Sign in to follow this  
Followers 0
SallaS

Kuinka huijata, kun ei halua juoda?

79 posts in this topic

Mulla ei niinkään oo vinkkejä tähän vaan nimenomaan toi ongelma... Eli mitä tekisitte, jos olisitte menossa porukalla risteilylle, jossa samalla juhlitaan teidän synttäreitä. Toki kun itse hakee juotavaa voi huomaamatta tilata baarimikolta alkoholitonta (samoin mies), mutta kun mukana on muitakin jotka ei tässä vaiheessa kyllä asiasta vielä mitääs tietäis (siis jos olisin plussannut, huomatkaa tää mahtava ennakointi miljoona kuukautta etukäteen :D ). Hyvin voi käydä niin, että mulle halutaan tarjota esim. joku synttäridrinkki (on ollut ennenkin tapana) ja joku muu hakee sen sieltä tiskiltä.

 

Antibioottikuuri ei oikeen käy selitykseksi, koska mä en ikinä koskaan syö antibiootteja, eikä mitkään autolla olot tms. koska ollaan laivalla. Ja työpäiväkään ei käy verukkeeksi, koska krapula ois jo ehtinyt väistyä siinä vaiheessa kun töihin menee takaisin. Tietysti voi sanoa ettei huvita hirveesti juoda, mutta... Haluan siis olla juomatta jo yritysvaiheessa, tai ainakin mahd. vähän.

 

No joo, kuhan etukäteen jo mietin ja vähän panikoin :D

Edited by Tinkatar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen tätä välillä myös miettinyt. Omat mietteeni kylläkin menneet tavallaan toisin päin.

 

Eli en itse juo (vaikka en raskaana olekaan) ja välillä mietin, mitä muut ajattelevat. Kaverini tietävät sen ja minä baarissa selvinpäin on tuttu näky monelle. Asia tuli ajankohtaiseksi varsinkin silloin, kun ensimmäistä kertaa olin miehen suvun edessä "näytillä" ja oli vielä melkoisen kosteat häät kyseessä. Siellä nappasin autonavaimet heti ja hätistin koko muun seurueen ottamaan alkumaljoiksi tarjottua sangriaa niin, että kaikki ymmärsivät minun olevan ainut ajokuntoinen :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennakoin jo mahdollista tulevaa, kun mietin yhtä työmatkaa, joka kestää useampia päiviä ja ohjelmassa lienee ryyppäystä jokaisena iltana :girl_mad: Olinpa raskaana tai en niin moinen touhu kyseisessä seurassa ei suoraan sanottuna kiinnosta. Nämä uudet työkaverit eivät onneksi ole vielä kanssani vapaa-aikaa viettäneet, mutta olen todella huono huijaamaan ketään eli ainakaan absolutistiksi en pysty uskottavasti itseäni esittelemään. Ehkäpä voisin yrittää tuota alkottoman juoman vaihtamista siideripulloon, paitsi jos olen naispuolisen pomoni kanssa samassa huoneessa. Siinä tapauksessa "lääkekuuri" voisi kyllä olla paikallaan. Autoiluhan olisi tosi hyvä tekosyy muuten, mutta olemme reissussa yhteiskuljetuksella.

 

Kummallinen kulttuuri tämä, jossa sinussa on jotakin vikaa ellet juo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ratkeemassa työkuviot parin kuukauden sisällä ja siihen sisältyy yksi työmatka ja pikkujoulut. Ensimmäisen lapsen kohdalla työkaverit tunsi mua vielä niin huonosti etteivät ihmetelleet kun tilasin saunaan alkoholitonta olutta ja illallisella pyysin tarjoilijalta vettä kun särki muka päätä. Aiemmin olin juonut mukamas mustikkalikööriä (kaadoin sen vessassa huomaamatta viemäristä alas..)niin ehkä kukaan ei tajunnut sen takia. Nyt mut kuitenkin tunnetaan ja vaikka en mitään änkyräkännejä harrastakkaan jatkuvasti niin mitkään päänsäryt ei kyllä mene läpi. Jos tilaan viiniä ja jätän sen juomatta niin sekin kyllä herättää ainakin parhaan työkaverini. Pitääköhän mun sujauttaa tarjoilijalle lappu et tuo mulle alkoholitonta vaikka pyytäisin muuta :D Ja kaiken parhaan lisäksi olen uhkannut tuoda töihin lastin kuohuviiniä ja järjestää hirveät bileet jos saan vakipaikan :ph34r:

 

Tietysti kun pohdin tällaisia niin en tule raskaaksi sitten millään..ja pahimmassa tapauksessa en saa myöskään sitä työpaikkaa :girl_impossible:

Edited by tanssija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baarit ja bileethän on lopulta helppo nakki, mutta miten huijaat perheen kanssa juhlapöydässä?? Ei meillä mitään hillittömiä koskaan ryypiskellä, mutta ruokaviinit tarjoillaan aina kun yhdessä syödään - siis kaadetaan suoraan laseihin. Vaikka olisi miten uskottava tekosyy ottaa vain vettä, aivan varmasti joku keksii heti spekuloida vauvauutisilla, lapseton aviopari kun ollaan. (Johan ne vihjaili ja tuijotteli vaivihkaa mahanseutua ennen kuin edes itse tiedettiin, haluammeko lapsia vai emme. :skilletgirl: ) Ja tekohörppiminenkään ei auta kun ei voi vaivihkaa poistua kaatamaan viemäriin. Höhlä ongelma, mutta tuntuis kurjalta jos joku arvais uutisen eikä sillä pääsisi yhtään yllättämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla ei tätä ongelmaa oikeestaan oo koska ei oo mitenkää kummallista etten juo, ainakaan paljoa. mutta antibioottikuuri on mun mielestä oiva tekosyy!

Edited by ttiiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin juomisen jokin aika sitten ihan muista syistä (en siis ole raskaana). Olen havainnut, että hyväksyttävin syy olla juomatta on jonkinasteinen alkoholiongelma. :rolleyes: Jos siis yhtään on joskus maistunut liikaa tai lähtenyt mopo käsistä, niin kannattaa kertoa siitä ja sanoa pitävänsä tipatonta.

 

Alkoholiton olut/siideri/viini herättää myös luultavasti vähemmän huomiota kuin limsatölkki tai vesilasi. Jos haluaa mennä ihan äärimmäisyyksiin, niin voi vaihtaa alkoholitonta siideriä tavalliseen siideripulloon tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta sopiva ja perusteltu lausahdus esim. Juhlapyhiä&sukuillallisia silmällä pitäen, JA KUN on jo yksi lapsi entuudestaan, voisi olla että: ei kiitos,ollaan miehen kans sovittu tiukka tipaton linja että toinen vanhemmista on täysin maistamatta annostakaan, kun lapsi on meidän vastuulla. Nyt on minun vuoro. Jos jotain äkillistä sattuu vaik yöllä,niin ainakin lapsi voi luottaa siihen,että hätätilanne hoituu ilman että tarvis pelätä tai säikähtää oman äidin ja isän kummallista käytöstä.

Niin,eipä tuolleen voi ihan joka tilantees lohkasta,mut ite meinaan kokeilla(jos plussaan) esim.jouluna kun pöytä notkuu ja kaikille tarjotaan...

Toinen joka on aina toimiva, on et olen kuskina! Mikä monesti kyllä pitikin paikkansa, eikä kukaan sit ala kysellä tarkempaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, toi että on kuskina, on erittäin hyvä tekosyy! Itse käytin aikoinani myös jotain epämääräistä "olen ollut kipeänä, eikä nyt yhtään tee mieli, kun oon vieläkin vähän toipilas" -selitystä. :girl_haha: Meni muuten täydestä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu vähän seurasta jossa on. Baarissa ollessa holittomuus tuskin herättää epäilyjä, kun muut ovat siinä vaiheessa jo ihan tuiskeessa, mutta kotibileissä asia on sitten toinen... olen tosin itse viime aikoina bilettänyt vain todella hyvien ystävien kanssa, joten on aivan sama vaikka narahtaisinkin joskus jo ihan alkuraskaudessa. Tiedän, että niiltä ystäviltä saa sitten tukea jos jotain kamalaa sattuukin, esim. raskaus menee kesken tai jotain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverini polttarit tulossa kesällä, ja miettinyt juuri tätä samaa. Toiveissa on plussata alkukesästä, jolloin myös kyseiset polttarit ovat. Jotenkin niin läheisessä kaveriporukassa on varmasti erittäin hankalaa yrittää salailla ja keksiä tekosyitä, ei nimittäin varmasti mene läpi!  :grin: Varsinkin kun itse polttarisankari tietää kuumeilustani... Antibioottikuurit tai alkoholittomien juominen salaa saattavat auttaa, mutta mitenkäs tupakoinnin kohdalla?? Hehhe... Ei kuitenkaan tekisi mieli koko polttariseurueelle kuuluttaa vauvasuunnitelmistamme, koska porukassa on myös ns. puolituttuja, joiden ei mielestäni tarvitsisi tietää asiasta näin alussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt antibiottikuuria ja "muita menoja" sekä sitä, että ei ole rahaa... :) Ja myös rehellisyys palkitaan aina ajoittain: ei huvita, en halua juoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummallinen kulttuuri tämä, jossa sinussa on jotakin vikaa ellet juo.

Joo, on kyllä hyvin kummallista, että juomattomuutta pitää aina selitellä.

Olen aina hyvin vaihdellen juonut, joten paljoa ei tarvitse selitellä sitten kun yritys alkaa. Mutta alkavaan migreeniin voi vedota, tai aikaiseen tapaamiseen jonkun kanssa.

Edited by Lady Geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

sophi kysyi tuosta tupakoinnista (tosin vähän myöhään tulee vastaus), mutta onko liian epämääräistä tai vaikeaa vain sanoa lopettaneensa? sehän on kuitenkin hyvin tavallista nykyään. En usko että kukaan kyseenalaistaa lopettamistasi :)  ja jos otat vaan alkoholitonta lasiin, niin tuskin muut maistelee lasistasi ja varmistaa mitä juot!

 

Miusta on kans tosi kummallinen tää suomalainen kulttuuri, kun pitää selittämällä selitellä miksei juo ja saatetaan epäillä sitten selitystäkin :rolleyes::girl_haha:  Siis jos ei maistu niin ei maistu. Itse oon joskus vedonnut antibioottikuuriin kun en siinä porukassa jaksanut selitellä silloista juomattomuuden syytä, joka itseasiassa oli vain se, ettei kiinnosta, mutta paljon helpommalla pääsi sillä kun sanoi olevansa kuurilla ja sitten itseasiassa muutkin kävi pitämään huolta siitä, etten vahingossa juo, ettei tule ongelmia :D

 

Nykyään olen ottanut hyvin vähän ja vaihdellen, eikä kukaan oikeestaan kysele miksen juo. Ja auttaa sekin aika paljon, että juo alkoholittomia, niin eipä kukaan kysele mitä tuossa lasissa on. Yleensä työt, aikainen herääminen, alkava migreeni, lääkekuuri jne on hyviä ja kelpuutettavia syitä. Miulla kun ei ole ajokorttiakaan, niin ei voi vedota kuskina olemiseen, mitä moni on myös käyttänyt alkuraskaudessa. Mutta nykyisessä kaveripiirissäni kyllä hyväksytään juomattomuus, jos ei vaan kiinnosta tai ei siltä tunnu, eipä tarvitse paljon selitellä vaikka joku kysyisikin, kun vaan sanoo ettei huvita. Kaverit on varmasti tottuneet siihen, että juon vain jos kiinnostaa ja sitä se tekee harvoin :grin:  mutta voi kyllä sanoa, että jos nyt ei tule plussaa ruutuun niin juhannuksena kyllä kiinnostaa :blush::girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juhannus festarit tuli ja meni. Eikä tarttenut selitellä juomattomuutta. Limsaa ja vettä tuli hörpittyä. Erehdyin ostamaan alkoholitonta kuoharia->kamalaa sheissea :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta parhaana hämäyksenä toimii tilanne jossa ei tee omasta juomattomuudesta numeroa: käy välillä kaatamassa juomaa vessanpönttöön, juo alkoholitonta siideriä tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkujouluissa ja kotibileisiin testattu hyvällä menestyksellä monien muidenkin mainitsema vinkki: tyhjään olutpulloon/tölkkien alkoholitonta tai vettä tilalle ja litki sitä, niin kukaan ei kiinnitä huomiota.. Tosin oluiden kanssa hieman hankalampaa tuo juomasisällön vaihto, kun ei ole kierrekorkkia, mutta päädyin kuitenkin "juomaan olutta "niin kuin normaalistikin, sillä siideriin yhtäkkiä vaihtaminen ois ollu epäilyttävämpää.

Hankalin tilanne tuli vastaan pikku lähibaarissa, johon matkalla poikettiin ja kaveri halusi tarjota kaikille ja toi juomat pöytään. Hetken juomista leikittyäni sitten vessaan ja suurin osa juomasta lavuaariin. Onneks kukaan ei tajunnu seurata mun "juomisnopeutta" vessareissun aikana, eikä ihmetelly kun jätin pohjat lasiin lähdettäessä.

Onko muita hyviä vinkkejä näin pikkujoulukaudelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baarissa voi vaivihkaa käydä tiskiltä alkoholitonta, kotibileissä tyhjään siideripulloon alkoholitonta tai sitten se perinteinen, autolla liikenteessä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahha! Ihan mahtavia vinkkejä tosiaan.:)

 

Tekis heti mieli lähtee baariin tilaileen karpalomehua viinilasiin ja spriteä limellä, nam! :)

 

Ite sanon, et oli just eilen migreeni, niin en viitte nyt ottaa. Osa tosin tietää, että yritän raskaaksi, joten silloin ihan ok juoda alkottomia/limsoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmillista jos joutuu selittään. Kai sitä vois vedota yllä mainittuun migreeniin tai vaikka närästykseen.

Edited by Felice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selittely ja "valheiden" sepittäminen on jotenkin turhauttavaa... Olin usein autolla liikkeellä pippaloissa, sitäkin varmaan jotkut ihmettelivät ja osa varmaan arvelikin jo jotain :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on tämä ongelma tänään edessä. Meille on tulossa kavereita viettämään iltaa ja ensin ajattelin keksiä jonkun antibioottikuuria vaativan sairauden, mutta päädyin lopulta ostamaan alkoholitonta siideriä ja viiniä. Pääsee helpommalla kun "juo" muiden mukana. Kotona onneksi helpompi kaataa lasiin ilman, että kukaan kiinnittää erityisesti huomiota pullon etikettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tyynesti yhdet bileet nyt vain skipannut ja yhden kerran puistopiknikille otin mukaan yhden pullon alkoholitonta siideriä ihan normaalissa siideripullossa, sillä alkoholiton siideripullo olisi kyllä herättänyt kysymyksiä (etenkin kun samalla kieltäydyin kaverin tarjoamasta viinistä jne) :D Ja eipähän tullut myöhemmin baarissakaan mitään kyselyitä vaikka vain limua joinkin, koska olinhan jo aiemmin juonut "tavallista" siideriä jo. Ei onneksi näitä rientoja ole joka viikonloppu, joten uskoisin että helposti pysytään salassa niin kauan kunnes ollaan vähän varmemmilla viikoilla ja tohtii oikeankin syyn kertoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon pohtinut tätä samaa. Mulla on ollut tapana käydä työkaverin kanssa viinilla töiden jäkkeen aina silloin tällöin ja nyt pohdin miten tuosta selviäisi kunnialla jos joskus satun plussaamaan. Missään nimessä en halua noista tapaamisista luopua, sillä työkaverini on myös ystäväni, mutta ollaan kuitenkin mieheni kanssa sovittu että ei kerrota yrityksestä nyt vielä kenellekkään. Enkä varmaankaan halua kovin paljoa alkoholia käyttää myöskään yrityksen aikana. Pitää varmaan aloittaa joku dietti, että alkoholista kieltäytyminen ei herättäisi kysymyksiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0