Sign in to follow this  
Followers 0
Guest S.L

Onko mahdollista..?

12 posts in this topic

Hei!

Olen syönyt e-pillereitä 3kk, mutta pilsujen ottaminen on ollut hieman epäsäännöllistä (joka päivä kyllä, mutta ei samoihin aikoihin). Pari kertaa ollut maha löysällä/oksentanu, joten voiko olla että voisin olla raskaana? Raskausoireita (tai luulen niin) on tullut.. Pidemmän aikaa ollut alavatsa kipeä välillä, nyt muutaman päivän ollut paineen tunnetta mahassa, mahassa kuplii ja hieman turvoksissa. Palelee jatkuvasti ja välillä taas hikoiluttaa. Lämpö on jatkuvasti 36,6-37,3 (normaali lämpö on n. 35,8..), väsyttää, heikottaa, huonoa oloa, mielialat vaihtelee (herkkää itkuisuutta pienistä asioista), ennen join kahvia monta kuppia päivässä ja yhtäkkiä tuli stoppi sille, se rupes ällöttää enkä oo juonut enään. Teetä taas oon ruvennu juomaan (mitä en yleensä paljoa juo). Ilmavaivoja, rinnat arat, Varsinkin toinen on todella kipeä ja turvoksissa (yhtäkkiä lyhyessä ajassa kasvanut isommaksi kun toinen :o ) ja hieman jännän tuntuinen. Valkovuoto on ollut jonkin aikaa tosi runsasta. Tiheä virtsaamisen tarve.. Eilen otin vikan pilsun liuskasta ja samana iltana kun kävin pissalla, niin pyyhkiessä paperiin tuli punaista. Aattelin että, menkathan ne alko mut ei oo enempää tullu sitten.. Niin paljo tekstiä, et nyt ei heti tuu muuta mielee oireista tms.. Testiä en vielä viitsi tehdä, kun muutaman kerran joutunu niin pettymään, ku negaa näyttäny ja niin kovasti lasta haluaisin. Vai voiko oireet olla vain omaa mielikuvitusta? :(

Niin ja suklaata olen ruvennu syömään, mitä en ennen voinut sietää.. :unsure:

 

T: Vauvakuumeinen :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää on aina vähän hassuja kysymyksiä. Seksin harrastaminenhan voi aina johtaa raskauteen ja testaamalla se selviää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan edes mahdollista, vai olenkohan valeraskaana tai jotain? Kuukautiset ovat tulleet ihan normaalisti ajallaan muutoin, paitsi viimeiset olivat pari päivää etuajassa yllärinä ja poikkeuksellisesti täysin kivuttomina, vaikka normaalisti tiedän vuorokauden etukäteen tasaisesti pahenevista alavatsa ja selkäkivuista milloin alkavat. Ajattelin tietenkin että kuukautiset tuli, en ole raskaana.

 

No, nyt viime viikolla kävin vaa'alla ja huomasin lihoneeni kesäisestä punnituksesta kolmisen kiloa. Vatsa on todella turvonnut pallo koko ajan, tuntuu kuin se vain kasvaisi! :girl_to_take_umbrage2: En syö yhtään enempää kuin normaalisti, joten ihmettelen kyllä pikkasen. Edellinen vauva on nyt  n. vuoden ikäinen ja raskausvatsa ei lähtenyt kunnolla pois, mutta nyt se on todellakin kasvanut niin paljon ettei nekään vähät housut, mitkä synnytyksen jälkeen menivät, mahdu päälle.

 

Omituisia alavatsakipuja on ollut jo parin kuukauden ajan, samoin tosi ällöttävä olo. Etenkin aamuisin, iltaisin ja yöllä on huono olo. Edellisessä raskaudessa minulla ei ollut kuin hyvin vähän aikaa välillä etova olo, mutta nyt närästää ja on todellakin huono olo. Ja usein. :huh:

 

Nyt viikonloppuna olin elokuvissa ja tunsin oudosti aivan kuin mahassa liikkuisi joku! :ph34r:  Samalla tavalla kuin aiemman raskauden aikana kova musiikki ym. sai varmaan jotain värähtelyä aikaan, mihin vauva reagoi. Tästä aloin miettimään että hei, oonkohan mä nyt ihan hulluksi tulossa, että kuvittelen jotain liikkeitä mahassa! Kyllä ne varmasti on jotain ilmavaivoja vaan.

 

No, nyt tänään kun kävin suihkussa, huomasin että rinnoista tihkui maitoa. Vaikka imettämisen olen jo puoli vuotta sitten lopettanut! Voiko se olla mahdollista että sitä vieläkin tulisi?

 

Raskaus on kyllä teoriassa ihan mahdollinen, koska käytämme "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää. Seuraava vauva saa siis tulla kun on tullakseen, mutta yrittämällä yrittämään ajattelimme alkaa vasta vuoden päästä suunnilleen.

 

Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa kierron mukaan kahden päivän päästä, mutta enpä tiedä luotanko enää siihenkään jos ne tulevat. Nyt jo on kauhea morkkis siitä, että en ole epäillyt ja tehnyt testiä jo viime kuukautisten jälkeen kun onhan mulla ollut huono olo jo pitkään ja maha ihan turvoksissa. Joulukuussa kun on tullut kuitenkin juhlittua pikkujouluja ym. :skilletgirl:

 

Onko sellaisia ihmisiä jotka ovat oikeasti olleet tietämättään raskaana ja juoneet ja syöneet kaikkea kiellettyä? Miten se on vaikuttanut vauvaan? Onko raskaus mennyt silti hyvin ja vauvalla ollut kaikki ok? :unsure:  Olen huolissani nimittäin juuri tästä asiasta, jos nyt olenkin raskaana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyt heti ostaan testin vaan! Ja kerro kuinka kävi! 
Muakin kyllä kiinnostaa tarinat, että joku ollut tietämättään raskaana. Mä itse tulin vahingossa raskaaksi ja olin kuudennella viikolla jo ennen kuin sain tietää. Ja oltiinpa miehen kanssa vietetty sitten aika railakasta elämää, juuri pari viikkoa oltiin oltu lomalla.  :rolleyes: Kauhea paniikki siinä tuli kyllä heti ensimmäiseksi, että voi kamaluus, mitenhän paljon siihen on vaikuttanu kaikki. Mies lohdutti, että se on ollut niin alussa, että ei siihen ole niin vaikuttanut. Toivottavasti ei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on yks!!

 

Tein tänään yllätystestin kun on oireita ollut ja yks vanha testi löytyi kaapista ja tuli suoraan vahva plussa! Shokkihoitoa tähän aamuun! Hain uuden testin kaupasta ja edelleen heti tuli vahva plussa! Viimeeks synnytetty poika on 1v 5kk ja yli 12v ollaan miehen kanssa oltu ilman ehkäsyä eikä luomuraskautta oo ikinä tapahtunu!! Huomenna sitten ultraan tarkistamaan tilanne! Jännittää!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos rinnoista tihkuu maitoa raskauden takia niin eiköhän se plussakin tihku testiin siinä tapauksessa. Maidon tihkuminen voi myös viitata korkeisiin prolaktiinitasoihin jotka varmaan kannattaa käydä tutkituttamassa. Vauvan liikkeiksi voi sekoittaa esimerkiksi ilmavaivat. Sympaattinen hermosto reagoi musiikkiin, joka puolestaan voi esimerkiksi vaikuttaa suolen liikkeisiin.

 

Prismasta saa hintaan 2,99 raskaustestejä :) Jos testiin tulee yksi viiva niin et ole raskaana ja life goes on and on. Kaksi viivaa tarkoittaa että olet raskaana.

Edited by Speranza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä taitaa mennä noroviruksen ja e-pillereiden sivuvaikutusten piiriin. Koska olet vasta aloittanut, niin sivuvaikutukset enemmän mukana. 

 

testitesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vieras_S.L_  Vähän hämmentynyt kun olen kirjoituksestasi, niin saanen kysyä että jos haluat tulla raskaaksi niin miksi syöt e-pillereitä?

 

Ja minäkin painotan testaamaan, sillä se selviää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0