Sign in to follow this  
Followers 0
Viljatuuli

Verenpaine raskaana

57 posts in this topic

Mulla on yleensä 120/60 molemmin puolin nuo paineet. Nyt sitten neuvolassa mitattuna ollaan saatu aika korkeitakin lukemia, taisko ennätys olla 154/90 mikä on mulle korkea :D Mutta olen sitä mieltä että se johtuu tasan yhdestä asiasta. Neuvolatäti yleensä juttelee mulle kaikennäköistä ja voi joskus kyselläkin jotain samalla kun olen mittarissa kiinni. Kai siinä sitten alkaakin nousemaan kun yritän keskittyä mittaamiseen ja toisen höpinöihin :D Kotona mitatessa saan ihan normaaleja tuloksia onneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Mulla laski raskauden aikana aikas reilusti verenpaineet, aiheutti sitten heikotusta/pyörtymistä. Muuten arvot ovat olleet normaalin rajalla/kohonneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu matalat niin kuin normaalistikin. Loppua kohden nousee hieman mutta ei merkittävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanha aihe mutta mulle ajankohtainen. Meillä suvussa kulkee matalat paineet kaikilla (mikä tietty hyvä asia), ja normipaineet mulla luokkaa 100-110/60 ja leposyke 50. Huimaus ja silmissä sumeneminen tuttu juttu siis, eikä syke oo meinannu urheillessakaan nousta kunnolla (jolloin toki iskee huono olo). Nyt rv15 menossa ja olo ollut karmiva koko alkuraskauden. Oksentelusta kun selvisin vkolla12, isoimmassa ongelmaksi on nyt muodostunut totaalinen fatiikki, huimaus, hengenahdistus ja voimattomuus. Verenpaine laskenut 87/60 ja leposyke jumputtaa 70:ssä (mulle korkea). Testasin paineet myös seistessä liikkumisen jälk, 99/60 ja syke 90... :wacko: Että joo, ei ihme kun ei kykene mitään tekemään. Lisäksi hb laskenut mikä pahentaa toki oloa. Ja rytmihäiriöitä on runsaasti (vaarattomia lisälyöntejä jotka tuntuu ikäviltä).

 

Rautalisä käytössä, runsaasti juon vettä, lisään suolaa salaatteihinkin ja syömisen oltava säännöllistä parin tunnin välein, muuten lähtee taju...  Mut silti oon puolet päivästä vuodepotilaana. :huh:  Pelkkä lyhyen matkan käveleminen hengästyttää niin että huohotan kuin keuhkotautinen mummo, vaikka lähtötasoltani oon aktiiviurheilija. 

 

Nyt sit pitäis vain kyetä ylläpitämään sitä suolatasapainoa ilman hirveetä painonnousua. Minkälaisia välipaloja teillä matalapaineisilla on ollut käytössä? Tarttis olla jotain nopeaa ja suolaista muttei kovin rasvaista ja kaloripitoista... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0