Monalisa

Turvakaukalot ja turvaistuimet

1217 posts in this topic

Eikö Besafe Izi Combi ole juuri vähiten tilaa vievien istuinten joukossa :o Vai onko vyökiinnitteinen (joka tunnetusti mahtuu pituussuunnassa pieneen tilaan) sitten täysin erilainen kuin Isofix?

Kun etsin kokemuksia tosta combista niin jotkut valittivat sen vievän paljon tilaa pituussuunnassa eli sillä perusteella luulin sen olevan iso. Voi hyvinkin olla, että se on oikeasti lyhyempi kuin monet muut istuimet, itse en vertaillut mitään mittoja kun halusin vain ton izi combin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me taas haluttiin sovittaa sitä juuri siksi, että olin lukenut sen vievän suhteessa hyvin vähän tilaa pituussuunnassa. Ja se sitten mahtuikin meidän vanhaan A4:een myös selkä menosuuntaan. Graco Cosmic Comfort tai Britax Multitech eivät mahtuneet. Mutta jonkin verran tämä riippuu myös autosta, ainakin jos myyjien puheita on uskominen.

 

Meillä ei tuo Besafe vie enempää tilaa kuin jalustallinen Maxicosi, vaan jopa vähemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin haluttiin tuo Besafe Izi Kombi siksi, kun joka paikassa mainostettiin sen olevan markkinoiden pienimpiä. Hintasyistä jouduttiin kuitenkin luopumaan sen hankinnasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä ei tuo Besafe vie enempää tilaa kuin jalustallinen Maxicosi, vaan jopa vähemmän.

 

Hämärää, meillä taas vie hieman enemmän tilaa. No mutta ei mitenkään hirveesti, edessä mahtuu hyvin istumaan 180cm aikuinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Coordinaattorin izi combi sitten ilman isofixiä ja Monalisalla ja meillä isofixillä? Selittäisiköhän tuo sen eri tilan viennin..

 

Muoks. Lastentarvikkeen sivujen kuvien mukaan isofix-versio vie ehkä noin 10cm enemmän tilaa eli sen isofix-kiinnikkeen pituuden verran.

Edited by Iguana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ihan täysin mahdollista. Jos istuin kuskin takana, niin nostat lapsen apumiehen puolelta autoon tai toiste päin, näin istuinta ei tarvitse irroittaa. Kaukalonhan saa helposti sitten suoraan nostettua oikealle paikalle.

 

Apua. Kuulostaa hivenen rankalta. Nostan hattua, että jaksaa veivata. Mä en olis 3-ovisen auton kanssa edes harkinnut selkä menosuuntaan olevia istuimia. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samaa mieltä... Ja ongelma taitais tulla kahden kanssa. Mä vaan lämpimikseni täällä mietiskelen kaikkia maailman asioita, että onko mahdollista vai ei. :D (Oikeasti mä haaveilen laitetusta vanhasta Ministä mutta ei niihin taida saada edes istuimia kiinni :rolleyes: Ehkä sitten kun lapset kasvaa. :D Olis niin ihqu kauppakassi.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika ei vielä osaa nousta itse istuimeensa eli joka tapauksessa mun täytyy nostaa hänet kyytiin ja laittaa vyöt kiinni niin on aivan sama laitanko istumaan naama- vai selkä menosuuntaan.. Toki 4- tai 5-ovisessa autossa se on helpompaa kun ei tarvitse itse nousta auton sisälle kun laittaa lapsen istuimeen mutta toi mun auto mitä pääasiassa pojan kanssa päivisin käytetään sattuu olemaan 3-ovinen ja kyllä sinne yhden lapsen saa helposti laitettua mutta kahden kanssa olisi varmaan jo haasteellista ellei mahdotonta. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän jätkäkään ei itse vielä istuimeen mene. Nyt on muutaman kerran mennyt. Välillä saa myös käsittämättömiä hepuleita eikä sitä meinaa saada millään istuimeen ja silloin saa olla kaikki voimat käytössä että sen saa survottua kyytiin. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Besafe Izi Combi oli tänään ekaa kertaa tosikäytössä. Täytyy tulla oikein tänne ihmettelemään, että jestas kun on "jäykkä" se vöiden kiristyshihna! Onko muiden mielestä? Löystyyköhän se yhtään käytön myötä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän Besafe Izi Combi oli tänään ekaa kertaa tosikäytössä. Täytyy tulla oikein tänne ihmettelemään, että jestas kun on "jäykkä" se vöiden kiristyshihna! Onko muiden mielestä? Löystyyköhän se yhtään käytön myötä?

 

En ole kyllä huomannut että olisi mitenkään erikoisen jäykkä. Ei se niin sujuvasti liiku kuin MC:n kaukalon kiristys, mutta ihan normaali sen musta ollut.

 

Meillä ei muuten ole HTS:n Isofix istuinta vaan se tavis. Ei sillon viime vuonna mitään tollassaia hienouksi ollut vielä käytössä :P

 

Joku raskaana vielä oleva kyseli tuolla aijemmin jo turvaistuimen perään. Mä suosittelen ainakin odottamaan ihan rauhassa sinne asti kun asia alkaa oleen oikeesti ajankohtainen. Sitä ennättää tulla vaikka mitä hienouksia ja uutuuksia ennen kuin lapsi on sen ikäinen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän Besafe Izi Combi oli tänään ekaa kertaa tosikäytössä. Täytyy tulla oikein tänne ihmettelemään, että jestas kun on "jäykkä" se vöiden kiristyshihna! Onko muiden mielestä? Löystyyköhän se yhtään käytön myötä?

Kyllä mä saan kiskoa sitä kiristyshihnaa ihan kaksin käsin, jotta saan sen lopulta tarvittavan kireälle. Musta se siis tuntuu jäykälle (meillä ollut istuin käytössä kohta 3 kk). Ehkä se johtuu mulla siitä että takapenkin selkänoja tuntuu olevan tiellä kun vedän hihnasta, en saa jotenkin kättä hyvään asentoon tms. Välillä tuntuu lähes koko auto heilahtavan kun kiristän remmejä :rolleyes: Mies sitten useammin laittaakin poikaa istuimeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelen että naikkareiden (vai oliko täällä) puolella oli kovasti keskustelua muinoin HTS:n izi combista ja sen vöistä. Siellä jollain meni ne vyöt siellä istuimen takana sellassen styroksi jutun päältä (jos nyt oikein muistan) ja muistan sillon katsoneeni ettei meillä kyllä mene. Voisko toi vaikuttaa siihen vastukseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa-a, en tiedä miten vyöt menee istuimen takana. Täytyykin katsoa seuraavalla kertaa. Epäilen samaa kuin Nappula, eli että epäergonominen asento tekee kiristämisestä hankalaa. Mutta on se hihna kyllä paljon jäykempi kuin Maxicosissa.

Myönnän jo ajatelleeni, että tähän on hyvä purkaa tarha- ja työaamun mahdollisista hankaluuksista syntyneet turhaumat, kun sitä saa kiskoa ihan tosissaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos kannustavista sanoista!! :) Ehkä meillä on sit vielä toivoa :D Täytyy lähteä liikkeeseen testaamaan.

Mehän ostettiin naama menosuuntaan -istuin eli Römer Safefix Plus, joka sai Autoliiton testeissä hyvät sekä sivu- että etutörmäystesteissä eli oli testien parhaiden joukossa. Monet selkä menosuuntaan asennettavistakaan eivät pystyneet samaan. Eli kyllä niitä hyviäkin on :) Toki tuo piti tilata Saksasta, kun niitä ei Suomessa myydä muuta kuin webissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiskoin meidän Recarosta tänään sitä kiristysremmiä ja mulla jäi se muovibiitti sieltä remmin päästä käteen. Sillähän ei käytön suhteen ole mitään merkitystä, onko se siellä vai ei, mut haluisin sen takasin paikalleen. Osaako joku jeesiä, miten se kuuluu pujottaa takasin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänään tuli istuin eli 7 arkipäivää meni kuljetuksiin (Suomessa paketti oli ollut 3 arkipäivää sitten). Mukana oli suomenkieliset ohjeetkin eli tyytyväinen olin kauppoihin.

 

Mie tilasin samasta paikasta tänään saman istuimen, et katotaan onko meillä yhtä nopea/hyvä toimitus B)

Kyseessä siis BeSafe Izi Combi Isofix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiskoin meidän Recarosta tänään sitä kiristysremmiä ja mulla jäi se muovibiitti sieltä remmin päästä käteen. Sillähän ei käytön suhteen ole mitään merkitystä, onko se siellä vai ei, mut haluisin sen takasin paikalleen. Osaako joku jeesiä, miten se kuuluu pujottaa takasin?

 

Sama osanen irtosi meidänkin Recarosta jo keväällä. Sain sen ujuteltua takaisin, mutta ei se siinä enää pysynyt seuraavassa kiristyksessä, vaan irtosi heti. Eli heitin sen suosiolla pois, kuten totesitkin käytön kannalta sillä ei ole merkitystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, mikä on se paras turvaistuin? Jos turvakaukaloista yleisesti ajatellaan, että Maxi-Cosin Cabriofix on ykkönen (ja meillähän on tietty se ;)), niin mikäs olisi turvaistuimien mersu... :D

 

Onko turvaistuimien leveydellä paljon eroja? Haluaisin sisämitoiltaan tilavan, mutta silti ulkomitoiltaan "kapean".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iguana & Nuski: Miltä Combi Isofix on tuntunut? Oletteko edelleen tyytyväisiä? Onko kangas ollut kovin hiostava näillä helteillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä tohon isofix Combiin! Joskus on pojalla selkä lämpöinen mutta ei hikinen niin kun Brion Primossa ja Bebe Confort Iseos:ssä (muissa istuimissa poika ei olekaan istunut). Tosi tukevasti istuimen saa kiinnitettyä kun on ne isofixit, räikkäkiristys ja tukijalka. Toi räikkäkiristys on kyllä tosi hyvä keksintö! Sillä saa istuimen niin tiukasti paikoilleen, että se ei kyllä hievahda milliäkään eteen/taakse-suunnassa. Muutaman kerran istuin on ollut myös turvavyökiinnityksellä naamamenosuuntaan ja silloinkin räikkäkiristyksellä istuimen saa tosi tiukasti paikoilleen. Mielellään tuota en kyllä autosta toiseen siirtele, sen verran saa aina väkertää sen asennuksen kanssa. En tosin tiedä onko muut istuimet sen nopeampia asentaa..

Paras turvaistuin on varmasti makuasia ja minkälaisen kukakin tarvitsee, mutta mun mielestä paras on hyvin törmäystesteissä pärjännyt (nimenomaan törmäyksissä ei esim. kankaiden irrottamistesteissä), isofix-kiinnitteinen, selkä- ja naamamenosuuntaan asennettava, omaan autoon ja omalle lapselle hyvin istuva istuin. Meillä noi kriteerit täytti toi Besafe izi combi isofix. Mun mielestä unelmaturvaistuin olis sellanen jonka saa kiinnitettyä sekä isofixilla että turvavöillä molemmin päin, eiköhän sellanen jokusen vuoden päästä markkinoille tulekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iguana & Nuski: Miltä Combi Isofix on tuntunut? Oletteko edelleen tyytyväisiä? Onko kangas ollut kovin hiostava näillä helteillä?

 

Oon ollu kans tosi tyytyväinen!! Tyttö ei ainakaan meillä oo ollu hikinen, vaikka muuten hikoo ihan hirveesti! Meillä tosin on automatti ilmastointi ni auto on aika viileä. Kiinnitys oli helppo, tosin tukiraudan toinen reuna jäi meillä vähän ilmaan ku auton lattia on kalteva. tyttö tykkää kun on niin korkealla ja näkee hienosti. Pelkkää plussaa meiltä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.