Guest -Jonski-

Isänpäivä

169 posts in this topic

Viime isänpäivänä ostin miehelle, sillon vasta tulevalle isälle, Ilkka Remeksen uusimman

kirjan "Pyörre",

ja tänä vuonna jatkan samaa linjaa: ostin Remeksen tuoreimman

"Isku ytimeen".

 

Kakun leipasen sunnuntaiksi, ja laitan jotain hyvää ruokaa. Neidin kanssa yritetään

viikolla saada kortti askarreltua, tyyliin: tytön käteen kynä ja äiti

ohjailee kynää että saadaan yhdessä piirrettyä sydämiä tai mitä nyt keksitäänkin. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä ei neiti suostunut tuolla tyylillä pitämään kynää kädessä :D Neiti kun haluaa käyttää kynää ihan yksin. Siksi me ostettiin sormivärit. Jospas niillä saataisiin kortti aikaiseksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo no tahto olla meilläki että Aada vaan ihmetteli tyyliin "mitä ihmettä toi äiti

nyt yrittää ku tyrkyttää mun käteen jotain ihme

esinettä ja sitä pitäis vielä liikutellaki muka, ku mie vaan haluisin laittaa sen suuhun".. :rolleyes::lol:

Noh, voi ainaki sanoa että se on yhdessä tehty. ;)

 

Mun isän korttiin on vielä runo kirjottamatta! Help! Lisää runoehdotuksia!!

Positiivareistakaan en löytänyt mieleistä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpa tätä ketjua, kun aihe on kohta taas ajankohtainen.

 

Uusia lahjavinkkejä kaipaillaan :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin juuri miehelle korun tuolta jo aiemminkin mainitusta www.dogtag.fi sivustolta. Koruun tulee pojan kuva. Taitaapi muuten lähteä samasta paikasta tilaukseen isovanhemmille joulahjapaketteihin avaimenperät pojan kuvalla :girl_haha:

 

Tekis kyllä mieli ostaa joku pieni pehemeäkin paketti...ehkä vaikka vaan sukat ja boxerit...

 

Lisäksi aion leipoa kakun, kunhan keksin millaisen. Meinaan sitten parin viikon päästä tuosta on miehen synttärit ja hän haluaa silloin merirosvokakun. Tosin...jos tekis ton merirosvokakun jo isänpäiväksi...ja sitten synttäreille tissikakun :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin miehelle tuolta dogtag.fi sivustolta avaimenperän. Kuten buttercat, taidan tilata mummoille ja papoille jouluksi samanlaiset.

 

Lisäksi leivon kinuskikakun miehelle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin ostamassa sinistä ja vihreää kangasväriä sekä mustan kangastussin ja ajattelin painaa lasten kanssa kangaskasseihin kädenkuvia poikittain kaloiksi, laittaa napeista silmät ja vihreällä piirtää vähän vesikasveja. Mustalla tussilla tarvittaessa rajaan kaloja ja kirjoitan tekstin, jos en jaksa/ehdi tehdä sabluunoita kirjaimia varten. Nämä annetaan sitten papoille ja isopapalle.

 

Facebookin "Lasten kanssa askartelevan ideapankki.." on yksi paikka, josta voi käydä kurkkimassa ideoita helppoihin askarteluihin. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mistä sieltä tommonen löytyy? Koitin ihan hakuun kirjoittaa mutta ei tullut mitään.

 

Toivottiin viimeks avoimessa päikyssä että painettais ennen isänpäivää siellä käsi -ja jalkakortteja mutta saa nähdä. Jos ei siellä paineta niin pitää sit painaa miehen kanssa kotona ja antaa papoille vaan, jos tehdään päikyssä niin isille kanssa semmonen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin miehelle Ifolorilta kuvallisen mukin ja hiirimaton. Hiirimatot lähti tilaukseen myös molemmille isoisille isänpäiväksi sekä siskolleni, jolla on synttärit marraskuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah Tiitiäinen! Mistä ostit noita kangasvärejä? Onko ne ihan turvallisia lastenkin kanssa käyttää? Miten ne pitää käsitellä painamisen jälkeen että väri pysyy? Kiitos jos jaksat vastata, mulla on suunnitelmissa joululahjoja varten kangaspainantaa tytön kanssa enkä tiedä yhtään miten se käytännössä toimii...

 

 

Meillä myös miehen synttärit osuvat taas tosi lähelle isänpäivää, eikä lahjuksista ole vielä tietoakaan :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasmu, http://www.facebook.com/group.php?gid=202405534125&ref=ts Tuolta se löytyy. Toivottavasti linkki toimii. :girl_smile:

 

Ronja_, Sinooperista ostin pienet pullot, alle 5€/kpl. Kysyin myyjältä tuota lasten kanssa painamista ja sanoi sen olevan turvallista. Ei sitä väriä tietty ehdoin tahdoin kannata suuhun lotrata, mutta ihokosketuksesta ei pitäisi olla mitään haittaa jos ei ole muutenkin hyvin allerginen ihminen kyseessä. Kangasväri kiinnitetään kuivuttuaan silittämällä nurjalta 5-10 min kankaalle sopivalla lämmöllä. Silityslauta kannattaa suojata (esim. harsolla tms.) ettei väri tahraa. Väri voidaan kiinnittää myös uunissa, molemmista oli ohjelappu kangasvärien vieressä hyllyssä. Kiinnittämisen jälkeen väri kestää 40°C:n pesua. :girl_smile:

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen, kiitos!

 

Tietääkö kukaan onko seppälässä tänä vuonna noita isä-tekstiilejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni hetki ennen kuin tajusin ton Anna Pusu- nimen. Mä automaattisesti ajattelin, et Anna on etunimi ja Pusu sukunimi. Ihan niin kuin Anna Puukin. Vähän hihitytti, kun tajusin ton olevan yksinkertaisuudessaan "anna pusu". :girl_crazy:

 

Meidän isukki saa tänä vuonna Reinot. Viime vuonna tilasin Dog Tagilta avaimenperän. Reinot tulee sikäli tarpeeseen, että niissä on hyvä tallustella saunavuorolle, postilaatikolle, parvekkeelle, vaikka lähikauppaankin.. Saadaan heittää nuo kolme paria feikki-Crocseja mäkeen. Kaikki voittavat :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni hetki ennen kuin tajusin ton Anna Pusu- nimen. Mä automaattisesti ajattelin, et Anna on etunimi ja Pusu sukunimi. Ihan niin kuin Anna Puukin. Vähän hihitytti, kun tajusin ton olevan yksinkertaisuudessaan "anna pusu". :girl_crazy:

 

 

 

Mulla meni kanssa hetki tossa :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin miehelle isänpäiväksi nahkakantisen kalenterin (jota hän on kaivannut koko vuoden). Sellaisen joka mahtuu mm. takin povitaskuun

ja Cliniquen miesten ihonhoitosarjan. Jälkimmäinenkin on erittäin odotettu lahja. Meiltä kun löytyy sellainen erittäin merkkitietoinen

metroseksuaali, joka kuorii ihoaan mm. savinaamioilla ja nyppii kulmakarvat ja paljon muuta! girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna tuli annettua miehelle ja vaareille painetut t-paidat joissa oli lapsen käden+jalkojen kuvat ja sit teksti R:n iskä/vaari/ukki.

 

Tänä vuonna tarkoitus oli ostaa digikuvakehys, jonka mies voi viedä työpaikalle ja laittaa siihen perheen kuvia, mutta nyt näyttää rahatilanne siltä, että sen voi unohtaa. Sen sijaan mies saanee Tintulta tilatun hatun, jonka olisin antanut muuten vaan ja askarrellaan varmaankin jonkinlaiset mitalit tms miehelle sekä papoille. Ja luonnollisestikin päivään kuuluu myös aamiainen sänkyyn, herkkupäivällinen ja kakku!

Edited by Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Cliniquen miesten ihonhoitosarjan. Jälkimmäinenkin on erittäin odotettu lahja. Meiltä kun löytyy sellainen erittäin merkkitietoinen

metroseksuaali, joka kuorii ihoaan mm. savinaamioilla ja nyppii kulmakarvat ja paljon muuta! girl_haha.gif

Mistä niitä saa ja mitä siihen pakettiin kuuluu? Yst.terv.nimim. löytyy meiltäkin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

forgetmenot: Itse löysin Sokoksen miesten tuotteiden osastolta.. smile.gif Siihen kuuluu kuorintavoide kasvoille, kosteuttava silmänympärysvoide

(vähentää tummuutta ja turvotusta ja juonteita) ja kasvovoide (kosteuttaa ja suojaa ihoa, häivyttää pieniä juonteita)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ystävä antoi muuten viime isänpäivälahjaksi miehelleen paidan, jossa luki "Isi" ja mukana oli heidän lapselleen body, jossa luki "Tytär". Tää mun ystävä ihmetteli, miks mies ei ollut edes innoissaan eikä ole vieläkään käyttänyt paitaa... Eh. :girl_impossible:

Jos mä saisin paidan jossa lukee "äiti" äitienpäivälahjaksi, musta vähän tuntuu et mä käyttäisin sitä korkeintaan saunan jälkeen oloasupaitana, jos silloinkaan. Eli, tää kuuluu kategoriaan "HUONOIMMAT LAHJAT IKINÄ". Jos siis haluaa antaa jotain haluttua ja tarpeellista, kuten lahjan pitäänkin.

 

Toisaalta, mä löysin kirpparilta täysin uuden t-paidan, jossa luki ISOISÄ. Mä kiikutin sen mun isälle, ja hyvin on kelvannut käyttöön. Taitaa olla ylpeä ukki :girl_haha:

 

Tommoinen ihonhoitosarja löytäis kyllä paikkansa meiltäkin. Mun miehellä kun on couperosaan taipuvainen iho. Pistetääns korvan taakse!

Edited by yell

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Niin, kai se riippuu vain käyttäjästä. Kyllä minun mieheni ainakin käyttäisi ihan mielellään. Sillä onkin kaksi, toisessa teräsmies-logossa ISI ja toisessa Meidän perheen isi. Ja se käyttää niitä ihan normaalisti, vaikkei perhettään mainostavaa tyyppiä muuten olekaan. Vielä nykyäänkin saattaa jollekin sen kaverille tulla yllätyksenä, että mies on naimisissa ja sillä on lapsi. Tosin noiden paitojen pitämistä saattaa selittää ihan sekin, että mies ei koskaan katso, mikä paita sieltä kaapista käteen osuu :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin vinkata tällaisesta nettikirjakaupasta kuin The Book Depository josta tilasin itse miehelle noita Baby Blues -sarjiksia. Postikulut on ilmaiset myös Suomeen! Sarjikset on tietysti enkuksi sitten, mutta ainakin mun mies tykkääkin lukea alkuperäiskielellä (jos se on englanti :grin:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now