Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Hei kaikki!

 

Olen uusi täällä foorumilla, ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa :)Oli suuri halu tulla jakamaan omat kokemukset, kun olen niiiin paljon apuja näiltä foorumeilta saanut itse kun on tuskailtu tässä milloin minkäkin asian suhteen  :) Jos näistä puolestaan ois apua joskus jollekin toiselle.

 

Pakko oli tulla iha eka kertoileen omia kokemuksia noista ovistesteistä. Minä aloitin "tikuttelun" nyt maaliskuussa. Pillerit jätetty pois käytöstä marraskuussa 2016, toiveena siis uusi perheenjäsen tähän kahden hengen huusholliin. Kierto on aivan hukassa ollut, kun olen pillereitä popsinut sen 15 vuotta..Muistelen että kyllä mulla menkat kuitenkin joka kk oli ennen pillereitä. Kuukautisia ei normi tyhjennysvuodon jälkeen alkanut kuulumaan joten kahden kk odottelun jälkeen menin yksityiselle ja sain Terolut-kuurin 2:een kiertoon.

 

Olen käyttänyt oviksen bongailuun Clearbluen Dual Hormone digitaalista testiä. Lähdin testaan toisen terolut-kuurin puolivälistä lähtien tavoitteena saada vähän selvyyttä että milloin mun kierrossa on ovulaatio vai onko sitä ollenkaan. Ajatus siis tikuttaa "menkoista menkkoihin".Terolutit määrännyt lääkäri tiesi kertoa että mulla on pco-tyyppiset munasarjat (ei siis diagnosoitu, mutta että "sen tyyppiset", muita pco:hon viittavia oireita mulla ei ole tai en ainakaan itse tunnista). Pco voi vaikuttaa tuon ovistestin tuloksiin, joten siitä tuli epävarmuutta lisää hommaan että näyttääköhän se mulla mitään vai mahdollisesti sitten jotain koko  ajan. Parin tyhjän ympyrän jälkeen niitä "vilkkunaamoja" alko tulemaan ja niillehän ei loppua tullutkaan. Kun olin yhdellä digitestillä saanut putkeen 10 perättäisenä aamuna vilkkunaaman, niin raapasin testimielessä toisen paketin auki ja jatkoin testaamista uudella testilaitteella heti seuraavasta aamusta. Ohje sanoo kyllä että 9 päivän vilkkunaaman jälkeen kannattaa testaaminen sille kierrolle lopettaa. En kuitenkaan halunnut kun ajatus oli tikuttaa menkoista menkkoihin asti että sais mahdollisesti jotain tietoa omasta kierrosta. Tuossa välissä, ennen kuin vaihdoin testistä toiseen, ehti siis toinen tero-kuuri (ja tuon saamani kuurin viimeinen siis) loppua ja sen jälkeiset menkat olla. Menkat tuli molemmissa kuureissa 2 päivää viimesen lääkkeen ottamisen jälkeen.

 

Uusi testi näytti jälleen pari päivää tyhjää ympyrää ja sitte alko taas vilkkunaamaputki. Tässä vaiheessa aloin välillä joinakin päivinä tekeen testin aamun lisäksi myös illalla kun jostain (ehkä jopa tältä foorumilta) luin että lh-huippu voi mennä aika nopeetakin ohi ja aloin sen mahdollisuutta sitte pienentää. Sitten kun 13:sta vilkkunaamapäivän illalla tein iltatestin, ilmestyi kuin ilmestyikin viimein pysyvä naama testiin! Se oli todella iloinen hetki! Joka tottakai käytettiin heti hyväksi ja useampaan kertaan seuraavien päivien ja viikon aikana :pupu_1: Oli aika vahvat ovisoireet muutenki (ja samalla varmaan ekat mun elämässä, en ainakaan muista moisia tuntemuksia ajalta ennen pillereitä), joten jotenki "aavistin" sillon illalla että nyt muuten vois testiin tulla pysyvä hymynaama.

 

 

Tuo bongattu ovis (todennäköisesti) kantoi hedelmää, koska en ikinä ehtinyt luomumenkkoja tuon toisen tero-kuurin jälkeen saamaan vaan tein pari viikkoa myöhemmin positiivisen r-testin (tai oikeesti aika monta :grin:). En siis vieläkään tiedä yhtää mitä mun kierto on. Mutta tässä tilanteessa se ei haittaa mua yhtään  :wub:  

 

Summa summarum: minulla on hyvä kokemus tuosta dual hormone digitestissä pco-tyyppisistä munasarjoista huolimatta. Pco-tyyppiset munasarjat aiheuttaa minulla näiden testailujen perusteella todennäkösesti sen että estrogeeniä on normia enemmän elimistössä melkein koko ajan ja siksi hymynaamakin vilkkuu melkein koko ajan (sehän alkaa ohjeen mukaan vilkkuun kun estrogeenitaso lähtee nouseen vähän ennen kuin lh-taso lähtee nousee lh-huipun lähetessä). Oon superonnellinen että testi pystyi mitä todennäköisemmin lh-huipun myös minulla tunnistaan. Tilannehan voisi kai olla myös se että se näyttäs pysyvää hymynaamaa koko ajan. Se voisi tehdä puuhien optimaalisesta ajoituksesta hankalampaa, muttei "koko hommasta" tokikaan mahdotonta :)  

 

Huhhuh, tulipa pitkä selostus :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kellään kokemusta siitä että ovistestit näyttää pitkään tummaa plussan jälkeen? Ja 4 päivän päästä taas plussa mutta ei niin vahva kuin se eka? Ultrassa ei todettu pcosia. Kierto melko säännöllinen nykyään. Lasta yritetty 1v2kk jo. Mietin vaan ovuloinko edes tässä kierrossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovulaatiotestihän on positiivinen, jos viivat on samanvahvuisia tai testiviiva on tummempi kuin kortolliviiva. Tässä kierrossa testasin Kotitestin Sofi liuskoilla ja niiden tulkinta oli ärsyttävää. Niissä näkyy aina viivan paikka. Pregcheck ovutesti oli erittäin selkeä; testiviiva oli tummempi, kun Sofissa oli samanvahvuiset haaleat. Laitoin palautetta Sofin testeistä ja laittavat uusia tulemaan. Testasin vielä kahtena päivänä plussat, joka on kai varsin normaalia.

 

Kp19 tuli plussa ja seuraavana päivänä polttavia kipuja toispuoleisina ja kesti kp21 saakka, jolloin tuli sitten kirkas ja venyvä lima. Kp17 ja kp21 välillä huomasin liman muutokset. Tässä kp30 ootellaan vielä tuottiko tulosta. Ensimmäinen raskaus meni rv22 kesken ja tämä on ensimmäinen normaali kierto, jossa ovista etsin. Km jälkeen menkat alkoi kp35 ja kierto on 32-34 päivää normaalistikin. Ei uskalla toivoa liikoja.

Edited by wildlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksanut kahlata koko keskustelua läpi, joten pahoittelut, jos tästä on ollut keskustelua jo aiemmin.

Minulla on kokemusta ainoastaan Yliopiston apteekin omista ovulaatio- ja raskaustesteistä. Ovulaatiotestejäkin olen käyttänyt todella vähän, koska ensimmäisen kerran, kun otin ne käyttöön, aloitin testaamisen ilmeisesti liian myöhään, enkä bongannut kuin parina päivänä haalenevan viivan. Siitä kierrosta teinkin sitten positiivisen raskaustestin (päätyi keskenmenoon), joten eipä ollut paljon ovulaatiossa enää bongailtavaa. Nyt kuitenkin haluaisin varmistua, että ovulaatio varmasti tapahtuu.

Olen katsellut netistä tilattavia ovulaatio- ja raskaustestejä, jotka ovat huomattavasti edullisempia kuin apteekissa. Olen kuitenkin miettinyt ovatko ne yhtä hyviä kuin apteekin tuotteet? En tarkoita testien herkkyyttä, vaan sellaista yleistä toimintavarmuutta ja luotettavuutta. Jotenkin on niin luottavainen olo, kun ostaa jotain apteekista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vielä lisäkysymyksenä, että ovatko ne edullisemmat tikkumaiset testit (jotka näyttävät kuvissa ihan pahvilituskoilta) yhtä helppoja käyttää kuin puikkomalliset testit? Ilmeisesti nämä tikkumaisetkin ovat yksittäispakattuina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tee  Netistä ostettavat ovat kyllä yhtä luotettavia tai toimintavarmoja kuin apteekistakin ostettavat :) Eri merkkien välillä on eroja, toiset testit vahvistuvat selkeämmin (niin ovulaatio- kuin raskaustesteissäkin), toiset näyttävät viivanpaikkoja herkästi, jne., mutta esim. näitä viivanpaikkoja on tavattu myös apteekkitesteillä. Itselläni toimi oikein hyvin ihan ne halvimmat Davidin ovulaatiotestit.

Tikkumaiset eli liuskatestit ovat mielestäni oikeastaan helpompia käyttää kuin puikkomalliset. Erohan on siinä, että liuskatesteissä se virtsa kerätään astiaan, ja sen jälkeen liuska kastetaan sinne astiaan. Joissain tulee mukana pieni muovinen kippo, itse käytin ihan kertakäyttöistä muovimukia. Siksi siis mielestäni helpompia, että ei tarvitse tähdätä siihen puikkoon, vaan astiaan kerääminen on helpompaa. Ja sitten, kun testailusta vallan innostuu, pystyy samasta näytteestä tekemään monta erimerkkistä testiä ja vertailemaan tuloksia. -_- Samoin myös testin tiirailu on helpompaa, kun ei ole muovia sen testiviivan edessä heijastelemassa valoa. Liuskatestit ovat myös yksittäispakattuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta Murkelo! Kaikkea sitä oppiikin, luulin, että liuskat ja tikut olivat vielä kaksi eri testityyppiä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin raskauskeijusta ilmeisesti niiden omia testejä, sellasia puikkomallisia. En hirveesti tykännyt sillä ohjeissa oli jotenkin että 10min jälkeen ei enää kannata tarkistella/odotella mutta se ei kerro että kuin aikaisin voi luottaa lukemaan ja 10min tuntuu kauhean pitkältä ajalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin lopulta kaikista eniten Pregcheckin liuskoista.

ClearBluen hymynaamatesti sen sijaan ei koskaan hymyillyt mulle, vaikka ovulaatio bongattiin ultralla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa selata koko ketjua, mutta tuli sellainen kysymys mieleen paljon testanneille, että oletteko huomanneet eroa testien toiminnassa riippuen mihin aikaan päivästä testaatte? Ovistestien ohjeet antavat hyvin pitkän aikavälin millä testi on tehtävä ja yleensä olen tehnyt aamupäivästä, tässä kierrossa kuitenkin olen tehnyt testit vasta iltapäivästä ja mietityttää kun testit antavat paljon haaleampaa viivaa kuin yleensä tähän aikaan kierrosta. Onko vuorokauden ajalla siis merkitystä? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.9.2017 at 10:16 AM, Hallatus said:

En jaksa selata koko ketjua, mutta tuli sellainen kysymys mieleen paljon testanneille, että oletteko huomanneet eroa testien toiminnassa riippuen mihin aikaan päivästä testaatte? Ovistestien ohjeet antavat hyvin pitkän aikavälin millä testi on tehtävä ja yleensä olen tehnyt aamupäivästä, tässä kierrossa kuitenkin olen tehnyt testit vasta iltapäivästä ja mietityttää kun testit antavat paljon haaleampaa viivaa kuin yleensä tähän aikaan kierrosta. Onko vuorokauden ajalla siis merkitystä? 

 

 

No itse sain tässä kierrossa vahvan plussan illalla klo 22. Sen päivän aamupäivällä ja seuraavan aamupäivän testit oli paljon haaleampia. Lh-huippu voi mennä äkkiä ohi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ennen taas olen saanut ovisplussan aamupäivällä. Eli sanoisin vaan et kannattaa testata kahdesti päivässä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysynpäs täälläkin... Kokemuksia Pregcheckin ovulaatiotesteistä (liuskat)? Mä oon hämilläni. Oon jo muutaman päivän saanut Precheck -merkin ovulaatiotesteillä tällasia: http://aijaa.com/gQ8GHH Eli melkeen yhtä tummia kuin kontrolliviiva, muttei kuitenkaan, ja ovistestihän on positiiivinen vasta kun viiva on yhtä tumma tai jopa tummempi kuin kontrolli. Nyt on jo kp22/28, mun olisi hyvin vaikea uskoa että ovulaatio olisi vielä tuloillaan, mut oudon vahva toi viiva on jos ovulaatio on mennyt jo aikapäiviä sitten?! Tai sit ovis on tulossa ja menkat vaan myöhästyy runsaasti? Mitähän ihmettä tää nyt on... Niin ja raskaana en usko olevani, puuhailu aloitettiin vasta joskus kp 13 kun aattelin ovulaation olevan tulossa, mut en sitä oo vielä onnistunut bongaamaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Maallinen olento said:

Kysynpäs täälläkin... Kokemuksia Pregcheckin ovulaatiotesteistä (liuskat)? Mä oon hämilläni. Oon jo muutaman päivän saanut Precheck -merkin ovulaatiotesteillä tällasia: http://aijaa.com/gQ8GHH Eli melkeen yhtä tummia kuin kontrolliviiva, muttei kuitenkaan, ja ovistestihän on positiiivinen vasta kun viiva on yhtä tumma tai jopa tummempi kuin kontrolli. Nyt on jo kp22/28, mun olisi hyvin vaikea uskoa että ovulaatio olisi vielä tuloillaan, mut oudon vahva toi viiva on jos ovulaatio on mennyt jo aikapäiviä sitten?! Tai sit ovis on tulossa ja menkat vaan myöhästyy runsaasti? Mitähän ihmettä tää nyt on... Niin ja raskaana en usko olevani, puuhailu aloitettiin vasta joskus kp 13 kun aattelin ovulaation olevan tulossa, mut en sitä oo vielä onnistunut bongaamaan...

Oletko ennen testaillut jollain toisella merkillä? 

PCOS tekee ainakin sitä, että ovistestit näyttää melkein plussaa tai jopa plussaa koko ajan. Eli sillä kysyin - jos ennen on ovis löytynyt muilla testeillä hyvin syyttäisin nyt testejä, mutta jos tää on eka testikierros voi olla omista hormoneista.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Murkelo said:

Oletko ennen testaillut jollain toisella merkillä? 

PCOS tekee ainakin sitä, että ovistestit näyttää melkein plussaa tai jopa plussaa koko ajan. Eli sillä kysyin - jos ennen on ovis löytynyt muilla testeillä hyvin syyttäisin nyt testejä, mutta jos tää on eka testikierros voi olla omista hormoneista.

 

Vuonna 2016 oon testaillut esikoista yrittäessä ahkerasti parillakin eri merkin testeillä. Tällöin tosin aina bongasin oviksen, joten en jatkanut loppukierrosta tikuttelua, joten en tiedä miten silloin olisi näyttänyt. Nyt aloitin tikuttelun tosi myöhään, koska en oireilla saanut ovista bongattua ja ihmettelin onko ovis myöhässä. Olikos jostain kp17 alkaen testailin kolme päivää One Stepin liuskoilla, saaden niillä selkeää negaa (hyvin hyvin olematon viiva, kun esikoista yrittäessä samaiset testit näyttivät kyllä selkeästi lähestyvän ovulaation), sitten kp19 vaihdoin Pregcheck -merkin testeihin joista sain noita vahvoja viivoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko taas ihmetellä. Olenkohan raskaana? Nyt menossa kp33/28, negan testannut raskaustestillä jokunen päivä sitten. No ovistestin tein nyt kun ei raskaustestejä ollut ja se oli positiivinen. Tuskin ovis nyt on?! Kokemuksia, onko kellään Pregcheck tehnyt näin? 

Edit// vai kuinka todennäköistä se on, että kierto olisi jotenkin mennyt ihan päälaelleen, että nyt olisi ovis ja menkat alkaisi myöhemmin? Ikinä, ikinä ei oo ovis ollut näin myöhään (ja menkat tähän mennessä viimeistään alkanut vaikka joskus olisivat olleet myöhässä, edelliskerrasta jo aikaa). 

Edited by Maallinen olento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mä oon taas ihmeissäni, joten kysyn täältäkin...

Ovistesti antoi tänään (kp15/28) vaaleamman kuin eilen. Eilen aamulla oli siis melkein plussa, hiiiieman kun olisi ollut tummempi olisi ollut yhtä vahva kuin kontrolli. No aattelin tänään saavani ovisplussan mutta olikin haalistunut kovasti siitä, oli jopa haaleampi kuin toissapäivänä! Olisko eilen illalla siis tullut ovisplussa jos vaan olisi testannut? Ja onko illalla liian myöhäistä enää talletella, kun on noin nopeasti lähtenyt viivakin haalistumaan? Eilen ei talleteltu miehen pääkivun vuoksi... Toissapäivänä kyllä. Nyt oon ihan paniikissa menikö tämän kierron ovis ihan ohi, toki tsäänssit on kun toissapäivänä on peittoja heiluteltu mutta tietenkin olisi ollut paras jos eilenkin olisi...

Ovisliman tapaista tullut vähän, mutta ei siinä mittakaavassa mitä joskus... Oon kummissani, jälleen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon testannut ovista kp 7 lähtien, nyt kp15, kierto on siis 24 päivää. Oon saanut testiin läpi kierron haaleita tai juuri ja juuri silmällä nähtävää haamuja. Vahvat ovisolot oli kp12, tikussa ei tietenkään mitään. :rolleyes: 

Tänään napsahti tikkuun aikaisempaa vahvempi viiva, tosin edelleen kyllä nega. Kuinka paljon viivan vahvuudet heittelee yleensä? Voiko tosta tän päiväisestä testistä ajatella, että ovis olisi vasta tulossa vai kertooko se mitään, kun negahan se kuitenkin on niin kuin kaikki muutkin tähän mennessä. Tosi turhauttavaa, jos ovis on vasta tuloillaan, jolloin luteaalivaihe taitaa jäädä aivan liian lyhyeksi. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tikutellut tässä kierrossa ensimmäistä kertaa. Aloitin tikuttamisen, sillä minulla oli kkm rv 16, jonka jälkeen kuukautiseni ja oireeni ovat muuttuneet ja halusin varmistua, että ovulaatio tapahtuu (tapahtuneesta 3 kk:tta) Koska edellinene kierto oli hieman lyhyempi (26, normaalisti 28-31), aloitin tikuttelun jo kp 8. Olen käyttänyt Yliopiston apteekin omia tikkuja, joihin silloin tällöin tullut haamuviiva, muttei juurikaan muuta. Testit olen tehnyt illalla, ja selkeistä kehon oireista huolimatta (turvotus, valkovuodon laadun ja määrän muuttuminen) viiva ei ole vahvistunut. Kiertopäivät kuluivat eikä viivaan tullut mitään muutoksia - useimmiten tikussa ei näkynyt yhtään mitään. Kp 14 jälkeen aloin miettimään, että teen tästedes testin aamulla ja illalla, jos se huippu kerta menee joillakin nopeasti ohi.

Tiedän, ettei eri merkin tikkuja saisi sekoittaa keskenään, mutta olosuhteiden pakosta eilen aamulla kp 16 testasin RFSUn ovisliuskalla positiivisen tuloksen. Illalla tein YA testin (tiedän senkin, ettei positiivisen tuloksen jälkeen saisi enää tikutella) ja testi oli negatiivinen, joskin näytti aikaisempia haamuja selkeämmän viivan. Tein testin, sillä aamun yllättävä positiivinen sai minut epäilemään YAn testin luotettavuutta. Minä sitten miettimään, että meniköhän huippu jo ohi ja tikutin nyt aamulla uudestaan jälleen RFSUn liuskalla (nyt ne YA tikut olivat loppuneet) ja liuskaan piirtyi kaksi yhtä tummaa viivaa jälleen.

Mietin tässä, että voiko todellakin olla, että YAn testit olisivat noin paljon huonompia kuin RFSUn vai voiko tikuttamisajankohta vaikuttaa noin paljon? Toinen testi ei anna kuin haamuja ja haaleita viivoja toisen piirtäessä vahvoja ja selkeitä positiivisia tuloksia, jotka eivät jätä tulkinnan varaa. RFSUn testissä lukee, että testin voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa ja YAn puikoissa taisi olla sama. En nyt todellakaan usko, että oma piikki voisi nousta ja laskea päivän aikana :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän ekaa kertaa ikinä sitä CB:n digiä, joka kertoo oviksen lisäksi ne hedelmälliset päivät ennen ovista. 
 

Tai siis niin kait sen pitäis kertoa! Kävi nimittäin siten et tänään kp 13 tuli ovisplussahymiö vaikka eilenkin oli vielä tyhjä rinkula eikä se hedelmällisistä päivistä kertova vilkkuva renkula.

 

Onko muille käynyt myös näin et ne hedelmälliset päivät eivät näy ennen ovista vaikka näin lupaillaan? Mulla nyt ensimmäinen kierto kierukan poisoton jälkeen, joten sinänsä pidän jo tätä suht aikaista/normaalia ovisplussaa pienenä ihmeenä :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki! Kaapista löytyi päiväysvanhoja ovistestejä. Miten hyvin tällaiset pitävät kutinsa, miksi se päiväys tuollaisessa tuotteessa on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko kenelläkään neuvoa? Testasin tänään ja tikussa oli vahva viiva, mutta silti hieman haaleampi kuin kontrolliviiva. En testannut eilen enkä sitä edellisenä, olisinkin testannut niin olisi helppoa verrata...

Viime viikolla testatessa ei näkynyt muuta kuin kontrolliviiva.

 

Kysymys siis kuuluu että jos testiviiva on _lähes_ yhtä vahva kuin kontrolliviiva, kannattaako mieluummin testata myös huomenna että miten käy, vai aloittaa jo yritystä? Voiko tuo hieman heikompi viiva tarkoittaa myös sitä että se paksumpi viiva olisi ollut jo eilen tai toissapäivänä? Eli toimivatko nuo jotenkin niin että viiva vahvistuu ja heikkenee sitten, vai pelkästään on vahvistumaan päin? Näkyisikö tuo testiviiva myös ovulaation jälkeen sellaisena haaleana, vai vain ennen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31.5.2022 at 1:35 PM, camelot said:

Olisiko kenelläkään neuvoa? Testasin tänään ja tikussa oli vahva viiva, mutta silti hieman haaleampi kuin kontrolliviiva. En testannut eilen enkä sitä edellisenä, olisinkin testannut niin olisi helppoa verrata...

Viime viikolla testatessa ei näkynyt muuta kuin kontrolliviiva.

 

Kysymys siis kuuluu että jos testiviiva on _lähes_ yhtä vahva kuin kontrolliviiva, kannattaako mieluummin testata myös huomenna että miten käy, vai aloittaa jo yritystä? Voiko tuo hieman heikompi viiva tarkoittaa myös sitä että se paksumpi viiva olisi ollut jo eilen tai toissapäivänä? Eli toimivatko nuo jotenkin niin että viiva vahvistuu ja heikkenee sitten, vai pelkästään on vahvistumaan päin? Näkyisikö tuo testiviiva myös ovulaation jälkeen sellaisena haaleana, vai vain ennen? 

Mulla on näkynyt läpi kierron haalea viiva ja oviksen aikaan aina sitten vahvistui. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now