PinjaK

Kuomurattaat

202 posts in this topic

Yhdistelmät ovat liian isot, ja matkikset liian hempulat muuhun kuin sisäkäyttöön. Siispä päätin, että lapsonen (1v2kk) tarvitsee menopeleikseen kuomurattaat, joihin toivottavasti mahtuu koko ratasikänsä ajaksi.

 

Kokemuksia? Risuja, ruusuja?

 

Emmaljunga Scooter? Brio Race? Mikä muu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxilla uudet kuomurattaat Toddler, ei kyllä ole mitään kokemusta mainoksessa vaan nähnyt. Hintaa taisi olla 249€

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yhdistelmät ovat liian isot, ja matkikset liian hempulat muuhun kuin sisäkäyttöön. Siispä päätin, että lapsonen (1v2kk) tarvitsee menopeleikseen kuomurattaat, joihin toivottavasti mahtuu koko ratasikänsä ajaksi.

 

Kokemuksia? Risuja, ruusuja?

 

Emmaljunga Scooter? Brio Race? Mikä muu?

Meillä on just sama tilanne. Hommattiin Carenan Sprintit, koska ne vaikutti sopivan meille (ja olivat vielä tarjouksessa paikallisessa lastentarvikekaupassa). Ovat ihan toimivat, ja niillä pääsee lumessakin eteenpäin. Selkänojan saa makuuasentoon, niin nokosetkin onnistuu.

 

Poika on nyt 1v. ja 8kk. Toivottavasti ei tarvitse enää rattaita ostella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkään en tahdo matkiksia. Suunnitelmissa on ostaa Brion Racet tässä kevään/kesän aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sama tilanne. Yhdistelmät liian raskaat ja meen matkiksissa on aika pienet pyörät, joten jotain välimallin ratkaisua haetaan. Mulla olisi toiveena vielä kääntyvät etupyörät, koska ne tekevät liikkumisesta näppärämpää, eli Brio Recet ja Emmaljunga Scooterit on poissuljettu. Noi Scooterit on senkin takia poissuljettu, että meillä on rattaina Emmaljungan CityCrossit ja nuo Scooterit ovat lähes samanlaiset, eivätkä edes paljonkaan pienemmät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan tässä omaan kysymykseeni :rolleyes:

Tulin hankkineeksi hiljan lapselle Emmaljungan Scooterit. Vertailua tein lähinnä niiden ja Brio Racen välillä. Raceissa miellytti ulkonäkö, mutta Scootereissa oli parempi kuomu ja valjaat, joten lopuksi päädyin niihin. Vasta parin päivän kokemus on, mutta toistaiseksi olen tyytyväinen. Kevyet (verrattuna yhdistelmiin) ja ketterätkin vielä, ja menevät kohtuulliseen tilaan auton takakontissa. Nakuttelen yhdistelmät myyntiin varmaan hetikohta, ja klonksuvat matkikset unohtukoot jonnekin ulkovaraston perälle.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys (niitähän ei ole, eiks nii?), millaiset ovat kuomurattaat? Yhdistelmät tiedän, meillä on ne. Mutta kuomut :unsure: ?? Laittakaa kuvaa, kiitos :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyhmä kysymys (niitähän ei ole, eiks nii?), millaiset ovat kuomurattaat? Yhdistelmät tiedän, meillä on ne. Mutta kuomut :unsure: ?? Laittakaa kuvaa, kiitos :) .

 

Kuomurattaat on vähän kevyempi "versio" tavallisesta vaunujen ratasosasta

 

stroller.jpg

 

Tässä emmlajungan scooterit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Emmaljungan Scooter-rattaita!! ^_^

 

Myytiin raskaat yhdistelmävaunut tytsyn ollessa 1v 3kk ja ostettiin nuo scooterit tilalle. Ja kyllä meidän tytsy nukkuu edelleen ulkona rattaissa 2 tunnin päikkärinsä vaikka selkänoja ei menekään ihan suoraan... Tavarakori on mun mielestä sopiva, siihen mahtuu juuri pieni kassi ja loput olen laittanut kuomun takana olevaan taskuun. Renkaat on leveät ja kyllä ollaan hyvin päästy eteenpäin sohjossakin. :) Meillä oli yhdistelmävaunuissa ilmakumirenkaat ja näissähän on jotkut ilmakennopyörät (tms). Olen huomannut, että nämä ilmakennorenkaat tuovat hiekkaa ja likaa enemmän sisälle kuin ilmakumirenkaat. En tiedä, olenko vain harhainen :rolleyes: Vyöt ovat minusta hyvät, vaikka jotkut eivät tykkää niistä kun ovat kuulemma liian pitkät. (?) Olen kyllä tykännyt niiden keveydestä ja pienikokoisuudesta tosi paljon!

 

Suosittelisin ostamaan heti rattaiden kanssa rattaisiin sopivan jalkapeitteen. Muuten sitä samanväristä jalkapeitettä et tule ikinä löytämään ;) Tai no meille kävi näin..

 

Meillä jää kyllä nyt kokonaan käyttämättä uudet punaiset matkarattaat, kun käytetään noita scooteita matkoillakin.. :rolleyes:

 

Olen tosiaan niin ihastunut meidän Scootereihin (värinä soft pink :wub: ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen haaveillut Teutonian Timmyistä, mutta mua arveluttaa se että mahtuuko niihin oikeasti koko loppuajan.

Poika on nyt puoltoistavuotiaana 88 cm ja 13 kg, eli ei ihan pikkuinen.

Vaikeaa on kuitenkin miettiä että kauanko rattaille on tarvetta ja miten isot niiden pitäisi sit olla.

Nuo Emmaljungat näytti kyllä aika kivoilta, täytyy tutustua noihinkin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi yhdistelmiin ja matkiksiin kyllästynyt. Tosin vasta nyt kun tyttö on 2,5 vuotias. Ja mietityttää että kantsiiko tässä enää kohta rattaita ostaa kun tyttö ehkä (?) kohta jo jaksaa kohtalaisen pitkiä matkoja kävelläkin. Ja minkälaiset sitä hommaisi. Pitäisi löytää mahdollisimman pieneen tilaan menevät ja näppärät mutta silti tukevat (ja ilmakumi/kennopyöräiset, ehkä?) ja tarpeeksi isot että tyttö vielä vähän isompanakin niihin mahtuisi tarvittaessa. Onkohan avorattaat ihan turha keksintö? Onko ne edes pienempiä kuin kuomut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertin tapauksessa avorattaat (esim. Brio Ponyt) taitavat olla paras ratkaisu. Teillä on tyttö jo niin iso, että jaksaa kävellä jonkunlaista matkaa, mutta kuitenkin jotkut rattaatkin olisi hyvä olla. Avorattaat menevät yleensä tosi pieneen tilaan, verrattavissa lähinnä matkiksiin ennemmin kuin kuomurattaisiin. Lisäksi noissa Ponyissa painoraja on muistaakseni 25 kg, joten niillä voi lykkiä vielä isoakin muksua. Avorattaisiin, tai ainakin Poneihin, on saatavilla lisävarusteena kuomu, jos sitä kaipaa.

 

Mä ostin meille isopyöräiset matkarattaat muutama viikko sitten ja silloin myyjä suositteli mulle noita Poneja, koska meillä on jo yhdet matkikset. Kuulemma noilla isopyöräisillä matkiksilla mä en kauaa viitsi tyttöä lykätä, mutta Ponyilla menee kevyesti isompikin muksu. Saas nähdä oliko myyjä oikeassa, kyllä noilla kesäkelillä ainakin menee ihan hyvin, mutta talvella saattaa tulla mieleen, että Ponyt olisivat ehkä paremmat, koska niissä pyörät menevät suoraan (eivät siis ole kääntyvät, jotka heiluvat jonkun verran lukittunakin). Mutta päätin, että jos mua alkaa nuo isopyöräiset matkikset harmittamaan, niin laitan ne myyntiin ja ostan Ponyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Emmaljungan Scooterit ja tykkään niistä! Kesällä liikun paljon matkarattaidenkin kanssa, mutta talviaikaan kuomurattailla pääsee paremmin eteenpäin.. Scootereiden miinus on se, että selkänoja ei mene ihan makuuasentoon eivätkä ne näin mielestäni ole hyvät päiväunivaunut. Meillä tosin matkisten (I'coo Pico) selkänojan saa makuuasentoon ja tyttö nukkuu parvekkeella unensa niissä.

 

Icoo-Pico7-pink-rose.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Gracon kuomut ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ihanan kevyet ja tarvittaessa kuitenkin saa kasaankin. Ajatteli uuden tulokkaan saapuessa heti talven jälkeen siirtyä myös kuomuihin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Teutonia Timmyt ilmakumeilla. en voi muuta kun kehua. menee ihan makuuasentoon, toisin kuin brion racet tai emmaljungan scooterit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös Teutonian Timmyt ja kovasti ollaan tykätty. PegPeregon matkarattaat ovat jääneet varastoon vaikka nekin olivat mielestäni hyvät. Nyt kesäkeleillä käytetään pienempiä renkaita, mutta talvella siirrytään varmaan suurempiin renkaisiin. Poika on nyt 92 cm ja 14,5 kg ja hyvin mahtuu rattaisiin myös nukkumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kävi racet hetken aikaa viipymässä, ihan ok isolle lapselle kun makuutila on pitkä-mutta 8kk ikäinen, joka istuu vähän huterasti, ei ollut hyvin näissä. Ja noin pienelle lapselle olisi sittenkin vielä kaivannut täyttä makuuasentoa. Joten racet mummolaan odottamaan kasvamista, ja tilattiin quinnyn speedit. Kääntyvä etupyörä, kuomua kai pystyin nostamaan jollen väärin tajunnut, niin isokin lapsi mahtuu. Kunhan rattaat saadaan niin voin kertoa lisää :) Käyttäjinä meillä 2v poika (n.90cm) ja 9kk tyttö, joka ei osaa istu vielä pitkiä aikoja. Saas nähdä täyttääkö nämä rattaat vaatimukset, toivottavasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä luovuttiin yhdistelmien käytöstä pojan ollessa noin 1 v 9 kk, alkoivat olla liian raskaat ja kolmipyöräisinä eivät meinanneet aina pysyä tasapainossa. Kesä käytettiin matkarattaita, mutta mietimme, että niillä ei kuitenkaan välttämättä pärjätä talvea (vaikkakaan lunta ei näillä leveyksillä olekaan juuri viime talvina näkynyt...). Päädyimme ostamaan Brion Ponyt ja niihin olemme olleet tosi tyytyväisiä. Niihinhän saa myös kuomun, mutta toistaiseksi olemme pärjänneet ilman. Ovat kevyet työntää mutta kuitenkin erittäin jämäkät ja niillä pääsee hyvin eteenpäin esim. mukulakivikaduilla. Alkuun nelipyöräisyys vaati totuttelua, koska sekä yhdistelmämme että matkarattaamme olivat olleet kolmipyöräisiä, mutta kyllä tuohon nelipyöräisyyteen pian tottui. Halusimme rattaat, jotka varmasti menevät melko isokokoisella poitsullamme ratasiän loppuun saakka, ja uskon että näillä Ponyilla kyllä pärjätään vielä pitkään (poika on nyt siis 2 v.). Racet olivat toinen vaihtoehto, mutta testattuamme liian ronskit meidän tarpeisiin. Poika ei juuri nuku rattaissa, joten selkänojaakaan ei tarvitse saada makuuasentoon (Ponyissa saa lepoasentoon, ei makuuasentoon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

36530-232_tridem-blue.jpg

 

Onkohan kellään kokemusta tälläisistä Brio Tridem- juoksurattaista?

 

Bongasin nämä netistä, mutta missään lastentavaraliikkeessä en ole törmännyt näihin ja googlettamalla tuli ilmi, että tuotanto olisi jostain syystä lopetettu. Ainakin näin kuvassa näyttävät kevyiltä ja kivoilta lenkkirattailta ja menisivätköhän myös kuomurattaiden sijaan. Tarkoitus oli siis yhdistelmistä luopua ja kuomut hankkia, mutta nyt tälläiset kunnon juoksurattaat ovat alkaneet myös kiinnostaa. Kaikki kokemukset myös muista joggereista tervetulleita. Olisikohan ollut muuten ihan oman ketjun paikka vai meneeköhän näiden kuomujen alla.. Noh, seurataan tilannetta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko missään kuomurattaissa heittoaisaa?

 

Tähän minäkin kaipaisin vastausta, tai missä rattaissa pystyy vaihtamaan työntösuuntaa kääntämällä ratasosan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei taida olla heittoasiaa, tai käännettävää istuinosaa. Ne kaikki tuovat lisää painoa ja kokoa yleensä, ja sitten menee jo koko kuomurattaiden idea..

Tunnetuimpia kuomurattaita ovat varmaan brion race, teutonian timmy, emmaljungan scooterit, ja uutena on cresentin vastaavat joiden mallia en nyt muista.

Muillakin merkeillä on varmasti, mutat nämä nyt yleensä vedetänä ekana esiin kun aiheesta puhutaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt oikein tiedä lasketaanko Carena Swingit kuomurattaiksi vai yhdistelmiski (niihin saa ostettua kopankin erikseen), mutta niissä on käännettävä istuin. Kuomurattaat otsikon alla niitä verkkokaupoissa olen katsellut.

 

Muoks. ei mulla ollutkaan swingit, vaan jotkut muut Carenan kolmipyöräiset. Perun siis puheeni.

Edited by Hiipsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos riittää käännettävä istuinosa, niin ainakin Emmaljungan uutuudessa Nitrossa on semmoinen, ja mitat ovat hyvin samanmoiset Scooterien kanssa, eli kapeat rattaat ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa jahkaajaa...oon suunnitellu hankkivani matkarattaat(gesseleinswift) mutta mulle tarjottiin suht edullisesti emmaljungan scootereita ja nyt en osaa tehdä valintaa. Kaipailisin lisäkokemuksia vielä näistä päätöstä helpottamaan, koska pian pitäs ilmotella jos nuo otan..Meillä on kyllä suht pienet yhdistelmätkin, joissa kääntyvät etupyörät, jotan tuntuisivatkohan nuo liian jäykiltä käytössä kun on tottunut helposti kääntyileviin vaunuihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now