727 posts in this topic

Donkeyt on nyt tilattu :girl_dance:! Lisäksi aion varmaan hankkia ne suojukset aisaan ja turvakaariin, muiden lisätarvikkeiden tarpeellisuuden ajattelin miettiä sitten kun vauva on syntynyt. Sen turvakaukalon adapterin tilasin kyllä jo nyt, kun olen melko varma että sitä tullaan tarvitsemaan joka tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sun teksteistä sai sellaisen kuvan, että eiköhän tuo ollut teille oikein oikea valinta :)

 

Eikä ne oikeasti ole leveät, kunhan niihin on oma silmä ym. tottunut viikon pari. Mä oon kulkenut noiden meidän muutaman sentin leveämpien mutta kanssa kääntyvien etupyörien kanssa ihan sujuvasti täällä meillä päin kaupungin keskustoissa, kahviloissa, ruokakaupoissa (ei nyt missään kivijalkakaupoissa, mutta ei selkeästi missään markettikokoisissakaan) juna-asemilla ym. päivittäin ja on mennyt ihan ketterästi ja tosiaan nopeasti niihin tottuu ja Donkeyt vielä noita kapeammat siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut hyvästä valinnasta macadamia! Koska sulla olikaan LA, että pääset testailemaan duona? Mä odotan sit innolla sun käyttökokemuksia :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macadamia, mä ostin Brion weekendbagin, tosin käytettynä koska sitä ei taida olla enää muutoin myynnissä... Se on iso hoitolaukku ja olkaimen saa niin isoksi et mahtuu roikkuu Donkeyn aisalla MUTTA en ikinä sit ole käyttänyt sitä siinä, koska meil on se organizer joka kyl ihan huippu!!! Säilön siihen lompakon, avaimet, puhelimen ja sit tavarakorissa mul on yleensä Emmaljungan hoitolaukku ja koriin mahtuu kyl sit vielä lisäksi jotain muutakin mut hoitolaukun otan vasta sit korista jos tarttee jotain "hoitojuttua" et organizerissa on ne tavarat mitkä pitää olla kokoajan käden ulottuvilla... Mukitelineessä menee sit juomapullo, se on kans kätevä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sun teksteistä sai sellaisen kuvan, että eiköhän tuo ollut teille oikein oikea valinta :)

 

Eli mä onnistuin välittämään tännekin mun "mutkunmähaluun" -fiiliksen :girl_haha: ! No ei vaan, kyllä mä uskon että nuo on kaikkein paras valinta meille. Varmasti joka rattaissa tulee esiin joku juttu mikä ärsyttää, mutta luulisin että kaikista vaihtoehdoista noissa se on pienin/vähäpätöisin.

Mutta tosi kiva kuulla että se leveys ei ole osoittautunut ongelmaksi. Mä mietin sitäkin, että jos joskus oikeasti täytyy päästä johonkin ahtaampaan paikkaan, niin rattaat kuitenkin saa nopeasti ja helposti kapeammaksi.

 

Laurell, mun LA on lokakuun lopussa (23.10.), joten muutaman kuukauden päästä toivottavasti pystyn jo kertomaan omia kokemuksia rattaista.

 

nio, täytyy pitää tuo organiser mielessä! Mä aion kokeilla miltä ne storksakin klipsut vaikuttaa jos ne on aisassa ja niissä hoitolaukku sitten kun rattaat tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös meillä on harkinnassa Donkeyt, ikäeroa lapsille tulossa 1v9kk. Muutama juttu mietityttää, osaisikohan joku vastata?

 

Olen kuullut ja lukenut, että Donkeylla mahtuu vaikka minne. Meidän lähin isompi kauppa on kuitenkin Lidl, ja vaikka viikko-ostokset yleensä tehdään autolla koko perheen voimin, on välillä mun kuitenkin haettava sieltä jotain unohtunutta rattaiden kanssa. Tuplarattaat-ketjusta luin, kuinka 74cm leveillä mahtuisi kaupan onnettoman kapeista kassoista ulos. Mittanauha näytti meidän kaupassa eri totuuden, auki oleva portti vie 74cm leveästä kulkuväylästä monta senttiä pois. Leveä kakkoskassa on aniharvoin auki.

 

Kysymys kuuluukin, kuinka kätevästi Donkeyt ihan oikeasti saa lennossa duoista monoiksi? Henkisesti valmistaudun siihen, että ennen kauppaan menoa rattaat kasaan räks, esikonen ostoskärryyn ratasistuimen kanssa ja sitten toisella kädellä lykin Bugiksia ja toisella kauppakärryjä.

 

Sitten toinen juttu, eli lumessa liikkuminen. Pääseekö Donkeyilla max kilometrin matkan auraamattomia teitä pitkin? Ymmärrän, että riippuu toki ainakin lumen määrästä, mutta koska monet Donkeyn omistajat sanovat rattaiden kulkevan lumessa ok, mutta umpihangesta ei ole kokemuksia, niin olisikohan jollain teistä kokemusta auraamattomilla teillä liikkumisesta?

 

Ja sitten vielä bussiin meneminen ja poistuminen, onnistuuko helposti? Nykyisissä rattaissa etu- ja takarenkaiden akseliväli on aika pitkä, ja tosi hyvin ollaan bussiin aina päästy, vaikka auto olisi kaukana jalkakäytävän reunasta.

 

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi jeesiä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse asutaan pienessä kunnassa jossa aurat ei ensimmäisenä ole ja hyvin oon monona sekä duona päässyt vaunuilla menemään, en nyt ihan umpihangessa missä renkaat peittyy. (siinäkin varmaan kyse on työntäjän voimista :D) Lukitsen yleensä renkaat kävelyreissuille ja kaupoissa aukaisen. Hyvin pääsee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko se Laurell, joka mietti lapsen mahtumista lämpöpussiin donkeyn istuimessa. Meidän ensimmäinen on toki pikkuinen (nyt 2.5v ja käyttää koon 92 vaatteita), mutta koko viime talven mahtui toppapussissa päiväunille. Ainoa harmi mun mielestä toppapussissa oli se, että donkeyn turvavyöt on aika hankala avata ja pujotella pussin läpi (meillä on eisbärchenin pussi). Eihän homma liian haastava ole kerran tai kaksi vuodessa, mutta varsinkin lopputalvesta pussi alkoi näyttää aika massiiviselta ja kuumalta, kun lapsi istui muuten vaan kyydissä talvivaatteet päällä. Ratkaisin ongelman pistämällä lapsen pussiin ilman turvavöitä unien ajaksi ja ottamalla pussin pois unien jälkeen. Harkitsin (ja harkitsen edelleen) myös vakavasti esim. bugaboon oman lämpöpussin hankkimista, siitä kun saisi etuosan aina tarvittaessa pois..

 

Tuo donkien "tasapaino-ongelman" oon huomannut pari kertaa bussissa. Lapset oli molemmat selkä menosuuntaan ja bussikuskin ajaessa tosi lujaa jyrkässä mutkassa, meinasi vaunut kipata. Toisaalta olin itse vieressä ja kuski oikeasti ajoi hullua vauhtia. Eikä muuten tuota kippaamista oo tapahtunut, vaikka lapsoset vaunuissa kiipeileekin.

 

Hoitolaukkua en oo aisassa roikottanut pitkään aikaan, koska vaunujen alle tosiaankin menee aika hyvin tavaraa. Eikä erityisen likaisenakaan kamat siellä onneksi ole, ellei ihan kamala kurailma ole. Ja itse asiassa oon huomannut, että toisen lapsen jälkeen tavaramäärä hoitolaukussa on saanut jonkinlaisen kohtuuden, enkä enää roudaa mukana, kuin pientä "kerhoreppua". :)

Dorothea mietti, miten kapeista porteista pääsee. Ja nyt kun kysyit, ihan kaikista kauppojen kassoista ei muuten pääsekään niin vaivatta. Välillä oon tehnyt niin, että jätän vaunut lapsineen kassan lähelle, käyn maksamassa ja kerron myyjälle, että sujahdanpa tuolta isommasta lävestä vaunujeni kanssa. Tuohon toki sitten tarvii sen isomman avonaisen kassan, tosi auttavaisen myyjän jos kassa ei ole auki ja tietenkin mielellään ei mitään kamalia jonoja kassojen luona. Aika kivasti oon saanut hyvää palvelua ja apua, kun vaan osaa itse olla leppoisana ja asiallisena. :) 
Vaunut toki menee melko iisisti kasaan monoksi, mutta itse en alkaisi niitä niittaamaan liikenteessä ellei olisi ihan pakko. Ainakin meidän vaunut kuitenkin tarvii pientä nytkytystä levityskohdista, enkä laiskuuttani jaksaisi roudailla ylimääräistä istuinta lapsineen missään muualla. Mutta ei mitenkään mahdotonta toki, varsinkaan jos ei muuten kulkeminen onnistuisi. :)

Lumihangessa menee hyvin. Vuoden oon noita nyt työnnellyt päivittäin yhden ja kahden lapsen kanssa koiraa päivittäin ulkoiluttaen/lapsia ulos nukuttaen, enkä muista kunnolla kertaakaan, ettenkö olisi päässyt eteenpäin. Tokihan tosi loskalla tai oikein lumisella ilmalla menee vähän kuntoiluksi pahoissa kohdissa, mutta väitän kyllä, että muilla vaunuilla menisi vielä enemmän! :) Varsinkin kun katsoo, että renkaat on hyvin täytetty, noi on tosi keveät työntää! Erityisen huonoja muistoja mulla on meidän ensimmäisistä Teutonian yhdistelmistä yhdellä lapsella, silloin oli paljon raskaampi roudata vaunuja talvella.

Bussiin meneminen menee hyvin. Itse olen aika lyhyt  (alle 160cm) ja voimat/taidot on riittänyt hyvin. Etupyörät kannattaa laittaa lukkoon jos arveluttaa, silloin vaunut ei pääse liukumaan sivusuuntaan bussiin sisään tai ulos työnnettäessä, eikä renkaat myöskään pois lähtiessä jää ahtaassa paikassa "jumiin" (meinaa kääntyä sivuun ahtaassa välissä). Renkaat on muuten tosi helppo niksauttaa lukkoon ja pois jalalla vaikka kesken matkan. :) Ja oon myös huomannut, että duona vaunujen käsiteltävyys on itselle helpompaa, kun työntöaisa on oikein pitkä. 

Ja mitä vielä.. Lapsen ollessa kasvot menosuuntaan, voi silloinkin istuimen pistää ihan makuuasentoon. Itse mielelläni pidän päiväuniaikaan istuimet selkä menosuuntaan, mutta ylläriväsyn iskiessä saa eteenpäinkin menevän makaamaan. Tuli vain mieleen Macadamian kirjoituksesta.. Voi olla, että luin sun kirjoituksen huonosti tai sullakin oli ajatuksena pitää näköyhteys nukkuvaan. :)

Toivottavasti osasin sanoa sanottavani suurimpaan osaan muiden jutuista. En jostain syystä löytänyt tätä tai muutakaan keskustelua silloin, kun itse oltiin donkeja hankkimassa. Näin ollen parhaani mukaan yritän kirjoittaa omia kokemuksiani, josko olisi jotain hyötyä muillekin sitten, varsinkin kun oon vahvasti sitä mieltä, ettei parempia vaunuja ainakaan meille voisi nyt olla. :)

Edited by piupau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tosi kattavista kokemuksista piupau! Meille tosiaan sanottiin Vaunuaitassa että istuinta ei saa kokonaan makuuasentoon jos se on kasvot menosuuntaan.Syyksi tähän muistaakseni sanottiin se, että se selkänojan takaosa ottaa kiinni työntöaisaan kun selkänojaa yrittää laskea kaikkein alimpaan asentoon. Mutta tosi hyvä jos näin ei olekaan :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sinulla piupau uusi runko? Meille vaunut ovat saapuneet 7/12 ja istuin ei mene täysin makuuasentoon jos kasvot menosuuntaan juurikin siksi kun aisa ottaa kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiän rattaat ostettu alunperin 01/2013, eikä kasvot menosuuntaan asennossa kyllä kallistu kuin yhden "askeleen". Toisin kuin selkä menosuuntaan kallistuu sen yhden askeleen JA sit vielä ihan vaakatasoon.

 

Muoks. Mutta mun mielestä nukkuma-asento on ehkä jopa parempi siinä yhden askeleen kallistuksessa kuin ihan makuullaan, kun siinä vaakatasossa tuntuu melkein että pää on alempana kuin jalat kun peppu on siellä kuopassa ja jalat ns.nousevat ylöspäin.

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaunut tuli meille 08/12 ja nyt pikkuvikojen vuoksi vaihdettu runko on näemmä lähtenyt tehtaalta 06/13.
Piti ihan mennä heti testaamaan, miten muka sitten saan ton istuimen takakenoon jos muilla ei onnistu. Ja tosiaankin, erityisesti jos aisa on tosi matalalla, ei makuuasento onnistu, vaan istuin ottaa kiinni aisan toiseen sivuun. Mutta kun aisan vetäisee pitkäksi, runko antaa sen verran periksi sivusuunnassa, että istuimen saa makuuasentoon. Totta puhuakseni, en ole koskaan erityisesti käyttöohjeita katsonut noiden kallistusten suhteen, enkä ole yhtään edes ihmetellyt, miksi koppa ei menekään ihan tuosta vaan kaikkiin asentoihin, ehkä vähän kironnut vinoa runkoa tms... Eli uskokaa pois, kyllä se menee, ei ehkä ihan ohjeiden mukaa, mutta kuitenkin. :)

Oon Laurellin kanssa kuitenkin samaa mieltä, että nukkuma-asento puoli-istuvassa asennossa on ehkä joissain tilanteissa parempi. Varsinkin silloin jos lapsonen on vähänkään tukkoinen, on puoli-istuva tosi hyvä. Toisaalta makuultaan lapset pääsee halutessaan paremmin käpertyyn hyvään nukkuma-asentoon.. Onneksi voi niitäkin vaihdella. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon ihmetellyt, kun ei aina mene vaakatasoon mutta työnnänkin niin korkealta että aisaa pidentämällä menee. Ohjeita en ole myöskään lukenut... Mutta hullua myydä vaunut niin, että molemmat menee vaakatasoon :girl_mad:  Mutta joo, puoli-istuvassa meilla muutenkin nukutaan paitsi nuorempi.

 

Muutenkin edellinen runko tuli 9/12 meille, vaihdettiin uuteen 1/13 ja edelleen ongelmia sen kanssa. Mono muodossa tuntuu, että toinen aisa on alempana eli jotenkin antanut periksi? Muilla tälläistä ongelmaa?

Kun en jotenkin usko, että vaihtaisivat enää kolmanteen runkoon. Ja välillä renkaat ovat vähän vinossa? Eli kuluu enemmän sisäkaarelta kuin ulkoa???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on alkanut houkuttaan Bee vaikka olin sitä mieltä alkuun että yksillä bugiksilla mennään koko lapsiaika. Ilmoitelkaa jos näätte niitä jossain edullisesti, käytetyt käy hyvin tai sit jos on joku huomattavan hyvä paikka tilata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui eilen Donkeyt ja ne on vielä ihanammat kuin muistin! Pienen koeajon perusteella todella kevyet työntää ja kaupassa huomattavasti kätevämmät kuin aiemmat Emmaljungat. Toistaiseksi käytetään esikoisella monona, mutta parin kuukauden sisään pääsen testaamaan myös duona. Vaihto mono/duo-moodien välillä on kyllä yksi noisen vaunujen parhaista oivalluksista ja lisää vaunujen käyttömahdollisuuksia ja -ikää.

 

Noissahan saa työnnettyä "takapyörät eteen", joten oikein pahassa maastossa tai lumessa pääsee eteenpäin kahdella pyörällä. Se tosin taitaa vaatia melko lailla tasapainoa ja voimaakin työntäjältä, varsinkin jos matkustajia on kaksi. Talviajon helppous jää nähtäväksi, mutta en näe mitään syytä, miksei noi kulkisi yhtä hyvin lumessa kuin Emmalit.

 

Vaunujen leventäminen vaati aika paljon vetkuttelua ja voimaa. Onko vain uutuuden jäykkyyttä ja käyttäjän osaamattomuutta eli helpottuuko käytön myötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BonaDea, minusta hyvin monet on valitelleet tuota jäykkyyttä. Joillakin auttanut vaan edestakaisin vekslaus ja öljyämnen, toisilla rungon vaihto uuteen jos oikeen jumissa on, mutta yhtä kaikki tuo tuntuu olevan vähän tyyppivika. Tai ominaisuus... Jos ajattelee positiivisesti niin ainoa valitus minkä Donkeysta olen ikinä kuullut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidänkin Donkeyt saapui eilen, ja ne on ihanat :girl_pinkglassesf: ! Ainut valittamisen aihe minkä keksin on se sadesuoja - siis sehän vaatii supernaisen voimat että sen saa pingotettua vauvankopan päälle! Istuimen päälle sain sen vähän helpommin, mutta ei se kyllä mikään kovin näppärä ole. Mitä sadesuojia teillä on käytössä? Testasin jo meidän Brion yksösrattaiden sadesuojan, ja se ainakin menee hienosti sekä vauvankopan että istuimen päälle. eli jos toisen sellaisen hankkisi niin ne ainakin toimisi hyvin.

 

Entäs sitten se istuinkaaren suojus? Minkälaisia teillä on? Katselin niitä ebaysta, ja mietin että onkohan lycrainen helpoin. Ainakin fleecestä tehtyjä tuli myös vastaan, ja ehkä kai myös tavallisesta puuvillakankaasta (en ole varma, kun kaikissa ei kerrottu että mitä kangasta ne on).

 

Onko kaikilla ollut vauvankopassa lämpöpussi? Meillä on äitiyspakkauksen makuupussi, ja sitten sellainen Joutsenen untuvamakuupussi. Mietin että pärjäisköhän näillä, vai olisiko parempi hankkia ihan kunnon lämpöpussi - joko Bugisten oma tai jonkun muun merkin. Vauva on siis odotettavissa lokakuussa, eli talven yli vauvakoppa on käytössä.

 

Laukkukoukkuja en ole vielä ehtinyt testata, kun ne on Beessä kiinni jotka on meidän auton takakontissa... Täytyy testata tänään. Tänään täytyy muutenkin lähteä koeajelulle, eilen ei viitsitty sateeseen lähteä uusia rattaita likaamaan :girl_haha: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut Cameissa joutsenen makuupussi ja se on sinne oikein passelin kokoinen ja hyvä. Ei siis tartte muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon tehny ite istuinkaareen suojan, tosin se vaatis vielä vähän uudelleenompelua. Tein siihen sellaisen missä on lipukkeita vauvan näperrellä.

 

Tuosta sadesuojasta, jos se on samanlainen kuin Cameleonissa niin alkuun se on ihan kamala mut löystyy käytössä! Peläsin et revin sen vahingossa kun oli niin työläs pingottaa ja välillä käytin jostain ilmaseks saatua erilaista suojaa kun toi oli niin hankala. Mut nyt par viikkoa sitten otin sen uusiks käyttöön ja yllätyin miten helposti ja pehmeesti se meni ratasistuimen päälle. Kätevä suoja on vaikka viekin tilaa silloin kun ei oo rattaan päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin otetaan vinkkejä vastaan, että miten ihmeessä sen sadesuojan  oikeesti saa edes siihen ?! En vaan onnistu. Meillä myös siis Brion perinteinen käytössä, vaikka aika tylsähän se on ;)

 

Meillä Duo->Mono vaihto edes takas onnistuu kyllä suht näppärästi, en koe että olis ollenkaan jäykkä sen kummemmin sitkun oppi, että mistä painat ja mistä vedät samaan aikaan.

 

 

Macadamia, jos tilaat sen turvakaaren suojan niin kerro mullekin, että minkä tilasit ja mistä ja miten meni! Mä kaipaisin sellasen kans, enkä oikein oo kauheesti tutustunut vielä noihin ebayn saloihin... 

 

Muoks. Ja mä oon laittamassa vaunukoppaan tammikuussa syntyvälle kakkoselle Daunin untuvapussin. Se on alunperin kaukalopussi, mutta käy siis ihan yhtälaillla vaunuihin. Meillä on samanlainen sit kaukalossa ja esikoisen jäljiltä todettu tosi loistavaksi! Äp-pussi ei kyllä Suomen talveen yksistään riitä. Tai siis riippuu tietenkin kuinka paljon haluat vauvalle pukea päälle ;) 

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä tietää että sadesuoja löystyy, katsotaan tuleeko sitä käytettyä. Istuimen päälle pingottaminen ei ollut yhtä hankalaa kuin vauvakopan. Musta tuntui että kynnet vähintään hajoaa kun sitä yritin pungertaa siihen vaunukopan reunan yli.

 

Nyt ollaan suoritettu koeajo! Yksi harmittava takaisku huomattiin: rattaat ei mahdu duona meidän terassin ovesta ulos. Me siis asutaan 2-kerroksisessa (rinne)talossa, ja pääsisäänkäynti on yläkerrassa. Ollaan pidetty rattaita alakerrassa, ja sinne siis mennään terassin kautta. Itse oviaukko on kyllä tarpeeksi iso, mutta koska heti oven takana on 90 asteen kulmassa seinä, ovi aukenee vain tasan suoraan kulmaan aukkoon nähden, ja oven paksuus vie siis tilan siitä oviaukosta. Eli joko täytyy laittaa rattaat mono-moodiin uloslähtiessä/sisääntultaessa, tai taittaa hieman kasaan jolloin ne kyllä saa helposti nostettua ovesta sisään/ulos. Silloin tietysti täytyy vauvankoppa nostaa pois, ja esikoinen ei voi olla kyydissä (tämä jälkimmäinen ei kyllä varmaan ole mikään ongelma). Katsotaan miten tämä alkaa sujua. Luulen että tuo kasaantaittaminen voi olla simppelimpi ja nopeampi vaihtoehto. Positiivinen juttu oli se, että rattaat mahtuivat duona meidän takapihalta pois, siinä on sellainen kapea aukko mistä täytyy mennä läpi, ja jonka mitattiin olevan juuri sen 74 cm.

 

Itse rattaat olivat kyllä tosi kivat työntää ja käyttää! Tuntui että rullaavat paremmin kuin meidän aiemmat yhdistelmät, ja tuntuvat itseasiassa aika lyhyiltä noihin aiempiin kolmipyöräisiin verrattuna. Esikoinen istui myös tyytyväisenä kyydissä. Meillä tuo duosta monoksi muuttaminen ei tunnu yhtään jäykältä, joten en tiedä onko tässä runkokohtaisia eroja.

 

Laurell, kerron mielelläni että miten turvakaaren suojuksen tilaus menee, kunhan saan päätettyä että minkälaisen oikein haluan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös ollut pientä harmittelua duon ja monon vaihtelussa, kun ovat hirmu jäykät ja saa nitkutella ja nykiä että menee paikoillee. olen luullut että kaikilla on näin hankalaa, mutta ileisesti ei ole?

 

Meillä myöskään ei mahdu duona terassin puolelta sisään, mutta oon sit aina suosiolla laittanut monoksi. Ja vielä sadesuojasta... Olen käyttänyt Brion sadesuojaa monona varsinkin kun venyy korinkin suojaksi. Näyttää ehkä hassulta mutta pysyypähän tavarat kuivana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen täällä maininnutkin asiasta mut suosittelen sitä silikonisprayta niihin liikkuviin osiin donkeyssä (ja miksei muissakin rattaissa).. Kasmono-duo sujuu paremmin ja ei kuulu kitinöitä! Meillä vuos sit ostetut Donkeyt kitisi ja natisi viime kesänä ja soitin vaunuaittaan ja sanottiin et kuulema uusissa on huomattu jäykkyyttä ja kitinää ja johtuu siitä kun se muoviosa pääsee kuivamaan kun suoraan tehtaalta pakataan ja ovat siis niin uusia. Ne sieltä vainuaitasta käski kokeilla crc silikonisprayta ja meillä auttanut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin itseasiassa vähän natisi tuossa joku aika sitten ja rasvaus tepsi! Ei heti rasvattaessa, mutta kun ehti rauhassa muhia siellä nivelkohdissa niin on kyllä natina loppunut! 

 

Mutta meillä ei ongelmia duo->mono muuntelussa ole kyllä ollutkaan siis. Mutta ei se rasvaus luulisi millekään rattaille huonoa tekevän! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now