PMLats

Isäkuukausi


170 posts in this topic

Ihan 100% varma asia ei vielä ole, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että ei pidä. Itse jään vanhempainvapaalta hoitovapaalle ainakin 7 kuukaudeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on itse asiassa suunnitelmissa niinkin radikaali ratkaisu kuin vanhempainvapaan pitäminen puoliksi, eli minä menen takaisin töihin kun poika on 6 kk ja mies jää vuorostaan kotiin ja pitää loput vanhempainvapaasta ja vielä isäkuukauden perään

Näin täälläkin, minä palasin opintojen pariin miehen jäädessä kotiin puolivuotiaan lapsen kanssa. Mies halusi olla kotona lapsen kanssa ja suurten tuloerojen vuoksi vanhempainvapaa oli tähän ainoa mahdollinen ajankohta. Hyvin on mennyt. :)

 

Mä tykkään, että isäkuukausi on hyödyllinen juuri siinä mielessä, että isä saa olla silloin yksin lapsen kanssa ilman äidin jatkuvaa läsnäoloa ja kokea sitä oikeaa arkea, ei niinkään lomailumielessä (vaikka toki kaikki aika, jonka isä lapsensa kanssa viettää on plussaa!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isä piti hiljattain kuuden viikon isäkuukauden, oltiin koko perhe kotona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä iskä pitää 3 viikon loman syksyllä,neiti on silloin 1v2kk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Työtilanteen vuoksi en pysty pitämään isäkuukauden kaltaista vapaata, mutta olin vajaa 3kk (palkatta) kotona lapsen kanssa aikaisemmassa vaiheessa, kun se oli mahdollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä on sarjassa "tyhmiä kysymyksiä", mutta haluan kuitenkin varmistaa asian. Onhan mahdollista tehdä niin, että minä olen ensin äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla lukuunottamatta kahta viimeistä viikkoa, menen töihin isäkuukauden ja miehen vuosiloman ajaksi (yht. n. 2 kk), pidän sen jälkeen oman vuosilomani (n. 1 kk) ja palaan taas töihin. Onko ihan törkeää työnantajaa ajatellen? Haluaisin varmistaa, että lapsi saa olla mahdollisimman pitkään kotihoidossa, mutta hoitovapaa ei ainakaan tässä vaiheessa houkuttele. Toisaalta, jos jäisin itse hoitovapaalle joksikin aikaa, onko ihan hölmöä mennä isäkuukauden ajaksi töihin ja palata sitten taas kotiin? Toivoisin, että mies saisi myös kokemuksen kahdestaan lapsen kanssa kotona olemisesta, joten en haluaisi käyttää vuosilomaani isäkuukauden aikana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Siis mielestäni tuo ensimmäinen vaihtoehto on ihan hyvä, pidetäänhän sitä lomaa muutenkin ns. työjaksojen välillä joten mikset voisi olla 2kk:tta töissä ja sitten lomalla ja taas töihin. Hyvä vaihtoehto siis. :)

 

Itse olin ekan lapsen aikaan isäkuukauden ajan töissä juurikin että mies saa olla kaksin lapsen kanssa ja tietty olihan sitä rahaakin ihan kiva saada ja vaihtelua arkeen itselle. Sitten oliki jo ihan kiva jäädä hoitovapaalle :)

 

Nyt mies on juuri jäämässä isäkuukaudelle toisen kerran, minun piti mennä töihin mutta lopulta päädyttiinkin että olen lomalla, tosin vielä mielessä on ollut että saisiko jostain näin nopeasti keikkatöitä, kun vois olla kyllä ihan kiva vähän saada taas muuta puuhaa kun mies olisi lasten kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies pitää isäkuukauden kesällä kesäloman yhteydessä eli pitää ensin 2 vk kesälomaa ja on sitten vielä 4 vk isäkuukaudella. Itse olen samaan aikaan kotona. Tosi mukavaa, että mies on yhtäjaksoisesti kuusi viikkoa kotona kun esikoinenkin on kesällä tarhasta pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies tulee pitämään isäkuukauden ja minä pidän siinä välissä kesälomaa töistä. Sen jälkeen jatkankin sitten hoitovapaalla. Ajatus kuukauden pätkästä jolloin koko perhe saa olla yhdessä kuulostaa tosi mukavalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäin vanhempainvapaan jälkeen kahdeksi kuukaudeksi hoitovapaalle, jonka jälkeen pidän lomat pois ja palaan töihin. Sen jälkeen mies pitää isäkuukauden. Tällä järjestelyllä yritetään venyttää hoitoon menoa, mutta tyttö on joka tapauksessa vasta noin 1 v 1kk vanha hoitoon mennessään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolitamme vanhempainvapaan eli mies jää kotiin lapsen ollessa noin 6 kk. Hän pitää sitten perään vielä isäkuukauden. Ajatuksena on, että mies pitäisi kesälomansa minun ollessa kotona ja minä hänen ollessa kotona, joten olisimme noin 2 kk kotona yhdessä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isä piti hiljattain kuuden viikon isäkuukauden, oltiin koko perhe kotona.

 

Mites se on mahdollista? Koko homman ideana että äiti on töissä ja isä on kotona, eikä mikään perheloma.

 

Itse pidin pojan synnyttyä vanhoja säästettyjä lomia ja tulevia lomia ja vähän isyysvapaata siten että ehdin olla kotona vaimon ja pojan kanssa ensimmäiset 2,5 kuukautta. Aion pitää isäkuukauden (Huom! äiti töihin!) eli siis kuusiviikkoisen juuri ennen kuin poika menee päiväkotiin siis kun poika on vähän vajaan vuoden. Vuoden ikäisenä ajattelimme siis päivähoitoa.

 

Hoitovapaa on näin asuntolainalliselle luksusta johon ei ole mahdollisuutta.

Edited by Iskä2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mikä jottei ;)

 

meillä pidetään myös, eli elokuun alusta syyskuun puoleen väliin on miehellä isäkuukausi. ite aion yrittää tehdä (riippuu saanko vuoroja) pari viikkoa töitä ennen kuin kesäloma alkaa puolesta kuusta (olis muuten alkanut vanhempainvapaan jälkeen) ja kesäloman jälkeen (loppuu samoihin aikoihin kuin isäkuukausi) palaan töihin ja mies jää kotiin, kun ei tuota vakipaikkaa töitäkään oo...minimipäivärahalla on isäkuukauden. otimme tämän mahdollisuuden kuitenkin koska näin saamme pitempään vanhempainrahaa. mies voinee hakea jotain hoitotukia isäkuukauden jälkeiseen aikaan, ja kodinhoidontukeakin saanemme, kun pidämme lapsen kotona.

 

eli olemme suurimman osan isäkuukaudesta molemmat kotona ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai pitää isäkuukauden kokonaan, sitä ei kummankaan kohdalla ole edes pohdittu. Ei ole mikään millä tavalla tienataan eniten ratkaisu vaan meille tärkeä että kummallakin on mahdollisuuksia olla kotona eri ikäkausina. Itse olen isäkuukauden ajan myös kotona ja pidän säästettyjä vuosilomiani. Molemmat pitää myös jonkinverran hoitovapaakuukausia, vähintään vuoden verran yhteensä.

 

 

 

Hoitovapaa on näin asuntolainalliselle luksusta johon ei ole mahdollisuutta.

Riippuu mitkä on tärkeysjärjestykset. Eiköhän sitä ole asuntolainaa "kaikilla" muillakin :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites se on mahdollista? Koko homman ideana että äiti on töissä ja isä on kotona, eikä mikään perheloma.

 

Itse pidin pojan synnyttyä vanhoja säästettyjä lomia ja tulevia lomia ja vähän isyysvapaata siten että ehdin olla kotona vaimon ja pojan kanssa ensimmäiset 2,5 kuukautta.

No ihan samalla tavallahan se on mahdollista kuin tuo teidän "perheloma" :) Vakituisessa työsuhteessa kun yleensä kertyy lomia myös vanhempainvapaan ajalta ihan normaalisti.. Ja musta on melko ymmärrettävää, että jos aikoo jäädä hoitovapaalle, niin pitää ne tuossa välissä, eikä mene esim. kuudeksi viikoksi töihin.. Mutta kukin tavallaan.

 

 

Meilläkin mies pystyy nyt kuitenkin pitämään 4 viikkoa isäkuukautta. Mä teen sen ajan töitä niin paljon kun vaan pystyn. Tällä hetkellä tosin näyttää siltä, että isäkuukausi menee aika pitkälti remontin merkeissä.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin eilen ilmoitus siirretystä isäkuukauden pitämisestä. Siihen asti minä olen vanhempainvapaalla ja sitten tehdään "vahdinvaihto". Mies jää sitten isäkuukauden jälkeen vielä joksikin aikaa hoitovapaalle ja näillä näkymin poika menee hoitoon elokuussa 2012, jolloin ikää on mittarissa 1,5 vuotta. Meilläkin järjestelyn takana on ajatus hoitoon viemisen pitkittämisestä.

Edited by Mymmelin tytär

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on pitänyt isäkuukauden esikoisen aikaan ja pitää nyt myös juniorin kanssa. Esikoisen aikaan tein keikkaa isäkuukauden ajan, nyt mulla on vuosiloma ja ehkä teenvähän keikkaa, mutta pääosin vain lomaillaan. Esikoisen isäkuukausi sijoittui alkuvuoteen ja nyt taas kesäksi joten mies säästi kaikki kesälomansa ja pitää ne vasta joskus talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pidetään isäkuukausi n.1kk siirrettynä (jotta saan väliin jäävältä kuukaudelta kotihoidontuen), sitten mies on n.5viikkoa kotona ja minä myös. Suunnitelmissa on mm oleskelua mummoloissa, sekä matalan budjetin reissu kotimaassa, jotta päästään koko perheellä virkistymään=)valmiin pöydän ääreen jne. Isäkuukautta käytetään siis molempien virkistykseen, siihen että isä ehtii olemaan enempi lapsen kanssa=elämään meidän arkea, ja että minä pääsen vähän tekemään omia juttujani itekseen. Ja mummoloissa tietty voidaan jättää lapsi vähäksi aikaa hoitoon ja päästä miehen kanssa viettää aikaa välillä kaksistaankin.

 

 

Mites se on mahdollista? Koko homman ideana että äiti on töissä ja isä on kotona, eikä mikään perheloma.

 

 

Hoitovapaa on näin asuntolainalliselle luksusta johon ei ole mahdollisuutta.

 

Perheloma tai mikä vaan, mutta ei äiti voi palata töihin esim jos sijainen on jo hankittu vaikkapa koko vuodelle tai vuosilomiakaan ei välttämättä ole tarpeeksi jemmassa. Ja kyllähän isäkuukauden yksi tarkoitus on sen isä-lapsi-suhteen ym vahvistamisen ohella sen koko perheen ja etenkin äidin jaksamisen edistäminen, virkistyminen, vaihtelu tms.

 

Asuntolainaa löytyy tosiaan itse kultakin, kuten Hibi jo totesi. Itsehän sitä kukin prioriteettinsa tietty päättää. mutta vinkkinä vaan, että jos ne lainanlyhennykset on siihen asti maksettu kunnolla, niin pankin kanssa on normaalisti suht helppo saada neuvoteltua lyhennysvapaita (eli maksaa pelkkiä korkoja) ainakin muutama kuukausi tai jopa vuosikin, niin helpottaa kummasti sitä taloustilannetta.

 

Ja toiseksi vielä se, että kun ne Isän vuositulot vähenee isäkuukauden seurauksena niin sitä kautta myös verotus jonkun verran kevenee, eli "kokonaismenetys" ei välttämättä ole niin suuri kuin moni luulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perheloma tai mikä vaan, mutta ei äiti voi palata töihin esim jos sijainen on jo hankittu vaikkapa koko vuodelle tai vuosilomiakaan ei välttämättä ole tarpeeksi jemmassa. Ja kyllähän isäkuukauden yksi tarkoitus on sen isä-lapsi-suhteen ym vahvistamisen ohella sen koko perheen ja etenkin äidin jaksamisen edistäminen, virkistyminen, vaihtelu tms.

 

 

No mä kyllä ajattelisin että äidin jaksamista tukee pitkän kotirupeaman jälkeen juuri töihin meneminen.

 

Ja isäkuukauden idea, siis perustelu jolla sitä lobattiin läpi, oli juuri kustannusten jakautuminen tasapuolisemmin vanhmepien työnantajien välillä. En mä itse näe sitä minään lomana vaan silloin hoidetaan aktiivisesti ja täyspäiväisesti lasta ja annetaan äidin palata töihin ja välillä kehittää sitäkin puolta itsessään. Itse kun olin kotona vaimoni kanssa pojan alkutaipaleella niin oppi todella arvostamaan sitä että ei siellä kotona olla missään lepolomalla vaan se on ihanaa mutta myös varsin työlästä pakertamista. Jopa kahdella aikuisella yhden lapsen kanssa oli ihan riittämiin tekemistä täyttämään koko päivä. Minun mielestäni on suorastaan isän velvollisuus jossain kohtaa ottaa vetovastuu siitä koko homman pyörittämisestä.

 

En missään nimessä halua olla yksi niistä tuomitsevista pissapäistä, joita vauva-palstoilla pyörii ihan riittämiin mutta ajatuksen tasolla isäkuukauden käyttäminen johonkin lomailuun tai remontointiin samalla kun lapsen äiti EDELLEEN kantaa suurimman vastuun lapsen hoidosta tuntuu jotenkin koko isäkuukauden ajatuksen vastaiselta. Eipä aikaakaan kun lehdistössä aletaan kirjoittelemaan että tätä vapaata käytetäänkin isän lomailuun ja kohta eduskunnassa aletaankin kyseenalaistamaan moisen vapaan perusteet. Tällaisiakin näkökulmia kannattaa siis miettiä. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi omassa elämässään näkee enkä halua(isi) kuulostaa syyllistävältä.

 

Vaimoni vuosilomat hän käyttää sitten joko ennen tai jälkeen isäkuukauden, jolloin saadaan pidemmäksi sitä aikaa kun joku on kotona ja nautitaan kunnollisesta tulosta.

 

Mitä tulee Avenan viittaukseen meidän "perhelomasta", kyseessä oli minun osaltani menneen ja kuluvan lomakauden lomista ja isyysvapaasta. Näitä lomia mun oli oikeastaan pakkokin pitää tämän vuoden aikana. Ideana oli myös helpottaa arjen syntymistä ja tietysti ensisijaisesti saada vahva varhainen vuorovaikutus minun ja poikani välille. Isyysvapaaseen tämä ei kuitenkaan mielestäni ole verrannollinen sillä isyysvapaan tullen lapsen suhteen arki on jo muodostunut ja siten arjen vetovastuu vain siirtyy toiselta toiselle. Itsehän ehdin tässä pitkän aikaa "lomailemaan" töissä ja vaikka illat ja viikonloput ovatkin paljolti minun hoidossani niin kyllä tässä tilanteessa lapsen äiti tekee sitä hienointa ja vaativinta työtä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minustakin on kyllä niin, että paras tapa käyttää isäkuukausi on antaa isän hoitaa lasta/lapsia yksin, mutta onhan se silti parempi, että isä on kotona äidin kanssa yhdessä kuin ei ollenkaan. Eli olisi kyllä tosi väärin poistaa oikeus isäkuukauteen sen takia. Eihän oikeutta äitiyslomaankaan poisteta, vaikka sinäkin olit kotona sen ajan girl_wink.gif

 

Ei kaikilla äideillä edes ole paikkaa mihin mennä siksi aikaa. Jos on vakituinen työpaikka, niin sinnehän tietty on pakko saada mennä, mutta jos on vaikka opiskelija, työtön tms., niin aika hankala on saada tekemistä niin lyhyeksi aikaa (jos siis aikoo jäädä taas hoitovapaalle sen jälkeen). Meilläkin saattaa tällä kertaa käydä niin...

 

Ja kyllä perheet tarvitsevat koko perheen yhteistäkin aikaa! (Mutta tosiaan isät tarvitsisivat aikaa hoitaa lapsiaan yksin, mutta eihän siihen voi ketään pakottaa.)

 

Ja lopuksi vielä haluan ihan todella ihmetellä, että miten kukaan voi keksiä kahdelle aikuiselle täyspäiväisesti töitä pikkuvauvan hoitamisessa rolleyes.gif Tiedän, että meidän lapset on olleet helppoja, mutta mitä ihmettä tekee neljällä kädellä yhtä aikaa räpeltämässä vauvan kimpussa...? Toki jos laskee kaikenlaista muuta tekemistä kuin vauvanhoito, mutta mielestäni sitten ei kyllä voi sanoa noin (koska kyllähän sitä tekemistä aina keksii jos tarvetta on).

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minustakin on kyllä niin, että paras tapa käyttää isäkuukausi on antaa isän hoitaa lasta/lapsia yksin, mutta onhan se silti parempi, että isä on kotona äidin kanssa yhdessä kuin ei ollenkaan. Eli olisi kyllä tosi väärin poistaa oikeus isäkuukauteen sen takia. Eihän oikeutta äitiyslomaankaan poisteta, vaikka sinäkin olit kotona sen ajan girl_wink.gif

 

Ei kaikilla äideillä edes ole paikkaa mihin mennä siksi aikaa. Jos on vakituinen työpaikka, niin sinnehän tietty on pakko saada mennä, mutta jos on vaikka opiskelija, työtön tms., niin aika hankala on saada tekemistä niin lyhyeksi aikaa (jos siis aikoo jäädä taas hoitovapaalle sen jälkeen). Meilläkin saattaa tällä kertaa käydä niin...

 

Ja kyllä perheet tarvitsevat koko perheen yhteistäkin aikaa! (Mutta tosiaan isät tarvitsisivat aikaa hoitaa lapsiaan yksin, mutta eihän siihen voi ketään pakottaa.)

 

Ja lopuksi vielä haluan ihan todella ihmetellä, että miten kukaan voi keksiä kahdelle aikuiselle täyspäiväisesti töitä pikkuvauvan hoitamisessa rolleyes.gif Tiedän, että meidän lapset on olleet helppoja, mutta mitä ihmettä tekee neljällä kädellä yhtä aikaa räpeltämässä vauvan kimpussa...? Toki jos laskee kaikenlaista muuta tekemistä kuin vauvanhoito, mutta mielestäni sitten ei kyllä voi sanoa noin (koska kyllähän sitä tekemistä aina keksii jos tarvetta on).

 

Niin, siis painotetaan että en minä olisi missään tilanteessa poistamassa isäkuukautta, käytettiin sitä sitten miten tahansa. Mutta sen suunataista poliittista painetta voi ilmaantua. Tässä maassa kuitenkin eläkeläiset ovat paljon merkittävämmässä asemassa julkisessa keskustelussa kuin lapsiperheet. Kommenttia äitiyslomasta ja minun vuosilomistani en ymmärrä alkuunkaan.

 

Tekemistä kyllä riittää. Pyykkäystä, vaipanvaihtoa, kylvetystä, jälkien siivoamista ja tietysti ja ensisijaisesti sitä vuorovaikutusta ja yhdessäoloa. Oma lapsemme on alusta asti ollut luontevasti utelias ja leikkisä ja olemme halunneet tukea tätä tarvetta kommunikoida ja olla jatkuvassa kanssakäymisessä. Siinä jää siis yli oikeastaan päiväunet, joita poikamme on harrastanut useahkosta mutta melko lyhyen aikaa kerrallaan. Sinä aikana sitten laitetaan ruokaa, käydään suihkussa, siivotaan ja muuta sellaista kodin puuhastelua. Ja tosiaan, aika äkkiä on ne kaksitoista tuntia menneet mitä nyt lapsi valveilla on. Mutta tietysti näissä on lasten ja vanhempien välillä suuria eroja. Että kuinka paljon lapsi vaatii ja haluaa seuraa ja kuinka paljon sitä seuraa halutaan antaa. Ihan hyvin voi varmaan antaa lapsen olla pitkiä aikoja omissa oloissaankin jossa sillä tavalla viihtyy. Lapsia voi kasvattaa hyvin niin monella eri tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mitä tulee Avenan viittaukseen meidän "perhelomasta", kyseessä oli minun osaltani menneen ja kuluvan lomakauden lomista ja isyysvapaasta. Näitä lomia mun oli oikeastaan pakkokin pitää tämän vuoden aikana. Ideana oli myös helpottaa arjen syntymistä ja tietysti ensisijaisesti saada vahva varhainen vuorovaikutus minun ja poikani välille. Isyysvapaaseen tämä ei kuitenkaan mielestäni ole verrannollinen sillä isyysvapaan tullen lapsen suhteen arki on jo muodostunut ja siten arjen vetovastuu vain siirtyy toiselta toiselle. Itsehän ehdin tässä pitkän aikaa "lomailemaan" töissä ja vaikka illat ja viikonloput ovatkin paljolti minun hoidossani niin kyllä tässä tilanteessa lapsen äiti tekee sitä hienointa ja vaativinta työtä.

No kyllähän mä sen ymmärsin. Tosi hieno järjestely, voitte olla onnellisia että tuollainen oli mahdollista! Mutta itse kysyit miten on mahdollista, että koko perhe on lomalla isäkuukauden aikana. No sillä laillahan se on mahdollista, että niitä lomia pidetään. :girl_sigh: Eikä, btw, ole sellainenkaan järjestely mitenkään kiellettyä, eikä Kelaa kiinnosta (vaikka Kelaa aina ja kaikki kiinnostaakin) mitä äiti sinä aikana tekee. Mutta paheksua sitä toki voi, mikäs siinä!

 

Mutta mä nyt ryömin johonkin kolooni häpeämään sitä, että mies toden totta saattaa jopa tehdä remonttia isäkuukautensa aikana. Vaikka tekee se sitä muutenkin, oli töissä tai vapaalla. Ja mä teen töitä sen isäkuukauden aikana. Vaikka olenkin kotona. Päävastuu lapsen hoidosta me kuitenkin jaetaan edelleen suurin piirtein puoliksi. Edelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllähän mä sen ymmärsin. Tosi hieno järjestely, voitte olla onnellisia että tuollainen oli mahdollista! Mutta itse kysyit miten on mahdollista, että koko perhe on lomalla isäkuukauden aikana. No sillä laillahan se on mahdollista, että niitä lomia pidetään. girl_sigh.gif Eikä, btw, ole sellainenkaan järjestely mitenkään kiellettyä, eikä Kelaa kiinnosta (vaikka Kelaa aina ja kaikki kiinnostaakin) mitä äiti sinä aikana tekee. Mutta paheksua sitä toki voi, mikäs siinä!

 

Mutta mä nyt ryömin johonkin kolooni häpeämään sitä, että mies toden totta saattaa jopa tehdä remonttia isäkuukautensa aikana. Vaikka tekee se sitä muutenkin, oli töissä tai vapaalla. Ja mä teen töitä sen isäkuukauden aikana. Vaikka olenkin kotona. Päävastuu lapsen hoidosta me kuitenkin jaetaan edelleen suurin piirtein puoliksi. Edelleen.

 

Joo, siis edelleen, ei ollut missään nimessä tarkoitus kuulostaa mitenkään tuomitsevalta tai loukata ketään. Näistä vanhemmuuden valinnoista on välillä tosi vaikea kirjoittaa ilman että kuulostaa ihan tyhmältä tyypiltä.

 

Kaikki isät, jotka pitävät isäkuukauden ja viettävät aikaa lastensa kanssa ansaitsevat minulta kummarruksen ja arvostusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now