Sign in to follow this  
Followers 0
Sade

Akupunktio, vyöhyketerapia ja muut vaihtoehtoiset hoitomuodot

34 posts in this topic

Tämä lääkäri, joka mulle antoi akupunktiota, kertoi että hänellä oli käynyt nainen, jonka raskaus oli yliaikainen ja synnytystä yritettiin käynnistää akupunktion avulla. Lääkäri sanoi, että pitää tosiaan tietää tarkkaan pisteet, joita voi raskaana ollessa käyttää. Oikein annettuna akupunktio on kuitenkin ihan loistava ja turvallinen hoitomuoto raskaana olevalle. Mä jouduin alkuraskauden aikana tahtomattani syömään jopa vahvaa särkylääke Panacodia päänsärkyihin, kun kipu oli ihan sietämätöntä, mutta akupunktion jälkeen ei onneksi ole tarvinut ottaa enää yhtäkään lääkettä.

 

Huh, tulipas varsinainen mainospuhe! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla nimenomaan ollu just lapaluiden väli kipeänä nyt muutaman päivän... mietenkin tässä, että jos nyt jo näin huono olla, miten käy usean kuukauden päästä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! itse ajattelin kokeilla vyöhyketerapiaa järkyttävään raskauspahoinvointiin, jos se alkaa niin kuin edellisessä raskaudessa melko alussa... Onko kellään tietoa, että kuinka usein siellä pitäisi käydä, eli siis kuinka kauan tavallaan yksi kerta terapiaa on pitänyt pahoinvoinnin kurissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kellään tuoreempia kokemuksia akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämisen apuna? Sain ajan viikonlopuksi ja hieman jännittää tuonne meneminen. Varsinkin tuo akupunktio-osuus mutta kuulemma näillä viikoilla tehokkainta on nämä yhdistettynä. Lauantaina tulee siis 41+3 täyteen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on huomenna tämän raskauden ja itseasiassa varmaan koko elämäni ensimmäinen vyöhyketerapia edessä. Viikkoja täynnä huomenna 37+0. Olen useammalta tutulta kuullut, että erityisesti loppuraskaudessa ovat kokeneet vyöhyketerapian hyväksi kehon ja mielen jaksamisen kannalta. Saa nähdä mitä mieltä itse huomisen jälkeen olen, mutta avoimin mielin ollaan menossa :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulehan kertomaan kokemuksesta huomisen jälkeen! Itse en uskonut tarvitsevani edes ajatella moista kun jouduin jäämään jo hyvissä ajoin pois töistäkin kun tuli ajoittain niin kipeitä supistuksia... Olisi vaan pitänyt suosiolla varata parit sessiot hyvissä ajoin aiemmille viikoille :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä meillä ihan äitiysneuvolan lääkärit antavat akupunktiota. Minä sain raskausaikana akupunktiohoitoa ensin kaksi kuukautta jatkuneeseen 24/7 pahoinvointiin ja sen jälkeen kolmen viikon migreeniputkeen. Molemmilla kerroilla sain apua muutaman hoitokerran jälkeen, vaikka vaivat eivät täysin hävinneetkään. Ainakin minulle lääkäri sanoi, että 1/3 vaiva häviää kokonaan, 1/3 saa jonkinasteista apua ja 1/3 akupunktio ei vaikuta yhtään. Se, mihin ryhmään itse kuuluu, selviää vain kokeilemalla.

 

Pahoinvointia hoidettaessa ei muistaakseni ollut mitään sivuvaikutuksia, mutta migreeni paheni ensimmäisen hoitokerran jälkeen ja alkoi helpottaa vasta toisen kerran jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vyöhyketerapia auttanut ärtyisyyteen ja öisiin lonkkakipuihin. Mahdollisesti auttoi raskautumiseenkin, siksi siellä aloin käydä. Lisäksi se syvärentouttava vaikutus on pop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kellään kokemusta Oulun seudulla olevista vyöhyketerapeuteista, joilla ois kokemusta raskaana olevien hoidosta? Vauvoista ja heidän vaivoistaan löytyy paljonkin kokemuksia, mutta kun kyselin raskauspahoinvoinnin hoidosta, niin nettiselauksen ja sähköpostien vaihdon perusteella juuri kellään ei tunnu olevan oikeasti kokemusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0