Sign in to follow this  
Followers 0
Hassu

Huonosti parantunut sektio-haava

3 posts in this topic

Onkohan kellään kokemuksia elosta huonosti parantuneen sektiohaavan kanssa? Mitä oireita ja vaivoja teille on tullut sektiosta, kun aikaa on kulunut muutamia vuosia?

 

Mun sektiosta siis aikaa reilu kolme vuotta. Vaivoja aiheuttaa sellainen huonosti parantunut kohta, joka mm estäisi mahdollisen toisen lapsen alakautta synnyttämisen. Lisäksi se (haava / arpi)kestää aika huonosti vastaan kohdistuvia venytyksiä ja kipeytyy niistä. Viimeisin hauskuus on pienet verenvuodot siitä haavasta kudoksien alle.

 

Löytyykö muita vastaavista vaivoista kärsiviä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Jenni81 vinkistä :)

 

Mä itseasiassa löysin ton ketjun mutta ajattelins en olevan enemmän haavan tulehtumiseen ja muihin heti operaation jälkeen ilmeneviin komplikaatioihin liittyvä ketju.

 

Mun haavahan parani ulkoisesti kauniisti ja täydellisesti. Valitettavasti 5 kk synnytyksestä huomattiin kohdussa pätkä sitä arpea, joka on heikosti parantunut ja altis siten repeämille. Nyt sitten tuon kanssa on ilmaantunut kaikkea vinkeää ja mukavaa.

 

Mua mm kiinnostaa onko täällä ketään jolla sektiohaava olisi revennyt esim kaatumisen tai muun trauman yhteydessä tilanteessa, jossa sektiosta on jo kulunut aikaa. Mulla siis epäillään, että sektioarpi oli vuotanut verta kudoksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0