727 posts in this topic

Kiitos kokemuksista! Toivotaan, että muuntelu alkaa luistaa paremmin käytön myötä. Ei tuo onneksi nitise, mutta tän mahan kanssa on melkoista äheltämistä eri puolilta vaunuja, että saa vaihdettua moodia. Mistä olette ostaneet silikonisprayta?

 

Mäkin innostuin tuosta turvakaaren suojasta ja teen varmaan itse, kun ei ole vaikeasta hommasta kyse. Suojaamisen tarvetta lisää se, että esikoinen iski heti hampaansa siihen, vaikka aika harvoin mitään tuollaisia puree. Sen täytyy olla jotenkin houkutteleva :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavallisimman mokat sadesuojan asennuksessa:

 

1. Musta osa tulee jalkopäähän (=kestää paremmin kenkien potkimista ratasistuimessa).

 

2. Sadesuoja asetetaan kuomun alaosaan eikä alkamaan vaunukopan alaosasta.

 

3. Avaa kuomu kokonaan tai vähintään puoliväliin auki, kun laitat sadesuojan päälle tai se joutuu kiristymään liian kireälle eikä meinaa suostua päälle.

 

Ja se on tosiaan ihan järkyttävän tiukka aluksi, mutta löystyy kyllä käytössä. Ebaystä ja amazonista löytyy myös läpinäkyviä yleissadesuojia haulla universal rain cover (bugaboo). Mun mielestä tää bugiksen oma sadesuoja ja sitten tuo läpinäkyvä yleissuoja on parhaimmat, koska niissä ei ole sitä aukkoa, josta sataisi sisään ja lapsi näkee hyvin ulos :) Ostettiin nyt kiireessä tarha-geckoihin sellainen Pikkupiian perussuoja ja ai että miten sieppaa, kun siitä lapsen pään kohdalle tulevasta aukosta sataa suoraan sisään!

 

 

Tässä video sadesuojan asettamisesta Buffaloihin:

 

 

Tässä video sadesuojan asettamisesta Cameleoneihin ja Donkeyhin:

 

 

 

 

 

Meillä on lycrainen turvakaaren suojus ja se on ollut tosi hyvä :)  Lapselle mukavaa ajanvietettä näprätä niitä "pesulappuja", jos valitsee sellaisen mallin jossa ne on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos forgetmenot sadesuojavinkeistä! Täytyy vielä kokeilla kotona että laitoinko sen eka kerralla oikein. Mä ajattelin että tehdään ehkä niin, että käytetään vaunukopassa sitä Brion suojaa, ja istuinosassa tuota Bugisten omaa (kun siihen se ei ollut mun mielestä aivan yhtä tiukka). Sitten kun molemmat istuu istuimissa niin varmaan tuo oma suoja myös siihen toiseen istuimeen. Tosin en tykkää siitä, että tuo Bugisten oma suoja vie paljon enemmän säilytystilaa kuin Brion (jonka saa rattaiden sivuun omaan pikku pussiin).

Tilasitko sen lycraisen suojuksen ebaysta vai jostain muualta? Onko sulla suositella jotain tiettyä myyjää/liikettä? Tuo olis periaatteessa varmaan helppo itsekin tehdä, mutta mä haluaisin sen lycraisen/muutoin joustavan (luule että se on helpompi saada kaaren päälle, ja istuu siihen paremmin), ja sellaisen kankaan ompeleminen tavisomplelukoneella ei kuulosta kovin houkuttelevalle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo britti-ebaystä tilasin, mutta myyjän nimestä ei ole mitään mielikuvaa, kun siitä on jo 2v. ja mies sen tilasi omalla käyttäjätilillään. Se meidän lycrainen versio oli muuten ihan tuskaa repiä siihen kaaren ympärille, koska oli aika paksua kangasta ja tosi tarkan kokoiseksi ommeltu. Mutta oli kyllä sitten myös kestävä eikä liukunut kierteelle tms. käytössä :) Yksi vain pesulapuista irtosi käytön aikana, nyt pitäisikin tilata uusi kun vaan jaksaisi saada aikaiseksi. Meillä meni siis se kantokahva rikki ja päätin tilata samalla uuden päällisen myös ja heitin koko kahvan suojuksineen menemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niistä turvakaaren suojuksista; Addbaby tekee niitä myös ja niitä saa tilattua esim. Lekmeristä.

Vauvatalo Johanna on myynyt niitä myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö Bugaboot myydä aina standardipakettina, johon kuuluu tietyt jutut, koppa näistä yhtenä (+runko,kehikko, renkaat, alakori, istuinkankaat, hyttyssuoja, sadesuoja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen myös tässä uskossa. Ja kun ei se koppa ole varsinainen kova irtokoppa kuten esim. Emmaljungissa vaan vain ne kankaat, jotka viritellään kehikkoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa pitkään jo olen lukenut keksustelujanne bugigsista.

Meillä tällä hetkellä bugaboo bee rattaat ja nyt ostin ystävältäni cameleonit mutta kuomun kangas puuttuu.

Jostain netistä löysin kerran "vahingossa" jonkun itse tekemän kuomun ja istuin kankaat ja wau ne olivat upeat varmasti uniikit.

Nyt sitten olen etsimällä yrittänyt etsiä kuka mahtaisi osata tehdä mahdollisesti kuomua ja miks ei muitakin kankaita

nyt käännynkin teidän puoleen joskos täällä joku osaisi mua neuvoa? 

Myös edullisesti olen koittanut käytettynä löytää mutta ei ole osunut silmään. 

Fb:ssä olen ryhmän (ruotsinkielisen) löytänyt missä ihmiset itse tekevät upeita kankaita nimenomaan bugaboihin mutta ryhmässä ei saa myydä eikä ostaa vaan vaihtaa ideoita enkä niin montaa sanaa ruotsia osaa että osaisin kysyä niistää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavallisimman mokat sadesuojan asennuksessa:

 

1. Musta osa tulee jalkopäähän (=kestää paremmin kenkien potkimista ratasistuimessa).

 

2. Sadesuoja asetetaan kuomun alaosaan eikä alkamaan vaunukopan alaosasta.

 

3. Avaa kuomu kokonaan tai vähintään puoliväliin auki, kun laitat sadesuojan päälle tai se joutuu kiristymään liian kireälle eikä meinaa suostua päälle.

 

Ja se on tosiaan ihan järkyttävän tiukka aluksi, mutta löystyy kyllä käytössä.

Kiitos näistä ohjeista!! Sain tänään ekalla yrittämällä sadesuojan rattaisiin ja kerrankin harmittelin kun ei tänään sit edes satanut, että ois päässy tositilanteessa testaamaan ;)

 

Vakavin mokani on tainnut olla tuo kohta 3. Eli kuomua nyt kun avasi edes puoleen väliin niin jotenkin vaan kummasti suoja "loksahti paikoilleen" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pikkukeiju: Ebaystä (brittien) löytyy tosi ihania kuomuja esim. haulla bugaboo custom hood ja usein löytyy myös mätsäävä custom seat liner, jos sellaisen haluaa :)  FB:ssä on sellainen ryhmä kuin lastenvaunuhullut, josta voisi varmaan suomeksi koittaa kysellä kuomukankaita, kaupan tai itsetehtyjä!

 

Me tosiaan kun ostettiin ne geckot tarharattaiksi, että saavat rauhassa olla sään armoilla (tarhassa on tosi huono katos suojana vaan) niin silti mun tekisi ihan armottomasti mieli tuunata ne täysin uuteen kuntoon ebayn ihanilla valikoimilla, mutta kun ei siinä ole mitään järkeä :girl_cry2:  Varmaan homehtuisi ne tuunatut kankaat ennätysajassa syksyn sadesäillä, vaikka aina vedetäänkin sadesuoja päälle jos vähänkään on luvattu huonoa keliä. Höh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

miten nuiden donkeyden kasaaminen? Saako ne kerralla kasaan kahden istuimen ollessa vai pitääkö istuimia irrotella ja kuinkahan paljon tilaa vievät.. Ja saako niihin gracon kaukalolle adapteria? Himottaisi nuo nyt ostaa mutta hinta hirvittää ja varsinkin kun matkarattaina löytyy city selectiti ja kotoa yhden istuttavat emmaljungat.. Niin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kellään olisi ylimääräisenä jotain värillistä top setiä Buffaloihin tai keltaista kuomua Bee+:aan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prinsessan, donkeyn saa kasaan yhtenä kappaleena, mutta vie mun mielestä ihan sikana tilaa eli pienempään menee jos nappaa istuimet pois.

 

En osaa sanoa Gracon kaukalosta. Kaipa niihin on adapterit olemassa, luulisin :)

 

Ja siklarallaa matkiakseni... Mulle sais tarjota Donkeyn pinkkiä kuomua, jos joku haluais luopua?! Tai keltaista? Tai jotain värikästä :)

 

 

Ja hei, kertokaa mikä idea niissä Fleece-kuomuissa/kankaissa on? Niissä ois ne tuuletus-/kurkistusluukut joista mä tykkäisin! Niistä oon etityisen kiinnostunut Donkeyyn! Jos niitä edes on ollu Donkeyyn??

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelisin täältä oppineeni että Bugiksiin saa nykyään enää Maxi-Cosin adaptereita. Miksi näin on en tiedä.

 

Meillä on muutaman vuoden vanhat Gracon adapterit ja 3 vuotta kaukalo ja kait ne adapterit sopisi Donkeyhinkin kun toimii samalla periaatteella, mutta uusia ei siis myydä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, hyvä tietää! Onneks meillä on Maxi-Cosin kaukalo esikoisen jäljiltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko täällä hehkuttaa, että olen kyllä niin tyytyväinen Buffaloihin. Mistään muista vaunuista ei ole kokemusta, mutta tällä kahden viikon käytöllä en kyllä keksi mitään mistä valittaa. Erityisesti pienen vauvan kanssa alas vedettävä kuomu on ihan huippu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buffisten kuomuun on kyllä laitettu vähän enemmän ajatusta kuin "vanhempien mallien kuomuihin". Oisko ideoita voisko sellasen "lisäkuomun" tilata jostain? Tai osaisko joku tehdä? Vai ostanko vaan jonkun Dookyn/Kurtisin tms vaunusuojan Donkeyhin kun vauva syntyy?

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyisköhän jostakin yhteensopivat turvakaaren suojuksen ja vaunuverhon? Molemmat on hankintalistalla, ja mulla tuli mieleen että sehän olis kiva jos ne olis vaikka samasta kankaasta! Mä en haluais just noita Kurtisin tai Dookyn verhoa, vaan jonkun enemmän oman maun mukaisen... Jos olis näppärä niin sellaiset varmaan tekis itsekin, mutta luulen että on koko perheen hermojen kannalta parasta jos löytäisin paikan josta voin ostaa sellaiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa käykö Bugaboo bee vm 2009 rattaisiin bugaboo bee+ kuomu ja cocoon? Onko niillä eroa? Ostin beet käytettynä, mutta haluaisin niihin uuden kuomun ja mahdollisesti uuden cocoonin jossain muussa värissä kuin olemassa oleva. En uskalla tilata ulkomailta ennen kuin tiedän käykö varmasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa käykö Bugaboo bee vm 2009 rattaisiin bugaboo bee+ kuomu ja cocoon? Onko niillä eroa? Ostin beet käytettynä, mutta haluaisin niihin uuden kuomun ja mahdollisesti uuden cocoonin jossain muussa värissä kuin olemassa oleva. En uskalla tilata ulkomailta ennen kuin tiedän käykö varmasti.

Onko siis niin että rattaasi on sitä vanhempaa Bee-mallia eli pyörät ovat "umpiset' eli ei tähtivanteita? Jos ovat sitä vanhempaa niin silloin Bee+ kuomukangas ei käy,koska on erimallinen. Cocoonin luulisin käyvän...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huoh, mua häiritsee Bee+:ssa istuimen avonaisuus, kun naama menosuuntaan... Muutenhan noi on loistokärryt. Mitenhän ton homman ratkaisisi? Kun ei ole turvakaartakaan... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now