Guest HelmiQ

Saitteko vauvalle syntymättömän lapsen vakuutusta?


121 posts in this topic

Eli kiinnostaisi tietää kuinka moni loppujen lopuksi on saanut vauvalleen vakuutuksen etukäteen tai kuinka monelta on vakuutus jäänyt saamatta.

Jos vakuutus on syystä tai toisesta evätty, voisitteko mainita miksi...

Kysyittekö vakuutuksia useammasta vakuutusyhtiöstä?

 

Jotain keskustelua asiasta onkin tuolla toisessa ketjussa, mutta kiinnostaisi nyt erityisesti että kuinka noiden vakuutuksien kanssa on käynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin vakuutus, tapiolasta otettiin. Kysyttiin tarjousta myös ifistä, mutta ei edes loppujen lopuksi alettu hakea vakuutusta sieltä kun saatiin tapiolasta parempi tarjous.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin vakuutus. Kysyttiin neljästä vakuutusyhtiöstä ja päädyttiin tarjousten perusteella Lähivakuutukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi raskaus takana ja toinen meneillään.

 

Ekassa saatiin vakuutus, vaikka ongelmia oli.

 

Nyt toisessa tyssäs vakuutus mun ennenaikaisiin supistuksiin. Parista vakuutusyhtiöstä vakuutuksia katseltiin, mutta aika nihkeää touhua oli. Pohjantähdestä lopulta yritettiin vakuutus saada ja aluksi olivat ihan positiivisella mielellä, mutta kopio neuvolakortista ja lisäselvitykset muutti sit mielipidettä. Epikriisien sisältö vissiin ei oikein vakuuttanut asiasta päättäviä tahoja.

Mutta Pohjantähdestä saa kuulema sit vakuutuksen 7 vuorokauden ikäiselle vauvalle jos nyt ei saa. Joissain yhtiöissä kun saa vasta 2kk ikäiselle...

 

Edit. Lisään vielä, että meillä ekat äitipolikäynnit supistuksien takia oli viikolla 15+ joten aikaisin liikkeellä olemisella ei ollut meillä mitään merkitystä.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin. Otettiin heti kun mahdollista just sen takia, että jos tulee myöhemmin ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohjola ensin hylkäsi, koska mulla on paljon allergioita, astma ja olen sairastellut lapsena paljon. Tai näin me pääteltiin, ei mulla mitään muuta syytä ollut, miksi ei olisi vakuutusta saatu. Tapiolasta saatiin sitten, siinä hakemuksessa kysyttiin paljon vähemmän juttuja kuin Pohjolalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toi on kyl jänskä, kun mä taas olin yllättyny siitä, miten helpolla Pohjolasta vakuutuksen sai! Muistaakseni koko hakemuksessa oli tyyliin kolme kysymystä, ja nekin mallia "käytätkö liikaa alkoholia tai tupakoitko tai käytätkö huumeita". Lisäks vaan neuvolakorttikopio. Tosi outoa, että teillä on ollut paljon kysymyksiä! (mäkin odotin tiukkaa syyniä, siksi yllätyinkin)

 

Ja siis joo, saatiin vakuutus, Pohjolasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin Pohjolasta. Ei kysytty muualta.

 

Muoks. Meilläkään ei ollut mitään syytä miksei oltaisi saatu vakuutusta.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nordeasta saatiin. Jouduttiin kumminkin antamaan lisäselvitys keväisestä syövästäni. Epäilimme

vahvasti, että emme saisi vakuutusta - varsinkin kun raskaus oli saanut alkunsa jo ennen toista

leikkausta, mutta toisin kävi. Mutta peruimme lopulta sitten vauvavakuutuksen, koska tuli yllättäviä

menoja ja eikä oltaisi pystytty maksamaan vakuutusta. Emmekä enää hae sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme saaneet, ainakaan Tapiolasta (ja muualta emme enää vaivautuneet hakemaan). Minulla on kohdun rakennepoikkeama, joka aiheuttaa riskin lapsen syntymiseen ennenaikaisesti. Tämä oli syynä, kun vakuutus evättiin.

 

Ironista tässä on se, että tuo rakennepoikkeama havaittiin oma-aloitteisesti tilaamassani alkuraskauden ultrassa. Jos en olisi käynyt siellä ollenkaan ja olisimme hakeneet vakuutusta ennen NP-ultraa, olisimme kaiketi saaneet vakuutuksen. Eikä se rakennepoikkeama välttämättä olisi näkynytkään enää NP-ultrassa (menee piiloon, kun kohtu kasvaa). Onneksi haimme ja saimme Pohjantähdestä vakuutuksen sitten vauvan synnyttyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohjolasta saatiin :) Tuon myöntämisen jälkeen alkoivat kunnon rumbat kivuliaiden supistusten vuoksi lekurilla, joten ihan hyvään saumaan haettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otimme vakuutukset Pohjolasta ennen kaksosten syntymää. Koska monikkoraskaus on ns. riskiraskaus, niin tietty halusivat tarkat dokumentit (ts. ultralääkärin lausunnot yms.). Koska kaikki oli hyvin ja palleroiset voivat mahassani mainiosti, niin lopulta vakuutukset irtosivat suhteellisen iisisti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilpailutuksen jälkeen otettiin vakuutus syntymättömälle Pohjantähdestä. Eivät vaatineet neuvolakortista kopiota vaikka sieltä olis selvinnyt mun ennenaikaset supparit ja kaikki. Muut vakuutusyhtiöt halusvat kopiot, mutta koska Pohjantähdestä tuli niin hyvä tarjous niin hyväksyttiin se ja hyvä niin. Ois voinut muuten jäädä saamatta noiden suppareiden vuoksi. Pohjantähti on pop muutenkin kun siellä vakuutus on voimassa lähes koko eliniän kun muilla se katkeaa viimestään 20 vuotiaana ja joissakin yhtiöissä aiemminkin. Ja meille kattavin korvausjärjestelmä ja -systeemi oli juuri Pohjantähdessä.

Nyt pikkumiehen ollessa lähes 6kk olemme hakeneet korvauksia kaksi kertaa eikä kummallakaan kerralla ole ollut mitään ongelmia eikä ole tullut jälkeenpäinkään kyselyjä. Korvaussummat ovat myös olleet tilillä todella nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapiolasta saatiin, minun suunnattomaksi yllätyksekseni. Syitä kun olisi ollut tuo olla antamatta: verenpaineet ovat huidelleet taivaissa ihan ekasta neuvolakäynnistä lähtien ja kilpirauhasen liikatoiminta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin vakuutus Pohjantähdestä. Eivät halunneet mitään neuvolakorttia, täyttelin vaan hakemuksen itse. Tein sen muistaakseni joskus viikolla 16 tms. niin eipä ollut vielä mitään ongelmia raskaudessa tuolloin.

 

OT. Pohjantähti on ihan huippuhyvä! Oltiin eilen lääkärissä, vein paperit sinne samalla reissulla ja tänään tuli postissa jo päätös että rahat on tilillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin Tapiolasta ilman lisäselvitystä, mun kilpparin vajaatoiminnasta huolimatta. Muualta ei edes kysytty kun kaikki vakuutukset jo Tapiolassa olivat. Toistaiseksi ei ole onneksi ollut tarvetta vakuutukselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt toisessa tyssäs vakuutus mun ennenaikaisiin supistuksiin.

 

Mä tätä ihmettelen kovasti, sillä me saatiin esikoiselle vakuutus jo ennen syntymää, vaikka pitkin raskautta ravasin Kättärillä supistusten vuoksi. Mutta ehkä käytännöt ovat muuttuneet kuudessa-seitsemässä vuodessa.

 

Nyt tässäkin raskaudessa on ollut supistelua, joten saa nähdä miten meidän tällä kertaa käy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin vakuutus Tapiolasta. Vähän jännitti jääkö väliin, kun jouduin supistusten takia käymään äitiyspoliklinikalla muutaman kerran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haettiin sekä Pohjolasta että Pohjantähdestä (joka oli 1. vaihtoehto). Pohjolasta halusivat lisäselvityksiä, koska neuvolakorttiin oli merkitty istukan paikka seurattavaksi. Emme niitä koskaan toimittaneet, joten hakemus raukesi. Pohjantähdestä saatiin vakuutus ilman ongelmia :). Vielä ei sille ole ollut tarvetta. Toiselle haetaan vakuutus varmaankin Pohjantähdestä mutta varmuuden vuoksi pistetään hakemus myös muualle.

 

Pohjantähteen päätymisen syitä olivat mm. laajuus (korvaa myös voiteet ja erityismaidot), pituus (voimassa vaikka 70 vuoden ikään asti) sekä se, että vauvavakuutus ei sido kotivakuutusta yhtiöön ikuisiksi ajoiski kuiten monessa muussa yhtiössä.

 

Esim. jos nyt toisen kanssa kävisi niin, ettei Pohjantähti myöntäisikään syntymättömänlapsen vakuutusta, niin voimme ottaa sen muualta ja siirtää kotarin sinne (mikä on aina edellytyksenä) ilman, että esikoisen vakuutus päättyisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now