Sign in to follow this  
Followers 0
Heinänen

Urheilupatukat ja proteiinipatukat raskaana?

9 posts in this topic

Moikka,

aiemmin söin noita myslipatukoita. Kun halusin laihduttaa söin paljon maitorahkaa ja marjoja ja myös proteiini- ja urheilupatukoita. 

Haluaisin itse syödä vähemmän lisäaineita ja noissa patukoissa taitaa olla melko paljon noita kaiken maailman lisäaineita.. Miten urheilevat odottajat, oletteko entiseen tapaan syöneet noita patukoita, vai oletteko vähentäneet/lopettaneet kokonaan niiden syömisen?

Esim. Leaderin proteiini tai So-Lo Carb -tyyppiset proteiinipatukat. 

Kokemuksia, vinkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole kylläkään vielä raskaana, mutta vastaan nyt kuitenkin :) Olen syönyt Goodlifen proteiinipatukoita lähinnä kuntosalitreenien jälkeen, sillä se on kätevä eväs ottaa mukaan laukkuun. Mulle tulee salin jälkeen helposti vähän höntti olo, jos en syö mitään, joten luulenpa, että jatkan noiden käyttöä raskautumisen jälkeenkin. Goodlifen proteiinipatukasta ainakin maahantuoja vastasi, että se sopii raskaana oleville. Onhan niissä toki lisäaineita, mutta jos ja kun käyttö on satunnaista, en itse ainakaan jaksa stressata asiasta. Itse en siis syö noita päivittäin, korkeintaan muutaman kerran viikossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen satunnaisesti syönyt noita Leaderin/So-Lo-Carb patukoita. Uskon, että ovat kuitenkin terveellisempi vaihtoehto, kuin esimerkiksi suklaapatukka. Neuvolasta tai mistään en ole tätä kysellyt, sillä vain harvoin syön noita. Ehkä 2-4 krt kuukaudessa. En usko, että näin vähäisestä käytöstä ainakaan mitään haittaa olisi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika paljon lisäaineita noissa proteiinipatukoissa sun muissa on. Itse mietin ihan samaa, ja proteiinijuomista selvitin sen verran, että ainakin Valion Profeel-protskujuomia uskaltaa hörppiä myös raskaana ollessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon syönyt raskausaikana Builders Bar-merkkisiä proteiinipatukoita. Niissä raaka-aineet on luomua eikä niissä oo mitään epäilyttävää eli ainesosalistalla ei oo mitään mitä en ymmärtäis. Silti proteiinia on ihan älytön määrä per patukka. Muutakin vastaavaa löytyy, esimerkiks Organic Food Bar. Hyvä muuten kun on tällainenkin keskustelu, vois taas tilata laatikollisen jotain tollasia patukoita ihan hoitolaukussa pidettäviksi. Vauvan kanssa esim. syöminen on joskus jotenkin vaan helposti unohtuva juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on hyvä keskustelu! Mä nimittäin korvasin ennen raskautumista aterioita välillä Naturdietin tms. pirtelöillä. Huomasin nyt plussaamisen jälkeen, että niissähän on lisättyä a-vitamiinia. :/ Joten vaihtoehtoiset ideat vain tänne, kiitos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktiivinen punttiura on sen verran vähentynyt plussan jälkeen, ettei protsku ja palautus tuotteille sinänsä ole ollut tarvetta. Mutta kaikki aktiiviajan palautusjuomajauheet jätin kaappiin odottamaan sitä aikaa kun ruvetaan taas treenaamaan täysillä. Sen mitä treenattua olen saanut, olen palauttavaksi ottanut joko ihan ruuasta protskut ja hiilarit, tai käyttänyt juuri noita valion profeel ja gainomaxin valmiita juomia, näistä ainakin valmistaja vastasi että sopii myös raskaana oleville. Protsku patukoita olen jokusen nappassu matkan varrella, mm. juurikin goodlifen patukoita. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En juurikaan syö proteiinipatukoita, mutta salitreenin päälle olen tottunut juomaan palautusjuomaa. Mites muut treenaajat? Vieläkö raskausaikana uskaltaa juoda samaa palkkaria vai pitäisikö keksiä jotain muuta? Varmaan heraproteiinista sinäänsä ei ole haittaa. Itseäni mietityttää mm. noiden sisältämät makeutusaineet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä join alkuraskaudesta samaa makeutusainepalkkaria kuin ennenkin, tarkistin vain, ettei se sisällä niitä aineita, joita ei suositella. Nyt, kun salitreeni alkaa olla enemmän ylläpitävää, kuin kehitykseen tähtäävää, on palkkarit jääneet pois. Proteiinipatukoita pidän aina mukana laukussa siltä varalta, että nälkä iskee yllättäen paikassa, jossa ruokaa ei ole heti saatavilla. Raskausajan nälkä kun tuntuu tulevan todella nopeasti, yllättäen, ja heti voimakkaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0