Guest -Jonski-

Isänpäivä

169 posts in this topic

Vedän perhekahvilaa ja ittellä mielessä lasten kans tuunata valkoinen jääskrapa, johon permanent-tusseilla sais muksut piirrellä kuvia isin kylmiä aamuja ilahduttamaan. Halpaa ja helppoa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me haluaisimme kummalekin papalle ostaa Pappa mukit, mutta olen ilmeisesti huono etsimään mutta mistä niitä löytää?? Yhden mukin olen löytänyt, mutta sekin on ollut vähän sellainen ja tällainen.

 

Mietin että olisi ehkä ihana idea tytölle hommata isänpäiväksi body jossa lukee jotain kivaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedän perhekahvilaa ja ittellä mielessä lasten kans tuunata valkoinen jääskrapa, johon permanent-tusseilla sais muksut piirrellä kuvia isin kylmiä aamuja ilahduttamaan. Halpaa ja helppoa! :)

Kiva idea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta kertokaas ratkaisu siihen, kun yleensä meillä mies hakee lapsen päiväkodista ja nyt jo hoitajat olivat vihjailleet että lapset ovat askarreellet jotain isälle. Milloinka ne tyrkkää sen isänpäivälahjan lapsen mukana kotiin ja onkohan se piilotettu jotenkin?! Me ollaan ihan päiväkotiuran alussa joten en tiedä tähän käytäntöä :) Onhan se vähän hölmöä jos isä itse kantaa isänpäivälahjansa kotiin....!

 

Mä olen päiväkodissa töissä ja jos tiedetään, että isä hakee niin kyllä lahja pakataan vähän paremmin tai laitetaan esim. reppuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä lahjat on aina paketoitu valmiiksi niin ei haittaa kumpi hakee, kun lahjat on paketissa kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on äitien&isänpäivälahjat ja kortit saapuneet kotiin aina paketissa, lapsen itse taiteilemassa lahjapaperikääreessä, joten salaisuus on pysynyt loppuun saakka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedän perhekahvilaa ja ittellä mielessä lasten kans tuunata valkoinen jääskrapa, johon permanent-tusseilla sais muksut piirrellä kuvia isin kylmiä aamuja ilahduttamaan. Halpaa ja helppoa! :)

 

Kiva idea, kiitos! Poika piirteli juuri tänään isoisille tämmöiset. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin antaa miehelle lahjakortin kenkäliikkeeseen, tulee kyllä tarpeeseen. Ja koko perheen voimin voitaisiin käydä isänpäiväbrunssilla jossain. Liekö vaan kaikki pöydät jo varattuja... :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä isänpäivä on ensimmäinen - voisin tehdä safkat ja leipoa. Lahja tarvii käydä skidin kanssa vielä ostamassa. On jo tiedossa mikä, mutta ei parane huudella, jos se urkkii täällä! :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justiinsa plussa pärähti ja esikoisen odotusta tässä alotellaan. Ajattelin etsiä miehelle lahjaksi jonkinlaisen isän käsikirjan tai jotain vastaavaa, jos löytyis. Huumoripainotteinen olis kivempi, kuin ihan kuiva tietokirja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eräs tuleva äiti oli mietiskellyt tällaista; Otetaan valkoinen T-paita (hihojen pituudella ei väliä) ja piirretään selkään autotie (ja mitä muita automatto-rekvisiittaa haluaakaan) kiemurtelemaan hartioihin ja alaselkään. Mukaan pakettiin isorenkainen lelukuormuri tai -traktori. Saa sitten isi lasta leikittäessään hieronnan kaupan päälle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

*puputti* Mies hoitaa vauvaa-kirja on aika hauska :) sarjaan kuuluu muitakin kirjoja miehille, mutta myös naiset on huomioitu: Miehen kanssa voi elää-kirjalla ;) Meiltä löytyy sekin :D

Edited by Taika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eräs tuleva äiti oli mietiskellyt tällaista; Otetaan valkoinen T-paita (hihojen pituudella ei väliä) ja piirretään selkään autotie (ja mitä muita automatto-rekvisiittaa haluaakaan) kiemurtelemaan hartioihin ja alaselkään. Mukaan pakettiin isorenkainen lelukuormuri tai -traktori. Saa sitten isi lasta leikittäessään hieronnan kaupan päälle!

 

ÄÄÄÄÄ ihana idea!! <3 Täytyy pitää mielessä, jos vaikka ensi vuonna toteuttaisi.. Tänä vuonna hankimme isille Seppälän pehmoisen Super Dad -kylpytakin. Kylpytakista on joskus puhunu, että olisi hyvä ;) Lisäksi poika saa taiteilla sormiväreillä isolle pahville, jonka ajattelin sitten leikata auton tai kravatin muotoon. Taakse kehittelen jonkin isi-runon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna mies tilasi itse itselleen uuden partakoneen lahjaksi, totesin hänen saavan varmasti mieluisan sillä tavalla. En muutenkaan ole ostanut mitään isä-tavaraa, jäävät ihan takuuvarmasti meillä käyttämättä. Aikaisempina vuosina olen antanut ainakin kirjoja, viime vuonna kalvosinnapit. Pojat ovat askarrelleet päiväkodissa kortit ja kohta mennään herättämään mies korttien kera. Pitää vaan ensin laittaa kahvi valmiiksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimevuonna isänpäivänä kirjoitin isoon pallomahaani tussilla isänpäiväonnittelut, tänä vuonna mies saa kortin joka tehtiin tytön kanssa yhdessä. Tyttö "maalasi" vesiväreillä paperille ja mä tein loput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna oli miehen eka isänpäivä mutta en tainnut muuta tehdä kuin kakun. Tänäkään vuonna en lahjaa hankkinut, tein kuitenkin juuri suklaakakun ja tehtiin pojan kanssa kortti johon sormiväreillä painoin pojan kämmenen kuvan ja vierelle kirjoitin kaunista tekstiä. Eiköhän nuo kelpaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin miehelle kortin ja seinäkalenterin, johon olin merkannut itse kaikenlaisia tärkeitä päiviä. Miehen isälle tehtiin kortti, jossa oli vauvan jalanjäljet mustikkamehulla painettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now