Iridessa

Kokemuksia ovulaatiotesteistä, vol. 2

575 posts in this topic

Kirjoittelin tuonne kuumeiluklubiinki, mut kysyn nyt täältäkin, jos jollain sattuis olla kokemusta. Elikkäs oon tikuttanut ovista Davidin liuskoilla ja aloitin kp11 kohdalla, jolloin hento viiva tuli. Tästä eteenpäin olen saanut koko ajan suhteellisen tummaa viivaa, ei kuitenkaan kontrollin tasoa, joka on toiselta reunalta vahvempi kuin toiselta. Viiva ei ole lähtenyt haalistumaan eikä vahvistumaan, vaikka nyt jo menossa kp20. Viimeksi oviksen bongasin kp18. Ärsyttää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse testailin rfsu testeillä ja aion kokeilla jotain muuta, koska en oikein saanut minkäänlaista testiviivaa aikaseksi, paitsi kerran ja sekin melko haalea.. Toivottavasti pääsis testaileen uusilla testeillä pian! :) Tuskin tästä plussaakaa tulee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia pregcheck ovulaatiotesteistä? Itse kokeilen niitä ainakin tähän kiertoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cathys: olen monessa kierrossa käyttänyt noita pc:n ovistestejä, miulla ainakin toimineet hyvin, ja selkeä ovisplussa tullut joka kierrossa näkyviin. :)  Tyytyväinen olen ollut noihin testeihin. Miulla ainakin ovisplussan aikaan viiva on huomattavasti voimakkaampi kuin kontrolliviiva ja viiva myös ilmestyy nopeammin esiin tikkuun, kuin silloin kun tulee nega. Miulla tosin aina jonkilnlaista viivaa tulee esiin, mutta sen se tekee muillakin testeillä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iiki kiitos tiedosta :) noita ostin viimeksi kauppareissulla, ovat edullisia ja saa lähikaupasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo tainnut pregcheckeillä saada ikinä varsinaisesti kontrolliviivaa voimakkaampaa viivaa, mutta suunnilleen tasavahvat kyllä. Muita en oo käyttänyt, ja ainakin kerran on gyne todennut ovulaation tapahtuneen, muulloin oon sitten päätellyt itse. Tyytyväinen oon noihin ollut, pitkälti juurikin siksi kun saa ihan normaalikaupasta ja melko edullisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Inkeri_, näin epäilinkin ja tilasin nyt noita clearbluen digitestejä sellaisen ison paketin. Siinä ohjeessa sanottiin, että voi tehdä mihin aikaan vuorokaudesta vaan, ennen ohje oli ettei aamulla herätessä kannata testata. Miten on ootteko muut testaileet heti herättyänne? Tuntuu, että päivällä voi olla vaikee jos pitää olla se 4h käymättä vessassa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain vinkkiä mistä saisi edullisesti tilattua tuollaisen Clearbluen digitestipakkauksen, esim. juuri tuon missä on 20 kpl? Amazon uk:ssa niitä on ihan järkihintaan, mutta ei onnistu toimitus Suomeen :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ovulaatiotestin tekemisellä vuorokauden ajalla merkitystä? Voiko sen tehdä mihin aikaan vaan vai olisiko paras tehdä aamulla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmay, mun käsityksen mukaan ovistestit näyttää varmemmin plussan iltapäivällä, mutta en ihan varmaksi osaa sanoa. Joka tapauksessa kai pitäisi pidättää vähintään se pari tuntia ennen testin tekemistä jottei pissa ole liian laimeaa.

 

Kertokaahan testiekspertit: milloinhan mahtaa olla ovis kun useana kiertona olen nyt saanut lähes tasavahvat viivat tikkuun kolmena peräkkäisenä päivänä? Esim. tässä kierrossa tuli lähes tasavahvat viivat kp13, kp14 ja kp15 (eilen). Jokaisessa kierrossa en tunne ovista, mutta eilen illalla luulen sen tunteneeni, kun puolisen tuntia vihloi munasarjojen alueella. Jotenkin olen ajatellut, ettei testi näyttäisi plussaa enää ovispäivänä (siis että LH-hormonihuippu alkaisi laskea jo ennen varsinaista ovista), mutta eilen tein mielestäni positiivisen testin klo 19.30 ja oviksen luulen tunteneeni joskus klo 21 maissa. Tänään testissä jo melkolailla tyylipuhdas nega. Mutta tosiaan tuo testi näytti mielestäni plussaa useampana päivänä - onko muilla vastaavaa?

 

^^Ja tuohon omaan aiempaan kysymykseeni: löysin sitten CB:n digitestejä kohtuuhintaan sekä eBaysta että Home Health UK:sta. Vinkkinä siis muillekin jos joku niitä kaipaa, 20 kpl pakkaukselle hinnaksi tuli noin puolet Suomen hinnasta. Noissa hinnoissa se on jo ihan hyvä säästö.

 

Mulla pukkaa pahasti vauvakuumetta, mutta pari kiertoa vielä pitäisi malttaa odotella ennen yrityksen aloittamista... onneksi tässä väliaikana voi sentään leikkiä testeillä ja kartoittaa omaa kiertoaan :).

Edited by Scarpetta

Share this post


Link to post
Share on other sites

scarpetta: Kyllä se plussa voi näkyä testissä vaikka koko loppukierronki ja on ihan normaalia :)  sen takia vain sillä ensimmäisellä testiplussalla on väliä. Olen lukenut, että harva tuntee varsinaisesti munasolun irtoamista, vaan yleensä kivut ja tuntemukset ovat ennen ovulaatiota ns kasvukipuja. Jotkut voivat tuntea oviksen jälkeenkin tuntemuksia keltarauhasesta johtuen. Moni onkin tehnyt testin tuntemusten perusteella ja saanut silloin vahvan plussan, joten itse munasolun irtoaminen on tapahtunut tuosta n. 24 tunnin kuluessa (yleensä 24-48h on testeissä) toki ovis voi tapahtua myös hieman aiemmin tai hieman myöhemmin, arvioaikoja kun ovat. Joillain siis voi lh olla pitkäänkin kohollaan ja joillain taas voi lh huippu mennä hyvinkin nopeasti ohitse, hyvin yksilöllistä on.

 Samaten lähes yhtävahvat viivat ovat toiselle tarkoittaneet ovista, mutta toiselle pitää olla kontrollia tummempi viiva, ennen kuin tarkoittaa mitään :)

 

Ja joo, ainakin itselläni useimmiten ovistestit näyttäneet plussaa pari päivää, nyt viime kierrossa tuli kolmena päivänä peräkkäin vahva plussa ja sen jälkeen koko loppukierron tasavahvat tai lähes tasavahvat viivat. (käytin one stepin liuskoja, aiemmin testannut pc:n testeillä ja niillä ei ole koskaan noin näyttänyt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clearbluen testeissä ainakin sanotaan että kaksi päivää on "normaali" ovisplussan näkymisaika. Henkkoht olen lopettanut testaamisen aina ekana plussaan, maksaa testit sen verran ettei sitä viitti turhaa testailla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin ison nipun ovistestejä raskauskeiju.fi- sivustolta.. Kohtuu hintaisia oli ja sai isoja paketteja kerralla :)

Ja hyvin on todettu toimivaksi, oviksen näyttää selkeästi kahdella viivalla! :) Sivustolta saa myös raskaustestejäkin ja itseasiassa ovulaatiotestitilaukseen sai kaupanpäälle 2 raskaustestiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla tännekin hihkumaan kun bongasin juuri kp 16 elämäni ekan ovishymynaaman digistä! :)) Limoja on, paikat turpeat ja arat ja aamulla vihloi oikeaa munasarjaa. Talletuksia tehty joka toinen päivä, pitänee jatkaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Oli pakko liittyä mukaan vauva.fi sivustolle ja keskusteluun mukaan.

Yritetään ensimmäistä saada aikaiseksi. 8kk sitten jätin e-pillerit pois, eikä ensimmäisiä kuukautisia kuulunut. Keväällä käytin 3kk Teroluteja, ei toiminut. Nyt olen toista kuukautta Novofem-nimisellä "vahvemmalla" hormonihoidolla, jonka TOIVOTTAVASTI pitäisi auttaa!!! Viime kierrossa ei tullut oikein minkääänlaisia kuukautisia, joten tämä kierto on viimeinen toivo ennen lapsettomuustutkimuksia.

 

Aloitin nyt muutama päivä sitten One step-ovulaatioliuskoilla ja tänään tuli hieman vahvempi viiva kuin muutama päivä sitten. Olisikohan se ovulaatio vihdooinkin tulossa!?

Toivon niin todella, että tämä pitkä odotus alkaisi päättyä ja keho toimia kuten pitäisikin. Täytyypi illalla heilutella peittoa, jos tuo ovulaatio oikeasti olisikin tulossa...

 

Toivotaan parasta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä tarkoittaa, kun eilen sain ovistikkuun haalean viivan, mutta tänään testi näyttää puhdasta negaa? Eilen ultrattiin 14mm follikkeleja.

 

edit. Kurkkasin testin vielä uudestaan niin nyt siinä onkin sellanen vielä eilistä haaleampi viiva. Mulla on käytössä mammaksi.fi:stä tilattuja David Ovulation testejä.

Edited by mmay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpaahan tässä nyt pitäisi uskoa ja miten pitäisi tulkita? One Step -ovulaatiotestiin pärähti aivan selkeä plussa, mutta David Ovulation -testiin ihan todella haalea plussa. Jälkimmäisellä oon testannut nyt viitenä päivänä peräkkäin, ensin niihin tuli haalea viiva, sitten ei mitään ja nyt taas haalea. One Step -liuskaa kokeilin tänään ensimmäistä kertaa ja siihen tuli heti aivan selkeä plussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmay: miulla käytössä one stepit ja niissä ainakin miulla pitää olla huomattavasti vahvempi viiva kuin kontrolli, että tarkoittaa plussaa (saan lähes koko kierron tuolla lähes tasavahvaa ja tasavahvaa viivaa muuten). Davidista ei ole kokemusta, mutta oon kuullut, että niissä taas hieman haaleampikin voi tarkoittaa plussaa. Monethan tarkistaa plussansa sitten digillä, jos on epäselvyyksiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^no itse asiassa tossa One Stepissä on hieman vahvempi testiviiva kuin kontrolliviiva. Uskaltaiskohan uskoa, että ovis ois nyt parhaimmillaan? :) Limaisuuttakin olin tänään huomaavinani. Jos nyt ois ovis niin sitten nuo Clomit toimii! :) täytyy pitää peukkuja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuuluisko testin tummeta pikkuhiljaa ennen ovista? Kun ultran ja lääkärin mukaan mun ovis pitäis jos on tullakseen niin olla viimeistään tiistaina eli huomenna mutta kokoajan on näkynyt vaan haaleaa viivaa ja kokoajan siis saman tummuista. Mulla siis näkyy ilmeisesti testissä aina haalea viiva mutta tämä on ensimäinen kierto kun olen kunnolla muistanu testailla nii ei oikein tietoa :D Paitsi et nyt kun katson tuota tän päivästä testiä, äskön siis tein nii onhan se sittenki aavistuksen tummempi ku eilinen ja muut :) eli se näköjään tummenee aika hitaasti et joku 10min pitää oottaa.. vai? David kyseessä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä oon vasta alottanu tän oviksen tikuttamisen, niin en uskalla tuohon varmuudella sanoa.

Mä tein tänään uusiksi samat testit kuin eilen. One Step näytti eilen aivan selkeää plussaa niin tänään se oli enää haalea ja David näytti eilen haaleaa niin tänään se oli puhdas nega. Eli näistä päätellen se huippu oli eilen? Toivottavasti ei myöhästytty pupuiluissa :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä testailen one stepeillä kans ja tosiaan se viiva tarvii olla tosi vahva että voi plussaksi lukea. Näin ainakin mulla ja asian oon varmistanut digillä. Nyt näyttää vaan hailakka viivaa kp 15 mut saapa nähä saapuuko ovis vaiko ei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now