Sign in to follow this  
Followers 0
nuupis

Käytettyjen vaunujen hinnat

27 posts in this topic

Tuossapa tuo otsikossa, mitä haluan tiedustella :rolleyes:

 

Olen itse pistämässä myyntiin lähiaikoina vajaat 2 vuotta käytettyjä yhdistelmiä. Olen tutkaillut pyynti-, myynti,- ja ostohintoja eri palstoilta, mutta ihan vastaavan yhdistelmän hintaa en ole löytänyt.

 

En ajatellut mitään kiskurihintaa pyytää ja haluan toisaalta saada vaunut äkkiä pois nurkista. Toisaalta rahaakin olisi niistä kiva saada, itse kun uutena ostin ja maksoin ihan kiitettävästi.

 

Mitkä muuten ovat mielestänne vanhojen vaunujen myyntivaltit? Mitä myynti-ilmoituksessa kannattaa korostaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu merkistä, käytännöllisyydestä, kunnosta, trendikkyydestä, lisävarusteista ja vaunujen väristä. Tämän vuoden Brion ja Emmaljungan yhdistelmävaunut maksaa uutena 700-800€. Niistä tippuu helposti jopa puolet pois jos vaan haluaa niistä eroon. Virheet kuten home, reiät ja naarmut tiputtavat hintaa, kun taas lisävarusteet lisäävät sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin pari vuotta sitten esikoiselle käytetyt vaunut (uusia ei oikeastaan edes pohdittu) ja valinnassa vaikutti eritoten kunto sekä hinta. Löydettiinkin sitten Oran vaunut 250 eurolla, joiden ovh. oli yli 600 euroa. Vaunuja oli käytetty vain puoli vuotta ja ne olivat käytännössä kuin uudet. Sen enempää en käytetyistä vaunuista olisikaan ollut valmis maksamaan (sitten olisi ostettu jo ne uudet). Ajattelin, että jos hinta kipuaa yli puolen siitä, mitä vaunut ovat uutena maksaneet, niin emme osta.

 

Minusta ilmoituksesta huomaa heti, kuka haluaa rahastaa ja kuka haluaa vaunuista eroon. Itse en henkilökohtaisesti kauhean korkealle arvosta sitä, että käytetystä tuotteesta halutaan saada lähes sama hinta kuin uudesta, koska uutena ne maksoivat niin ja niin paljon. Raaka totuus on, että tuotteen hinta romahtaa heti, kun olet sen itsellesi ostanut. Ja kun kyse on tässä(kin) tapauksessa kuluvasta tuotteesta, niin miksi maksaa käytetystä lähes sama hinta kuin uudesta?! Vaan ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan joka maksaa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä itse maksoin -04 vuoden emmaljungan kaksosten vaunuista missä oli kantokoppa (pehmeä), päivävarjo, sadesuoja ja jotain muuta vielä mukana 250e. Olin ostamassa toisia samanlaisia mistä puuttui pari tuosta listasta, mutta sisälsi kantokopan, niin sille oli hinta pyyntinä 380e ja kun ehdotin tarjouksena 300e niin ei suostuttu myymään.

 

Itselläni on Bora Kombi yhdistelmät ja jos ne eivät menisi lähipiiriin, niin varmaan myynnissä hinnaksi olisin laittanut 180e. Vakiona löytyy hoitolaukku, kova kantokoppa ja ratasosaan jalkapeite. Kantokoppaankin löytyy sellainen hassu suojus vähän niinkuin varjoksi pääpuolelle, mutta sitä ei tullut koskaan käytettyä. Plus mukaan olisi tullut sade-ja hyttyssuoja. Niin ja vuosimallia -07 ovh.349e

 

Itse korostaisin myynnissä tekstiilien hyvää kuntoa, sisällä säilyttämistä, mainintaa lemmikieläimistä ja tietysti kaikki mahdollinen info mitä vaan voi keksiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin luultavasti laitan kohta myyntiin meidän n. vuoden ikäiset vaunut. Niissä ei ole mitään vikaa ja olemme pitäneet niitä todella hyvin mm. säilyttäneet sisällä ja välttäneet jättämästä auringon paahteeseen.

 

Hinnaksi olen ajatellut 60% siitä mitä niistä uutena maksoimme. Toisaalta harmittaa myydä lähes uuden veroisia vaunuja niin halvalla, mutta toisaalta taas jos laitan ne myyntiin niin haluan niistä nopeasti eroon. Käytettyjä vaunujakin löytyy myynnistä niin paljon, että ihmisillä on valinnan varaa vaikka kuinka ja tottakai ylihintaiset jää myymättä tai lopulta myyjä joutuu kuitenkin laskemaan hintaa.

 

edit. myynti-ilmoituksessa aion vaunujen hyvän kunnon lisäksi korostaa sen mallin hyviä ominaisuuksia ja sitä miksi me valitsimme ne vaunut. Silloin ostaja tietää sopivatko vaunut heidän tarpeisiinsa.

Edited by R.E.D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me maksoimme emmaljungan edge duo kompeista lähes 800 eur. Jos nyt myisin niin eivät alle 600 eur lähde. ovat kumminkin vain noin vuoden vanhat ja kun kumminkin ovat emmaljungan "mersut" niin ei ihan halpaan hintaan viitsisi myydä. Mutta jokanen hinta riippuu minusta kunnosta jalkuperäisestä hinnasta ja käyttöiästä. jos meidän vaunut olisi esim. kaksi vuotta vanhat niin sit myisin kyllä halvemmalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä en taas missään tapauksessa maksaisi käytetyistä vaunuista tuota summaa jos ovh on 800 euroa. järkevämpää olisi panostaa se 200 euroa lisää ja ostaa uudet täysine takuuaikoineen.

 

mä olen sitä mieltä että max puolet ovh hinnasta voi pyytää jos on käytetyt. käyttämättömät on sitten asia erikseen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin kuin jo mainittiin niin se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Totuus vaan on se että noita myynnissä olevia menopelejän on liikenteessä vaikka kuinka ja paljon. Kannattaa esim huutiksesta katso toteutuneita huutoja ja muutenkin myynnissä olleita tuotteita. Totuus vaan on että suurimmalla osalla huudettavana olevista ei ole yhtään huutoja ja ovat moneen otteeseen laskeneet hintoja. Sieltä löytyy paljon mm. Emmaljungaa joita on myyty vaikka kuinka kauan kun pyynti on vaan liian suuri. Katsoin huvikseen mitä Edgeistä on maksettu, niin korkein summa oli 550€ ja kyseessä erittäin suosittu väri. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta silloin on yleesä kyseessä joku joka on halunnut esim. juuri sen tietyn väriset vaunut. Eihän se tietenkään vaadi kuin sen yhden kiinnostuneen. Meillä itsellä on myös Emmaljugien 750€ maksaneiden kärryjen myynti edessä viimestään keväällä. Meillä on erittäin harvinainen väri että se on joko etu tai haitta. Itse ajattelin jotain max 400€ hintapyyntöä jossa olisi tinkimis varaa, mutta se nähdään sitten. Yksi mikä on pistänyt silmään noissa myydään ilmoituksissa. Brio Kombeista pyydetään aika suuria summia (400€€), sitä kun on myös näkynyt olevan tarjouksessa uutena 299€. Että kandee vähän seurata mainoksia millä hinnoilla uusia saa. Edgetkin näytti olevan just muutama viikko takaperin tarjouksessa 649€.

 

Mutta valttina myytävissä vaunuissa on mahdolliset lisävarusteet. Tärkeimpänä varmaan jalkapeite, sitä yleesä kysellään. Hoitolaukku, lämpöpussi ym. tarvikkeet on siis vaan plussaa koska vanhoihin väreihin ei enää alkuperäisiä oikeen värisiä tarvikkeita saa. Ja sitten se miten niitä on säilytetty ja huollettu. Itse pesisin kankaat ja kiillottaisin rungon ennen kuvien ottoa ja eikun myyntiin B)

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole koskaan ostanut käytettyjä vaunuja tai rattaita, mutta olisin kyllä mielelläni ostanut ja olenkin seuraillut esim. huutonetin ilmoituksia. Lopulta päädyttiin ostamaan uutena sekä vaunut että matkarattaat, koska hintapyynnöt olivat niin lähellä uuden tuotteen hintaa. Maksan mieluummin vähän lisää ja ostan ihan uudet vaunut, koska käytetyt on aina käytetyt, joten en ikinä maksaisi melkein samaa hintaa kuin uusista. Eli ennen myyntiä kannattaa tosiaan katsoa millä hinnalla samanlaisia vaunuja myydään sillä hetkellä uutena kaupoissa ja millä hinnalla ovat menneet kaupaksi käytettyinä. Vaikka vaunut olisivat pari vuotta sitten maksaneet paljon, mutta jos niitä myydään tällä hetkellä kaupoissa halvemmalla ei parin vuoden takaisella ovh:lla ole oikeastaan enää mitään merkitystä.

Edited by Eva Luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa tosiaan korkeita hintoja mitä ihmiset huuto.netissä pyytää käytetyistä vaunuistaan! Eipä ihme jos ei mene kaupaksi... Samoista vaunuista kuin meillä, mutta 2-4 vuotta vanhoista pyydetään samaa tai jopa korkeampaa hintaa mitä itse ajattelin pyytää noista vuoden vanhoista. Olin ajatellut vaunuille hinnaksi n. 250€. Suomessa samat vaunut maksaa uutena n. 700€, mutta me saimme ne edullisemmin kun tilasimme Saksasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmi etten tarvitse tuplarattaita. Tein meinaan eilen löydön kirpparilla, ois tooosi hyväkuntoset tuplarattaat ollu 40€ myynnissä. Ei mikään pränikkäkuosi mutta siistit ja ehjät.

 

En kuitenkaan viittiny ostaa varastoon kun ei kakkosesta oo tietookaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekään en olisi valmis maksamaan käytetyistä vaunuista/rattaista kovinkaan paljoa. Tuo n. puolet uutena maksetusta hinnasta on aika hyvä. Tietysti on merkitystä sillä, onko vaunujen ostosta 1kk, 1v. vai 5v, eli onko takuuta jäljellä (mitä se korvaa) ja mikä on vaunujen kunto. Sen hetken uusien ovh. hinnalla ei sinänsä ole väliä, sillä harva sen vaunuista oikeasti maksaa, vaan ostaa tarjouksesta tai saa tingittyä hyvän paketin lisävarusteineen.

 

Lisäksi käytetyistä usein joutuu uusimaan renkaat, koska ne kuluvat käytössä. Vaikka usein sanotaan, että renkaat kestävät 2 lasta, niin todellisuus riippuu täysin käytöstä. Esim. koirallisessa perheessä, jossa vaunujen kanssa lenkkeillään paljon on vuoden käyttö renkailla täysin normaali (eli eivät välttämättä kestä edes yhtä lasta), eikä voimassakaan olevat takuut yleensä korvaa käytössä kuluvia osia, eli renkaita. Renkaiden uusiminen maksaa n. 80-160e merkistä riippuen ja se pitäisi sisällyttää siihen käytettyjen "hintaan".

 

Itse ostimme uudet, koska käytettyjen hinnat hirvitti. Ostaessa käytettyjä haluan nimenomaan säästää ja hyvä on, jos hyvässä kunnossa olevat, mutta tarpeettomat käytetyt pääsevät kiertoon. Käytettyjen hintoja selatessa tuntui lähinnä, että ihmiset haluavat lähes voittoa omista ei enää miellyttävistä vaunuista.

 

Ilmoituksesta: Minusta on kiva, jos ilmoituksessa kerrotaan miksi vaunuista luovutaan. Ja jos vaunut ovat suht. uudet, niin kerrotaan mitä vaunuista on oikeasti maksettu, eli kuitti mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, mulla on myynnissä Emmaljunga city crossit varusteineen, jonka ovh oli joku 700e. Me ollaan käytetty vaunuja 5kk ja aluksi pyysin niistä 400e ja sitä mukaan laskin hintaan pikkuisen. Nyt ne maksaa 350e ja enempää en laske hintaa.

 

"Ei se ole tyhmä joka pyytää" Jos ihmiset maksaa niin mikäs siinä, mutta liikaa on joskus liikaa ja sen takia en suostunut ostamaan ekoja vaunuja huuto.netistä, kun vuoden vanhoja vaunuista pyydettiin lähes samaa hintaa kuin uutena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myin vuosi sitten meidän Brion Novat (sis. pehmeä kantokassi, jalkapeite, sadesuoja ja hyttyssuoja) hintaan 300€. Olivat vuoden olleet käytössä ja takuutakin oli vielä vuosi jäljellä. Tosi siistit ja ihan ehjät. Mun mielestä käytetyistä vaunuista hinta oli ihan sopiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä maksoin puolet uusien hinnasta, mutta sitäkin vähän epäröin, koska vaikka myyjä kuinka selittäisi mitä, vaunujen käytöstä ei saa varmuutta eikä niillä enää ole takuuta. Koska kyseessä oli malli, jota myydään tosi vähän käytettynä ja vaunut olivat samassa kaupungissa tutun tutulla, päätin ottaa riskin.

 

Uutena saa kuitenkin juuri sen kuosin, minkä haluaa ja takuun, ja ainakin kaupungeissa vaunut voi hakea suhteellisen lähellä olevasta liikkeestä. Käytetty on kuitenkin aina käytetty, vaikka alkuperäinen ostaja olisi maksanut mitä. (Vähän aihetta liipaten: huuto.netissä on ihania sohvia myynnissä, jotka ovat uutena maksaneet 10-20.000 mk. Paha vain, että 20 vuotta vanha rokokookalusto tai vihreä muhkea nahkasohva ei taida olla kovin pop. Noissa, kuten muissakin ylihinnoitelluissa tuotteissa huutojen määrä on yllättäin nolla.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ihan kaupoissakaan alennus UUSISTA tavaroista ei ole kunnon alennus, jos se ei ole vähintään -50%, joten tästä voi varmaan päätellä mitä maksaisin käytetyistä tavaroista. Käytettyistä maksaisin maksimissaan -60% lähtöhinnasta. Käytetty on aina käytetty ja mielestäni hinta putoaa puoleen siinä vaiheessa, kun se on otettu paketista ja tuotu kotiin. Siitä sitten pitää vielä vähentää käytössä aiheutuneet kulumiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin yhdellä lapsella olleet vm. 2004 Brio Kombit kovalla kantokopalla vauva-lehden osta ja myy-palstalta. Sieltä kannattaa muuten seurailla, jos on käytettyjä ostamassa, kohtuuhintaisempia kuin huutiksessa. Briot maksoivat 200 euroa + matkahuollon kulut. Briot olivat hyvässä kunnossa ja olen tyytyväinen kauppoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4v vanhat brion racet 30e, 1½v vanhat herquleksen joggerit+kantokoppa+sadesuoja+hoitoreppu aikanaan 250e (haluttiin juuri se väri, eikä niitä uusia), quinnyn 2v vanhat joggerit+lämppussi+hoitolaukku 210e (oli hirveä kiire saada quinnyt, ja lähtö ulkomaille parin päivän sisään). Toisaalta ehjät ovat, lämpöpussin toisen puolen vetoketju vähän kränää, kaikki varusteet samaa väriä. Ei värissäkään valittamista, ovat yksiväriset kun nykyisissä kuoseissa on kahta väriä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut kummatkin meidän vaunut huuto.netistä käytettyinä. Kummillakin oli ikää n. vuosi, joten takuuta oli vielä vuosi jäljellä. Olen maksanut niistä 60% uusien vastaavien hinnasta. Mulle toi on ihan hyvä kauppa, kun saa lähes uudet ja käyttämättömät vaunut kuitenkin huomattavasti uusia halvemmalla. Kadulla kuitenkaan kukaan ei huomaa, että tuollapa on vanhat ja käytetyt vaunut. ;)

 

Mulle tärkeää vaunujen valinnassa oli tietenkin oikean merkin (Emmaljunga) lisäksi vaunuihin kuuluvat varusteet, eli en edes viitsinyt ilmoituksista katsella tuplia, joissa ei olisi ollut kantokoppaa (eikä saanut olla tarvikekoppa vaan Emmaljungan oma) ja jalkapeittoa. Lisäksi, jos ilmoituksessa on mainittu esim. kankaissa joku pieni reikä tai repeämä, niin jäi kokonaan harkitsematta, kun en viitsi alkaa vaunuja itse korjata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut seuraavin hinnoin:

 

- 20v vanhat Strengin rottinkivaunut (loistavassa kunnossa, muuta ei tarvinnut tehdä kuin kiillottaa renkaita pikkasen): 35 €

- 15v vanhat Gessleinin yhdistelmät (ei niin hyvässä kunnossa, mutta halusin kunnostaa uuteen uskoon joka tapauksessa - toimivat kuitenkin moitteettomasti): 28 €

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille ei vielä vaunuja tarvita, mutta siskolle etsin vaunuja aktiivisesti netistä. Mielellään yli 150 euroa en itse vaunuista maksaisi, mieluummin laittaisin enemmän rahaa hyviin rattaisiin. Vaunuiluaika on kuitenkin NIIN lyhyt.... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy haukkua nykyajan kirpputorit, sillä niissä pyydetään useimmista vaunuista ihan sikahintoja! Yhdet Brion vaunut oli Porin Herttuantorilla olevassa toisessa lastenkirppiksellä 500 €. Muutenkin kirppiksellä pyydettiin ihan sairaita hintoja käytetyistä tavaroista. Kestovaippahulinoilla oli yks käytetty kulahtanut, nyppyyntynyt taskuvaippa myynnissä törkeään 19 € hintaan, kun ovh. oli siitä 22 €, joten ostamatta jäävät useimmat tavarat. Luulisi että ihmisillä olisi edes hieman järkeä päässä sillä Brion vaunut saattaa saada uutenakin viime vuoden mallia tolla 500 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se, mitä maksaisin käytetyistä vaunuista, riippuu täysin vaunujen iästä, kunnosta ja ovh:sta. Esim. jos vaunut maksaneet uutena 700-800€ ja ovat 1-3v vanhat, ehjät, hyvillä varusteilla ja sellaset uuden näköiset, niin hyvin voisin vielä 400-500€ maksaa. Monesti noita saa jo 250€:llakin ja se on mielestäni jo edukas kauppa. Mutta kun vaunujen ikä rupee oleen jotain 5-10v ja malli olemaan selvästi vanhempi, niin sen kyllä pitää tuntua sitten jo hinnassakin. Mä en maksais selkeesti jo vanhan näköisistä kärreistä mitään 250€ kuten jotkut pyytävät, vaikka oisivatkin miten siistissä kunnossa. Kyllähän autojen hinnat tippuu, kun vuosimalli vanhenee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250€ taisi olla sopiva hinta n. vuoden vanhoista Gessleinin yhdistelmistä kun ne meni neljässä tunnissa kaupaksi. Kyselyjä oli ehtinyt tulla sähköpostiin useita, mutta ne meni ensimmäiselle joka soitti minulle suoraan. Hyvät vaunut ne kyllä onkin.

 

Nyt pitäisi vaan keksiä, että mitäs tilalle... :rolleyes: Noi meni nimittäin nopeammin kaupaksi mitä osasin aavistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, sain myytyä 350e 5kk käytetyt emmaljungat eli taisi olla ostettava hinta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0