tuorefaija

Lapsiystävälliset ravintolat/kahvilat pääkaupunkiseudulla

6 posts in this topic

Hei kaikki,

 

Olen puolivuotiaan pojan isä ja olen tässä harmikseni huomannut ettei ole hyvää sivua, mistä löytäisi lapsiystävälliset kahvilat/ravintolat pääkaupunkiseudulla - joten ajattelin tehdä sellaisen itse. Tätä varten tarvitsisin teidän ideoita/vinkkejä lapsiystävällisistä paikoista. Myös ideat siitä, mitä itse näkisitte tarpeelliseksi tälläiseltä sivulta on tervetullutta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohan kuulostaa hyvältä :)

 

Sellainen asia johon itse tulee kiinnitettyä huomiota ravintoloissa on se, että onko hoitohuone mahdollisesti molempien sukupuolten vessoissa, invavessassa vai vain jommassa kummassa (yleensä asenteellisesti naisten) sekä se löytyykö pottaa. Toinen on syöttötuolitilanne ja kolmas se, että miten hyvin vaunut mahtuvat sisään ravintolaan. Niin ja tietysti onko ravintolassa millainen lastenlista tai lasten ruokien hinnoittelu ja varmaan useimpia kiinnostaa leikkipaikat vaikka me mieluummin valitsemme leikkipaikattoman ravintolan.

 

Meidän perheen suosikkeja ovat:

 

Dylan Pink Pitäjämäessä. Taapero syö ilmaiseksi niin brunssilla kuin lounaalla, vaunuille on tilaa ja syöttötuoleja on useampia. Hoitohuonekin on hyvässä kunnossa.

 

Retro Sellon BioRexin vieressä. Lastenlistalla hyvää perusruokaa, muutakin kuin ranskiksia, syöttötuoleja vain pari, käytössä elokuvateatterin vessat ja hoitohuone on ok. Aukion toisella puolella Sellossa iso hoitohuone.

 

Satkar Tennispalatsin vieressä. Nepalilaista ruokaa ei erillistä lastenlistaa, syöttötuoleja pari, rattaat mahtuvat hyvin, hoitohuone niukka, mutta toimii. Tarjoilijalta tuli vähän pahaa silmää vauvan imetyksestä vaikka se tehtiin loosin peränurkassa huivin suojassa, mutta muuten lapsi huomioidaan hyvin.

 

S-ryhmän ravintolat. Lasten listat löytyy, suht perusvarma valinta jos ei mitään muuta keksi, mutta ei sieltä kaksista ruokaa saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Rilla,

 

Kiitos ideoista! Tässä asiaa mietittyä ja kavereiden kanssa keskusteltua samat asiat ova nousseet esiin - täytyy tossa viikonlopun aikana tehdä sivu ja katsoa onko siitä hyötyä. Niin ja kiitos ravintolavinkeistä :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi ihan huippupaikka on lauttasaaren Casamare. Lapsille iso leikkipaikka ja paljon tekemistä! Lasten ruokalistalla on muutakin kuin vain nakit ja muusi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Meillä on tällainen blogi, jossa testaamme lasten kanssa (pääasiassa pääkaupunkiseudulla) ravintoloita, kahviloita, tapahtumia, retkikohteita, kauppoja, kirppiksiä jne. Lisäksi keräämme tapahtumakalenteriin tietoa Helsingin lapsiystävällisistä tapahtumista. Tervetuloa tutustumaan!  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now