PinjaK

Kuomurattaat

202 posts in this topic

Meille kotiutui eilen Brio Racet. Pinkkinä. tender.gif Vasta vähän tässä kotona sisällä niitä testailtu ja vaikuttaa tosi näppäriltä ja kevyiltä! Toivottavasti ovat sitten kestävät ja hyvät. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä on Scootereiden painoraja? Eli kuinka painavaa lasta niissä voi kuljettaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scooter 2.0:ssa on tuo 15 kg, mutta vanhemmassa mallissa 25 20 kg (+5 kg tavarakorissa).

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oho, onpa ollut iso raja aiemmin. Nyt myös Brion Racessa on 15+5 kg, kun selkänoja menee alemmas. Oran Terrassa rajat on 20+5kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistinkin väärin, oli se vanhoissa Scootereissa myös "vain" 20 kg. Meidänkin lapsi sentään taitaa luopua vaunukyydeistä ennen tuota painoa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja scoottereiden jalkatuen painoraja on 3kg mutta hyvin (pitää koputtaa puuta....) se on vielä kestänyt 16kg esikoisen kun lenkillä iskee väsy girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin uudessa, on muovia se jalkatuki :girl_to_take_umbrage2: ja ainakin itseäni hiukan epäilyttää sen kestävyys talvipakkasilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^uudessa juu. Meillä scootterit ovat olleet vasta yhden talven mutta mikään osa ei ole kärsinyt edes paukkupakkasista. Rattaita on tosin säilytetty sisälle eli ovat olleet alttiita pakkasille vain lenkillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan uusissa Scootereissa sama vika kuin vanhassa mallissa eli se että kasattuna rattaiden renkaat ottaa kiinni kuomuun? Ja voiko sitä millään estää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Sannulini! Olinpas tyhmä kun en tajunnut tarkistaa Emmaljungan sivuilta... Tuli vain mieleen kun yhdessä myynti-ilmoituksessa oli kuomun reunoissa mustat läiskät. Oli sitten ilmeisesti ottanut lokasuojat pois?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvinkin mahdollista tai sitten on ollut tosi kurainen keli ja sen myötä sitten päässyt kunnolla sotkemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko vähän hehkuttaa meidän uusia Brion Spinejä :girl_in_love:

 

Haluttiin ehdottomasti kääntyvät etupyörät ja loppusuoralle pääty noi Spinit ja Scooter S:t. Scooterit ois musta ollu paremman näköset ja makuutila himppasen isompi, mutta hieman epäilytti kun ainakin koeajetussa yksilössä toinen eturengas ei aina ottanu lattiaan kiinni vaikka tyttö oli painona kyydissä.. Brioissa iso plussa oli kunnon jousitus ja jotenkin ne oli muutenkin paremmat työntää. Epäilytti vähän ne pienet etupyörät ylipäätään, mutta hyvin menee tossa meiän pihassakin, joka on vielä raksauksen jäljiltä isoa soraa :)

 

Ylipäätään yhdistelmien jälkeen oon ihan ihmeissäni siitä miten pienet noi kuomurattaat on, vaikka istumatilaa on reippaasti! Ja ihanan kevyet, noihan heittää tosta vaan tuon konttiin :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui eilen Brio Racet. Pinkkinä. tender.gif Vasta vähän tässä kotona sisällä niitä testailtu ja vaikuttaa tosi näppäriltä ja kevyiltä! Toivottavasti ovat sitten kestävät ja hyvät. :)

 

Nyt noita puolisen vuotta käyttäneenä tykkään kyllä. Jousitus on mun mielestä mainitsemisen arvoinen eli tosi hyvä. (tosin mulla nyt ei oo vertailukohdetta muista kuomurattaista) Me tehdään noilla joka päivä lenkkejä koiran kanssa vaikeammassakin maastossa eikä kyllä oo yhtään hankalaa. Ja kevyet ja näppärät rattaat ihan kaupunkikäytössäkin.

Menee myös helposti ja pieneksi kasaan, eivät vie liikaa tilaa autossakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui eilen Brio Racet. Pinkkinä. :tender: Vasta vähän tässä kotona sisällä niitä testailtu ja vaikuttaa tosi näppäriltä ja kevyiltä! Toivottavasti ovat sitten kestävät ja hyvät. smile.gif

 

Nyt noita puolisen vuotta käyttäneenä tykkään kyllä. Jousitus on mun mielestä mainitsemisen arvoinen eli tosi hyvä. (tosin mulla nyt ei oo vertailukohdetta muista kuomurattaista) Me tehdään noilla joka päivä lenkkejä koiran kanssa vaikeammassakin maastossa eikä kyllä oo yhtään hankalaa. Ja kevyet ja näppärät rattaat ihan kaupunkikäytössäkin.

Menee myös helposti ja pieneksi kasaan, eivät vie liikaa tilaa autossakaan.

 

Punnitsin pitkään, että ostanko Spinit vai Racet ja lopulta päädyin juurikin pinkkeihin Raceihin. Ja nyt kun on ollut ekat kuraloskakakkakelit, niin olen entistä tyytyväisempi valintaan. Isot pyörät menee ihan heittämällä huonossakin maastossa, ei tarvitse pikkupyörien kanssa taistella. :) Näppäryys ei tietenkään ole sama, kuin Spineissä ja jousituksen jäykkyys ja täyskumipyörät vaati totuttelua kolmipyöräisten city- yhdistelmien jälkeen. Mutta hetkeäkään ei ole harmittanut Racejen ostaminen :)

 

Racet on pienet (esim. Scootereihin verrattuna), kompaktit kasattuna,paljon heijastimia vakiona, makuuasento löytyy, hyvä tavarakori ehdotonta plussaa, miinusta annan valjaiden kiertymisestä käytössä. Vielä kun noihin saisi jalkapeiton, joka kuuluu hintaan, niin olisi ehkä täydelliset meidän tarpeisiin :) Itse myin yhdistelmien aikana ostetut matkarattaat kokonaan pois, koska meillä Racet toimittaa tarvittaessa jopa sateenvarjorattaiden virkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä tässä myös pähkin spinien ja racejen välillä... vannoin jo, etten osta MITÄÄN, missä ei ole kääntyvät etupyörät, mutta silti noi racet etenkin näillä keleillä kiehtoisi... mutta sitten taas, spinit olisi suurimman osan vuodesta kutienkin näppärämmät.

 

jos ostaisinkin spinit ja sitten vielä talvikäyttöön kotiin ponyt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

täällä ei oo vielä niin paljoa lunta että pikkupyörät ei kulkis ;) ja jossei kulje, on harmi ja Pakko ehkä keksiä ratkaisu (ne verrrrrrvet) xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tule kertomaan Sikkaralla, mitä olet tykännyt Spineistä. Nuo on meillä harkinnassa seuraavaksi, tai lähinnä arvon juuri racen ja spinin välillä. Mua mietittyttää ne pienet etupyörät (en kyllä innostu oikein niistä racenkään pyöristä) ja tavarakori. Haluaisin tähän taloon juoksurattaiden lisäksi vain yhdet rattaat. Niitä täydellisiä vaan ei löydy.

Tällä hetkellä meillä on Explorerit päivittäisessä käytössä ja niissä on mahtava se tavarakori, sekä kulkevat hyvin niin hiekassa, hangessa kuin mukulakivillä. Niiden kuomusta taas en tykkää yhtään. Eikä olisi pahitteeksi jos olisivat ulkomitoiltaan vähän pienemmät, koska joudumme säilyttämään niitä eteisessä. Matkiksina taas on Zapp Xtrat ja pelkästään niilläkään ei ihan vielä pärjää. Vaikeeta :blink:

Mountain Buggy Swift? Siinäkin se tyhmä kuomu!

Edited by Suzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me hankittiin Brion spinit viime toukokuussa ja ollaan tykätty hurjasti. Kulkevat hyvin myös pururadalla ja hiekkateillä (aito kunnon mukulakivi ei sitten enää toimi) ja ovat älyttömän kevyet ja näppärät. Alakori on yllättävän iso, mutta jalkapeite olisi kyllä hyvä olla olemassa. Kunnon loskassa ja nuoskassa noiden kanssa kyllä saa työntää ihan tosissaan, mutta kyllä niillä pääsee jos ei kilometritolkulla tarvitse mennä. Meillä on vielä säästössä pahoille keleille Brio happy combit joissa kunnon ilmakumipyörät, poika alkaa kyllä siellä istuessa jo olemaan melkein pää kuomussa (1,5-v).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt koita aivopestä ketään Racejen ostajaksi ;) , mutta kannattaa ottaa huomioon se seikka, että mitä enemmän lapselle tulee painoa, sitä raskaammat vaunut on tietenkin työntää/hallita ja kääntyvät pyörät saattaa tehdä hangessa kulkemisesta tosi rankkaa. Alle vuosikkaalle olisin ehdottomasti ostanut Spinit, mutta isommalla taaperolla minun mielestä isopyöräiset on vaan paremmat :girl_sigh: Ottakaa rattaita valitessa huomioon myös se, että ainakin minun 1,5v tahtoo kiivetä itse kärreihin ja ainakin meillä kääntyväpyöräiset (Scooter S) meinasi kipata heti kättelyssä. Raceja tuo villiapina ei ole saanut kaadettua kuin kerran, kun seisoi aivan päätypäässä selkänojan ollessa makuuasennossa. Painopiste on niin erilainen, että nuo Racet on lähes mahdotonta kaataa oikeanlaisella käytöllä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hyviä pointteja. Meilläkin mennään itse kyytiin, varsinkin huvikseen sillon kun kärryt ovat eteisessä. Explorereita ei saa kyllä kippaamaan mitenkään, toistaiseksi myös Quinnyihin on päässyt turvallisesti.

Kävin koeajelemassa noita Racejä eilen Stockalla ja yllätyin kuinka pieneltä se istuin näytti. Mä vierastan myös niitä kääntymättömiä etupyöriä. Meillä oli aikanaan parvekevaunuina Emmaljungan edget ja ne tuntui musta aina todella kömpelöiltä. Toki niillä on kokoakin enemmän kuin Brion kuomurattailla.

 

Meillä varmaan tarvitaan rattaita vielä pitkään, ihan mahdotonta mennä minnekään jos tuota täystuhoa ei ole köytetty kiinni rattaisiin. Kaveri kyllä haluaisi ja jaksaisi kävellä aika paljonkin itse, mutta kun suunta on AINA ihan väärä tai sitten jumitetaan joka ovenkahvassa, lätäkössä, likakaivolla jne. Eilen meni 300m matkaan 35minuuttia!

Jos ostaisikin lapselle vaan valjaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... meillä ei kyllä kaadu nuo spinit, vaikka niihin kiipeilee välillä myös 4-vuotias isosisko (117cm/22kg) pikkuveljen (2,5v/100cm/17kg) lisäksi... en siis koe niitä yhtään kiikkeriksi.

 

ja mä nimen omaan noiden isojen ipanoiden kanssa VAADIN ne kääntyvät etupyörät, sillä ne on niin paljon näppärämmät kääntää kuin kääntymättömät.

 

ja meillä on siis ollut about 70 rattaat/vaunut, joten mä alan oikeasti tietää, mistä puhun. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now