Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Mitäköhän mun kehossa on nyt meneillään?

 

Nyt on kp 26/30 ja kp 12-16 välillä luulen ovulaation tapahtuneen tosi kovista himoista ja alavatsan toispuoleisen pistelyn vuoksi. Kännykkäsovelluskin ennusti mulle oviksen niille ajoille. Tänään kuitenkin kun heräsin, oli alushousut ihan kosteat ja sellaista ovisliman näköistä (hedelmällistä kirkasta venyvää) tuli ja tänään on alavatsa ollut toosi kipeä! Samoin alaselkä. Kipu ei ole kuukautismaista vaan sellaista vihlaisevaa enkä ole sellaista aijemmin tuntenut. Se myös säteilee nivusiin. 

 

Ostin ekaa kertaa Pregcheckin ovistestejä ja tein nyt sellaisen ja tässä kuva:

 

http://aijaa.com/jGLWNe

 

Eli ohjeiden perusteella ovulaatio ei kuitenkaan voi nytkään olla päällä, kun testiviiva ei ole kontrollin vahvuinen tai vahvempi? Mitäköhän tämä sitten on.. Blaah toivottavasti kierto ei ole sekoamassa..

 

Kiitos paljon jos joku jaksaa auttaa!  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tekisin raskaustestin piakkoin :) voihan olla että ovulaatio onkin vasta nyt, mutta tuollanen testiviiva, limat ja vihlaisut, ovat aika lupaavaa raskausoirettakin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tekisin raskaustestin piakkoin :) voihan olla että ovulaatio onkin vasta nyt, mutta tuollanen testiviiva, limat ja vihlaisut, ovat aika lupaavaa raskausoirettakin. :)

Ai okei mietinkin, että voiko kiinnittymisvuoto olla limaa eikä verta? Hmm ehkä odottelen vielä muutaman päivän tässä :) Ärsyttävää jos ovis olikin vasta eilen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jostain lukenut, että kiinnittymisestä voi tulla aivan vaan limaista vuotoakin. Se ilmeisesti jotenkin edesauttaa sitä alkiota kiinnittymään. Toivotaan että plussa tulee ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukka15 voi että toivotaan paljon! Ilmoittelen sitten vaikka tänne miten käy. Jonkun verran ollut alavatsakipua äkkiliikkeissä mutta tässä kierrossa kyllä usko plussaan on täysi nolla. Aikaisemmissa negakierroissa on ollut niin korkealla toiveet ja olen ollut aivan varma kaikkien "oireiden" vuoksi..  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kiva tein nyt ovistestin aamulla ja se näyttikin negaa.. Eli oikeastikko mun ovis tapahtu sillon kp26?? Mitä ihmettä miks oon ollut ihan rennolla mielelläkin  :gnuha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joillain ovistesti näyttää aika vahvaa viivaa myös loppukierrosta. Se on kait se mälsin vaihtoehto. Voihan olla että ovuloitkin vasta nyt, ja testi olis ollu plussa jos olisit testannu uudemman kerraN sinä päivänä. Ite saan tosi vahvoja testiviivoja juuri ennen menkkoja. Mulla ne ei meinaa mitään. Ja voihan olla, että pissa oli nyt vaan laimeampaa ja huomenna viiva oliskin taas vahva. Jos ovistestillä testaa raskautta, ei se väldee ole heti kirkuva plussa. Tsemppiä ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukka15 huoh on tämä naisen keho ärsyttävä! Blaah, jos ovis olikin silloin kaksi päivää sitten niin nyt on taas mukavat piinapäivät edessä kun en tiedä onko menkat myöhässä vai vasta tulossa  :dash2: ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta on tasavahvat viivat ellei jopa hieman vahvempi, eli plussalta näyttää! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, ak ilmoittautuu taas fooruumeilemaan. Toinen raskaus toiveissa, esikoinen tulee kesällä 3v ikään :). Desogestrel jätetty pois 26.3., sitä viikkoa ennen menkat ja nyt 28.3. Alkoi vuoto uudestaan, että tiiäppä sitte kummasta aloittaa laskeminen. Joka tapauksessa tikuttanu oon CB:lla nyt 4pv ja joka kerta tummemmaksi muutunut testiviiva vaik ei oo vielä hymynaamaa tullut. Jännänä oottelen tuleekokaan. Ootteko muut CB:llä huomanneet moista tummumista viivoissa lähellä ovista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain ystävältäni digitestejä ja tein sellaisen tänään, kun pregcheckin liuskaan tuli vahva, mutta ei tasavahva viiva. Digi näytti hymynaamaa, vaikka en olisi liuskatestiä vielä plussaksi tulkinnut. Tästä muutaman tunnin päästä sain liuskaan tasavahvat viivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulee vähän tyhmä kysymys, kun ei ennen ole omalle kohdalle sattunut.

Täällä oli siis ovis kp 18 tai 19.Varmaksi en voi sanoa kun ei ovistestejä ollut käytössä, mutta kipujen ja limojen perusteella se oli jompi kumpi päivä. Nyt on menossa siis kp24 ja dpo 5 tai 6.

Tilasin tässä kasan ovistestejä, jotka alkuviikosta tuli. Mullahan tuo liman tulo jatkuu vieläkin, jota ei ovislimaan voi kuitenkaan verrata samoten alavatsaa vihloo välillä, niin kuin oviksen aikaan mutta lievemmin.

Tein kuitenkin eilen ja tänään ovistestit ja niissä se viiva on suht vahva, mutta ei kuitenkaan plussaan verrattavissa ja tämän päivän viiva jopa hitusen eilistä vahvempi.

Ennen ei siis näin ole ollut vaan aina viivat on oviksen jälkeen olleet todella hailurat, hyvä kun viivaa edes erottaa.

 

Voiko tosiaan vahvoja viivoja tulla vielä tässä vaiheessa kiertoa tikkuihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tietoa voiko ovistestejä käyttää menopur-kuurin aikana/jälkeen? Menopur sisältää fsh:ta ja lh:ta, eli sekoittaako lääkkeen lh testitulosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa selata puhelimella koko ketjua, mutta onko kokemuksia Raskauskeijusta tilatuista one step -testeistä? (En muuta nimeä niistä löydä.)

En ole nyt kakkosen yritysaikana saanut kyseisillä testeillä yhtäkään ovisplussaa vaikka muuten mielestäni ovulaation oireet ovat ihan selkeät. Itse asiassa en ole saanut testeihin testiajan puitteissa edes haamuja, vaan ne piirtyvät aina jälkikäteen. Esikoista yrittäessä (en muista enää mitä testejä käytössä oli) sain selkeät plussat testeihin silloin kun muutenkin oletin ovuloivani.

Onkohan vika nyt testeissä vai testaajassa. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jus tässä kierossa ihmettelin kyseisiä testejä ja totesin että ihan susia ovat. Tosi haaleita viivoja vaikka oli ihan selvät ovis oireet. Vertailun vuoksi jopa uitin One stepin ja Pregchekin samassa pissassa ja pc:n viiva oli tosi vahva ja one stepin just näki.

 

Muoks. typo

Edited by anjusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nuo raskauskeijusta tilatut one stepit on kyllä toimineet. Viime kierrossa ei tullut niin selkeää plussaa kuin sitä edeltävässä mutta luulen et en vaan saanut huippua kiinni, koska 13 päivää tummimpien viivojen jälkeen plussasin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmiä kysymyksiä, mutta miten teette testin, onkohan siinä eroja? Jäähdytättekö esim virtsan ensin? Mä olen vain pissinyt purkkiin ja dipannut tikun heti siellä.

Testaatteko useamman kerran päivässä? Mietin myös onko vika siinä, jos testaan liian harvoin ja lh-huippu ehtii mennä ohi niin nopeasti...

 

Taidan tilata eri testejä ens kiertoon, saan testattua samoin kuin anjusha, mielenkiintoista että sulla on samanlaiset kokemukset kuin itselläni. Samapa se muuten olisi jos oireidenkin perusteella pystyy ovulaation arvioimaan, mutta olen pohtinut ovuloinkohan kuitenkaan ollenkaan kun ei testeissä näy.

Edited by Eleria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on one stepit toimineet. Ja kyllä, testasin kahdesti päivässä. Mulla on nopia lh huippu. Illanplussa on jo aamulla nega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pissin purkkiin ja dippaan siihen samantien ja laitan vaakatasoon kuivumaan. Nyt kyllä tuli mieleen, että se viiva ei kovin nopeasti tule esiin, siis testiviiva, kontrolli tulee heti. Mitä lähemmäksi ovista mennään, sitä nopeammin se viiva tulee. Mä testaan ensimmäiset testit kerran päivässä, yleensä aamupissasta, vaikka sitä ei suositella (siitä olen monet positiiviset saanut). Kun testit osoittaa tummemisen merkkejä, niin testaan pari kertaa päivässä, toinen siinä alkuillasta. Jos saan testiin lähes positiivisen aamulla, se on illalla selkeästi positiivinen, seuraava onkin sitten jo haaleampi. Eli aika lyhyen aikaa se lh-huippu mulla ainakin näkyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, ehkä mulla on syynä ollut se, että olen testannut kerran päivässä yleensä ja pääsääntöisesti vielä aamuisin. Kiitos vastauksista, oppiipas sitä aina uutta. Miten mä olenkin olettanut että aamulla olisi paras testata. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now