Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Testailin tässä kierrossa ekaa kertaa (apteekin testit), ensin luulin etten onnistunut koko ovista edes bongaamaan kun en saanut ihan tasan yhtä tummia viivoja. Myöhemmin pengoin tikut roskiksesta :ph34r: ja katsoin uudelleen niin kyllähän siellä ihan selkeä ovistikku oli! Olisinpa älynnyt sillon testejä tehdessä kirjottaa niihin päivämäärät niin tietäisin vähän varmemmin jos olisi tällä kertaa tärpännyt. Kp 24 menossa joten kohtahan se varmuudella nähdään. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli tänään kp13 one stepin herkempänä tikkuun omaan silmään ihan yhtä vahvat raidat. Herkkyys 20. Clearbluen mukaan ei ole edes vilkkuvaa hymynaamaa. :( onko nyt ovulaatio vai ei..? Tämän parempia ei aina näemmä vain ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko testannut Clearbluen testillä myös esimerkiksi eilen? Ymmärsin englanninkielisiä sivuja lukiessani, että jos edellisestä testauksesta on kolme päivää tai enemmän, antaa laite ekana testikertana aina sen tyhjän ympyräkuvion riippumatta siitä, mikä tilanne on. Sitten seuraavilla testikerroilla jos estrogeeni on koholla, tulee vilkkuva hymynaama ja jos LH-taso on riittävän ylhäällä, tulee heti pysyvä hymynaama. Ne kahden hormonin testit eivät siis sovi siihen, että voisi käyttää yhden testin kuukaudessa varmistamaan oviksen. Mulla menee 3-4 testiä/kk niistä, halpisliuskojen ohella siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko testannut Clearbluen testillä myös esimerkiksi eilen? Ymmärsin englanninkielisiä sivuja lukiessani, että jos edellisestä testauksesta on kolme päivää tai enemmän, antaa laite ekana testikertana aina sen tyhjän ympyräkuvion riippumatta siitä, mikä tilanne on. Sitten seuraavilla testikerroilla jos estrogeeni on koholla, tulee vilkkuva hymynaama ja jos LH-taso on riittävän ylhäällä, tulee heti pysyvä hymynaama. Ne kahden hormonin testit eivät siis sovi siihen, että voisi käyttää yhden testin kuukaudessa varmistamaan oviksen. Mulla menee 3-4 testiä/kk niistä, halpisliuskojen ohella siis.

Joo on jo ehkä neljäs päivä kun usein ovuloin melko ajoissa ja viime kierrossa kp 12 oli jo pysyvä hymynaama. Silloin Clearblue nappasi estrogeenin nousun kun liuskatesti ei näyttänyt käytännössä vielä mitään. En ymmärrä yhtään. Clearbluen tikun kun vedin ulos niin oli tosi himmeä se raita, one stepissä sama kuin kontrolli. Olen siis aika innokas testaaja, kuukaudessa menee varmaan 10 molempia merkkejä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa kyllä tosi oudolta! Mullakin on käytössä OneStepin herkemmät testit. Kerran on käynyt niin, että omiin silmiini viivat Onestepin olivat tasavahvat, mutta Clearblue antoi vasta vilkkuvaa hymynaamaa. Silloinkin Clearbluen tikun viivat olivat mielestäni yhtä vahvat, eli todennäköisesti kyse oli jostain ihan pienestä heitosta, ettei tullut pysyvää. Seuraavana aamuna Onestepin testiviiva oli jo kontrollia vahvempi ja Clearblue antoi pysyvän hymynaaman. Muissa kierroissa kaksi yhtä vahvaa viivaa Onestepissä on tuottanut pysyvän hymynaaman Clearblue-testiin. Oisko siinä sun Clearblue-liuskassa ollut jokin vikana? Maanantainkappaleita kai niissäkin voi olla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla cb antoi plussan tänäaamuna (eli vakaan hymyn) kun one stepissä sai siristämällä toisen viivan näkyviin. Ultrassa tänään lääkäri sanoi, että limakalvo näytti siltä kuin ovis olis jo tapahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään onestep jo himmeni, liekö joku mätä munasolu. Munasarjojen särkenyt ihan hulluna kuitenkin. CB ei tänään suostunut toimimaan ollenkaan mutta testitikkuun ei tullut juuri mitään testiviivaa. Liekö ollut huono ovulaatio jollakin tavalla. Lääkärin mukaan ei pitäisi edes testailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi jännää mun mielestä, että osa lääkäreistä vannoo testailun nimeen. Osa sitten melkein kieltää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi jännää mun mielestä, että osa lääkäreistä vannoo testailun nimeen. Osa sitten melkein kieltää.

Sanoi että ovikset tapahtuu kun 4 krt Ultrassa kaikki näyttänyt hyvältä. Mutta ongelmia kierroissa kun en ole ollut Ultrassa! Kun lääkäri sanonut Ultrassa että ovis esim keskiviikkona niin on pitänyt aika hyvin paikkansa. Sanoi ettei mene väkisin seksinharrastamiseksi niin pari krt viikossa seksiä eikä tikutuksia. Oon tikuttanut ja mieskin kyselee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla rfsu:n testeillä ei onnistut oviksen bongaaminen. Pregcheckillä taas sain tässä kierrossa selkeän.:) pitäisiköhän tuota cb kokeilla ensi kierrossa vai onkohan vaan rahanhukkaa kun tuolla halvemmallakin saan näkyviin näköjään.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testasin tänään ekan kerran rfsulla. Aivan tyhjä nega. Olen hämmentynyt, koska pregcheckillä oon saanut aina pitkin kiertoa jopa melko tumman negan, vaikken edes ovuloisi kierrossa. Mutta tää rfsu on iihan blanko! Onks normaalia rfsulle? Päräyttääkö se suoraan sit vaan plussan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä ovistesteistä mutta raskaustestinähän rfsu ei ole ihan niin herkkä kuin pc. Olisko sama homma sitten tuon ovistikkujen kanssa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma kokemus raskauskeijun liuskaovistesteistä tähän mennessä: mulla näkyy aina toinenkin viiva haaleana, se lienee elimistön normaali taso sitten. Testasin aina iltapäivällä suht samaan aikaan. Ovisplussa näkyi todella selvästi kahtena päivänä, ei onneksi voinut erehtyä vaikka sitä etukäteen vähän jännitin. Kun oikein käy tuijottamaan ja tulkitsemaan hailakastakin viivasta saa taiottua vaikka kuinka vahvan  :grin: Tällä hetkellä odotellaan miten kävi tässä kierrossa.

Edited by Windfall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia pc ovistesteistä? Tein tänään sofin ovistestin ja se oli selvä nega, testit loppui ja kauppareissulla ostin ensimmäisen kerran pc ovistestejä ja tein heti yhden kun pääsin kotiin ja se oli selvästi vahvempi kun tuo sofin testi, melkein jopa plussa. Eka testi tehty klo 12.00 ja toka klo 15.00. Onko näissä näin paljon eroja näissä testeissä, vai antaako pc aina vahvaa viivaa?

 

Kuvassa siis ylempi sofi ja alempi pc.

 

http://aijaa.com/NS7cm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Olen ymmärtänyt että tuo lh-syöksy voi tapahtua todella nopeastikin, joten voisiko syy kuitenkin olla 3 h testivälissä? En usko että noissa liuskatesteissä on käytettyjen materiaalien tai mittaustavan kanssa suuria eroja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielipiteitä tarviisin.

Tein eilen tämän kierron eka testin cb:n dual hormonella illalla, kun tunsin tuttua ovisjomotusta mahalla. Tuloksena oli tyhjä ympyrä, mutta viivat oli tikussa tosi tummat.

Aamulla tein uuden testin ja taas sama homma. Tässä kuva: http://aijaa.com/QiIAcX, alempi tikku eiliseltä illalta.

Mitä veikkaatte, plussa vai ei hymyn uupumisesta huolimatta?

 

Syksyllä testasin samasta pissasta sellasella cb:n dual testillä millä olin testannu jo parina päivänä ja sitten sellasella millä en ollu testannu aijemmin siinä kierrossa. Eka antoi pysyvän naaman ja toinen tyhjän ympyrän.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuon jälkeen tuli yöllä tutut oviskivut ja kaikki muutkin oireet puhui oviksen puolesta, niin päädyin tunteisiin luottamaan.

Mulla on hymynaamaan tullut samanlaiset viivat ja aina oon menny niitä viivoja tihrustamaan :D .

Ja tosiaan syksyllä toinen dual hormone-testi ei antanut plussaa vaikka toinen antoi samasta pissasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tikutan nyt ensimmäistä kiertoa ovista ja eilen ja tänään tuli tälläinen viiva http://aijaa.com/86Dc8d Tulkitaanko tuo nyt ovisplussaksi vai ei? Muina päivinä ollut selkeästi haalempi viiva. 

Toinen kysymys, jostain luin, että oviksen tikuttaminen pitää lopettaan silloin kun löytää ovisplussan. Omassa testissä ei kuitenkaan lukenut mitään tälläistä.. Onko jollain jonku linkki aikasempaan keskusteluun tai tietoa asiasta miksi näin on? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka kaikki!

 

Olen uusi täällä, viime viikolla vasta loin nimimerkin. Mulla tilanne sellanen, että ollaan miehen kanssa kohta 1,5 vuotta toivotti lasta, eka inseminaatio suunnitteilla toukokuun kierrolle jos ei nyt tästä kierrosta tärppää, nyt kp20 menossa. Nyt vaan tuntuu että oisko tärpänny :D mikä tuntuis ihan käsittämättömältä, ja mietin kuvittelenko vaan..

Tilanne siis se, että oon viime elokuusta lähtiwn tikuttanu ovulaatiota ja aina oon sen bongannu plus kierto on suht säännöllinen. Nyt ekaa kertaa tässä kierrossa aloin tikuttamaan ovulaatiota vasta myöhään, kp13 illalla vasta :o syynä pääsiäispyhät siinä välissä.. eniveis, nyt sitten kp13 näytti tyhjää ja kp14 lähtien on näyttänyt vilkkuvaa hymynaamaa (eli yhteensä 7 päivää tähän mennessä), käytän siis clearbbluen kaksoishormonitikkua. Ovitikussa näkyy hailakka, mutta selkeät kaksi viivaa, tosin kontrolliviiva on vahvempi.

Kysyisinkin, että uskaltaisko tässä toivoa että olisin raskaana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. ja vielä lisäilen, että kierto suht säännöllinen 27 päivää, viikon päästä vasta alkais kuukautiset jos alkaa, vielä en ole raskaustestiä uskaltanut tehdä ettei sitten pety :o viikonlopulla sitten viimestään.. mutta kellään ollut vastaavaa tilannetta, mitä ootte mieltä? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallatus - En ehkä vielä tulkitsisi plussaksi, sen pitää olla joko yhtä vahva tai vahvempi. Testaa vielä illalla ja huomenna aamulla, eiköhän se ole ihan nurkan takana.

Siksi kehotetaan lopettamaan plussaan, kun suotta testejä tuhlaat enään sen jälkeen. Lisäksi joillain, esim. pco:ta sairastavilla tulee jatkuvasti vahvaa viivaa testiin. Ja toisilla tulee loppukierrossakin, vaikkei se mitään tarkoita.

 

Viiruliini - http://fi.clearblue.com/ovulaatiotestit/kahden-hormonin-tasot-digitalsivuilta lainattu:

Onko testilaite näyttänyt enemmän kuin 9 korkean hedelmällisyyden päivää?

Jos testilaite näyttää enemmän kuin 9 korkean hedelmällisyyden päivää, tässä kierrossa testaaminen kannattaa lopettaa.
- Jos aloitit testauksen oikeana päivänä normaalin kuukautiskiertosi mukaan ja testilaite näyttää ainakin 9 korkean hedelmällisyyden päivää, testilaite ei todennäköisesti näytä maksimaalista hedelmällisyyttä tässä kuukautiskierrossa.
- Joskus joidenkin naisten LH-huippu on niin matala, että testi ei havaitse sitä. Kierrosta saattaa myös puuttua ovulaatio, jolloin maksimaalista hedelmällisyyttä ei havaita. Tämä on normaalia ja saattaa tapahtua noin 8 % kuukautiskierroista. Jos et näe maksimaalista hedelmällisyyttä 3 peräkkäisessä kuukautiskierrossasi, suosittelemme ottamaan yhteyttä lääkäriisi.

 

Oliko sulla ovistuntemuksia ennen kp13?

Oottasin menkkoihin ennen r.testin tekoa, koska harvalla näyttäs näin pienillä päivillä testi mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nyt tikuttanut tässä kuussa ovista ensimmäistä kertaa elämässäni, käytössä One Stepin testit. Aloin jo hermostua, että eikö tässä nyt ovuloida ollenkaan ja että eikö näillä testeillä saa mitään näkyviin, mutta nyt tuli niin tyylipuhdas plussa, että kyllä nämä taitavat sittenkin toimia. :D Nyt on kp16. Varmistuipa nyt sekin, että ne oviskipuina pitämäni kivut todellakin ovat oviskipuja.

 

http://aijaa.com/6qrFcO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now