jet

Atooppinen iho

377 posts in this topic

Vielä sellainen, että mä oon koko ikäni kärsinyt kaameasta kutinasta. Vasta tytön atooppisuuden ilmettyä oon yhdistänyt kutinan atooppisuuteen. Että ehkä mussa itsessä sitten vähän samaa vikaa on?! Harvoin mussa mitään kuivia läiskiä on, mutta kai tää atopiakin voi ilmetä vähän eri tavoin..

 

Mun isällä on atopia ja mun 2,5 v pojalla on atopia. Mulla ei ole, mutta mun kautta se on selvästi periytynyt. Mä silti kärsin kutinasta hyvin usein ja raavinkin koko ajan itseäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tyttö nyt 10 kk atoopikko. viimeiseen neuvolaan asti joka lääkärikäynnilla on vaan todettu, että tosi kuiva iho, nyt ohimennen lääkäri poiketessan siinä huoneessa totesi jotain atoopikosta. Että asia diagnosoitiin puoli-itsestäänselvyytenä sivulauseessa ja jäi muuten aika paskamutsi-olo, kun en oo ite tienny, kun näytti olevan terkalle ja lääkärille ihan selvä asia. Ei ollu vaan mulle kukaan puhunu mitään.

 

No, eilen käytin itkuisuuden ja korvien haromisen takia tytön yksityisellä lääkärillä ja sain tukun reseptejä ja hyviä neuvoja ihon hoitoon. Korvissa on kuulemma märkäistä vaikkua, atopiaa ilmeisesti löytyy sitten korvakäytävistäkin :girl_to_take_umbrage2: . Niihin ohjeeksi tuli laitta Ceridalin öljyä, muuten saatiin Atarax kutinaan ja perusrasva- ja kortisonireseptit. Lääke-öljy-yhdistelmä tehosi, yö on ihan eri maailmasta kuin aiemmat ja kädet on pysyneet poissa korvilta. :)

 

Tytöllä on nilkoissa, polvitaipeissa, ranteissa ja niskassa ihottumalänttejä, välillä myös poskilla ja toisen korvan takana. Muuten iho on niin kuiva, että välillä kesii kokonaan. Onneksi rasvaus pitää ihon ehjänä, mitä se nyt sitten kuorii välillä aika hurjan näköisesti. Toivotaan, että tämä iän myötä ainakin helpottaa, kokonaan häviäminen taitaa olla harvinaista. :)

Edit. meillä kylvetään tosi harvakseltaan kokonaan, osittain ton kuivuuden takia ja toisaalta siks, että isoveli tunkee samaan ammeeseen vaatteet päällä. :girl_haha: Kylvyn jälkeen iho on entistä kuivempi ja ärtyy, eli meille toi harva pesurytmi näyttää sopivan.

Edited by Pupuliin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä todettiin atooppinen ekseema 11kk tytöllä. Ekseema on vain jalassa, ja muuten iho on todella hyvässä kunnossa, eikä ole oikeastaan ollenkaan kuiva. Ihottuma läntti parantui jo kerran kortisonilla, mutta nyt se on tullut takaisin, ja enää kortisoni ei auttanutkaan. Tyttö raapii ihottumaa, eli se kutisee.. kortisonia ollaan kokeilemassa taas hetken päästä uudelleen..Voisiko tuo ihottuma johtua allergiasta? Lääkäri väläytti tällaista vaihtoehtoa. Mitään muita oireita ei kuitenkaan ole, paitsi yö valvominen (mistä kirjoitinkin vauvojen uniketjuun..). Onko kellään kokemusta tällaisesta? Mitä ruokia kannattaisi kokeilla jättää pois? Entä pääseekö näillä perusteilla allergiatesteihin, ja onko ne edes luotettavia tämän ikäisellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on atooppinen ekseema kasvoissa ja oikeastaan vain poskissa eli muu iho ok. Silti koko kroppa rasvataan 2 x päivässä perusvoiteella. Meillä iho-oireet alkoivat pojan ollessa reilu 3 kk ja aluksi jätin ruokavaliosta kananmunat ja maidon pois ja kun se ei auttanut, jätin viljatkin, mutta sekään ei auttanut. Maitoallergia todettiin ja nyt juomme Neocate-korviketta. Iho-oireet eivät edelleenkään ole kadonneet eli mä luulen, että vaadimme seuraavaksi allergiatestit. Nyt poitsu on 5 kk ja noi allergiatestit ei oo kuin suuntaa-antavia, mutta kun meillä on kissa niin ois ainakin hyvä rajata se pois, vaikka tosiaan vielä nuo allergiatestit eivät ole tässä iässä luotettavia..

 

Mutta siis maitoallergia meillä oli altistuksessa selvä ja ekseema on meilläkin hyvin rajatulla alueella joten en usko että teilläkään allergia ois poisrajattu (ikävä kyllä). Yleisimmin allergisoiviin kuuluu toi kananmuna ja maito (mahdollisesti myös kananliha ja naudanliha), mansikka, kiivi, sitrushedelmät, mahdollisesti viljat tai joku niistä (mun oma lisäys listaan: pähkinät, tomaatti, paprika). Imetysdieetillä eli välttämisruokavaliolla voit yrittää (jos yhä imetät) ja toki helpompaa teillä testata lapsella kun syötte jo kiinteitä.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti tulla kyselemään teiltä viisaammilta että missä vaiheessa sitä olisi sitten hyvä lääkäriin varata aikaa jos epäilee atooppista ihottumaa..?? Meillä neitillä nyt tämän vuoden puolella alkanut ilmestymään ihottumaläiskiä, ensin poskiin ja sitten mahaan. Kovien pakkasten aikoihin huomaisn että joka taipeessa myös kuivia, punaisia länttejä on. Nämä kaikki kuitenkin aika lieviä, mahassa pahimmat läntit. Nyt tuntuisi että taipeista ovat hävinneet. Eivät yhtään kuitenkaan kutise tai vaivaa muutenkaan. Rasvailtu on perusrasvalla. Olenkin tässä miettinyt että voiko olla jotain allergiaa vai laukaisiko pakkanen jotenkin atooppisen ihottuman..? Kai nämä selviäis kun lääkäriin varaisi aikaa mutta ajattelin ensin teiltä kysellä kokemuksia.:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos iho-oireet ovat lieviä ja pysyvät kurissa sillä ahkeralla perusrasvauksella niin ei ole välttämätöntä lääkärissä käydä oikeastaan ollenkaan paitsi että jos rasvaa kuluu paljon niin ovat reseptillä halvempia. Sinänsä atooppinen iho kun on pikemminkin ominaisuus kuin sairaus ja hoito kohdistuu haittaaviin oireisiin, ei perussyyhyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakkanen voi hyvinkin pahentaa atooppista ihoa. Meillä ei lapsilla ole kesällä mitään hätää, mutta talvella varsinkin esikoisella on iho todella kuiva rasvaamisesta huolimatta ja nyt tänä talvena huomasin pojallekin tulleen atooppisia läikkiä. Me ollaan pyydetty resepti hyväksi havaittuun rasvaan (Ceralan), koska sen saa siten puolet halvemmalla, vaikkei rasvaa ylettömät määrät kulukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalla 7,5 kk on kuiva iho. Osaatteko sanoa onko atooppista vai kuullostaako normaalilta kuivalta iholta?

 

Posket ovat olleet jo parin kuukauden ajan kuivat. Nyt toisessa poskessa on peukalonpään kokoinen punainen "rupinen" kuiva läiskä. Pari viikkoa sitten molemmat polvitaipeet menivät punaisiksi ja kuiviksi. Myös toinen polvitaipeista on hieman "rupinen". Nyt kaulaan on alkanut ilmestyä pieniä punaisia pisteitä / pilkkuja.

 

Nauvolassa ovat poskista sanoneet, että ovat talven aiheuttamaa kuivuutta ja suositeltu rasvausta perusvoiteella. Silloin polvitaipeet ovat vielä olleet ok. Parin viikon päästä on neuvolalääkäri. Kuivia ihoalueita on rasvattu novalanilla, ceridal-öljyllä ja a-derman exomegalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on varmaan tästä ollut puhettakin... Mutta eikös hydrocortisonia voi käyttää silloin tällöin? Tytöllä on atooppinen iho ja posket on nyt ihan kamalassa kunnossa eikä mikään tunnu auttavan. Pitäisi ensi viikolla apteekkin hakemaan jotain perusvoiteita lisää, kun ei nuo meidän nykyiset tunnu tehoavan. Ollaan käytetty ihan vaan jotain sebamedin vauvarasvaa, erisania jne ja pärjätty niillä tähän asti, kun tytön iho on ollut pitkään tosi hyvässä kunnossa. (sen on kuitenkin muutamakin lääkäri todennut atooppiseksi) Nyt posket on kuitenkin ollut pitemmän aikaa tosi pahat ja cortisonia löytyy. Tuo on 1% mitä meillä on, niitä kai löytyy erilaisiakin?! Onko ihan ok laittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun käsittääkseni voi käyttää kuurilountoisesti. Itse muistan joskus saaneeni ohjeen, että jos käyttää viikon, pitää sen jälkeen olla vähintään viikon tauko, koska kortisoni ohentaa ihoa.

 

Meidän pojallamme ei ole atooppista ihoa, mutta leuka ja posket ovat todella punoittavat ja ärtsyt iltaisin. Pakkanen ja tuuli rasittavat ihoa todella paljon, ja poika monesti iltaisin valittaa, kun leukaan tai poskeen sattuu. Iho näyttää olevan väillä ihan vereslihalla :( Bepanthenilla olemme pärjänneet, mutta välillä sipaisen perusrasvan joukkoon vähän tuota 1%:sta kortisonia ja se kyllä auttaa hyvin.

 

Olen miettinyt, että miksi nuo posket ovat noin herkät? Pojalla on muuten todella, todella hyvä iho. Voiko pelkkä kylmä ilma saada aikaan niin kovan reaktion? Olen miettinyt, voiko kyseessä olla maitorupi (itselläni oli sitä lapsena) mutta sitä kai pitäisi olla muuallakin kuin vain kasvoissa. Ja kun ihottuma kuitenkin yön aikana asettuu. Jos olemme päivän sisällä, iho on ihan ok.

Edited by LeeLoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortisonia voi käyttää myös periaatteella 2 päivää kortisonia 2 päivän tauko. 3 päivää kortisonia 3 päivän tauko jne. Jos iho lehahtaa taas pahaksi niin laittaa sitten taas useammin eli palaa asteikolla alaspäin. Tajuskohan kukaan? :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortisonia 1 % voi tosiaan meidän lasten allergologin mukaan antaa kuuriluontoisesti jopa vuoden ajan eli meillä on nyt ollut kolmisen kuukautta 5 päivän kuuri, 5 päivän tauko ja kertaakaan ei olla voitu pitää pidempää taukoa, kun posket ja leuka punoittavat.. sad.gif Tuo on kuitenkin meidän löytämä "hyvä rytmi" joten sillä mennään.. Nyt poikaa on selkeästi alkanut harmittaa tuo kutina, joten saimme reseptin antihistamiiniin Ataraxiin. Tänään annettiin pojalle ennen nukkumaanmenoa eka kerran tuota Ataraxia. :/ Inhottaa antaa noin voimakasta lääkettä "vain" kutinan takia.. Kortisonivoide jo harmittaa.. Onneksi poika on silti koko ajan hyväntuulinen!

 

Yleensä pojalla viidentenä kortisonipäivänä iho on jo tosi hyvä ja joka kerta odotan, että viiden päivän taukoa voisi pidentää mutta ei.. Aina pakko aloittaa uusi kortisonikuuri. Tänään on taas 5. kortisonipäivä ja aamulla miehen kanssa katsoimme, että kasvot on yhä punakat eli mikä nyt on muuttunut kun ei ole siistit kasvot?! No, mietimme ruoat (mustikka, maissi joita annettu aiemmin vähän ja nyt enempi) mutta sitten tajusimme, että tällä viikolla olemme vaihtaneet perusrasvaa (käytössä Decubalin pumppupullo ja reissun takia otimme Basan3-tuubin mukaan) ja aamulla sitten laitoin taas vakirasvaamme Decubalia ja illalla katsoimme että taas on kasvot kunnossa. Yhä ihmettelen, voiko PERUSrasva vaikuttaa noin paljon?! Samoin viimeksi kokeilimme eri kortisonia (1 % sininen tuubi, normaalisti käytössä vihreä tuubi, en muista nyt merkkejä) ja siitä sinisestä tuubista ei ollut mitään hyötyä. Jännä juttu miten voi noin paljon rasvat erota toisistaan. Kai. grin.gif

 

LeeLoo: meillä on todettu pojan kasvoissa nimenomaan atooppinen ekseema, joka kulkee nimellä maitorupi. Eli kylmä ja kuuma ei välttämättä tee hyvää, siksi me ei esim olla saunassakaan pojan kanssa vielä käyty ja ulkoilua avorattailla/ pulkalla jne. vältetty pakkaskeleillä. En tiedä sen kummemmin atooppisesta ihosta, mutta itsellänikin huomaan, miten jalat ja kädet ovat talviaikaan kuivemmat kuin kesällä ja saisi rasvailla kun vaan jaksaisi.. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen laitettiin ekaa kertaa kortisonia ja nyt jo on huomattavasti paremmat! Kyllä oli nopea apu! Saa nyt nähdä kuinka pahenee uudestaan. Kun nyt 1-vuotiskuvauksiin kahden viikon päästä saisi hyväksi. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä auttoi Essex-rasva tosi paljon! Eka käytettiin Aqualania ja Liberon perusrasvaa -> ei mitään tehoa. Sitten kaveri suositteli tuota Essexiä (rasvaisempaa versiota) ja sitä kun oli laitettu joka ilta niin kolmantena aamuna huomasin selkeän eron. Mahassa oli siis meidän neitillä pahimmat ihottumaläiskät mutta nyt ne on lähestulkoon kokonaan pois, mahtavaa! En sitten tiedä vaikuttiko tuo rasva oikeasti vai kun pakkasta ei ole nyt ollut. Mutta pääasia että helpotti :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä toimii rasvana Dermosilin Extra parhaiten, tosi tönkköä tavaraa, mutta jo parin rasvauskerran jälkeen on tosi pehmeä ja hyvä iho.

Toi Atarax muakin arveluttaa, mutta öitä ei nukuta ilman. Tosin tytöllä annos on vain 3 ml, kun se kuulemma "oikeasti" olisi yli vuoden ikäiselle 5 ml. Tällä lohduttaudun, kun alkaa lapsen douppaaminen käydä luonnolle.

 

edit; jossain vaiheessa mulla oli todella paskamutsiolo siitä, että lääkitsen lapsen rauhalliseks yötä vasten. Sitten joku kerta, kun tyttö oli nukahtanut autoon siinä 17-18 välillä, huomasin, että vaikka annoin lääkkeen ihan normaalisti siinä 20 aikaan, neiti kukkui puolille öin noiden unien takia. Että ei tolla kumminkaan ketään tainnuteta, vaikka se vahvaa onkin.

Edited by Pupuliin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks. Kuva poistettu

 

Onkohan meidän pojalla atooppinen ihottuma? Pojalla on usein kuivat posket mutta nyt viikon ajan ihottuma on ollut laajempi: posket, leuka, osa kaulaa, korvan tausta ja jaloissakin. Aika tarkkaan vuosi sitten oli samankaltainen ihottuma mutta liitin sen silloin kiinteiden aloitukseen. Ihottuma on tuollaista pientä näppyä mutta poskissa ihottuma on paksumpaa ja punoittavaa. Ei tunnu kutiavan tai vaivaavan mitenkään. Itselläni on ollut aina hyvin kuiva ja atopiaan taipuvainen iho.

 

Muoks 2. Käytiin ihotautilääkärillä joka totesi atooppisen ihottuman. Saatiin kortisonivoide- ja ceralan reseptit. Lähiaikoina allergiatesteihin.

Edited by Mahamolli

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meidän pojalla atooppinen iho reagoi pahimmillaan noin. Tosin vatsan, kyynärtaipeen ja polvitaipeen kohdalta, ei koskaan kasvoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä kautta olette lähteneet hakemaan diagnoosia atopiaan? Kannattaako sitä varten varata aika yksityiseltä? Yleis- vai ihotautilääkäriltä? Mä olen epäillyt jo pitkään atooppista ihoa meidän neidillä ja allergialääkäri sitten vahvisti mun epäilykset :( Diagnoosin aion hakea kun meidän vakuutuskorvaa sitten nuo rasvat :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä kautta olette lähteneet hakemaan diagnoosia atopiaan? Kannattaako sitä varten varata aika yksityiseltä? Yleis- vai ihotautilääkäriltä? Mä olen epäillyt jo pitkään atooppista ihoa meidän neidillä ja allergialääkäri sitten vahvisti mun epäilykset :( Diagnoosin aion hakea kun meidän vakuutuskorvaa sitten nuo rasvat :girl_dance:

 

Jos teillä on vakuutus niin ainakin silloin suosittelen hakeutumaan yksityiselle niin pääsette nopeammin vastaanotolle. Me hakeuduttiin suoraan ihotautien erikoislääkärille / allergologille. Ekalla käynnillä totesi atooppisen ihottuman, antoi kortisoni- ja perusvoidereseptit sekä lähetteen allergiatesteihin. 56 euroa maksoi käynti kelakorvauksen jälkeen ja voiteet jonkun 20 euroa. Aika saatiin siis seuraavaksi päiväksi kun varattiin. Me saadaan vakuutuksesta takaisin muuten mutta perusrasvat perskules eivät kuuluneetkaan meidän vakuutusyhtiön (Fennia) korvauksen piiriin. Noh, iso tonkka Ceralania kelakorvauksen jälkeen 10 € joten eipä sekään ihan kauhean hintainen ole.

 

Toki voit soittaa myös omaan terveyskeskukseenkin ja kysyä kuinka pian pääsisitte näytille tässä tapauksessa.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmilla tytöillä todella kuiva iho. Niin kuin on myös minulla itselläni. Kesällä ihot paremmassa kunnossa. Vanhemmalla neidillä ( 4v ) on ollut kaulassa punaisia kutiavia länttejä, päänahkaan on myös tullut muutaman kerran n. 2cm halkaisijaltaan oleva karstaa ja todella kuivaa ihoa muistuttava punertava alue. Neuvolasta kehoitettiin kortisonia niihin laittamaan ja onneksi sillä nuo läntit saatiinkin kuriin. Päänahasta se karstaa muistuttava alue sitten kuoriutui ihan pois. Neuvolassakin sitä käytiin näyttämässä, kun ihmeteltiin mitä oikein on. Johtuu vaan kuivasta ihosta. Välillä ympäri vartaloa on pienen pientä ryyhelmää, onneksi lähtee pois kun rasvailee vaan sillon useamman kerran päivässä. Täällä on myös ollut Essexin rasva käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalla 7,5 kk on kuiva iho. Osaatteko sanoa onko atooppista vai kuullostaako normaalilta kuivalta iholta?

 

Posket ovat olleet jo parin kuukauden ajan kuivat. Nyt toisessa poskessa on peukalonpään kokoinen punainen "rupinen" kuiva läiskä. Pari viikkoa sitten molemmat polvitaipeet menivät punaisiksi ja kuiviksi. Myös toinen polvitaipeista on hieman "rupinen". Nyt kaulaan on alkanut ilmestyä pieniä punaisia pisteitä / pilkkuja.

 

Nauvolassa ovat poskista sanoneet, että ovat talven aiheuttamaa kuivuutta ja suositeltu rasvausta perusvoiteella. Silloin polvitaipeet ovat vielä olleet ok. Parin viikon päästä on neuvolalääkäri. Kuivia ihoalueita on rasvattu novalanilla, ceridal-öljyllä ja a-derman exomegalla.

 

Pojan poskessa oleva läiskä alkoi märkiä ja myös toinen poski meni punaiseksi, joten kävimme viime viikon alussa lastenlääkärillä. Diagnoosi oli atooppinen ihottuma ja lääkkeeksi pahimpiin ihottuma-alueisiin saimme Sibicort-voidetta. Voide auttoi nopeasti, mutta jo ennen kuin voidekuuri loppui, posken läiskä alkoi taas punottamaan. Kaksi päivää olimme ilman lääkevoidetta ja tänään poski taas märkii. Myös toinen polvitaive näyttäisi hiukan märkivän. Uskallankohan aloittaa Sibicort-kuurin taas vaikka taukoa ei ollut kuin pari päivää? Lääkäri laittoi pojan myös Prick-testiin, jossa herkistymää löytyi kananmunalle ja ohralle. Nyt myös minä olen ollut ilman kananmunaa imettämisen takia. Taitaa kuitenkin olla jokin muu ruoka-aine, joka ihottuman aiheuttaa? Tällä hetkellä epäilisin persikkaa, tai voisikohan olla banaani? Vai voiko tuo ihottuma vain ilmaantua itsekseen ilman, että sen aiheuttaisi jokin ruoka-aine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tuomiona atooppinen iho, kun tänään lääkärissä vilautin pojan sääriä lääkärille. Punaisia kuivia läiskiä siis ympäri kroppaa, ja pieniä punaisia pisteitä kanssa. Lääkäri käski rasvailla pari kertaa päivässä perusvoiteilla. Jos pahenee, pitää mennä uudelleen näytille niin hän kirjoittaa reseptillä jotain lääkevoidetta (oisko sitten tuota sibicorttia, vaikka sitä kai saa myös ilman reseptiä?)

 

Mites muuten, onko lääkärit kirjoittaneet teille reseptillä noita perusvoiteita atooppiseen ihottumaan? Kun lääkäri tarjoutui kirjoittamaan mutta sanoin että meillä on kotona, ja vasta jälkikäteen aloin miettiä että olisko rasva ollut reseptillä haettuna edullisempaa, eli saako perusvoiteistakin kela-korvauksen, jos ne on kirjoitettu atooppisen ihon hoitoon??

Ja Pinkdream, meidänkin pojalla on noita verenpurkaumia, lähinnä korvalehdissä. En ole osannut edes huolestua niistä, olen jotenkin kuvitellut että ne syntyvät kun poika saa raivarit ja karjuu naama punaisena niin antaumuksella, että suonetkin pullistuvat...? rolleyes.gif Pitäiskö noi verenpurkaumat käydä tarkistuttamassa?!

Edited by Salmiakki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todellakin kannattaa ottaa reseptillä noita perusrasvoja, tulevat halvemmaksi kuin ilman reseptiä ostetut :girl_smile: Meillä taas vaihdellut tytön iho, edelleen länttejä siellä täällä mutta pahimmat näyttäis olevan polvitaipeissa. Olen kyllä huomannut selvän yhteyden tuon rasvaamisen kanssa; heti kun olin 2 päivää rasvaamatta niin iho paheni. Meillä vaan ongelmana se että neiti ei antaisi rasvata.. :rolleyes: Ajattelin nyt ootella seuraavaan neuvolaan asti (vajaan 2 kk päästä) ja ottaa siellä puheeksi ihon että tarvitseeko mitään testejä allergian varalta tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eliisa: Meillä maitoallergia aiheutti ison märkivän läntin (päänahkaan). On myös kananmunalle allerginen, mutta maidotuotteiden lopettaminen auttoi tohon. Meiän lapsi on allerginen myös banaanille, mutta sitä meillä ei pahemmin oo syöty muutenkaan, niin en tiiä mitkä oireet se aiheuttaa, muuta kuin ettei lapsi suostu edes syömään sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now