Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Olen kanssa ite testannut rfsu:n liuskoilla, mutta tosiaan toi ärsyttävä rajoitus!

 

Joutuu varmaan vaihtaa merkkiä kun käytännössä se tarkoittaa, että pitäis testata duunissa, en ole siis noudattanut täysin noita ohjeita. En pysty pidätellä noin pitkään kuin yön jälkeen etenkin kun aloitan nyt vielä treenaamisen niin on pakko juoda. Olen kyllä kaksi kertaa nimenomaan tolla rfsu:n liuskalla saanut niin selkeä oviksen että siinä mielessä tykkään niistä. Katsoin että apteekin puikkomallisella testillä pitäis saada kanssa testaa milloin vaan ja aamuvirtsasta. Toisaalta houkuttais pregcheckin liuskat, tykkään noista liuskoista kun hirvittää se muoviroskan määrä noissa puikkotesteissä ja olen entistä enemmän siirtynyt kahteen testaukseen per päivä niin liuskat on mun mielestä kivemmat, en tiedä onko ne yhtään sen ekologisemmat mutta ei tunnu niin "tuhlaukselta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin kokeilla Rfsu:n liuskoilla ihan aamuisin. Päivällä en töissä kyllä rupea testaamaan, vaikka ohjeen mukainen kellnaika tosiaan ois se 10-20. Viimeksi oli vielä CB:n digi ja kun siihen ilmestyi hymynaama, katsoin yhdellä Rfsu:n liuskalla samalla, miltä se näyttää. Sain silloin ihan tasavahvat viivat siihen liuskaan, joten ehkä jatkossa onnistuu oviksen bongaus ihan niillä pelkillä liuskoillakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt Pregcheckin testejä. Olen testannut aina heti aamuisin ja hyvin on ovulaatio näkynyt. Yleensä vielä tarkistan varmuudeksi cb:n digillä, vaikka välttämätöntä tarvetta ei sille olisikaan. Sen lisäksi, että testit ovat toimineet hyvin, on helppoa, kun niitä voi ostaa kauppareissulla prismasta. Ovat myös varsin edullisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Gaialle tuosta pregcheckin vinkistä, ostin tosiaan niitä ja tänään kp20 tuli sillä tasavahva viiva aamupissasta ja iltapäivällä vielä kontrolliakin tummempi, jee! :)

 

Ens kiertoon tilaan sitten taas lisää cb digejä mikäli siihen kiertoon mennään. Ü

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregcheckiä minäkin olen käyttänyt ja ovikset on näkyneet aika selvästi. Jonkin verran liuskoissa on viivojen vahvuuksissa eroja (kontrolliviiva siis mukaan lukien), mutta ihan selkeitä ne kuitenkin on tulkita. Vertaa vaan aina sen kyseisen liuskan kontrolliviivan vahvuuteen. Davidin liuskoissa oli välillä vähän epäselvyyttä, mutta ihan kohtuullisesti nekin toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja pregcheckiin tulee ainakin mulla plussapäivänä plussaviiva ensin ja kontrolliviiva vasta sen jälkeen. Ei ovis -päivinä kontrolliviiva näkyy ensin ja toinen viiva ilmestyy sitten pikku hiljaa hailakkana. Näitä on siis helppo tulkita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei !

 

Yritämme  viidettä lasta ja kolme on jo melkein aikuisia ja tuo nuorin on 1v 2kk, sille kun vielä kaverin sais.

Lokakuussa sain kkm joka johti lääkkeelliseen tyhjennykseen ja nyt sen jälkeen ei meinaa vaan onnistua. Kierto on jo kumminkin ihan normaali. Tilasin ensimmäisen

CB digi ovistestin ja sen jouduin palauttamaan kun oli viallinen. Sain postissa maksutta uuden ja palautus kuoren vialliselle.

Testinhän pitäisi näyttää 4 hedelmällisintä päivää. Nyt kuukautisten loputtua, kahden päivän päästä alkoi vilkkumaan hymynaama joka edelleen vilkkuu ja 4 pv menossa. Kuinkahan kauan tuo hymynaama voi vilkkua ennen kuin jää pysyvästi ruutuun ?

 

kiitoksia vastauksistanne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ymmärtänyt, että vilkkuva hymynaama näkyisi kaksi päivää.

 

Aloititko testauksen siis heti kuukautisten jälkeen vai ymmärsinkö väärin? Testiohjeissa on kierron pituuden mukaan annettu päivät, jolloin testauksen voi aloittaa (eli esim. jos kierto on 30 päivää, niin suositellaan testaamaan kp 10 alkaen).

 

Välkkyvän hymynaaman tarkoitus on enteillä ennen ovulaatiota olevaa estrogeenin nousua, joten voisi kuvitella, että tämä on melko häiriöaltis mittaus. En käytännössä tiedä sitten, että vertaako mittari estrogeenin määrää edellispäivän mittaukseen vai miten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millainen testi on hyvä kierron kartoittamiseen? Entä onko olemassa testiä joka bongailee oviksen useamman päivän etukäteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halusin vain kokeilla toimiiko testi kun edellinen oli viallinen ja kokeilin 2 päivää kuukautisten jälkeen.

Sit uteliaisuus yllätti ja jatkoin kokeilua ja nyt ollaan vilkuttu jo 4 päivää :)

Eli kuukautisten alusta oli kulunut 6 päivää ja kierto oli nyt 27pv.

Tarkistin ohjeesta että olen aloittanut yhden päivän liian aikaisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rontti mitä tarkoitat tuolla useamman päivän etukäteen? :)

 

Mulla tässä kierrossa eka ovisplussa tuli sunnuntaina (kp20), mielenkiinnosta jatkoin vielä testausta ja myös maanantaina tuli ovisplussa. Lämpöjen mukaan FF piirsi oviksen vasta tiistaille, eli kaks päivää ekan ovisplussan jälkeen ja niinhän se niissä testeissä yleensä lukeekin, että ovis olisi 12-48h ekan ovisplussan jlkn.

 

Itse olen käyttänyt wondfon (mammaksi.fi) liuskoja ja pregcheckejä (sokos, citymarket) sekä clearblue digitestejä. Kaikki on toimineet moitteettomasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis onko sellaista testiä joka kertoo oviksen tulosta esim 3 päivää ennen irtoamista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun testaatte ovista, pissittekö purkkiin vai suoraan tikkuun? Onko merkitystä käytättekö digitestejä vai liuskoja? Hankin CB:n digitestejä, joista heti ekaan sain virheilmoituksen. Toka testi purkissa uitettuna näytti tuloksen, joten mietin pitäisikö jatkossa suosia purkkia tuhlauksen minimoimiseksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pissin purkkiin, tuntuu helpommalta. Ja siis esim. liuskathan kuuluukiin dipata just purkkiin, mutta niin dippasin myös CB digin. Siinä kannattaa sitten vaan olla tarkkana ohjeiden kanssa sillä dippausaika on kai yleensä eri (pitempi) kuin mitä virtsasuihkussa pidettävä aika. Mä olen siis käyttänyt sekä liuskoja, että CB digejä ja siis ne digit lähinnä "varmistamaan" sitten sellasina päivinä kun liuskojen viiva on alkanu vahvistumaan. :D Eli liuskoilla alotan mittaamisen selvästi aiemmin kuin digillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytän purkkia sekä liuskojen että puikkojen kanssa. En mä ymmärrä miten voi pissata niin suoraan ettei viiva ylity  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin käytän aina purkkia.. Muutaman kerran yritin ilman purkkia ja viiva ylittyi heti :D tosin käytän aina liuskoja ja ne kun on niin pieniä nii helpompi kastaa purkkiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oon käyttänyt niitä hiustenvärjäämisessä tulevien hanskojen kuoria tai siis sitä isompaa osaa pissapurkkina, kun se on sopivan pieni. Sen saa tarvittaessa töissäkin farkkujen taskuun tikun kanssa. Oiskohan tää Niksi-Pirkkaan sopiva niksi? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys, jota varmasti on käsitelty jo jossain, mutta uutena keskustelijana en jaksaisi kahlata kaikkia ketjuja läpi: onko teille käynyt niin, että ovulaatiotesti olisi näyttänyt selkeää plussaa monta päivää?

Tein ensimmäiset ovulaatiotestini tässä kuussa ja päätin ensimmäisen plussapäivän jälkeen huvikseni jatkaa testailua, katsoakseni kauanko viivat näkyy tasapaksuisina tikussa. Minulla näkyi neljä päivää ja alkoi pohdituttaa, että mitä se nyt sitten meinaakaan, ja että missäs vaiheessa se ovulaationi sitten olisi pitänyt varsinaisesti tulla. Olin ymmärtänyt, että pitäisi näkyä vain maks. parina päivänä. Voisiko joku kokeneempi valaista tätä untuvikkoa aiheessa?

 

Kiitos! :)

Edited by ElvirahM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni näkyi ovulaatitestissä plussa kolmena peräkkäisenä päivänä.. Kyllä se ovulaatio taisi niiden kolmen päivän aikana tapahtua, sillä selvät ovulaatiokivut olivat kolmantena päivänä.. Minulla oli tuolloin kaksi follikkelia, joista ovulaatio olisi saattanut tapahtua.. En kyllä tiedä vaikuttaako se tuohon mitenkään.. Ehkäpä joku minuakin viisaampi sattuisi tietämään.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin näkyi ovisplussa tikussa tässä kierrossa kolmena päivänä. Eroa noilla plussilla oli se, että eka ja kolmas tuli näkyviin vasta tikun kuivuttua ja toka plussa tuli näkyviin heti tikun kastuessa. Ovis oli tokan plussan iltana klo 22 jälkeen. Muistaakseni sitä sanotaan, että ovulaatio tapahtuu ekasta plussasta 12-48 tunnin päästä. Omassa tapauksessani meni noin 36h. Jotkut gynet on muistaakseni suositelleet seksiä harrastettavan ovisplussa päivänä sekä kahtena seuraavana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Ehkä jätän jatkossa testailun siihen ensimmäisiin selkeisiin plussaviivoihin. Paitsi, että tietysti nyt aluksi toivon (vaikka eilen ja tänään on näyttänyt vahvasti siltä, että menkat sieltä on puskemassa), että ovulaation testailu jäisikin seuraavan muksun tekovaiheeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks kaikissa ohjeissa sanota se, ettei plussan jälkeen enää testata niinku siksi, ettei tartteis spekuloida? ;)

 

En muista jatkaneeni testausta kuin sen kerran, kun cb digissä ei tullut virheilmoitusta, mutta tikku ei ollut kunnolla kastunut ja antoi siis väärän negan. Tikut loppu ja sit kohta tulikin menkat eli se plussa oli ollut just silloin, kun sitä epäilin. Silti käytän mieluummin hymynaama-testejä kuin arvon sen kanssa, onko väri yhtä tumma, tummempi vai ei vielä niin tumma. Ja en siis todellakaan testaa joka kierrossa niillä hinnoilla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkuuko nuo haaleat viivat myös ovulaation jälkeen vai näyttääkö nuo testit puhdasta negaa kun ovis on mennyt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now