Nadda

Linea negra


64 posts in this topic

Linea negrasta on jo jotain keskustelua aiemmin, mutta lähinnä sukupuolesta.

 

Nyt haluaisin tiedustella, onko kaikille piirtynyt ollenkaan tätä viivaa mahaan? Onko kaikissa raskauksissa ollut samalla tavalla?

 

**

 

Edellisessä raskaudessa linea negra ilmestyi itselläni melko varhain ja se myös pysyi tiukasti mahassa monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Nyt toisessa raskaudessa viivaa ei näy. Mistähän tämä kertoo?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ilmestyi muistaakseni jo viikolla 8, mutta silloin aluksi se oli vain napaan asti ja vasta toisen kolmanneksen aikana kiipesi ylös lähes rintojen väliin asti.

 

Ja siitä mitä tämä viiva merkitsee ei olekaan vielä mitään tietoa. Palaan asiaan reilun ~10viikon kuluttua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ilmestyi viiva vasta raskausviikolla 32. Olin aivan varma, ettei sellaista tulekaan, mutta niinpä vain tuli. On kyllä aika haalea, mutta kyllä se siinä on kun ei pesemälläkään pois lähde :P. Viiva on napaan asti aivan suora, mutta navan yläpuolella jatkuu vähän vinosti kiertäen napakorun jättämän reiän.

 

Ja siitä, mitä tämä kertoo vauvan sukupuolesta en osaa sanoa. Selvinnee piakkoin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt menossa 36+5 eikä linea negraa näy...

 

Voiko se yhä tulla vai olenkohan loppuun saakka ilman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli viime raskaudessa hyvin vahva viiva, joka ilmestyi heti mahan alkaessa kasvamaan. Nyt tässä toisessa raskaudessa ei ainakaan vielä (rv 18) ole viivaa näkynyt. Mielenkiinnolla odotankin, onko vauvan sukupuolella jotain tekemistä asian kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohon ekaan kysymykseen ei välttis tullu oikea vastaus, kun en millään muista milloin viiva ilmestyi.

Mutta ylsi rintojen väliin ja on siinä vieläkin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm..enpäs nyt tiedä miten vastaisin, kun mulle tuli se viiva näkyviin vasta synnytyksen jälkeen :blink: Ylsi napaan asti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ilmestyi aika pian puolivälin jälkeen ja ylsi/yltää yli navan. Ei ainakaan vielä ole mihinkään lähtenyt, kohta 2kk synnytyksestä. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viiva on ja yltää reilusti yli navan. Aluksi oli napaan asti, mutta myöhemmin tuli myös navan yläpuolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa viiva tuli ihan muutamia päiviä ennen synnytystä eli rv 36+ haaleana ja ylsi hädin tuskin navan alle. Synnytyksen jälkeen loisti hieman tummempana pari viikkoa kunnes hävisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisi olla juuri toisella raskauskolmanneksella ja ihan selvä tumma viiva yli napaan asti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla on kaks poikaa aiemmin... ei ole viivaa ollu ollenkaan.nyt kolmas raskaus viikolla 15+1 eikä ole nyttenkään...

onko sukupuolella merkitystä? joskus olen kuullu et just pojilla se tulis vahvasti näkyviin.. mut ei mulla tullu... mä toivoisin nyt jo tyttöä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viiva on napaan asti aivan suora, mutta navan yläpuolella jatkuu vähän vinosti kiertäen napakorun jättämän reiän.

 

Mulla menee viiva kanssa näin (tai siis ainakin luulen, että tarkotat samaa). Se näyttää ihan oudolta kun se napakorun reiän kohdalta tekee sellaisen koukun.. :blink: Onko teillä, joilla ei napakorua ole ollut, niin se viiva suora, vai tekeekö se kaikilla sellaisen kierron??

 

Niin ja mulla se viiva ilmestyi toisella kolmanneksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisella kolmanneksella tuli hiljaksiin esiin, ja jatkuu nyt (rv 39+2) noin navan ja rintojen puolimatkaan. Ei ole kovin tumma, mutta erottuu selvästi. Aika suora viiva ilman mutkia, saa nähdä milloin alkaa kadota. Meidän pikkuinen on rakenneultran perusteella luultavasti poika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli kai joskus tokan ja kolmannen kolmanneksen taitteessa? Tai vähän myöhemmin. Ylsi navan yli ja läksi vasta pari kk synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli 3. kolmanneksella vasta ja ylsi aivan alhaalta tasan rintojen väliin. Ei ollut mikään todella vahva viiva, mutta selvä. Mulla oli napakorun reikä, muttu mulla viiva posotti suoraan senkin läpi, ei siis tehnyt mitään koukkua. Viiva lähti pari kuukautta synnytyksen jälkeen pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin hailakan ja ohuen viivan huomasin ensimmäistä kertaa ehkä pari viikkoa sitten, 25. raskausviikolla. Ulottuu navan yli - itse asiassa mä en oikein edes näe tuonne navan alapuolelle, joten piti pyytää miestä katsomaan että jatkuuko se sinnekin puolelle. :P Nyt sitten mielenkiinnolla odotan että tummuuko se tuosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on nyt viimepäivinä (tänään 32+0) ilmestynyt ihan haalean vaalea viiva, joka ylettyy kyllä reilusti navan yli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella alkoi tulemaan. Viiva on ohut mutta vahva, ihan kuin tussilla piirretty, ja jatkuu rintojen väliin asti. Ja tosiaan, siinä tuo viiva edelleen komeilee, kohta 9kk synnytyksestä... sentään on jo haalistunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisellä kolmanneksella ilmesty. Aika alussa. Ja ylsi navasta viel ylöspäin :)

Ja viiva oli aika tumma.. Kuvista sitä ei niin erota ku salamavalo valasee liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now