727 posts in this topic

^ Meillä on se vanhanmallinen kesäkuomu, siinä uudemmassahan on alaosassa kiinteänä uv-suoja, meillä on se erikseen. Oon kyllä ollut siihen tosi tyytyväinen, kun sen alla kiertää ilma tosi hyvin ja poika antaa jopa vetää sen suojakseen, koska siinä on niin jännittävät "ikkunat" mistä katsella ulos :D Meillä on ollut jo noin kuukauden se käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tänään Donkeissa ekaa kertaa kesäkuomu ja... Oon niin tyytyväinen!! Paras ostos ikinä! Saisivat kehitellä tollasen kuomun kaikkiin ratasmerkkeihin ja malleihin! 

 

Vaunuaittaan oli tullu Donkeyn kesäkuomuja juuri. Kuulemma hupenevat nopeesti eli sinne vaan jos oot vailla :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun buffalot käy varaamassa vaunuaitasta, tarvitseeko koko summa heti maksaa vai vasta kun noutaa vaunut? Vai onko käytössä joku käsiraha-systeemi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös niissä ollut käsiraha? Mullekin saisi myydä kesäkuomun, kun käyttöä on yksi kesä ilmeisesti (2v3kk) niin en raaskisi maksaa uuden hintaa :) kun suomesta ei edes saa niitä vanhoja enää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^sama täällä. 76€ kuomusta tuntuu jotenkin kalliilta. Saiskohan niitä jostain Euroopasta halvemmalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voin ostaa yhden kesän käytetyn Donkeyn kuomun joltain! Tän kesän jälkeen siis! Kun ens kesänä tartten sit kumminkin kakkoselle oman :) Ostakaa joku se siis uutena ja pitäkää mut mielessä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin vanhan, pinkin esim. Ja niitä ei enää tehdä eli jostain ehkä saa jämiä.. en haluaisi sitä uutta, koska 2v ei kokonaan suostu siellä alla olemaan umpipiilossa. Huutiksessa oli juuri uusi punainen, mutten tykkää punaisesta.

Päädyin pitämään beebopit itse koska ne rullaa ihan parhaiten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on hakusessa kesäkuomu (siis se hopeanvärinen), kylläkin Bee+:n. Eli jos jollakin on nurkissa ylimääräinen... :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geckot ei varmaan oikein matkiksista mene... Hitto, kun himottaisi ostaa, mutta sit olisi melkein luovuttava Zappeista. Prkl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heihei osaako kukaan auttaa!?
Mistä hiivatista saisin (mahdollisimman nopeasti tietenkin) ostettua/tilattua Donkey-vaunuihin uuden takarenkaan sisäkumin? Parin viikon sisään oon paikannut sen nyt kolmeen kertaan, taas joku kohta vuotaa ja nyt meni hermo.
Kannattaisiko kysellä suomalaisilta jälleenmyyjiltä, tilata esim eBay:sta vai saako edes lähes vastaavia jostain perusmarketeista? Oon yrittänyt googlailla, mutta ei kyllä noita bugisten varaosia ihan liikaa ole myynnissä.. Ja tottakai asutaan 200km pk-seudulta, joten ihan nurkilla ei näy edes samanlaisia vaunuja, jälleenmyyjistä puhumattakaan.. Ihan jokaista Bilteemaa en jaksaisi kahden pienen lapsen kanssa alkaa kiertämään siinä toivossa, että jossain olisi oikea rengas.

Entäpä miten yleensä Donkey:en omistajat ovat olleet tyytyväisiä? Ilmeisesti runko joillakin ainakin natisee.. 
En tiedä onko vika katsojassa, mutta mun mielestä meidän runko on vähän sivusuuntaan vino. Ainakin työntöaisa on välillä vaikea saada säädettyä tasaan (toinen sivu jääkin korkeammalle vaikka kuinka muka laittaa ne yhtä pitkiksi). Vaunujen levittäminen ja linttaaminen takaisin yhdelle lapselle ei myöskään käy aina ihan tosta vaan, vaan välillä on ihan renkutettava runkoa kunnolla. Toisen etupyörän lukitus ei enää toimi ja kaiken lisäksi työntöaisan pehmuste on alkanut "ratketa" molemmista päistä.. 
Vaunut ei ole vielä vuottakaan olleet käytössä, joten on ollut missiona pistää postia Bugaboolle ja/tai Babyshopiin, mistä noi ostettiin. Ajattelin vain kysellä, onko tuollaisia pikkuvikoja muillakin vai niuhotanko itse turhaan. Toisaalta noiden hinnalla toivoisin, ettei mitään vikoja näin nopeasti tulisi ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei oo donkeyta, mutta ei tuolla hinnalla ei saisi minusta noin paljoa kulua.

Biltemasta on kaverit ainaki phil&tedseihin ja emmaljungaan muistaakseni osteööwet sisärenkaita, murto - osalla lastentarvikkeen varaosahinnoistA

Share this post


Link to post
Share on other sites

piupau; meillähän runko vaihdettiin jo kerran tuon nitiän takia. Nitinä jatkui uudessa rungossa ja vaihdon jälkeen on ollut hankalampi laittaa kasaan mono-muotoon. Lukituksen meillä toimii eikä pehmusteessa ole ongelmia.

Kannattaa laittaa viestiä, jos saisit takuuseen sen vaihdettua.

 

Itse ajattelin/luulin buggisten olevan laadukkaita mutta kun esim. cameleonien myynti ilmoja katsoo niin järjestäen niissä on kertaalleen rungot vaihdettu. Eli tuo rungon vääntyminen olisi jotain tyyppivikaa?

Vai onko juuri ne, kenellä ongelmia on, myyjinä?

 

Itse olen kyllä kovasti Donkeysta tykännyt mutta harmittaa noi ongelmat ja viat, jotka alkoivat heti. Nitinä nyt kesäaikana selvästi vähentynyt, johtui varmaan kylmästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cameleonin runkoja on vaihdettu monesti jarrun rikkoontumisen takia... Niitä ei jostain syystä korjata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo niin on! En kyllä tajua miksei sitä voida korjata, kun Bugaboo Repair Guyn tee-se-itse-ohje siihen ei vaikuta kovin vaikealta. Tulee siis paljon halvemmaksi takuuajan loppumisen jälkeen korjata se itse (tarvittavan osan saa ainakin ebaystä) kuin maksaa uusi runko. Paitsi tietty ehkä jos sen saisi kotivakuutukseen ja sattuisi olemaan esim. nuorisoetuna halpa omavastuu. Meillä on se jarru löystynyt tosi paljon vuosien saatossa ja hirvittää kyllä, että napsahtaako se poikki jossain vaiheessa.

 

Emmaljungissa on mun mielestä aika iso osa kuulemistani valituksista yleensä ollut just sitä, että runko on kiero/vääntynyt. Voi toki olla, että kyseessä on niissäkin vaan joku tietty malli, en ole niin tarkkaan seurannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli Camit reilun vuoden käytössä ja ainoa käytönjälki oli muutama naarmu ja vähän jälkiä renkaissa. Reklamoi ihmeessä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eleanoora: 300 € oli käsiraha maaliskuussa kun tilasin Buffalot ja loput maksettiin kun haimme rattaat. Ollaan tykätty niistä kyllä paljon!

 

Onko kenelläkään Bugaboon uudemman mallista seisomalautaa käytössä? Jos, niin voisikohan joku mitata minkä mittainen kenkä siihen mahtuu? Meillä on isojalkainen 3v. ja mietin että ostanko Bugaboon laudan, jonkun muun (esim. Bumprider) tai pärjätäänkö ilman...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Noin 21cm, on vähän hassun malliset ne kolot niin vaikea mitata ihan tarkasti. Väpättääkö muuten kellään tossa uudenmallisessa seisomalaudassa rengas kun lapsi ei oo siinä kyydissä? Ja miten ihmeessä ton kuminauha härpäkkeen on tarkoitus toimia? Mä oletin, että se nostaa laudan automaattisesti pois tieltä kun lautaa ei käytetä ja sit joustaa sen verran, että laudalle voi vaan astua kun taas haluaa laudan käyttöön. Meillä toi ei kyllä käytännössä toimi siis mitenkään. Kuminauha joustaa niin paljon, ettei lauta pysy mitenkään ylhäällä vaikka kuinka kiristäis ja sit kun laudalle kerran astuu niin kuminauha löystyy niin, ettei todellakaan nouse uudelleen ylös. Tajuskohan kukaan nyt tästä selityksestä mitään? Muuten toi lauta on musta aivan loistava. Rullaa tosi hyvin ja on hyvä jousitus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos mitasta! Koko on varmaan ihan ok noille 17cm jaloille ainakin tämän vuoden loppuun asti, mutta täytyy vielä miettiä jääkö käyttökerrat liian vähiin suhteessa hintaan...Ja tuo nostettavuus pitää myös tarkistaa ennen ostoa.

Edited by Mariam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai kauheeta sentään, mulle ei ollut tullut edes mieleen, että esikoisen jalat ei mahtuisi siihen seisomalaudalle! :girl_impossible: Onneksi ei oltu vielä ostettu, pojan kesäkenkien ulkomitta näyttäisi olevan 18cm. Täytyy vähän miettiä, että minkä laudan sitä oikein ostaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarvitsisin käyttökokemuksia Bugaboo Buffaloista.

 

Ollaan mietitty niitä syntyvälle vauvalle. Meillä on iso koira, jonka kanssa olisi tarkoitus lenkkeillä vaunulenkkejä metsäautotiellä. Asutaan kyllä kaupungissa mutta kohtuu pohjoisessa ja paljon siis tulee huonoilla teillä/isommilla poluilla liikuttua. Miten bugaboot toimivat em maastossa? Näitähän mainostetaan joka paikan vaunuiksi, mutta jousittomuus mietityttää.

 

Vaunut mahtuvat pieneen tilaan, mikä on yksi tärkeimmistä valintakriteereistä (ei tarvitse vaihtaa autoa farmarista enää isompaan) ja koirakin mahtuisi häkkeineen takakonttiin vaunujen kera. Onko vaunut niin helposti kokoon taitettavat, kuin mitä annetaan ymmärtää? Mikä on koko taitettuna siten, ettei renkaita irroita, mutta kopan/istuimen irroittaa?

 

Entäpä kuppi-istuin, oletteko nukuttaneet lasta siinä päikkäreille? Tämä oli asia, minkä vuoksi aluksi ajattelin etten ko vaunuja haluaisi, mutta nyt auton tilanpuutteen vuoksi nämä alkavat vaikuttaa yhdeltä ainoista vaihtoehdoista.

 

Hankalaa, kun asutaan sen verta kaukana pääkaupunkiseudulta, ettei kannata lähteä vaunuja testaamaan ja pitäisi ostaa ns sika säkissä... Kiitos kovasti jos viitsittä vastata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talvikokemuksiahan ei kellään vielä oikein voi Buffaloista olla, mutta itse olen kyllä tykännyt niistä tosi paljon! Mitkään matkarattaathan ne ei ole, eli jäävät aika isoilsi kasatessa (irrotab itse aina istuimen, en ole edes itse asiassa kokeillut laittaa kasaan yhdessä osassa...), mutta muuten kyl loistavat!

 

Kuppi-istuimessa on meillä edellinenkin lapsi parhaiten nukkunut, samoin tää nykyinen vauva, jolla siis Buffalot käytössä. Ikää kohta 7kk ja vajaa 5kk:sta ollut istuinosassa.

 

Meillä mies ei ole aiemmin koskaan puuttunut vaunuhankintoihin, vaan olen han vapaasti saanut vaihdella, mutta näitä on kieltänyt myymästä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ja kivasti kirjoitusvirheitä, sorry. Puhelimella nakkisormilla hankala kirjoittaa. ;)

 

Niin joo, kasaan on tosi helpot kyllä laittaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi lasta nukkunut kuppipenkissä jopa 5h päikkärit :) ei siis valittamista. Esikoinen myös satunnaisesti nukkui siskon rattaissa, kun ns omat rattaat silloin meni täyskn makuulle. Eli meillä ei ole vaikuttanut uniin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sanoisin, et jos ei tiedä mitä haluaa, niin ottaa Buffalot! :) Ne on todelliset monitoimirattaat ja kuppi-istuin on vaan plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Ihana ku tämmöinen keskustelu löytyy bugigsista! Meillä on reilun vuoden verran ollut Donkeyt ja olen ihan rakastunut niihin!!! Nyt olen alkanut harkita vakavasti noita buffaloita mutta en tiedä olisiko järkeä niitä hankkia kun tupliksille kuitenkin vielä tarvetta ja sit taas kun nuorimmainen kasvaa niin olisi hassua ostaa buffalot kun tarvetta sit olisi vain rattaille ja nissähän tulee se vauvakopopa tms... olen myös miettinyt noita bee:tä koska vaikka maalla asutaan niin lähinnä kaupunkiin/reissuilla rattaita eniten käytetään mut kuinka hyvin nuo bee:t toimii esim hiekkatiellä tai mukulakadulla? vai onko ne parhaimmillaan vain tasaisella asfaltilla? Noissa Donkeyssa on kyl ihana se "monotila" kun on se tavarakori... onko buffalot kapeammat kuin donkeyt "monotilassa" ?  entä onko noissa buffaloissa istuimen selkänoja kovin paljon pidempi ku Donkeyssa? On vaan niin mahdoton bugisrataskuume päällä ja tahdon jotain UUTTA!!!! Kiitos jo etukäteen jos joku osaa vastata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now