Lenniha

Lasten harrastukset -Kuinka monta ja kuinka usein?

55 posts in this topic

14v tyttö taitoluistelu ja viikossa 6-8kertaa treenaa. Harjoitukset kestävät kerrallaan 50min-2h riippuen päivästä jne. Tyttö rakastaa lajia yli kaiken ja siksi annan tytön harrastaa.

 

12v poika sähly 2-3kertaa viikossa kerralla 1-2h

 

10v tyttö tanssia 2-3kertaa viikossa ja kerralla 1.5h

 

lisäksi: 4v tyttö tanssi kerran viikossa 1h. Luistelun varmaankin aloittaa. 2xviikossa 1h kerralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kahdeksanvuotias harrastaa tanssia sekä käy kuviskerhossa. Molemmat ovat sattuneet samalle päivälle, joten silloin kiirettä piisaa koulunkäynnin lisäksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika pelaa sählyä pari kertaa viikossa,kerran kuussa on turnaus,molemmat tytöt,soittaa pianoa,tanssii ja käy luistelemassa.Harrastuksia on kaikilla lapsilla 2-3 päivänä viikossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset ei tällä hetkellä harrasta, koska eivät ole oikein innostuneet mistään sen kummemmin. Tyttö tykkäis hepoista ja mietinkin viemistä ratsastustunnille, kerta viikkoon minusta riittää. Eri juttu sit jos tosissain innostuu jostakin jutusta, sit olisin valmis viemään useamminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä löytyy 2 lasta, tyttö 10 v ja poika 7v. Tyttö tanssii hiphopia kerran viikossa, pelaa tennistä 2 krt viikossa ja sitten on vielä pianotunti kerran viikossa. Pojalla on jalkapallotreenit 2krt viikossa, judo kerran viikossa, kitaratunti kerran viikossa ja 2 krt viikossa tennistä ( sama tunti kuin siskolla, menevät yhdessä päiväsaikaan koulusta suoraan, muut on ip- harrastuksia. Hyvin on sujunut, harrastuksia on itse asiassa vähemmän kuin viime vuonna ja perheellä yhteisiä iltoja kotona tämän ansiosta. vähän kalliiksi tulee, eritoten musiikki ja tennis. Lähtökohtana meillä ollut että kokeillaan harrastusten parissa erilaisia asioita vähän aikaa kerrallaan - viime vuonna esim tyttö tanssi balettia jotanolisi tänä vuonna pitänyt harrastaa jo 3 krt viikossa tänä vuonna, ei sitten haluttu sitoutua niin paljon yhteen harrastukseen ja tytär valitsi itse baletin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7- ja 5-vuotiailla molemmilla kaksi tunnin harrastusta viikossa. Hyvin jaksavat ja itse haluavat käydä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 12v ja 14v pojat harrastavat molemmat jääkiekkoa. Harjoituksia pojilla on 2-5kertaa viikossa + pelit. Pojat tykkäävät harrastuksestaan ja hyvin jaksavat käydä koulussakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tokaluokkalainen käy sählykerhossa kerran viikossa. Tuleva eskarilainen käy liikuntakerhossa, sekin kerran viikossa. 

Ihan sopiva määrä harrastuksia mielestäni :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tuleva kolmosluokkalainen ja tuleva ekaluokkalainen harrastavat molemmat futista ja muulle harrastamiselle ei aikaa jääkään. Tosin jos kiinnostuisivat jostain muusta, niin sitten jätettäis futiksesta yhdet viikkotreenit väliin. Vanhemmalla on kolmet treenit viikossa ja näin kesällä vaihteleva määrä pelejä, nuoremmalla kahdet treenit viikossa ja samoin sitten noita pelejä. Tässä viikon sisään oon seissyt kentän laidalla kannustamassa viitenä iltana ja lisäksi on ollut kolme treeni-iltaa. Ja yhdet treenit piti jo jättää logistisista syistä väliin. Ihan tyytyväinen oon jo siihen, että pidetään kohta vähän lomaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä  tyttö 9-v jalkapalloilee, treenit 2krt/vko ja pelit päälle, lisäksi tyttö käy sirkuskerhossa 1krt/vko. Poitsu 7-v futaa 2krt/vko ja pelit. Lisäksi nuorimmainen tytsy 4v jalkapalloilee leikkimielisessä lapsi-vanhempi palloilussa 1krt/vko nyt kesän aikana. Tällä nuorimmalla ei vielä vakkariharrastusta, eikä varmaan ainakaan vuoteen kahteen tulekaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö 8v tanssii 2 päivänä viikossa 1h kerrallaan ja lisäksi soittotunti 1krt/vko 20min.

Pojat 7v ja 4v käy painissa 2krt/vko ja tunnin kestää harjoitukset.

 

Niin ja ihan sopiva määrä harrastuksia. Lapset saa harrastaa kohtuudella mitä haluavat, kunhan køulujututkin hoidetaan.

Edited by Sasa85

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on pari kolme kertaa viikossa erilaisia liikuntajuttuja. saisi olla vaikka koko ajan, mutta äiti ei jaksa... :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ekaluokkalaisella on maanantaisin tanssitunti ja keskiviikkoisin pianotunti. Tosin pianotunti kestää vain puoli tuntia.

Mielestäni ihan kohtuullinen määrä ottaen huomioon, että koulupäivät ovat lyhyitä ja läksyjä tulee vähäsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän ekaluokkalaisella on kolme harrastusta, joiden treenikertoja on 4 krt/vk. Pelejä/turnauksia/kisoja ei toistaiseksi ole ollut. Kaksi treenikertaa osuu arkipäivälle, joista toinen on helppo jättää pois, jos ei ehdi/jaksa mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän eskarilaisella on kaksi kertaa viikossa sähly ja kerran viikossa jääkiekko. Hän itse kävisi enemmänkin, mutta minulle tuokin on jo pikkusen liikaa. Kun pitää kohta alkaa toistakin lasta kuljettamaan harrastuksiin ja itsekin olisi kiva välillä käydä urheilemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 10-vuotiaalla on partio sekä 2x viikossa pianotunti. Lisäksi viikonloppuna uintia/luistelua/tms vuodenajastakin vähän riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaikki kolme lasta harrastaa jalkapalloa. ( Johtunee varmaankin siitä ettei näin pienellä paikkakunnalla ole juurikaan muuta innostavaa lajia )

16v tyttö, 14v- tyttö ja 9v-poika. Treenejä on isoimmilla 2-3 vkossa + peli päälle, pojalla treenit 2x vkossa ja pelejä satunnaisesti. Mun mielestä juuri sopivasti, niin että pitävät isommat ( murkut) poissa notkumasta keskustasta ja pojalle en enempää toivoisikaan, kun välillä tuntuu että ei aina noihinkaan treeneihin jaksaisi mennä...

 

Kysyisinkin teidän muiden mielipidettä siihen, että onko oikein "pakottaa" harjoituksiin jos lasta ei itseäään just kiinnostaisi. Mutta kun kuitenkin treenit loppuu niin sieltä tullaan posket punaisina ja silmät innosta loistaen... Mutta se lähteminen on välillä tyyliin.. Äiti kiskoo ei innostunutta jälkeläistään kentän reunalle ja " potkaisee" pyllystä kentälle toisten sekaan..??

Mitä mieltä ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä luetaan todella ahkerasti, mutta toki olis hyvä olla liikuntaharrastuksia myös! Liikuntaa on lähinnä se on meidän varhaisteini pyöräilee kouluun joka päivä 3 km ja takas, mut eipä juuri muuta. Ja mitä nyt tuon Pokemon gon myötä kävelyä. Muuten nenä kirjassa ja tietokoneen ruudussa! Mulla on oma blogi, siellä lisää tästä aiheesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä esikoinen nyt 8-vuotias ja harrastaa sählyä. Harkat on 2krt/vko ja tähän päälle turnaukset, jotka sijoittuu viikonlopuille. Turnauksia on ollut nyt about 2-3 kuukaudessa. Tähän mennessä olen ollut treeneissä ja peleissä aina mukana, mutta varmaan jää osallistuminen vähemmälle, jos ja kun kuopus haluaa alkaa harrastamaan.

Minua kiinnostaa se, kuinka paljon te vanhemmat olette harrastuksissa läsnä. Jäättekö katsomaan treenit (jos sellainen mahdollisuus on) vai kuskaatteko vaan / kyselette myöhemmin, miten meni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli lapsella liikuntaharrastus kerran viikossa, mutta ekaluokan aloitus taisi olla niin rankka, että halusi sen lopettaa. Koulun ip-kerhossa kuitenkin harrastaa iltapäivän aikana mm. kuoroa ja musaliikkaa. Se on tosi kätevä ollut, niin ei tarvi illalla kuskailla vaan saa olla kotona ja kavereiden kanssa. 

Nyt kolmos luokalla halusi alkaa harrastaa, niin nyt on 2 kertaa viikossa illalla liikuntaharrastus. Toinen kerta kestää tunnin ja toinen 45min. 

On se koulun aloitus lapselle iso muutos, niin ihan ok oli meille että ilta harrastukset silloin loppui. Nyt vähän isompana koululaisena sitten jaksaa paremmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmosluokkalainen harrastaa taitoluistelua 5 kertaa viikossa.

Ekaluokkalainen harrastaa taitoluistelua 3 kertaa viikossa ja haluaa nyt lisäksi aloittaa koripallon kaksi kertaa viikossa.

Eskarilainen harrastaa taitoluistelua 4 kertaa viikossa.

 

Minä ehdottomasti haluan, että lapsilla on jotain liikuntaharrastuksia. Itse en ole lainkaan liikunnallinen, enkä halua ottaa vastuuta lasteni liikkumisesta kokonaan itselleni, joten ohjatut liikuntaharrastukset on minusta tarpeen. Laji ja harjoitusmäärä on sitten lasten valittavissa kyllä, vaikka onhan meillä nuo pienemmät menneet taitoluisteluun lähinnä isosiskon perässä.

Erityisesti esikoisen kohdalla pidän suurta harjoitusmäärää tarpeellisena asiana, koska muuten lapsi lähinnä istuisi koneella katsomassa youtubea. Nyt kun koulu ja harrastukset vievät päivästä melko suuren osan, tietokoneajasta ei tarvitse niin paljon riidellä. Hän on myös kovin energinen ja haasteita kaipaava lapsi, joten jos ei saisi harrastukseensa näitä purettua, meillä olisi hänen kanssaan varmaan aika hankalaa.

Tietysti perheen yhteistä aikaa ei sitten juurikaan jää, kun koko ajan on jollakin harrastuksia, ja onhan niihin kuskailukin aika raskasta. Meidän perheellä toimii, koska en käy töissä. Muuten voisi olla hankalaa, kun harkkoihin kuskailu alkaa monena päivänä jo kahdelta iltapäivällä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now