Empsu

Kauanko kesti saada lapsi?


187 posts in this topic

Esikoisen kohdalla meni 3 vuotta. Toisen kohdalla noin 5 kk. Ja uskokaa pois, meistä löytyi vaikka mitä vikoja, joten tuo kakkosen tuloilmoitus noinkin nopealla aikataululla (vielä luomusti) oli aikamoinen pommi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1v8kk meni kunnes tärppäsi ja siihen vielä odotusaika päälle eli lähempänä 3 vuotta ollaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee vähän OT:ksi, kun en kysymykseenkään edes vastaa, mutta valaisevaa on lukea muitten PCO:laisten kokemuksia ja yrittämisen kestoja. Koskaan ollut itse edes kuullut moisesta, kun sellainen multa bongattiin.

En kovasti ole kirjoittavaa tyyppiä ja siksi vähän nakertaakin että kymmenen runoa pitäisi raapia kasaan, ennenkuin suljetun alueen PCO-palstalle pääsee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Huomioiden aiheen arkuuden niin tuo on aika pieni viestimäärä.

 

Mjaa, meikäläisen ensimmäisen yrityksen aloituksesta siihen kun pikkuinen esikoinen on, toivottavasti, käsivarsilla, menee vajaat 12 vuotta. Ja luomuihmeenä vielä. :girl_in_love:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukautta vaille kolme vuotta tuli yritystä täyteen. Toivoen tietty, että kaikki menee loppuun asti hyvin, ja saadaan se vauva kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Huomioiden aiheen arkuuden niin tuo on aika pieni viestimäärä.

 

Kuten jo mainitsinkin, en ole kovin kirjoittelevaa tyyppiä ensiksi koska olen huono pukemaan tuntemuksiani sanoiksi, toiseksi koska ehkä pelkään tunnistamista. En jaksaisi miehen kanssa alkaa vääntämään syistä miksi kirjoitan tänne, kun eipä se kuitenkaan sitä ymmärtäisi. Sille kun keskustelufoorumit ovat yksi punainen vaate.

 

Aiheen arkuudesta en osaa omakohtaisesti sanoa, multa kun tuo löydettiin vajaa vuosi sitten, muissa kuin lapsettomuustutkimuksissa. Olin lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, ja kun kuukautisia ei ensimmäisen tyhjennysvuodon jälkeen näkynytkään kolmeen kuukauteen tehtiin tutkimukset gynellä. Vanhempi täti-ihminen oli niin kovin herttainen ja rauhoitteleva, totesi vain ettei tämmöinen mitään haittaa eikä este tule lastensaamiselle olemaan. Siihen jotenkin kovasti tuudittauduin, enkä voinut edes kuvitella moisia, mitä nyttemmin olen netistä lukenut. Nyt kun vuoden sisään ei edelleenkään ole kunnon kuukautisia ollut (parit pienen pienet tipottelut kestolta päivästä kahteen), niin jotenkin herännyt ja siksi siis olen kovasti kiinnostunut, että kuinkas muilla. Jotenkin silloin kun se ei tullut mitenkään shokkina, niin nyt vain jotenkin tuntuu että olisi kiva tietää mihin kaikkeen olisi hyvä olla ennalta varautunut. Kun tiedän etten itse niin vahva persoona ole, että polla kestäisi monen vuoden odottelua, niin onhan siihenkin hyvä olla etukäteen varautunut. Itse kun en (ainakaan vielä) niin kauhean innoissani minkäänmaan napeista ole.

 

Huh, kuinka tulikin pitkä vuodatus. Jottei ihan OT:ksi mene taas niin sanottakoon nyt, että vuosi sitten alkoi tjottailulla ja kovempaa yritystä takana nyt viitisen kuukautta.

Edited by Shmum

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Shmum, musta sä olet vähän ristiriitainen tossa, et ite haluaisi kirjoitella julkisesti ettei sua tunnisteta, mutta silti haluaisit heti nähdä toisten yksityisluontoisemmat kirjoitukset. girl_haha.gif

 

Tiedän kyllä miltä susta tuntuu, mä oisin ehkä voinut aikanaan kirjoittaa ihan samat sanat, paitsi että meillä ei ollut PCO-diagnoosia vaan tuntemattomasta syystä johtuva lapsettomuus. Nykyään mä olen täällä suunapäänä joka asiassa ja mieskin ottaa ihan lunkisti mun kertomukset siitä kuinka meidän kuukausiketjussa joku sano sitä ja tätä. Että sileen. Se 10 tulee kyllä yllättävän nopeasti täyteen kun lueskelet ihan yleisluontoisia juttuja ja kommentoit niihin. Älä huoli.

Edited by J A W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jokseenkin arvasin tuon olevan tulossa heti, kun olin edellisen viestini postannut ja luin sen uudelleen. Tarkoitukseni oli siis sanoa, että näillä julkisilla palstoilla joihin kaikki pääsevät lukemaan en mielelläni kirjoittele. Suljetulla puolella tuskin on ketään tunnistamassa, tai mistäs sitä tietää. Tulipa taas loistava esimerkki siitä, miksi sanoin etten pidä palstoille kirjoittamisesta, sillä en niin hyvin osaa pukea ajatuksia sanoiksi, ettenkö onnistuisi jollain tapaa lähes aina tulla väärinymmärretyksi. :girl_sad:

 

 

Tarkoitin toki, että kirjoitan mieluusti ja kovasti tässä odotan, että pääsisin keskustelemaan suljetulle puolelle ilman ahdistavaa tunnetta, että kuka tahansa ohikulkija niitä sieltä pääsee lukemaan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussaan meni muutamaa kuukautta vaille 8 vuotta. Eli siihen kun lapsi toivottavasti on sylissä menee yli 8 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plussaan meni noin 2,5 vuotta. Kolmannesta clomikierrosta tärppäsi. Nyt odotellaan toista, joka sai alkunsa ihan luomuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä kesti n. 1v 3kk, olin itse ehtinyt juuri käydä verikokeissa, jotta nähdään että ovuloinko. Tuloksia kuulemassa lääkäri päätti ultrata ja bongasi ovulaation olevan juuri käynnissä ja se kierto sitten oli meidän onneksemme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Meillä meni plussaan 1 vuosi ja 4 kuukautta, eli jos kaveri pysyy kyydissä loppuun asti, yrittämisen aloittamisesta valmiiseen vauvaan menisi se 2 vuotta ja 1 kuukausi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edelleen yritetään :rolleyes:. Kolme vuotta mennyt, ei yhtäkään plussaa eikä varmaan ovulaatiotakaan. Nyt odotellaan hoitoon pääsyä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä menee yrityksen alusta siihen, että lapsi syntyy (jos kaikki menee hyvin) noin 4 ja puoli vuotta. Luomuplussa, ovulaatiota en kertaakaan saanut tikutettua.

Edited by lilli*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now