727 posts in this topic

Oon tota omaa kuomua katsellut, mutta en millään totu hopeaan väriin ja valkoisena tai minään muunakaan värinä en ole löytänyt, kun babushopistakin loppu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkien kesäkuomu ei itseasiassa ole hopeinen vaikka se kovasti siltä kuvissa näyttää. Se on sellainen kerman värinen, vähän beige ja mustat tuuletusverkot. Ja noita on siis vaan yhdenlaisia, ei ole eri värisiä per vaunumalli.

 

En osaa sanoa onko muiden mallien summer breezy kuomut enemmän hopeita, mutta Donkeyn ei tosiaan mun mielestä ole hopea.

 

Meillä on tollanen vaaleanpunainen Aussie kuomu toisissa rattaissa ja sekin on kyllä tosi näppärä ja pirteä! Ja menee tosi pieneen tilaan kun ei ole käytössä.

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä just viikonloppuna näin jollain Donkeyssa tuplana noi aurinkokuomut ja kyllä ne musta näytti varsin hopeisilta. Tai sellaisilta hopeanharmailta. Enkä mäkään oikein digannut siitä sävystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä takuu vaunuissa ainakin on! Reklamoin tuosta istuinkehikon keinumisesta ja tänään ovelle tuli kaksi kehikko ja valitin yhdestä, mutta Donkeyt on duona. Nyt siis jos joku tarvis kehikkoa niin olis :) Ja kun vertasin niin uusikin nitkuu, muttei siinä mittakaavassa kun tuo alkuperäinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt pari päivää miettiny mikä meiän Donkeissa natisee. En oo viel paikallistanu. Pitääpä kokeilla toista kehikkoa kun käytössä siis monona tällä hetkellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on donkeyssä Punavuoren Peikosta tilattu Donkey breezy aurinkokuomu ja se on ihan hopea. Mistään muualta en alkukesästä kuomuja löytänyt. Joku päivä sitten näin donkeyt, joissa oli valko-beiget aurinkosuojat, juuri tuollaiset kuin Laurellin linkissä. 

 

Meidän vaunut on olleet tosi vähällä käytöllä, silti niistä on jo vaunujen alla oleva tavarapussi rikki ja esikoinen on repinyt toisen kaaren pehmusteen rikki... Hyvin ärsyttävää  :girl_mad:

 

Talveksi tarvitsee hommata joku lämpöpussi, kannattaisikohan ostaa Bugaboon oma pussi vai joku muu? Meillä on lodger bunker esikoisella ja hän pärjää tarvittaessa sillä, pienempi lapsi tarvitsee jonkun pussin.

 

Ja vielä tyhmä kysymys, miten ne sadesuojat kuuluu laittaa? Mä en millään saanut niitä hyvin  :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Näyttäis olevan samanlaiset sadesuojat kuin Cameissa, joten: ensin ehdottomasti se yläpuoli eli kuomuun tuleva läpinäkyvä osa paikoilleen, sitten ne muoviset pidikkeet kiinni vaunujen sivuissa oleviin tappeihin ja viimeiseksi sitten vedetään se musta osa alareunassa istuinkehikon/vaunukopan alaosan päälle ja kuminauha kehikon alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin ehdottomasti sen vaalean kuomun, pitänee jatkaa etsimistä tai sitten erillinen jatke kuomuun.

Meillä myös purtu pehmustettu kaari ja kyllä harmittaa, vielä enemmän harmittaa kun työntöaisan pehmuste on alkanut haljeta toisesta päästä eikä siihen ole edes tietääkseni osunut mikään. Onkos muilla samaa vikaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadesuojasta vielä, että moni tekee sen virheen, että koittaa kiskoa sen vaunukopan alareunasta lähtien päälle, mutta se tuleekin vain siihen vaunukopan "yläpuoleen" kiinni :)  Tähän tyyliin.

 

Suosittelen tällaista hauskaa suojusta turvakaaren/kantokahvan päälle :) Itse ostin britti-ebaystä, mutta äkkiäkös tuollaisen itsekin ompelee. On tosi paksua, liukasta trikoota tms. ja aika hampaat irvessä sai kiskoa päälle, mutta onpa pysynytkin hyvänä! Noita on saatavilla myös ilman noita "pesulappuja". Hakusanoiksi käy esim. bugaboo bumperbar cover. Työntöaisaankin on saatavilla vetskarilla tai tarranauhalla kiinnitettävä suojus, jos sellaisen haluaa.

 

 

Huomasin muuten, että huutiksessa on halvalla Frogit myynnissä, jos joku kaipaa tarharattaiksi tms. ;) En siis tunne myyjää tai mitään, mutta kunhan nyt vinkkasin kun aiemmin oli puhetta halvoista kakkosrattaista ja niiden saatavuudesta :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

macadamia, meillä Donkeyt ja minusta ne on tosi näppärät duona kaupungilla. Kaikista ovista olen sisään päässyt ja koska ne on niin kevyet ja ketterät niin helppo liikkua, itse en koe niitä kauhean leveiksi, siis jos vaikka vertaa muihin vierekkäin istuttavansa tupliksiin tai ihan jos vertaa Emmaljungan yhdistelmiin...

Laurell, meillä Dobkeyt natisi alkuun ku hankittiin ja pitkään yritin paikallistaa mistä natina tuli ja soitin jopa vaunu-aittaan josta rattaat ostimme niin sieltä neuvottiin laittaa silikonisuihketta.. Esim.CRC... Laitettiin sitä kaikkiin liikkuviin osiin kehikossa niin siihen loppu natina eli se oli vain uudenkarheutta kun natisi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen myös mennyt Tampereella Donkeyllä Duona ja hyvin päästiin jokapaikkaan, ne ei kovin leveät siltikään ole ja kääntyvien etupyörien takia tosi kätsyt. Meillä ei muita tuplamatkiksia edes ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jokin aika sitten kyselin vinkkejä Donkey:en rengasongelmaan ja muihin pikkujuttuihin. Hommat ovat nyt selvinneet ja ajattelin kirjoittaa niistä täälläkin, josko olisi muillekin joskus jotain hyötyä. :)

Huonokuntoisen takarenkaan sisäkumin korvaaja löytyi lopulta Motonetistä. Uusi sisäkumi on ihan snadisti alkuperäistä kapeampi ja venttiili on hiukkasen erilainen. Rengas kuitenkin toimii ja pysyy täytenä. :)

Meidän vaunut on ostettu Babyshopista ja lopulta sain reklamoitua sinne rungon pikkuvioista (toinen eturengas ei lukittunut, rungon levityssysteemi oli jäykähkö, työntöaisa alkanut repeytymään..). Vastaus sähköpostiini tuli tyyliin tunnin sisällä selvällä suomen kielellä ja saman päivän aikana homma oli hoidettu omalta osaltani. Babyshopista laitettiin viestiä Bugaboolle, mistä vastaus tuli parissa päivässä ja uusi runko tuli eilen kotiovelle parin viikon sisään ekasta sähköpostista. Suosittelen! :) Uuden rungon toimivuudesta en osaa enempää vielä sanoa, eturengas ainakin toimii ja työntöaisa on priima. Vanha runko myös jäi meille. Mietittiin josko alettaisiin metsästään puuttuvia osia siihen ja näin saataisiin pikkuvikaiset vaunut vaikka mummolaan.. 

 

Jos joku ei muuten ole hoksannut, kannattaa ottaa kuva rungon tuotenumeroista talteen! Reklamaatiota tehdessä Bugaboo halusi kaikki rungon numerosarjat. Homma meinasi mennä vaikeaksi, sillä jostain syystä melkein kaikki numeroista oli kuluneet pois. Onneksi olin rekisteröinyt vaunut Bugaboon sivuilla, joten sieltä löytyi pari ekaa nrosarjaa ja viimeinen löytyi takuulapuista. Jos olisin heittänyt paperit pois (mikä ei ollut kaukana edellisessä muutossa) ja rekisteröiminenkin olisi unohtunut, olisi reklamaatio mennyt hankalaksi.

 

Donkey:en leveydestä Duona ei itsellänikään ole pahaa sanottavaa. Tampereella myös aivan vaivatta ollaan pyöritty. Onhan noi toki leveähköt, mutta ei todellakaan niin massiiviset, kuin jotkin muut ja eturenkaat auttaa paljon! Pariin kertaan ohikulkijat on yllättyneet, että vaunuissa onkin kaksi lasta. :) Bussillä kulkiessa tietenkin pitää varautua odottaan, mutta eikös ihan normivaunuillakin välillä. En myöskään ole edes yrittänyt rynkyttää lapsia vaunuissa ihan tosi pienimpiin kauppoihin. Meillä roikkuu vaunujen rungossa pieni lukko, joten ulos jättäessä voi nipsaista vaunut kiinni jos arveluttaa. 
Autoon noi menee monessa osassa, mutta itse en ole kokenut sitä liian hankalana. Ihan näppärästi ja nopeasti kokoaminen menee.

JA nyt esikoisen kasvettua Monona noi on ihan superit! Tilaa tavaralle riittää ja noi menee näppärästi missä vaan! Esikoinen seisoo hienosti Bumbrider-seisomalaudalla tai menee potkupyörällä. Pari kertaa tosi suuren väsymyksen iskiessä oon tehnyt niin, että levitän rungon Duoksi ja laitan poikasen istuun siihen tangolle. (Tyyppi on tosi pienikokoinen, joten runko/alakori kestää hyvin väliaikaisen matkalaisen.) 

Jonkinlaista suojaa oon turvakaarelle ajatellut myös. Näiden Donkey:en kaari tuntuu olevan heikompaa materiaalia, kuin meidän aikaisempien Cameleoneiden.. Tai sitten toinen lapsi on hanakampi iskeen hampaitaan kaareen, kuin esikoinen.. Kun vain saisin aikaan ommella, tai sitten ostan ebaysta, niin kuin forgotmenot vinkkasi. :)

Edited by piupau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nio, kiitos vinkistä! Täytyypä rasvata nuo myös. Ei sitäkään varmaan ole ikinä tehty aiemmin...

 

Hyviä kommentteja piupau!

 

Ja pakko hehkuttaa vielä tähän perään kun eilen testailin kaverin P&T Dotteja ja vaikka ne onkin tosi pienet ja sillain näppärät niin tänään kun vaihdoin takas omaan Donkeyyn niin nehän liukui kuin itsestään eteenpäin! On ne vaan niin täydelliset ja tykkään kovasti! Silti oon sitä mieltä että haluan erikseen autotuplat... En vaan osaa päättää mitkä. Ajatuksena oli noi Dotit (jotka muuttui eilen varmaan Navigatoreihin sit kumminkin) tai sit Baby Jogger City Selectit, mutta kun kaikissa on jotain "vikaa" tai siis sellaista ominaisuutta mistä en tykkää... Donkeyn ainoa huono puoli on leveys ja tänäänkin Kampissa eräällä naisella noita katsoessani niin ei ne kyllä ees oikeesti ole niiiiin leveät! Ihan kuten tekin yllä kirjoititte :) Ja toinen miinus on se autoon kasaus, mutta sekin saattaisi alkaa luonnistumaan kun sitä vaan tekisi...

 

Ja kyllä mä myös mietin, että miten ihmeessä mä mahdutan esikoisen talvella (1,5v) lämpöpussin kanssa noihin kun onhan se istuin nyt huomattavasti kapeampi kuin yksikkörattaissa... Vauvan kanssa ei sinäänsä varmaan ole ongelmaa kun LA on vasta tammikuussa. Kasvaa sit lämpöpussista ja kopasta ulos kelien lämpenemisen myötä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla kokemuksia Donkeyista ja erityisesti tuosta niiden "mahtumisesta", kun tosiaan se leveys on se mikä muakin mietityttää! Mä kyllä tiedostan että mä haluan ne Donkeyt, mutta yritän silti jotenkin objektiivisesti vertailla muitakin. Donkeyt on kyllä ainoat rinnakkainistuttavat joita edes harkitsen, meillä nyt siis valitaan niiden ja P&T Navigatoreiden väliltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas ollaan käyty rattaita hypistelemässä ja pyörittelemässä, ja kyllä me nyt aletaan kallistua enemmän ja enemmän niiden Donkeyiden kannalle.

 

Teillä joilla on jo nuo rattaat, missä kuljetatte hoitolaukkua? Siis silloin kun rattaat on duo/twin moodissa? Mulla on tähän asti ollut hoitolaukku aina rattaiden aisassa, sellaisilla klipseillä kiinni. Mutta tänään tajusin että eihän se laukku yllä tuohon Donkeyn aisaan leveyssuunnassa... Mä oon tykännyt siitä ettei tarvi alkaa kaivelemaan tavarakoria, vaan kaikki tarvittava on siinä käsien ulottuvilla. Mulla siis ei ole ollut erillistä käsilaukkua, vaan lompakko, puhelin, avaimet jne on kulkeneet hoitolaukussa.

 

Sitten toinen asia mikä mietityttää on väri. Niistä perusmalliston väreistä eniten mua houkuttelee se off-white. Kuinka herkkä se on likaantumaan? Toisaalta vähän aikaa sitten olleet erikoisvärit jade green ja electric blue näyttää myös tosi kivoilta, jos niitä vielä jostain onnistuisi saamaan.

 

Olen kahlaillut jonkun verran nettikauppoja läpi, ja näyttäisi siltä että tällä hetkellä nuo saisi edullisimmin babyshopista. piupau juuri kirjoittikin hyvistä kokemuksista liittyen takuuasioihin, onko kellään muulla mitään kokemuksia heidän asiakaspalvelustaan (lähinnä juuri reklamaatiojutut kiinnostaa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei se off-white ainakaan Cameleoneissa ole pahasti likaantunut, muutaman kerran oon tainnut pestä kankaat näiden parin vuoden aikana. Musta siihen materiaaliin ei tartu lika kauhean herkästi, ja koska toi ei ole puhtaan valkoinen vaan taitettu sävy, ei se myöskään näy niin helposti kuin luulisi. Ja pimeän aikaan se on näppärä väri, koska se näkyy yllättävän hyvin ja kauas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macadamia: Riittäisikö Bugaboon organizer sun hoitolaukkutarpeeseen (kannattaa katsoa tuolta se video)? Siihen saa ainakin useimmiten tarvittavat tavarat käden ulottuville ja isommat vaihtovaatemäärät tms. voisi sitten laittaa omassa kassissaan alakoriin. Tai saahan noita organizereita kiinnitettyä vaikka 2kpl donkeyihin :)

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo näkyvyysjuttu onkin hyvä, en ollut ajatellutkaan sitä! Mutta itselläkin oli mielessä samoja juttuja tuon materiaalin ja sävyn taittamisen suhteen. Meillä on Bee:ssä omenanvihreä väri, joka on myös mielestäni aika vaalea. Kerran ollaan kankaat pesty, ja meilläkin rattaat on olleet käytössä kohta 2 vuotta (joista suurimman osan eläneet meidän takakontissa). Yhden näkyvän tahran muistan kuomussa olleen, mutta sekin siis lähti pesussa pois.

 

Hmm, täytyy miettiä tuota organizeria. Luulen että kahden lapsen myötä tavaran määrä hoitlaukussa ei ainakaan vähene :) . Toisaalta tykkään hoitolaukustani erittäin paljon, joten olisi sääli jos sille ei tulisi enää käyttöä. Ja ehkä haluaisin kuitenkin että kaikki kamat on samassa paikassa. Lähinnä siitä näkökulmasta, että hoitolaukulle tarve on silloin kun ollaan jossain muualla, joten ei kovin montaa eri pussukkaa ja nyssykkää huvittaisi viritellä rattaisiin kun ne ottaa autosta ja päinvastoin.

Mutta ei tämä nyt mikään kynnyskysymys ole, hätätapauksessa laitan sen hoitolaukkuni alakoriin (likaantuuko siellä helposti? Mulla on storksakin elizabeth, enkä haluaisi että se on ihan kurassa tms) ja sitten kuljetan jotain pikku käsilaukkua jossa on omat henk. koht. tavarat. Tai ehkä sen hoitolaukun saa siihen aisaan jollain systeemillä kun vähän käyttää luovuutta...

 

Muoks. samantien tuli sellainen juttu mieleen, että kun mulla siis on olemassa Storksakin sellaiset laukunkiinnittimet/klipsit (jotka on kiinni Beessä), niin eihän niiden ole välttämätöntä olla aisan sivuilla, vaan voihan niitä kokeilla siihen aisan vaakasuoraan pätkäänkin, jolloin niiden väliin jäävän leveyden pystyy itse määrittämään. Tai jos se ei toimi, niin sitten voi hankkia jonkun tällaisen. Problem solved :) .

Edited by macadamia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just meinasin tulla ehdottamaan noita mainitsemiasia Storksakin koukkuja työntöaisan pitkällä osuudella tai sit tosiaan tollanen "mommy hook" ;) Itse valitsisin ehkä ennenmin noi hoitolaukun omat koukut kun laukun malli tulee paremmin esiin niiden kanssa!!

 

Mulla oli kans Elizabeth mutta nykyään Skiphopin Versa, jossa on itsessään ne klipsit millä se kiinnitetään rattaisiin. Ainoa mitä mietin on rattaiden tasapaino, jos istuimet on muhun päin käännettynä. Se ei ole kovin vankan oloinen... Jos istuimet on kasvot menosuuntaan niin tasapaino on jo paljon parempi! Vai onkohan toi muuten lähinnä monona toi ongelma? Saattaa olla... Kun duona se paino jakautuu niin leveälle alueelle?

 

Kertokaa kokeneemmat, pidättekö hoitolaukkua aisassa vai tavarakorissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on vain Cameleonit, mutta kommentoin tuota tasapainoasiaa, nimittäin aika jännä että Cameleonien kanssa olen itse kokenut että tasapaino oli paljon parempi silloin kun lapsi istui kasvot työntäjään päin :) Silloin lapsen painosta menee enemmän etupyörien päälle kun taas kasvot menosuuntaan paino tulee enemmän takapyörien päälle ja välillä aluksi varsinkin pelkäsin, että rattaat keikkaa helpommin. Mut nää nyt on niin erilaiset vaunumallit ettei suoraa vertailua tietenkään voi tehdä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuuhan se tietysti lapsestakin! Meiän neiti nojailee hereillä ollessaan aika paljon turvakaareen ja vaan nukkuessaan taaksepäin :) Mutta painoakin kuitenkin vaan 10-11kg... Ja onhan Donkeyt tosi tasapainoinen setti kokonaisuudessaan. Istuimet työntäjään päin meillä on vielä toistaseks useimmiten ja neiti jopa kiipeilee itse rattaisiin kaatamatta niitä! Kaatuvat vain jos keksii siinä jalkatuen päältä seisten kurotella työntöaisaan... Tietysti hoitolaukku siihen lisäksi niin saattais kaatua herkemmin?

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duona meillä tulisi olemaan varmasti esikoinen kasvot menosuuntaan käytännössä katsoen koko ajan (paitsi ehkä jos joskus nukkuessa haluaa laittaa istuimen kokonaan nukkuma-asentoon, niin silloin täytyisi kääntää). Vauva aluksi olisi tietysti kopassa, ja sitten kun sieltä siirtyy istuimeen niin ensin kasvot työntäjään päin ja jossain vaiheessa sitten molemmat istuimet olisi kasvot menosuuntaan. En kyllä ole missään arvostelussa tms kuullut että keikkaisivat jompaan kumpaan suuntaan.

 

Meillä Beessä tapahtuu joskus niin, että kun poika tulee rattaista pois, ja hoitolaukku on aisassa, niin ne keikkaavat helposti.Sinänsä siitä nyt ei ole mitään vahinkoa, kun rattaat ovat tosiaan tyhjillään. Mutta en kyllä usko että Donkey tekisi tätä samaa, koska niissä on painoa itsessään niin paljon enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Donkeyt on monona sekä duona paljon käytössä ja istuimia ja alkuun koppaa pyöriteltiin kumpaankin suuntaan, aina ovat olleet tukevat vaikka 2v poika temppuili kovastikkin. :)

Ainoa valituksen aihe vaunuissa on pehmeät aisat ja kaaret istuimissa, jotka lapsi syö, ja aisa ainakin meillä haljennut itsestään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now