Kirppu82

Varhainen keskenmeno

202 posts in this topic

Tuota vehnäalkiooljyö juuri tutkailen, että pitäiskö kokeilla :girl_crazy: Kiitos tsempistä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko jäädä vain odottelemaan kaikessa hiljaisuudessa vuodon loppumista ja yrittää tosiaan uudelleen, kun tämä tekele oli aivan alussa vasta? En haluaisi mennä arvauskeskukseen, ja maalta on matkaa yksityiselle...

 

Ei tarvitse välttämättä mennä lääkäriin. Moni varmasti haluaa kuitenkin käydä varmistamassa, ettei kohtuun jää mitään ylimääräistä. Itse hermostuin 2,5 viikon kohdalla jatkuvaan vuotoon ja soitin neuvolaan, josta neuvottiin odottamaan kolmisen viikkoa ja menemään lääkäriin sitten. Vuoto loppui kolmen viikon paikkeilla, joten lääkärireissu jäi onneksi väliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Minä mietin ihan samaa ja soittelin neuvolaan, sanoivat ettei tarvitse käydä lääkärillä kun meni tosiaan kesken niin alussa vasta (4+3). Olisin käynyt ihan oman mielenrauhan takia, ellei nyt kaksi viikkoa vuodon alusta raskaustesti olisi näyttänyt puhdasta negaa, viikko sitten oli vielä "raskaana 1-2"

 

Meillä siis tuli heti ensimmäisestä yrityskierrosta plussa, mutta heti plussauspäivänä 10.3. alkoivat suht kovat vatsakivut ja pikkuhiljaa voimistunut kirkas verinen vuoto, jota sitten jatkui 5-6 päivää yhteensä. Samalla hävisivät kaikki raskausoireet. Itse tiesin, että tämä oli tässä, mies vielä jaksoi uskoa ja osittain senkin takia noita testejäkin tehtiin viikon ja kahden päästä vuodon alusta.

 

Harmittaa kovasti mutta toisaalta ollaan yrityksessä näin alussa vielä, eli koitetaan nyt jatkaa eteenpäin positiivisin mielin. Toivottavasti päästään kirjoittelemaan tälle foorumille vielä iloisemmissakin merkeissä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuun tänne taas tyhmän kysymyksen kanssa.. Onkohan sinne kohtuun nyt jäämässä jotain, kun mulla on jo nyt hiipumassa vuoto. Ja nyt on vasta kolmas vuoto päivä. Tosin raskaus ei ehtinyt ees kunnolla alkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuo vuodon pituus on kauheen yksilöllinen jokaisessa raskaudessa... Osa voinee vuotaa vain pari päivää ja osa taas reilun aikaa pitkälle toista viikkoa.... Voi olla, että raskausmateria ehti vaan tyhjentyä jo.. Voimia <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa itetty tarkkailla tilannetta... joillain on vissiin voinut alkaa vuotamaan uudelleen päivän parin päästä :) Tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein dpo14 tai 15 (tarkka ovispäivä ei ole tiedossa) pregcheckin liuskatestin ja siinä näkyi selkeä plussa, aivan selvä viiva, muttei kontrolliviivan vahvuinen. Clearbluen viikkonäyttöinen testi sanoi että raskaana 1-2viikkoa. Tein molemmat testit parin tunnin pidättelyn jälkeen päivällä, mutta eri näytteistä. Nyt aamulla (dpo 16/17) tein ekasta aamu pissasta pregcheckin toisen liuskatestin, ja viivaa tuskin erottaa, molemmat liuskat samasta paketista. Tiedän että hormonien määrän pitäisi lisääntyä parin päivän välein, ja viivojen sitä mukaa vahvistua, mutta nyt ei niin käy. Pelottaa että nytkö menee kesken. Iltapäivällä tei vielä uuden testin ja sama kuin aamulla, haalea viiva, jonka kuitenkin erottaa, mutta puolta haaleampin kuin ekassa +testissä jonka pari päivää sitten tein. Mitään vuotoa ei ole eikä kipuja. Ollaanko tässä menossa kohti keskenmenoa? Onko mitään muuta syytä miksi testit ovat vaalenneet ekasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama Vieras mä en vielä hermoilis. Itsellä testit teki tosi haaleeta viivaa pitkään ja eriasteisia viivoja vaikka aamupissaan ois kastanu. Eikä ne välttämättä vahvene nopsasti. Pidä muutama päivä taukoa ja testaa uudestaan. CB digit on hyviä mutta en kyllä niidenkin viikkolukuihin luottais sillä nekin voi heittää.

Edited by Mini-Me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti. En pystynyt olemaan tekemättä nyt aamullaa uudelleen, ja viiva oliehkä vielä eilistäkin heikompi, hyvällä tahdolla sen näkee, ja jos se olis mun eka testi ikinä niin pitäisin sitä positiivisena, mut nyt en osaa. Ja edelleen saman merkkinen testi ja nyt vielä aamupissasta. Mitään vaan ei vuoda eikä mihinkään satu. Miten pitkään pitäis odotella? Eikö näin aikasten (5. rv) pitäis alkaa vuodolla? Ei kai ne tässä vaiheessa jää sinne jemmaan että pitää tyhjentää jollain? Kiitos hirveästi kun vastasit, tuntuu että oon ihan hukassa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama vieras, onpa teillä piinaava tilanne! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että viivat voi haalistua alkaneen keskenmenon seurauksena tai raskaus voi jatkua ihan normaalisti. Nykyisessä raskaudessa tein useita testejä ekoilla viikoilla ja välillä sain hitusen heikompia viivoja kuin edellisenä testipäivänä. Testeissä voi olla eri määrä väriainetta tai ne voivat käyttäytyä eri tavalla, vaikka olisivat saman merkkisiäkin testejä. Mulla spontaaneissa keskenmenoissa (rv 6-7) viivat haalistuivat radikaalimmin ja muuttuivat ensin haamuiksi ja lopulta puhtaiksi negoiksi. Vuoto alkoi vasta kun testi oli nega. Tsemppiä epätietoisuuteen, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla myös vuoto alkoi kemiallisissa vasta kun testi oli kutakuinkin nega. Niillä kerroilla kun plussat kesti 5+ asti, saattoi näkyä haalea viiva vielä vuodon jo alettua. 6+ keskenmenossa en tehnyt testejä vuodon jälkeen mutta veriarvo oli ensimmäisenä vuotopäivänä 1500 eli melkoinen viiva sillä olisi varmaan vielä tullut..

 

Toivotaan Sama Vieras että nyt tilanne ratkeaisi suuntaan tai toiseen. Jos viiva tosiaan on tänään lähestulkoon nega verrattuna aiempiin, tulee vuoto luultavasti ihan parin päivän sisään. Jos taas sulla on testistä tai pissasta johtuen vaihdelleet viivojen vahvuudet, toivotaan että ne siitä vielä vahvistuisi kunnon plussaksi :lipsrsealed: Kierronkartoittajista juuri luinkin sun tilanteesta ja ihmettelit lämpöjäsi.. mulla kemiallisissa lämmöt hiipui kunnolla vasta kun vuoto alkoi, vähän yllärinä tuli aina vuoto kun oli vielä aamulla lämmöt koholla ja parin tunnin päästä lensikin sitten veret. Raskaushormoni sekoittaa sen verran ettei voi normaaliin negakiertoon verrata lämpöjä.

Edited by -Mollamaija-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kun ootte jaksaneet vastailla. Tänään alkoi vuoto sitten, eli se tilanne helpotti siltä osin että epätietoisuus ei enää vaivaa. Muuten ei tietysti helpota ollenkaan oloa.

Eihän noille mitään voi :( Mietityttää tietysti paljon, kun eka raskaus ja eka keskenmeno. Onko tämä nyt sitten kemiallinen vai varhainen keskenmeno, eipä sillä kyllä väliä, sama lopputulos. Toki mietityttää että onko mun tukostaipuksella vaikutusta, mutta eipä siihen mitään vastausta saa.

Toivottavasti olen raskaana vielä joskus toistekin. Nyt takaisin kierron kartoittajiin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

 

Oon pahoillani :( Eka kemiallinen tuntui mustakin ihan hirveän pahalta, oli jo viikon verran saanut kuvitella olevansa raskaana ja sitten yhtäkkiä alkoikin vuoto ja kaikki oli ohi. Voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen!

 

Kemiallinen on sama juttu kuin varhainen keskenmeno. Ennen rv6+0 päättyneet raskaudet on kemiallisia raskauksia, eli varhaisia keskenmenoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

valitettavasti tänne minäkin jouduin kirjoittelemaan... Viikko sitten maanantaina selvisi varhaisultrassa rvk 7+6, että löytyi vain ruskuaispussi ja jokin alkion alku, joka vastaa viikkoa 4+ :( Eli täysin keskeytynyt keskenmeno. Yksityisellä käytiin ultrassa ja laittoi lähetteen keskussairaalaan 1-7 päivän kiirellisyydellä, mutta itsellä olisi hajonnut viikossa pää, joten soitin heti seuraavan aamuna sairaalaan ja sainkin ajan samalle päivälle. Ihmettelivät, että kyllä nämä yleensä laitetaan ihan päivystyksinä heti seuraaville päiville...Joka tapauksessa...Hcg oli kuitenkin huimat 50 000, eli istukka oli toiminut liiankin hyvin, eikä tullut itsellään ulos, vaan jouduttiin lääkkelliseen tyhjennykseen. Ekoista lääkkeistä on nyt reilu viikko ja onhan tuolta tullut verta, lönttiä ja selvästi ihan kudosta ja kalvoa. Eilen vielä tuli ilmeisesti istukkaa, jonka jälkeen onkin ollut selvästi niukempaa vuoto.

 

Cytotec kivut oli aivan järjettömät, hellittivät vasta kahdella panacodilla ja burana 600 yhdistelmällä...onneksi lääkäri tajusi tuota panacodia kirjoittaa! Nyt pyörii mielessä vaihdellen keskenmeno, välillä ovulaatio ja mahdollisesti joskus uusi raskaus, mutta ärsyttää tämä vuoto...muistuttaa koko ajan. Loppuisi edes se niin pääsisi eteenpäin sekä henkisesti että ihan fyysisestikin.

 

Pahoittelut muillekin keskenmenon kokeneille, ei tätä kenenkään toivoisi joutuvan kokemaan :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaapa rankalta. Olen pahoillani :(

 

Tarvitseeko näin varhaisen keskenmenon jälkeen testata enää rtestillä? Se oli vuotojen alku aamuna niin hailakka "plussa" että juuri ja juuri erotti, mutta tulipahan vaan mieleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama vieras jos sulla on testi ollu jo kutakuinkin negaa plussan jälkeen, ei ole mikään pakko testailla enempää ellet itse niin halua.

 

Mä en kemiallisissa enää testannut sen jälkeen kun oli tullut negaksi tulkittava tulos (tosi haalea haamu selkeiden plussien jälkeen).

 

Rv7 keskenmenossa en tehnyt yhtään kotitestejä, hcg;n laskua seurattiin verikokein kunnes arvo oli 3.

 

Pahoittelut suukkosiilille kkm;sta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

suukkosiili, kokemasi kuulostaa hyvin samankaltaiselta, kuin oma kkm kesäkuussa. Minulla vuoto kesti vajaan viikon, toivottavasti sinullakin se alkaa olla jo loppumaan päin! Fyysisesti oma toipumiseni oli mielestäni nopeaa ja seuraavat kuukautiset tulivat 28 päivän päästä. Toki normaalia on myös kuukautisten osalta n. 6 viikonkin kierto. Henkisesti toipuminen kesti kauemmin ja omat reaktiot mm. raskausuutisiin jne olivat melkoisen hämmentäviä. TUlin uudelleen raskaaksi ensimmäisestä yrityskierrosta, välissä oli kuitenkin olosuhteiden pakosta 2 kuukatiset, ja alkuun pelotti saman tilanteen uusiutuminen, vaikka se todennäköisyyksien valossa on harvinaista.

 

Ei näitä kokemuksia toivo kenellekään, mutta lohdullista minulle oli ainakin se, että varhaiset keskenmenot ovat kovin yleisiä ja niiden jälkeen on hyvät mahdollisuudet tulla uudestaan raskaaksi ja saada vauva syliin saakka. Kuumeilussa minulla hyvänä vertaistukiporukkana toimi kuumeilu-puolelta Km:n jälkeen plussaavat ketju, suosittelen erittäin lämpimästi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt tuosta keskenmenosta asti särkenyt päätä, ei mitenkään älyttömästi mut vähän joka päivä, ilman lääkettä pärjännyt. Tänään sitten muuttui migreenityyppiseksi vähän kovemmaksi. Lisäksi on ollut etova/huono olo muutaman päivän kans. Onko nämä tuosta keskenmenosta johtuvaa vai sattumalta jostain muusta syystä nyt tähän samaan syssyyn sattunut sattuma? Onko muilla ollut tämmöisiä jälkioireita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama Vieras mulla ensimmäinen varhainen km aiheutti pitkään kestäneen migreenityyppisen päänsäryn. Onhan se kova stressi niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Muutoinkin tuntui että kroppa oli ihan sekaisin, kierrot meni todella sekaisin ja oli välivuotoja sun muuta mukavaa.. Toivottavasti sinulla palautuu olo normaaliksi pian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Mollamaija taas. Arvelinkin tämän johtuvan siitä. Täytyy vaan toivoa että palautuisi normaaliksi kehon toiminta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äh, kirjoittelinkin aiemmin, että sain cytotecit jne. No nyt siitä on kohta kolme viikkoa ja kävin lääkärissä eikä kohtu ollut kokonaan tyhjentynyt.

 

Sain tiistaina uudet cytotecit alakautta, mutta tulivat seuraavana päivänä pois limapallon sisällä täysin imeytymättöminä... Otin sitten eilen toisen satsin ja sain huomiselle vielä yhden suun kautta otettavaksi. Eilinen ei auttanut mitään, enkä jotenkin des jaksa uskoa, että huominen auttaisi. Toivon kuitenkin!

 

Onkohan mulla enää mitään mahista välttyä kaavinnalta, vai tulisko pienet löntit seuraavien kuukautisten aikaan jo pois...pitäis kai niidenkin joskus alkaa!? Oon kyllä aivan sekasin, enkä ole edes isänpäiväkortteja ehtinyt/jaksanut lasten kanssa tehdä :(

 

Sama vieras: mullakin tuli yhtenä päivänä aivan järkyttävä päänsärky. Oletan, että kaikki stressi ja miettiminen jne.

Edited by Suukkosiili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerron minunkin varhaisesta keskenmenostani, joka on vielä käynnissä (vko 6+jotain).

 

Joulukuun 18 aloin miettimään että kuukautiseni taitavat olla myöhässä (kierto n. 25pvää, 18 oli kp 31).. Tein kotona testin ja näytti haaleaa positiivista. Varasin ajan labran raskaustestiin, ja labran testi näytti seuraavana päivänä haaleaa positiivistä, minua pyydettiin käymään seuraavalla viikolla uudelleen. Aika pian tuon labratestin jälkeen alkoi ensin vaaleanpunainen vuoto ja nippailua, sen jälkeen tuhru. Luin netistä että nuo oireet kuuluvat alkuraskauteen ja soitin neuvolaankin asiasta.

 

Keskiviikko 26.12 Ensimmäiset selvät raskausoireet! vietin aamun pää pöntössä. Illalla alkoi kirkkaan verinen vuoto, tiputellen mutta ke-to yönä verta oli tullut reippaasti.

 

Torstai 27.12 oli se päivä kun menin labraan uusintaraskaustestiin. Olin alakuloinen, jotenkin tieto että testi oli positiivinen, ei tuntunut oikein miltään, tiesin/aavistin jotenkin että olen tyhjä.

 

Sain ajan varhaisultraan jossa neuvolatäti totesi sen minkä jo tiesin, kohtu oli tyhjä, ei alkiota, vain limaa. Kävin verikokeessa joka osoitti raskaushormonin luvuksi 398. Maanantaina uudelleen verikokeeseen, tutkitaan tuleeko alkio itsestään ulos, vai aletaanko toimiin.

 

Olen todella surullinen ja itkuinen, miten kaikki voikaan muuttua hetkessä  :girl_cry: . En antanut itseni innostua liikaa raskaudesta, koska tiesin että varhaiset keskenmenot ovat yleisiä, silti sydämessä kyti pieni toivonkipinä, entä jos, voiko meillekkin tällainen onni osua..  :lipsrsealed: . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uutena osallistun mukaan keskusteluun. 

 

Mä tein raskaustestin 16.11 ja nyt oli viikkoja 11+1 kun alkoi vuoto. Mutta verikokeessa kävin 18.12 kun viikkoja oli 9+6 ja tuolloin kun vuoto alkoi soitin myös niitä labratuloksia ja aika töykeä sijainen totesi että arvot ovat matalat, eiköhän se ollut nyt näin tällä kertaa. Eli ei paljon toivoa antanut vaikka vuoto ei ollu kovin paha vielä. Itse olen päätellyt että kesken on mennyt jo aikoja sitten ja nyt vasta vuoto alkoi. 

 

Olen erittäin hämmästynyt kuinka huonosti näitä asioita hoidetaan, työterveydestä hain sairaslomaa ja vaikka asia ei heidän vahvinta alaa olekaan,sain sieltä oikein hyvää palvelua. Ens viikolla soitan neuvolaan omalle terveydenhoitajalleni, ens viikolla olis myöskin ollut ultra, neuvola jne. 

 

Fyysisesti tämä on yhtä helvettiä, toivottavasti pahin on jo takana, henkisesti kestää varmaan hetken toipua... Onneksi minulla on ennestään jo lapsi, ja uutta yritystä heti kun mahdollista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now