Sign in to follow this  
Followers 0
AvioPapu

Homeopatia (loppu)raskaudessa

4 posts in this topic

Haluaisin kuulla kokemuksia homeopatiasta synnytykseen valmistautumisen keinona. Onko joku käynyt raskausaikana homeopaatin vastaanotolla? Millä tavalla homeopatiasta voi olla hyötyä raskausaikana? Voiko esimerkiksi synnytystä tai siitä toipumista jotenkin helpottaa homeopatialla? 

 

Jos aiheesta on jo keskusteltu, niin vinkatkaa ja tämän aiheen saa poistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akupunktiosta ja hieronnasta osaisin sanoa, homeopatiasta ei tietoakaan... eli menee nyt vahan off topic. Itse kavin ennen raskautta seka alkuraskauden aikana akupunktiossa (ennen raskautta tasaamassa hormonitoimintaa ja parantamassa kohdun verenkiertoa; alkuraskaudessa sen on kai tarkoitus jotenkin vahvistaa jo alkanutta raskautta), ja aion kayda rv 36 lahtien myos "synnytykseen valmistavissa" hoidoissa. Raskausajan hieronta on ihan loistavaa lihas- ja nivelkipuihin, unettomuuteen, turvotukseen, stressiin ja vasymykseen, ja tepsii synnytyksen jalkeen pitkalti samoihin juttuihin seka auttaa kropan palautumisessa.

 

Mutta tosiaan homeopatiasta en osaa sanoa, joten tuohon alkuperaiseen kysymykseen tama ei tainnut vastata :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en usko homeopatiaan, mutta äitiysjoogan vetäjä kertoi syövänsä jotain helmiä estääkseen rintatulehdusta roihahtamasta päälle. Hänellä oli myös kaalinlehdet rintaliiveissä, mutta se nyt on ihan sairaaloissakin käytössä oleva ei-homeopaattinen konsti. :)

 

edit. samaisen joogavetäjän mukaan jaloissa on jotkut kohtupisteet joita voi hieroa vähän ennen synnytystä. Reipas ote kantapäästä, sormet kohti sitä luuta ja sivelee/vetää siitä sormia pois, niin että ote irtoaa.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, nuo pisteet jaloissa ovat tutut vyöhyketerapiasta. Mutta eikö tosiaan kukaan vaukkari ole kokeillut homeopatiaa? Olin ihan varma että täällä heti viriäisi vilkas kokemuksia vaihtava keskustelu asiasta! Niin kova on mun luottoni vauvafoorumiin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0