Amanta

Taaperon huoneeseen pöytä + tuoli(t)

10 posts in this topic

Onko lastenhuoneessa lapselle mitoitetut pöytä+tuolit vain sistustusjuttu, vai onko niille oikeasti käyttöä? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ainakin oikeasti käytössä. Tyttö kattaa pöydälle astoita itselleen / vanhemmille / pehmoleluille / nukeilleen ja leikkii niillä, lisäksi hän piirtää ja syö välillä välipalaa pikkupöytänsä ääressä. Varmaan riippuu vähän lapsestakin, mutta ainakin meillä on ollut kovassa käytössä nyt jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksivuotias tykkää piirtää oman pöydän ääressä. Onnistuisihan se muuallakin, mutta mä tykkään tuosta omasta pikkupöydästä, kun ei tarvii aina miettiä oikean ruokapöydän/lattian suojausta/muuta käyttöä. Ja kun ei tarvii kiivetä korkeille tuoleilla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on lasten valkoinen pirttikalusto ja on kyllä jokapäiväisessä käytössä. Siinä muovaillaan (ahdasmielinen äiti ei anna muovailla keittiössä :rolleyes: ) ja piirretään. Ja aika usein lapset leikkii parkkitalolla siinä pöydän päällä -> näkee paremmin parkkiksen alatasolle kuin lattianrajassa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika sai pöytänsä parilla tuolilla reilun vuoden ikäisenä ja vielä kuusivuotiaanakin päivittäin piirtää, muovaa tms puuhaa pöytänsä ääressä. Pieni pääsi ilman apua pöydän ääreen ja pois ja setti on ollut tosi tärkeä. Nyt vasta koulupöydän tieltä täytyy laittaa varastoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau, no ehkä voisi hommata sitten. :) Kiitos vastauksista.

 

Onko joku niin ehtiväisellä päällä, että mittaisi, mitkä on sopivat mitat 1,5-vuotiaalle (pituus 81 cm) vesselille tuolin istumakorkeus + pöydän korkeus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monessa paikassa jossa me on käyty taaperon kanssa on ollut Ikean Kritter-sarjan pöytä ja tuoli ja ovat toimneet jo tuollaisesta puolitoistavuotiaasta eteenpäin. Sarjan pöytä näyttää olevan 50cm korkea, tuolin koko korkeus on 53 cm, istuinkorkeus siis varmaan jotain alle 40cm. 

http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=kritter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei voisko tänne laittaa hyviä pöytäryhmäehdotuksia? :) Itse ollaan tässä hankkimassa pöytä + tuoleja, joten haluaisi nähdä eri vaihtoehtoja kuin ne mitä itse on löytänyt. Jos vaikka löytyisi joku uusi villi kortti :)

 

Itse jossain vaiheessa mietin, että olisiko kiva sellainen pöytä jossa on pöytälevynä liitutaulu, mutta oppiiko lapsi sitten että pöytään saa piirtää :DTällainen kyseessä siis.

Edited by silvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now