellä pyörii ne samat jutut kuin esikoista odottaessa ja hänen vauva-aikanaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä peruutin mun vauvalehden ja tilasin kaksplussan.. taitaa sekin kohta päättyä kun en niin innolla odota sen putoamista laatikkoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now