Lenniha

Lasten harrastukset -Kuinka monta ja kuinka usein?

55 posts in this topic

Ekaluokkalaisella :

  • sähly 1krt/vko
  • ja partio 1krt/vko (eikä aina etes joka viikko).

Eli kaksi harrastusta ja mielestäni hyvä määrä tuon ikäiselle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan mietitty asiaa siltä näkökulmalta, että mihin meillä on varaa ja toisaalta, miten monta harrastusta on jaksamisen kannalta järkevää. Lapset on vielä niin pieniä, että käytännön kokemusta ei ole. Esikoinen täyttää neljä ja hänen haaveensa ratsastustunneista olen luvannut toteuttaa. Lisäksi olen kysellyt muista kiinnostuksen kohteista sekä ollaan katseltu youtubesta mm. tanssivideoita. Jalkapalloa hän ainakin haluaisi kokeilla. Omia pettymyksiäni en haluasi toistaa, mutta en myöskään niiden pettymyksien takia liian herkästi tuputtaakaan. Meillä on äitini kanssa vähän eri näkemys mun harrastushaluista lapsena. Olin ujo,mutta olisin halunnut kokeilla vaikka mitä. Äiti lupasi, mutta oli sitten todennut,ettei mua ollut asia sitten kiinnostanutkaan ja monet kokeilut sitten jäi toteutumatta. Tähän peilaten olen ehkä liiankin innokas toteuttamaan lasten mielihaluja. Onneksi mulla on puoliso, jonka kanssa voidaan näitä miettiä ennen kuin alan lapselle asioita lupailemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.3.2018 at 11:12 AM, annima said:

8-vuotiaalla voimistelu ja teatteri. 

Lainaan itseäni. Eli voimistelu jatkuu kerran viikossa, mutta teatterin halusi jättää pois. Teatterin sijaan aloitti nyt pianonsoiton, jota on myös kerran viikkoon. 8v on nyt, täyttää maaliskuussa 9v. Kaksi harrastuskertaa tosiaan viikkoon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 5-vuotiaalla ei vielä ole harrastuksia. 7-vuotias käy kerran viikossa pelaamassa jääkiekkoa (kiekkokoulu) ja kerran viikossa sählyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me on ajateltu, että yksi musiikkiharrastus ja yksi liikuntaharrastus / lapsi. 6v käy muskarissa ja soittotunnilla, lisäksi kansalaisopiston tanssitunnilla. Hän on todella liikunnallinen ja itse toivoo vielä lisääkin harrastuksia, myös esikoulun opettajat ovat kannustaneet tarjoamaan liikunnallisesti lahjakkaalle tytölle ehkä tavoitteellisempaakin liikuntaharrastusta. Mahdollisesti esimerkiksi yleisurheilun tyttö voisi aloittaa kesällä. En osaa sanoa vielä miten sitten syksyllä, kun ekaluokkakin alkaa samaan aikaan. Partiostakin tuo tyttö haaveilee. 

4v käy muskarissa ja kansalaisopiston jumpassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now