Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Laitoin niistä ilmoituksen tuonne kirpparipuolelle ja alustava varaus niistä on jo tehty. Harmi, kun täälläkin ois ollut kiinnostusta. Käykää kurkkaan tuolta, kun mulla ois pari toisenlaistakin ja ne täytyis käyttää jo asap pois. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yk0 ja kierron kartoitus meneillään. Tartteisin apuja, oi osaavammat! 

Ekoja kertoja tikuttelen ovista ja tehnyt nyt yhteensä 6 davidin liuskatestiä kierukan poiston jälkeen. Kierrosta ei siis oikeastaan mitään käsitystä. Veikkaan kuitenkin, että poiston jälkeinen vuoto oli ihkaoikea kuukautisvuoto :grin:

 

Mulla taitaa olla vähän sama probleema kuin Jasmins dreamilla tuolla yllä. Alkuun kaikki näyttivät joko erittäin haaleaa tai ei juuri lainkaan mitään. Sitten taisin pitää pari välipäivää kunnes tuntui siltä, että ovis voisi olla lähestymässä ja testasin aamupissasta - tuloksena kontrolliviivan vertainen viiva. Testasin vielä samana iltana (en muistanut pidätellä, joten en tiedä oliko liian laimeaa) ja testiviiva hädin tuskin erottui tikusta. Seuraavana aamuna testiviivan oletin olevan vielä vahva, mutta se oli jo yhtä hailea kuin kaikki aiemmin tekemäni. Nyt siis ihmettelen, että oliko siinä plussatikussa jotain vikaa? Toisin sanoen onko niin, että kaikilla ei välttämättä tapahdu sellasta asteittaista tummumista ja haalenemista?

 

Mulla oli erittäin kovaa oviskipua noin 15min verran aika tarkalleen 24h testiplussasta. Ehkä siihen ovisplussaan olis aiheellista uskoa  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nupsukka: Joo, siis ei kaikilla tummu asteittain. Mulla on joskus tummunut ihan nätisti asteittain, mut esim. tässä kierrossa ovisplussa tuli aika yllättäen, vaikka kaksi kertaa päivässä tikutin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta lilas ♡

 

Eli voi vissiin samoilla testeillä ja samalla henkilölläkin olla vaihtelua noissa kuun asennosta riippuen :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselisin, notta milloin tuota ovista kannattaa alkaa tikutella, kun kyseessä yk0 ja pillerit jätetty pois viime sunnuntaina? Heti menkkojen jälkeen, vai vasta lähempänä 14 päivää? Syönyt pillereitä joku 8 vuotta ja aloitin ne aikanaan siten, että menkat eivät olleet ehtineet kunnolla tasaantua, joten ei mitään hajua omasta luomukierrosta. Pillereitä tullut popsittua aina kaks laattaa putkeen, joten voiko se vaikuttaa tähän ekaan kiertoon siten, että ovis oiskin vasta joskus myöhemmin? Mut joo, varmaan parasta alkaa tikutella 7 päivän jälkeen tjtn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pillereiden lopetus voi sekoittaa kierron täysin. Viimeistäs kp 10 alkaisin tikuttamaan ovista. Vaikea arvioida oviksen mahdollista ajankohtaa, kun on vasta eka kierto ilman pilleretä käynnistynyt + se, että kierto voi mennä sekaisin ja ovulaatio tulla periaatteessa koska vaan. Jos haluaa pelata varman päälle, niin sit tikuttelee heti menkkojen päätyttyä, kunnes ovisplussa pärähtää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teidän mielestä tämä testi viallinen.. Testasin siis eilen illalla Davidin testillä vahvemman haamun kuin mitä ympäri kierron on ja tänään taas avasin Perhosten uuden paketin ja testasin heidän testillään. Perhosten testi näytti puhdasta negaa ja mun mielestä toi kontrolliviivakin on aika haamulainen? Meniköhän mun ovis siis jo vai onko Perhosten testi rikki  :o

 

Kuvassa ylempänä siis Perhosten testi ja alempana eilisiltainen David vertailuksi.

 

_smaller.jpg

 

No voi juma kun tuli iso kuva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Noi perhosen testit on tollasia... Niissä siis kontrolliviivakin hyvin haalea. Ite en tykänny yhtään, kun plussa oli vaikeasti havaittavissa viivojen haaleuden takia. Paketissa oli myös muutama täysin viallinen testi... Vaihdoin davidiin ja plussa löytyi ihan selvästi!

 

Lisäys: ja viallisella tarkoitan, että kontrolliviivaa ei ilmestynyt lainkaan tai sitten testi-ikkuna oli niin lomnoinen, ettei viivoista saanut kunnolla selvää.

Edited by Anmiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

No johan on. Tein nyt illalla uuden Perhosten testin ja vasta kun odottelin tuloksia, huomasin että tikun varsi onkin vihreä ja siinä lukee hCG hCG hCG.... tuossa kuvan testissä kun lukee LH (niinkun kai pitäiskin). Varmistin vielä paketista, että siinä luki ovulaatiotesti..

 

Pitää varmaan reklamoida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas, itsekin tilasin tätä kiertoa varten Perhoset- nettikaupan kautta ovistestejä, enkä saanut ovista tikuettua tässä kierrossa ollenkaan :o  eli enpä taida minäkään tuon kautta enää testejä tilata tämän koommin. Itse en edes kiinnittänyt huomiota tuohon kontrolliviivan haaleuteen, ennen kuin duudeli siitä sano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin tuli osalla noista Perhoset-testeistä tosi haaleat kontrolliviivat, mutta osalla taas ihan normaalit. Mutta melko epävarmoja joka tapauksessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en tykkää noista Perhosten ovistesteistä. Ovisplussaa niillä en saanut, kun taas samaan aikaan Halpatestin ovistestillä sain. Ja kontrolliviivat ovat todellakin haaleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on noita perhosten testejä ja haaleeta on ollut, kp15 tuli lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva - olisikohan se voinut jollain muulla merkillä olla vahvempi? No, sen näkee sitten jos menkat tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä teille vielä jaettuna samasta näytteestä otettu Perhosten ovisplussa (yllä) ja Davidin ovisplussa. Mun mielestä aika erilaiset ja toinen paljon selvempi plussa kuin toinen (voitte vaan päätellä, kumpi kumpaa)

 

 

 

 

_smaller.jpg

 

 

 

Spoilerissa kun niin iso kuva taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, mä voin kans moittia noita Perhosten ovistestejä. Olivat huonoja munkin mielestä, vaikka en muita ole edes käyttänyt. (Perhosten r-testit olivat myös jotenkin huonolaatuisia, vahingoittuneen näköisiä ulkomuodoltaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin taas eilen pregcheckejä ja oli niin kiva niihin taas tikuttaa <3 oikeesti, on paljon selkeämpiä.

 

Muoks., ja noi duudelin kuvat sai mut miettimään oisko sit oikeesti ollut ovis sillon kp 15, nyt kp 26, hmm....Koska hyvin samanvahvuista viivaa mulla tuli silloin perhosiin.

Edited by CarmenRosita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimiiko kaikki ovistestit suunnilleen samalla tavalla että positiivinen tulos on yhtä vahva/tumma viiva kun kontrolliviiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene juu yhtä tumma tai tummempi pitäisi olla testiviivan kuin kontrolliviiva, että olis virallisesti plussa. Digitestissä siihen ilmeisesti tulee hymiö jos on ovis.

 

Mulla on nyt kp 27 ja oon tähän asti tehnyt ovistestejä. Kp 15 maissa ne tosiaan tummui (perhosten testi) ja siitä sitten hiljalleen himmeni. Kuitenkin eilen pregcheckkiin tuli vielä selkeä haalea viiva, mutta tänään aamulla pregcheckin ovistestiin ei MITÄÄN. Siis ei haamun haamua, en ole tainnut koskaan tehdä ihan testiviivatonta ovistestiä. Muilla ollut tämmöistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä on pari kokemusta tältä päivältä, ja tänään on kp 41 keskeytyneen keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, menkkoja ei oo vielä ollu kkm:n jälkeen :)

 

http://aijaa.com/SgoBec

 

Ylin CB:n digiovis, seuraavana Planning Familyn liuskatesti, tilatty ebay.fi englannista, seuraava sinivartinen One Step huuto.netistä ja alimpana edelleen cb:n digiin laitettava tikku. Vahvimmat ovisviivat koskaan sain Davidin liuskatestillä ennen keskenmenoa, silloin mulla oli ovis kp 26.

Edited by Khadeija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei ovistesteistä kiinnostuneet. Multa löytyi kevätsiivouksen yhteydessä käyttämättä jääviä testejä, jotka haluaisin mielellään myydä. Kirppiksen puolella näyttää olevan niin kovin hiljaista, joten kokeilen suoramarkkinointia ;)

 

Muoks: kaupat tehty!

Edited by carnation

Share this post


Link to post
Share on other sites

3€ One step-liuskoja 30mIU/ml (vihreä varsi, normaali herkkyys, löytyy 11 kpl, 03/2014) mullee nää  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perhosen testeistä - mulla ne on toiminut ainakin ihan ok. Eilen sain siitä ja digitestistä plussat, mutta tein kylläkin aamupissasta ja ilman mitään jäähdytysaikoja, toisin kuin Perhosen ohjeissa sanotaan. Viivasta ei tullut kontrolliviivaa vahvempi, mutta samanvahvuinen ja selvästi kyllä poikkesi muiden päivien tuloksista. Muina päivinä Perhoseen on tullut todella haalea viiva tai ei viivaa lainkaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on nyt sarjassamme tyhmät kysymykset ovulaatiotesteistä, mutta:

 

Menossa yk1 pillereiden jälkeen. Tänään kp 15. Oon tikutellut halpatestin puikoilla n. kp 8 alkaen, koska e-pillereiden jälkeen ei ole mitään hajua omasta kierrosta. Oon testaillut aamulla ja illalla. Alkaa hermostuttamaan, kun testatessa ei näy edes minkäänasteista tummumista, eli mahdanko ovuloida ollenkaan. Toisaalta, nyt kun tsiigailin noita käytettyjä tikkuja, niin huomasin, että kahdessa tikussa on lähes (n95%) yhtä vahvat viivat. Tikut on about viime viikon torstailta (kp10 tjtn). Ne on tietty "roskishaamuja", mutta kuuluuko edes vanhoissa tikuissa olla kahta yhtä vahvaa viivaa? Mun muissa käytetyissä tikuissa nimittäin ei ole, näkyy vain se haaleaakin haaleampi kakkosviiva.  Argh... Testatessa en ole kuitenkaan asiaa mitenkään noteerannut, tuntuu oudolta, että mahdollinen plussa olis mennyt niin totaalisesti ohi?!? Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now