Guest -Jonski-

Isänpäivä

169 posts in this topic

Vähän vastaava kuin toi dogtag on Anna Pusu Design. Ajattelin itse sieltä tilata miehelle kavosinnapit pojan kuvalla lahjaksi.

 

Nyt voin tulla kertomaan kokemukset tuosta. Kalvosinnapit tuli noin viikossa ja on aivan mahtavan näköiset. Mä en millään malttaisi odottaa isänpäivään, että saan antaa ne miehelle :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehelle (joka ei tosin vielä ole isä) on suhteellisen helppo keksiä lahjoja, mutta oman isän lahja tuottaa päänvaivaa.

 

Viime vuonna onnistuin lahjassani täydellisesti: ostin isälle toisesta maailmansodasta kertovan ison kirjan, jossa on myös paljon alkuperäisiä valokuvia. Isä luki kuulemma kirjaa kaikki illat monta viikkoa ja selitti aina tohkeissaan äidilleni "saksalaiset oli kyllä hulluja (sodassa), mutta japanilaiset ne vasta hulluja olikin..." tai vastaavaa :D

 

Kaiken päälle vielä oma mieheni sanoi, että sama kirja olisi ollut erittäin mieluinen lahja hänellekin. Kummallisia nuo miehet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkoksi edelliseen viestiini: nyt mietiskelin sitten tämän vuoden lahjaa ja taidan tyytyä vähän samantapaiseen, kuin viime vuoden onnistunut. Ajattelin tilata omalle isälleni Historia-lehden. Miehelle olen joskus tilannut Tex Willeriä (länkkärisarjakuva) ja hän tykkäsi kovasti. Lehtiä on toki paljon muitakin, monelle eri tyyliselle: tekniikkaa, tiedettä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin miehelle hiirimaton lasten kuvilla. Aiemmin ostin jo Wii-pelin.

Tosi hieno tuli tuosta hiirimatosta, paljon parempi se kuva kuin kuvittelin.

(tosin mallithan on maailman parhaat :lipsrsealed: )

Tilattiin muuten samana päivänä Ifolorilta ja Extrafilmiltä tuotteita (kun oli molempiin tarjouskuponkeja) Ifolorilta tuli parissa päivässä ja Extrafilmiltä viikossa. Tämä vaan vinkiksi viime hetken ostajille :girl_wink:

 

Meillä on aiemmin käynyt ihan sama homma, nyt olin onneksi kerrankin hyvissä ajoin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omalle isälle Remeksen kirja ja karvis-kortti, siihen tulee onnittelut pappallekin mun tyttötriolta.

 

Mun miehelle ostin pipon, ettei nuppi palellu kun ulkoiluttaa meidän karvaista lasta, kahta partavettä, en osannut päättää kumpaa niin otin molemmat :D Esikoinen tekee varmasti koulussa kortin, mutta mä ostin myös karviskortin miehelle, laitetaan siihen sitten tyttöjen nimet.

 

Ja isänpäivänä minä ja lapset viedään isi syömään ravintolaan jossa ei olla koskaan ennen käyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa, mistä voisi tilata sellaisen hiirimaton valokuvalla jossa on kangaspinta ? En haluaisi ostaa liukasta muovipintaista hiirimattoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä isä ja vaari saavat lapsen tekemän kortin. Mä en aatellut muistaa miestäni kovin isosti, kun isän juhlasta on kyse. Jouluna ja synttärinä sitten lahjotaan paremmin :). Sama käytäntö on sovittu äitienpäivälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa, mistä voisi tilata sellaisen hiirimaton valokuvalla jossa on kangaspinta ? En haluaisi ostaa liukasta muovipintaista hiirimattoa.

Tuo Extrafilmin hiirimatto oli kankainen :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ystävä antoi muuten viime isänpäivälahjaksi miehelleen paidan, jossa luki "Isi" ja mukana oli heidän lapselleen body, jossa luki "Tytär". Tää mun ystävä ihmetteli, miks mies ei ollut edes innoissaan eikä ole vieläkään käyttänyt paitaa... Eh. :girl_impossible:

Jos mä saisin paidan jossa lukee "äiti" äitienpäivälahjaksi, musta vähän tuntuu et mä käyttäisin sitä korkeintaan saunan jälkeen oloasupaitana, jos silloinkaan. Eli, tää kuuluu kategoriaan "HUONOIMMAT LAHJAT IKINÄ". Jos siis haluaa antaa jotain haluttua ja tarpeellista, kuten lahjan pitäänkin.

 

Toisaalta, mä löysin kirpparilta täysin uuden t-paidan, jossa luki ISOISÄ. Mä kiikutin sen mun isälle, ja hyvin on kelvannut käyttöön. Taitaa olla ylpeä ukki :girl_haha:

 

Pakko jatkaa OT... Mä sain mieheltä muistaakseni viime jouluna lahjaksi mm. keltaisen (yök) t-paidan, jossa lukee: ÄITI EI JAKSA. Yök! On se mulla pari kertaa ollut päällä mutta ei vaan jotenkin iske... Ei väri eikä teksti. :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto.

 

Isänpäivä lähestyy eikä pienintäkään ideaa siitä, mitä voisin antaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin miehelle hopeiset kalvosinnapit, toiseen on kaiverrettu esikoisen nimen ensimmäinen kirjain, toiseen kuopuksen nimen eka kirjain. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä isä ja isoisät saa vähän tylsät lahjat. Isukki saa kahvikupin kaikkien lasten kuvalla, ukki saa pyyhkeen, missä lukee ukki ja pappa super pappa- paidan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä isoisät saavat kortit, jotka askarrellaan poikasen värikylvyn taideteoksista. Meillä ei ole yleensä juurikaan isejä lahjottu, joten kortit riittävät.

 

Miehelle tilasin mieleisen harrastukseen liittyvän kirjan ja lisäksi ajattelin ilmoittaa heidät pojan kanssa värikylpyyn. Pääsee isäkin näkemään ja kokemaan lapsen riemun, kun ei töiden takia yleensä pääse kerhoihin, muskareihin yms. meidän kanssa. Ehkäpä vielä ostan miehelle pyjamahousut, kun sellaisia on kaipaillut. Kaikenlaista isi-kamaa annoin jo viime vuonna isyyspakkauksen muodossa, joten tänä vuonna en niitä viitsi antaa. Taidanpa vielä leipoa kakun ja laittaa hyvää ruokaa, eiköhän näillä saada ikimuistoinen ensimmäinen isänpäivä aikaiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tilata kunnon brodeeratut "meijän paras pappa" pyyhkeet. Ei oikein oman käden jälkeä niissä näy, mutta ainakin tosi käyttökelpoisia ja esim. uimahallissa erottaa hyvin oman pyyhkeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on isänpäivä ja miehen synttärit peräkkäisinä päivinä, ajattelin jotain yhdistettyä lahjaa. Tämä voi kuulostaa omituiselta, mutta olen jo ostanut nenäkarvatrimmerin grin.gif Aina valittelee (ja kyllähän minä itsekin huomaan!) että nenäkarvat tursuilee, niin minusta tuo on oivallinen lahjaidea! Sitte lisäks jotain muuta siihen, jotain hyödyllistä.

 

Omalle isälle onkin sitten ongelmallisempi juttu.. Jokavuotinen perus on ollut arpa-joulukalenteri kortin välissä, mutta mitä ihmettä sitä lisäks. Ei toki hullumpi idea olis vauvelin kuvaa liittää vaikkapa mukiin tai vastaavaan. Hmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin miehelle hopeiset kalvosinnapit, toiseen on kaiverrettu esikoisen nimen ensimmäinen kirjain, toiseen kuopuksen nimen eka kirjain. :)

 

Ihana! Mistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie tilasin Book Depositoryltä pari sarjakuvalehteä joista tiedän miehen pitävän sekä lisäksi Baby Blues:n yhden sarjakuvan. Lisäksi ajattelin askarrella kortin johon tulee vauvan käden tai jalanjälki. Samanlaiset kortit tullaan tekemään myös kummallekin papalle. :)

 

Tuo brodeerattu pyyhe olisi kyllä ihan mukava lahja papoille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo Anna Pusu Design ei ota tällä hetkellä tilaustöitä vastaan. Tietääkö kukaan mitään vastaavaa paikkaa mistä sais omalla kuvalla tyotteita, esim. kalvosinnapit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana! Mistä?

 

Täältä: www.cufflinksdepot.com.

 

Siellä on jos jonkinlaisia, itse tilasin hopeiset. Tulivat ihan parissa päivässä kotiin Fedexin toimittamana ja ovat juuri sellaiset kuin pitikin. Uskallan siis suositella. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ifolorilta saa nykyään tilattua viikkokalenterin omilla kuvilla, siis sellaisen missä on aina yksi viikko per aukeama ja koko vuosi samassa kalenterissa. Tilattiin papalle sellainen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo www.dogtag.fi taitaa olla nykyään korumaa.fi? No jokatapauksessa tilasin sieltä miehelle avaimenperän lasten kuvilla. Toivottavasti on kiva. Lisäksi ajattelin tehdä itse lahjakortteja joissa luvataan esim. herkullinen aamiainen, lupa nukkua pitkään aamulla, hieronta, vapaailta yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kaivataan hyviä isänpäivävinkkenjä lahajoihin kun rahaa ei ole käytettävissä oikeastaan yhtään ... Ideoita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teetin molemmille isoisille kalenterin pojan kuvilla. Lisäksi poika maalasi kortit, ja minä maalasin oman kortin isälleni. Isä ei juurikaan lahjoista perusta, mutta tiedän tämmöisten lämmittävän mieltä.

 

Mies saa jo perinteeksi muodostuneen albumin, jossa on kuvia pojasta ja miehestä yhteisissä touhuissa. Käymme myös ulkona syömässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now