-M-

Puhelut synnytyssaliin


28 posts in this topic

Soittiko kukaan synnytyssaliin kun olit synnyttämässä tai sitten hieman sen jälkeen kun vauva oli syntynyt. Ja ennen kuin joku sanoo niin tiedän ettei omaa kännykkää saanut pitää niin silti pysty soittamaan sairaalaan puhelimeen.

Edited by Krista07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan heti itse. Elikkäs äitini soitti kaksi kertaa kun olin synnytys salissa ja vielä yhden kerran, tosin tyttö oli jo syntynyt. Aamulla kun menin ja kysyttiin et voiko sanoa että olen sairaalassa jos joku soittaa niin sanoin ettei mulle kukaan soita, mutta annoin silti luvan. Äitini tiesi että menisin aamulla (vedet menneet edellisenä aamuna). En muista enää aivan tarkkaa mutta oisko joskus puolen päivän aikaan ensimmäisen kerran. Työkaverit olivat sanoneet että sinne vois soittaa suoraa. Seuraavan kerran joskus iltapäivällä. Ja viimeisen kerran kymmenen aikaan illalla ja taustalla kuului jo tytön ääntä. Ajattelin että onko kukaan muu saanut soittoa saliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei soittanut. Mies soitti pomolleen ettei tule töihin ja hälytti koiralle ulkoiluttajan (äitinsä)

 

Minun porukat soittivat miehelle kun tyttö oli syntynyt ja minä olin heräämössä. Omille vanhemmilleen kävi kertomassa illalla ja soitti siskolleen ja veljelleen. Minä sit soittelin vasta seuraavana päivänä. Tippalaitteista johtuen huoneessa ei saanut käyttää kännykkää ja eipä tullut sitä lankapuhelinta mieleenkään käyttää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssaliin ei soiteltu, eikä mekään kenellekkään soitettu.

 

Mies kävi hoitamassa mun äidille väliaikatiedotukset samalla kun poikkes kahvilla.

Miehen kaveri oli yrittänyt miestä tavoitella, olisi pyytänyt syömään. Puhelin oli kuitenkin kiinni ja arveli, että taitaa olla muuta mielekkäämpää tekemistä. (Ties, että LA ollut lähiaikoina.) :)

 

Edit. Meillä ei saanut pitää synnytyssalissa puhelinta päällä, yleisissä tiloissa sai.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kännykkä äänettömällä ja siinä väliaikatietoja tekstailin äidille. Synnytyksen jälkeen tekstailtiin miehen kaa molemmat ja tais miehelle joku soittaakin.

 

Meillä oli lupa olla kännyt äänettömällä. Näin Hyvinkäällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä soiteltu. Enkä todellakaan olisi halunnut, että joku olisi kesken homman soitellut ja kysellyt, miten edistyy. Tulevat isovanhemmat tiesivät, että ollaan synnyttämässä, kun synnytys käynnistettiin ja tytön synnyttyä laitettiin sitten viesti kaikille sukulaisille, ystäville ja tuttaville. Senkään jälkeen (hyvä niin!) ei tullut soittoja, vaan ainoastaan onnitteluviestejä takaisin. Vasta seuraavana päivänä puhuin taas puhelimessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyssaliin ei tullut puheluja. Käynnistyksessä ollessa soitteli kyllä väliaikatietoja ainakin äitini ja mies tietysti, kun kävi kotona vielä siinä vaiheessa. Omassa huoneessa olin, joten pidin kännykkää päällä - en kyllä muista oliko lupaa vai ei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä soitellut, mutta seuraavana aamuna ois varmaan (kuulemma) soittanut (kätilölle) jos ei ois mitään alkanut tapahtumaan koska kotipuolessa oltiin jo huolestuneita minun ja vauvan voinnista kun hommat ei etene ja aina vaan odotellaan, ja mä olin voipunut ja kipeä. :D . Viestiteltiin ja soiteltiin kännyköillä tarkkailuhuoneessa ollessani ennen kuin menin synnytyssaliin. No ei siellä salissa montaa tuntia sitten oltu kun lähdettiin sektioon.

Edited by violetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei soiteltu, kun kukaan ei tiennyt että ollaan synnyttämässä, mutta meidän synnytyssaliin tuli kyllä kaksi puhelua... Mietittiin, että kuuluuko meidän vastata vai ei vai onko se henkilökunnalle tarkoitettu puhelin vaan ja että ei se meille voi olla kuitenkaan, mutta mies kuitenkin vastasi. Taisi jossakin olla vähän väärät numerot tai soitonsiirrot, koska molemmilla kerroilla joku olisi halunnut varata aikaa johonkin reuma tms. tutkimukseen... Mies vaan selitti soittajille, että nyt pitäisi kyllä etsiä joku toinen numero kun tämä on synnytyssalissa ja minäkään en edes henkilökuntaan kuulu... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ymmärrän sen, että joku perheenjäsen soittaa ja kysyy synnyttäjää mutta kuulin tässä vähän aikaa sitten aika koomisen jutun.

 

Ystäväni oli synnyttämässä tytärtään ja hänen ystävänsä(jonka kanssa ei ollut kovinkaan läheinen) oli soitellut kaikki HUS:n sairaalat läpi saadakseen tietää missä tämä synnytti ja onko synnytys käynnissä kun ystäväni ei vastannut puhelimeen... Saatuaan ystäväni kiinni totesi vaan että huh, hyvä että sain kiinni. Että nyt tiiän missä olet :lol:

 

Mielenkiintoista :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei soitellut kukaan - onneks. Ei me kyllä kellekään kerrottu, että lähdettiin sairaalaan ja synnytys meni tosi nopeesti. Salissa olin alle tunnin. Muistelen, että taisin antaa luvan yhdistää puhelut saliin, jos joku soittaa. Luultavasti oisin kuitenki heittäny puhelimen seinään, jos joku ois tullu luuria tarjoamaan sen tuskan keskellä. :D Tai sitten soittaja ois saanu kuunnella aika painokelvotonta tekstiä.

 

Osastolla ollessa mies sitten laittoi viestit menemään, että tyttö on syntynyt. Mun äiti soitti vielä samana päivänä (ja ehkä anoppikin?), mutta useita tunteja synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei. Puhelin kiinni, samoin miehellä :) Haluttiin ihan vaan keskittyä synnytykseen ja lapseen. Mies soitti isälleni heti Teemuns synnyttyä, minä laitoin viestit kavereille ja muille nelisen tuntia syntymästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen synnytyksessä olin tarkkailussa synnytyssalissa odottamassa perätilasektiota vesienmenon vuoksi. Äitini ennätti soittaa muistaakseni kahdesti päivän aikana, mutta hän soitti synnytyssalin puhelimeen.

 

Kakkosen synnytyksen alkaessa laittelimme viestiä lähimmille ja liitimme perään tekstin "älkää soittako meille, me soitamme teille sitten kun uutisia on". Eikä kukaan onneksi soittanut. Sitten kyllä soiteltiin salista ympäri kyliä, kun niitä uutisia viimein oli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi soitti miehen puhelimeen <_< . Kahdesti. Sen jälkeen meni puhelin pois päältä. Vitutti, että tuli edes laitettua viestiä sairaalaan lähdöstä. Emme kerinneet olla kuin nelisen tuntia sairaalassa ennen kuin poika syntyi, joten olisi anoppi sen aikaa voinut malttaa odotella. Mahdollisella seuraavalla kerralla tiedetään paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi soitti saliin enkä anna sitä ikinä anteeksi. Miten ne voivat edes yhdistää saliin puheluja, eikö siinä pitäis olla joku yksityisyyden suoja tms? Vai saako kenelle vaan kertoa, että kyllä rouva X on täällä synnyttämässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin sectio niin sain puhelut vasta huoneeseeni päästyä :) Äidille soitin keskellä yötä

että nyt olen sairaalassa synnyttämässä...Mies sitten soitti synnytyksen jälkeen äidille ja

äiti sitten eteenpäin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei soittanut kukaan. Ei kukaan kyllä sillain tiennytkään, että synnyttämässä varsinaisesti oltiin.

 

Ekalla kertaa mä laitoin ihmisille viestiä n. klo 18.30, että mitään ei tapahdu ja seuraavana päivänä jatketaan nappien antoa. Olin siis käynnistyksessä. Sitten kuitenkin klo 19 meni vedet ja seuraavana aamuna soittelin sitten muina miehinä kaikille ja kyselin heidän kuulumisiaan, kunnes he kysyivät multa, että mites mulla, joko on nappia tullut lisää? Siihen oli kiva vastata, että ei kun poika tuli jo. :lol:

 

Tokalla kertaa taas käynnistyksessä ja sillon soitin parhaalle kaverille joskus klo 16 aikaan, että ei mitään havaittavissa. Klo 20 saikin sitten laittaa viestiä, että tyttö syntyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miten ne voivat edes yhdistää saliin puheluja, eikö siinä pitäis olla joku yksityisyyden suoja tms? Vai saako kenelle vaan kertoa, että kyllä rouva X on täällä synnyttämässä?

 

Kyllä multa ainakin kysyttiin synnytysvastaanottoon ilmoittautuessa, että saako ne kertoa että ollaan synnyttämässä/sairaalassa jos joku kysyy! Jos sanoo ei, niin ei ne saa kenellekään kertoa, että mikä on tilanne saatikka yhdistää puheluja synnytyssaliin.

 

Mulle ei kukaan soittanut saliin, mutta kaverin sukulaisen kanssa oli appiukko kuulemma halunnut puhua kesken ponnistuksen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei onneksi soitellut. Eikä mulle aiemmin tullut moinen vaihtoehto mieleenkään, ehkä ihan hyvä, en todellakaan olisi halunnut keskustella kenenkään "ulkopuolisen" kanssa. Mies soitti mun vanhemmille ja appivanhemmille pari kertaa väliaikatietoja synnytyksen aikana ja sitten tytön syntymän jälkeen lähimmille uutiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistyi myöhään illalla, eikä kukaan siksi tiennyt että lähdimme sairaalaan. KEskellä yötä, kun tyttö oli syntynyt, mies soitti synnytyssalista siskolleni uutiset, joka oli yövuorossa töissä tuolloin. Aamulla varhain soitti sitten muille läheisille kotoamme. Yöllä ei kukaan meitä onneksi kaivannut, eikä me tod kaivattu ketään puhelimen päähän :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kännykkä salissa ja kyllä siitä pari puhelua soitinkin. En tietenkään nyt juuri ponnistuksen aikana... Sitte synnytyksen jälkeen halusin vain olla vauvan ja miehen kanssa hetken enkä vastannut puheluihin (viesti oli jo laitettu kaikille). Siinä vaiheessa harmitti, kun yhdistivät salin puhelimeen erään ystäväni puhelun. En olisi yhtään jaksanut selostaa tapahtunutta mutta toisaalta en sitten voinut myöskään sanoa että sori en nyt jaksa puhua. Tai miksen olisi voinut, mutta enpä kuitenkaan sanonut.

Edited by nakeroinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kukaan soittanut, onneksi. Olisi ärsyttänyt todella paljon sellainen jokottelu siinä vaiheessa. Kaikki lähimmät ihmiset kyllä tiesivät mitä on tapahtumassa eikä mekään soiteltu mitään väliaikatietoja, vasta kun lapsi oli maailmassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sinne kukaan soitellut mutta itse soittelin jo enne tikkauksia omalla kännyllä miehelle kotiin ja isoäidilleni. tekstarit laitin myös isälleni.

 

Synnytyksen aikana tukihlö tekstaili väliaikatietoja miehelleni. Ei kielletty kännykänkäyttöä.

 

Suku soitteli sitten vasta osastolla ollessani että miten meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vanhemmat yritti soittaa useamman kerran (kännykkä äänettömällä), oli niin huolissaan mitä on käynyt kun synnytys kestikin yllättävän kauan. Mies vastasi kun poika oli parin-kolmen tunnin ikäinen, silloin syötiin salissa aamupalaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now