Guest miau

Voiko vauvan/pikkulapsen jättää yksin...

187 posts in this topic

...Kun käväisee wc:ssä?

...Kun käväisee suihkussa?

...Kun käväisee pankkiautomaatilla?

...Kun käväisee kioskilla?

 

Eli kaipaisin ihan yleistä keskustelua, missä tilanteessa uskallat jättää vauvan tai pikkulapsen hetkeksi yksin? Vai uskallatko lainkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin vauva pärjää yksin kun käy esim. suihkussa. periaatteessa kai voisi kiskalla kipaista kun meillä on kiska melkein ulko-ovella ; ) samoin pankkiautomaatti. Melkein miettisin että kauanko menee aikaa esim kiskalla... ainakin minä olen kauemmin suihkussa kuin mitä menisi aikaa kiskalla käymiseen, mutta jotenkin tuntuu että kuuloyhteys on aika sopiva mittari, kun meillä ei ole vielä itkuhälytintä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vessassa käyn, ja suihkussa jos poika nukkuu. Jos on valveilla poika istuu sitterissä silloin kun suihkuttelen. Muuten saattaa tulla poru kesken suihkun eikä sieltä ole kiva rynnätä rauhoittelemaan shampoot silmillä. Kun poju itkee, hän itkee kovalla äänellä joten en halua sitä kauaa kuunnella vaikka mulle onkin sanottu ettei itku vauvaa tapa.

 

En missään tapauksessa poistusi asunnosta ja jättäisi poikaa yksin, joten kioskikäynnit ym. ovat poissuljettuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun esikoinen oli vielä vauva, kävin juurikin vessassa yksin. Suihkun ajan hän oli sitterissä katselemassa (en halunnut käydä suihkussa vauvan nukkuessa...piti saada tehdä niin paljon kaikkea muuta sinä aikana!). Kun poika oli vähän vanhempi (1,5-vuotias) saatoin käydä parinkymmenen metrin päässä ulkona postilaatikolla, kun hän esim. katsoi Teletappeja.

 

Tällä hetkellä (ikää 2v 4kk) en pääse yksin juuri mihinkään, ellen sitten ihan siis ole lähdössä vaikka kauppaan. kotona poju änkeää mukaan mm. vessaan :rolleyes: Äidin kaipuu on jostain syystä nyt kovin suurta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sillon kun meidän pojat vielä oli vauvoja, niin päiväunien aikaan saatoin käydä ripustamassa pyykit ulos tai hakemassa postin (asuimme pienessä rivariyhtiössä). Poikien ollessa hereillä vessassa käymiset ja suihkussa käymisetkin onnistuivat yleensä, suihkuun saatoin pojat ottaa sittereissään mukaan katselemaan.

Autoon olen pojat jättänyt muutamia kertoja, kun olen pikaisesti käväissyt esim. juuri pankkiautomaatilla, mutta silloin minulla on aina ollut näköyhteys autoon. Ja muutamia ketoja pojat on jääneet autoon nukkumaan kotipihalle.

 

Nykyään jätkät on sellaisia vilperttejä, että vessassakin "pelkään" käydä, kun yleensä sieltä tullessa minua aina odottaa jonkin sortin kaaos tai katastrofi. Suihku.... no, onneksi pojat nukkuvat vielä päiväunet.

Ei ole kauaa kun pojat jätin hetkeksi autoon, kun hain eläinkääkäriltä ruuat kissoille, kerroin tulevani hetkessä takaisin ja säilytin näköyhteyden autoon koko ajan.

 

Periaatteessa en pidä siitä, jos minun ja lasten välillä on lukittu ovi, koska koskaan ei voi olla varma siitä, että on avaimet mukana (tai no, tästä ehkä vielä voi) tai että lukko toimii tai jotain muuta älytöntä, mutta mahdollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olis kämppä täys koiranpissaa jos en ikuna jättäis tyttöä yksin. :rolleyes: Eli itkuhälyttimen kanssa olen jättänyt (ja joudun jättämään useinkin) tytön joko nukkumaan tai leikkikehään turvallisten lelujen kanssa piirrettyjen ääreen. Ja siis se koirienpissatus tapahtuu sitten niin, että suhaan edestakaisin tossa pihatiellä niin, että tarvittaessa pääsen hetkessä kotiin. Ihan pikkuvauva-aikana kyllä aina yritettiin järjestää niin, ettei tarvitsis ikinä tyttöä yksin jättää, mutta nykyään kun esim. illalla menee nukkumaan, niin sinne jää. Ja leikkikehässäkin viihtyy vallan mainiosti, onneksi, muuten meidän elämä olisi pirun paljon hankalampaa..

 

Kotona mielellään pidän tytön samassa kerroksessa mun kanssa, koska sille päälle sattuessaan hän on kävelevä katastrofi. Helpompi vahtia, siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun poika ei vielä liikkunut, saatoin jättää hänet selälleen esim. lelukaaren alle siksi aikaa, kun kävin wc:ssä. Nykyään lapsonen seuraa mukana...

 

Suihkussa käyn kyllä iltaisin pojan nukahdettua, en hänen ollessaan hereillä. Siitä seuraisi taas vain kova huuto, lapsi kun haluaa tällä hetkellä olla äitinsä kanssa ihan koko ajan.

 

En koskaan poistu kotoa ja jätä lasta yksin tai jätä häntä yksin autoon. Parikin kertaa on käynyt niin, että ollessamme jo autossa lähdössä, on pitänyt lähteä hakemaan unohtunutta tavaraa kotoa. Olen ottanut silloinkin pojan mukaani, vaikka siinä ei menisikään kuin muutama minuutti. En kuitenkaan halua jättää lasta yksin autoonkaan, tai ylipäänsä minnekään. Tuntuu omalle mielelle paremmalta ottaa hänet aina kainaloon mukaan.

 

Edit. Piti lisätä vielä, että jos vaunut ei mahdu jonnekin kauppaan tms. sisälle, niin jätän ne kyllä ulkopuolelle, mutta vauvan otan mukaani aina.

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vessassa oon käynyt, alussa varmaan vain sillon kun vauva nukkui. Suihkussa en oo käynyt ikinä niin, ettei mies olisi ollut kotona, mutta mun ei ookaan koskaan ollut pakko. Jos ei ois mahdollista oottaa että mies tulee kotiin, menisin suihkuun kun vauva nukkuu, mutta pelkäisin sen heräävän. Meillä on postilaatikko rappukäytävässä ja otan aina vauvan mukaan kun hissillä mennään postia hakemaan. Autoon voisin yksin jättää siksi aikaa kun käyn pankkiautomaatilla vieressä, mutta kioskiin ottaisin mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli tää kysymys juurikin mieleen, kun tuossa aiemmin päivällä suunnittelin lähteväni vauvan kanssa vaunulenkille ja hakevani samalla ärrältä postipaketin. Mutta sitten aloin miettimään, että mihinkäs laitan lapsen siksi aikaa kun asioin kiskalla. Kun ei niitä vaunuja voi sinne ahtaaseen kioskiin ottaa sisälle ja lapsi sylissä asioiminenkin saattaisi olla vähän hankalaa. Ja toisaalta en uskaltaisi jättää vauvaa vaunuihinkaan kioskin ulkopuolelle... Eli paketti on edelleen noutamatta :rolleyes:

 

Yleensä ottaen olen itse jättänyt vauvan hetkeksi yksin sänkyynsä nukkumaan kun olen käväissyt postilaatikolla, suihkussa tai wc:ssä. Tosin tänään kävi sitten se, mitä olen "pelännyt" eli makuuhuoneesta alkoi kuulumaan parku juuri kun olin suihkussa ja saanut shampoon levitettyä tukkaan... No, hetken rauhoittelulla sain onneksi lapsen jatkamaan uniaan ja pääsin pikaisesti huuhtelemaan tukan :rolleyes:

 

Vauvan ollessa hereillä en yleensä jätä häntä yksin kuin korkeintaan pariksi minuutiksi ja niin että olen koko ajan kuuloetäiyydellä (esim. jos lapsi köllöttelee olohuoneessa ja haen itselleni välipalaa keittiöstä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko lapsen jättää yksin kotiin siksi aikaa, kun vie koiran pissalle kerrostalon eteen?Tähän toimitukseen menee siis 2 minuuttia. Ilmeisesti lasta ei saa jättää yksin asuntoon edes hetkeksi? Mulla siis ei ole lapsia eikä kenelläkään tutullakaan, joten siksi kyselen tyhmiä.

 

 

Jos/kun ei voi jättää, niin miten kerrostaloissa asuvat koiralliset vanhemmat ovat ratkaisseet tämän asian? Suunnittelettko pissatukset niin, että lapsi on hereillä ja tulee sylissä mukaan? Vai pissatatteko vain silloin kuin puoliso on kotona? Vai menettekö aina vaunulenkille?

Edited by Stella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en uskaltanut jättää esikoista oikein mihinkään yksin. Muutenkin hyppäsin heti, kun vauva vähänkään inahti, ja muun muassa oma syömiseni oli tämän vuoksi aika hankalaa... :rolleyes: Kakkosen kans oli sitten ongelma siitä johtuen, ettei vauvaa voinut ainakaan lattialle jättää, kun 2-vuotias esikoinen ei oikein vielä ymmärtänyt, miten vauvan kans voi leikkiä.

 

Edelleenkään en käy suihkussa niin, että jättäisin vauvan nukkumaan, vaan vauva on mukana joko sitterissä nukkumassa/katselemassa tai nyt isompana kylpyammeessa. Vessassa käyn ovi auki (ehkä te ette halunneet tietää tästä...). Jotenkin arastelen jättää vauvaa, tai edes isompia lapsia, yksin/keskenään kotiin. Sen sijaan olen viime aikoina jättänyt nukkuvan vauvan autoon esim. siksi aikaa, kun olen palauttanut kirjan kirjastoon tsai jopa vienyt isommat päiväkotiin. Mun äiti on käynyt vauvojensa kans esim. kaupassa niin, että on jättänyt vauvan vaunuihin nukkumaan kaupan eteen... Itse voisin ehkä jättää vaunut kaupan/kioskin/postin ulkopuolelle, mutta vauvan nappaisin kyllä mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voiko lapsen jättää yksin kotiin siksi aikaa, kun vie koiran pissalle kerrostalon eteen?Tähän toimitukseen menee siis 2 minuuttia. Ilmeisesti lasta ei saa jättää yksin asuntoon edes hetkeksi? Mulla siis ei ole lapsia eikä kenelläkään tutullakaan, joten siksi kyselen tyhmiä.

 

 

Jos/kun ei voi jättää, niin miten kerrostaloissa asuvat koiralliset vanhemmat ovat ratkaisseet tämän asian? Suunnittelettko pissatukset niin, että lapsi on hereillä ja tulee sylissä mukaan? Vai pissatatteko vain silloin kuin puoliso on kotona? Vai menettekö aina vaunulenkille?

 

Mä en tiedä miksi, mutta jos kerrostalossa asuttais niin varmasti mullakin olisi huomattavasti korkeampi kynnys viedä ne koirat ulos. Mut mä olen järkeillyt tän asian näin, että useinkin tyttö nukkuu rattaissa talon ulkopuolella itkuhälyttimen kanssa ja mä olen sisällä, niin onko siinä nyt eroa jos se onkin toisinpäin?? :rolleyes: Mulla on muuten sama homma kuin monnaxilla, lukittua ovea ei "saa" olla välissä. Niin, siis asutaan okt:ssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole koiria, mutta tunnen yhden, jolla on koira ja 2 pientä lasta. Hän usein tekee niin, että kun on lähdössä ulos, niin laittaa lapset valmiiksi rattaisiin ja sitten vie äkkiä koiran ulos niin, että lapset ovat vaunuissa eteisessä. He siis asuvat kerrostalossa. en näe tässä periaatteessa mitään ongelmaa, sillä lapset ovat turvallisesti rattaissa, joista eivät pääse pois eikä toimituksessa kauaa kestä. Jos avaimet jäisi kotiin, heillä on talonmies siinä samassa rapussa ja vara-avaimetkin löytyvät läheltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voin jättää pinnasängyssä nukkuvan vauvan/taaperon yksin kotiin ja viedä esim. roskat tai käydä kioskilla (asumme siis ensimmäisessä kerroksessa ja kioski on samassa talossa). Kumpaankin reissuun menee max. minuutti.Itse olen sitä mieltä, että minuutissa tai kahdessa ei mitä todennäköisemmin satu pinnasängyssä oleskelijalle mitään. Vaikka sattuisikin heräämään kesken unien, niin äiti on kuitenkin ihan justiinsa kotona. Kerran jätin vauvan nukkumaan autoon, kun kävin kadun toisella puolella automaatilla. Suihkussa käyn joko niin, että tyttö on mukana tai sitten niin että tyttö nukkuu tai on isänsä kanssa. Vessan ovi jää AINA auki, koska muuten tuo tuholainen kerkeää tehdä pahojansa täällä. 99 % tyttö tulee perässä pällistelemään äitiä pöntölle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vessaan ei tule vauva mukaan eikä suihkuun. Käyn vessassa vauvan ollessa valveilla tai nukkuessa, suihkussa silloin kun vauva nukkuu. Pankkiautomaatti on 3km päässä ja lähin kauppa n. 100m päässä joten en mene sinne vaikka poika nukkuisi kahden tunnin unet. Kaupoissa jätän nukkuvan vauvan vaunuihin wc:n ulkopuolelle koska vessoihin ei vaunut mahdu ja nukkuvaa vauvaa en herätä. Eräs pirullinen valokuvaamo oli jonne en vaunuja saanut millään, lapsi nukkui vaunuissa valokuvaamon ulkopuolella, ja minä näin suoraan liikkeen ikkunasta lapsen vaunuihin. Nykyään pyydän valokuvaamon henkilökuntaa auttamaan vaunujen kantamisessa sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piti vielä lisätä, että autoon olen vauvan ja vähän isommankin jättänyt, jos olen käynyt kioskilla, kukkakaupassa, pankkiautomaatilla yms eli sellaisessa paikassa, että suurin piirtein näen auton. Ovet lukkoon ja turvavyöt tietenkin kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun vauva ei vielä liikkunut, pystyin hyvin käymään vessassa ja suihkussa. Suihkussa kävin ovi auki. Nyt kun vauva jo liikkuu, en suihkuun uskalla lähteä niin, etten näe vauvaa.

 

Meillä on koira, asumme rivitalossa ja sopivalle koiranpissatuspaikalle on sen verran matkaa, että vauva lähtee ehdottomasti mukaan, jos koiraa pitää pihalla käyttää.

 

En jätä vauvaa autoon sellaisessa tilanteessa, että auton ovet on lukittava. Sen sijaan ihan normaalilla kauppareissulla omassa pihassa kannan vuorotellen ostoskassin ja kaukalon autotallilta kotiportaille. Matkaa on parikymmentä metriä ja suoraa näköyhteyttä ei autotallilta meidän kotiovelle ole. En kyllä tiedä, laskeeko joku tällaisen vauvan yksin jättämiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksin en ole jättänyt niin että ovesta olisin poistunut. Vauva vaan kantoreppuun/liinaan ja mukaan. Siinä pissittää koirat, vie roskat, ripustaa pyykit jne. Nyt isompi lapsi tietysti mukaan, ei tulisi mieleen hetkeksikään jättää yksin kotiin.

 

Suihkussa ja vessassa luonnollisesti käyn vauvan nukkuessa, itkuhäly vaan mukaan. Saunaankin pääsee ihan mukavasti niin.

 

Ahtaisiin kauppoihin olin napannut vauvan syliin ja jättänyt vaunut pihalle, jos olemme vaunujen/rattaiden kanssa liikkeellä. Yleensä olen kyllä nuokin hoitanut reppuillen/liinaillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vessassa käyn ihan surutta, oli poika hereillä eli ei. Tosin nyt se on vielä helppoa, kun hän vielä jää siihen mihin jättää. :) Muutenkin saatan jotain pikapuuhaa tehdä eri kerroksessa kuin missä poika on (meillä kaksi kerrosta) kun ääniyhteys kuitenkin on hyvä ja poika itsekseenkin viihtyy. Suihkussa käyn illalla kun Siippa on kotosalla ja poikakin on yleensä silloin jo unilla. Saunassa käydään useimmiten yhdessä Siipan kanssa, itkuhäläri on kyllä mukana. Siipan ollessa poissa, en kotoa poistu ilman poikaa, mutta jos hän on päikkäreillä ulkona vaunuissa, saatan käväistä roskakatoksella (100m) tai postilaatikolla (50m) itkuhälärin kanssa ja jättää vaunut ovenpieleen. (Me asustellaan rivarissa.)

 

Kaupungilla olen kerran jättänyt pojan nukkuvana kaupan ulkopuolelle, kun sisälle vaunujen kanssa oli todella vaikea päästä. Asia oli pikainen kun tiesin mitä hain ja ikkunasta oli näköyhteys vaunuihin. Hirvitti kyllä silti! :D Muuten ollaan päästy kaupoille vaunujen kanssa eikä ongelmia ole ollut kuin Tampereen Ruohonjuuressa, mutta ystävällinen henkilökunta pelasti. :rolleyes: Autoon en lasta yksin jätä missään tilanteessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla tuli tää kysymys juurikin mieleen, kun tuossa aiemmin päivällä suunnittelin lähteväni vauvan kanssa vaunulenkille ja hakevani samalla ärrältä postipaketin. Mutta sitten aloin miettimään, että mihinkäs laitan lapsen siksi aikaa kun asioin kiskalla. Kun ei niitä vaunuja voi sinne ahtaaseen kioskiin ottaa sisälle ja lapsi sylissä asioiminenkin saattaisi olla vähän hankalaa. Ja toisaalta en uskaltaisi jättää vauvaa vaunuihinkaan kioskin ulkopuolelle... Eli paketti on edelleen noutamatta :rolleyes:

Mä olen jättänyt nukkuvan vauvan vaunuissa kioskin ulkopuolelle kun olen käynyt hakemassa postipaketin. Katoin etukäteen, ettei sisällä ollut jonoa ja kioskin ikkunasta näin koko ajan vaunut.

 

Kotona voin korkeintaan käydä yksin vessassa jos poika on hereillä ja jos pitää mennä suihkuun tai hakemaan pyykkiä, niin otan pojan mukaan. Asutaan kerrostalon ylimmässä kerroksessa, joten en poistu kotoa koskaan ilman poikaa vaikka hän nukkuisikin, koska en kovin nopeasti pääse takaisin pojan luo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voiko lapsen jättää yksin kotiin siksi aikaa, kun vie koiran pissalle kerrostalon eteen?Tähän toimitukseen menee siis 2 minuuttia. Ilmeisesti lasta ei saa jättää yksin asuntoon edes hetkeksi? Mulla siis ei ole lapsia eikä kenelläkään tutullakaan, joten siksi kyselen tyhmiä.

 

 

Jos/kun ei voi jättää, niin miten kerrostaloissa asuvat koiralliset vanhemmat ovat ratkaisseet tämän asian? Suunnittelettko pissatukset niin, että lapsi on hereillä ja tulee sylissä mukaan? Vai pissatatteko vain silloin kuin puoliso on kotona? Vai menettekö aina vaunulenkille?

 

Mä oon ottanut ihan vauvasta asti pojan mukaan koiran lenkitykselle. Ei oo tullut mieleenikään jättää poikaa esim. nukkumaan ja käydä alhaalla pissattamassa koira. Ja kerrostalossa asutaan neljännessä kerroksessa, mutta en oo nähnyt tätä mitenkään ongelmallisena asiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona tytön ollessa pienempi kävin yksin vessassa ja tytön nukkuessa myös suihkussa. Oon käynyt myös postilaatikolla ja ripustamassa pyykkejä kuivumaan (asutaan okt:ssa). Kun tyttö alkoi liikkumaan, aloitin ovi auki vessassa käymisen, jolloin tyttö pääsi perässä, jos halusi. Nyt tytön ollessa melkein 2v, voin käydä suihkussa tytön leikkiessä omia leikkejään.

 

Oon jättänyt tytön autoon käydessäni pankkiautomaatilla tai hoitamassa jonkun tosi nopean asian (esim. kirjan palautus kirjastoon, postipaketin jättö tiskille). Oon kerran jättänyt tytön nukkumaan vaunuissa liikkeen ulkopuolelle, kun liikkeeseen ei vaunut mahtuneet enkä herätä nukkuvaa lasta turhaan. Silloinkin pidin koko ajan näköyhteyden vaunuihin. Toi vaunuissa liikkeen ulkopuolelle jättäminen on musta vähän karmivaa, koska kuka tahansa voi viedä vaunut ja lapsen. Sen sijaan lukkojen taakse autoon jättäminen ei oo musta paha, koska kukaan ei ihan ohimennen voi lasta autosta napata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoon en ole jättänyt yksin kuin tankkaamisen ajaksi, ja silloinkin huudetaan naama punasena jos satutaan olemaan hereillä. :D Kotona käyn suihkussa pojan nukkuessa ja koirankin käytän pissalla pojan ollessa yöunilla. Poika nukkuu siis pinniksessä, eli mitään suurta uhkaa siellä ei ole, ja poika nukkuu yöt aina putkeen (tai no havahtuu joskus muutaman kerran yössä mutta jatkaa itse uniaan). Vessassa käyn myös pojan ollessa hereillä ja leikeissään. Tosin poika liikkuu vasta auttavasti kontaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

menee OT, mutta minua ihmetyttää, kun ihmiset tuntuu ajattelevan, ettei koira ja vauva samaan perheeseen sovi. Miksi ei vauvaa voisi ottaa lenkille rattaissa tms. :blink: Meidän koira hoitaa tarpeensa lenkkien yhteydessä, joten ylimääräisiä pissatuksia meillä ei harrasteta (pieni koira 4kg ja pystyy kyllä pidättämään työpäivän verran kotosalla.) Kun kerroin ystävälleni raskaudesta hän ajatteli heti, että olen luopumassa koirastani. :huh: Lenkitys tuntui hänelläkin olevan kynnyskysymys. No meillä koira on opetettu kävelemään vasemman jalkani vieressä. Sama pätee oli minulla rattaat tai ei. Ylensä kävelemme alueelle missä koira saa juosta vapaasti, ja sielä lähtee hötkyilemään oman päänsä mukaan vasta sanan "vapaa" jälkeen. Palaa luokse kutsuttaessa, tai huudolla "kii", jolloin odottaa että hihna kiinnitetään takaisin valjaisiin.

 

Itse en voi lähteä kioskille tai automaatille (7km päähän ja jättää tulevaa vauvaamme kotiin. Meillä on hieno sijainti 7 km mihin suuntaa vain löytyy keskusta, mutta meidän nurkilla ei palveluita sitten ole yhtään.) Mutta kyllä ajattelin postilaatikolla (100m), vessassa ja suihkussakin käydä äitiyslomallani. :lol: Autoon en aijo jättää edes näköyhteyden päähän, jos koira jää autoon. Olkoot vain pieni ja koulutettu, mutta silti se on peto. Koiraa ja vauvaa en tule jättämään kahden.

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen jättänyt melkein 10-kuisen vauvan kaksi kertaa pinnasänkyyn nukkumaan, kun olen käynyt viemässä postia laatikkoon pihan toiselle puolelle (kerrostalossa). Jos ei olisi nukkunut, olisin ottanut mukaan, mutta nukkuvaa vauvaa en ala tuon takia herättelemään, eikä odottelemaankaan voinut jäädä, että postin sai perille ajoissa.

 

Yleensä otan pojan mukaan joka paikkaan. Jos tiedän, ettei sisään mahdu vaunuilla/rattailla, otan mukaan kantovälineen. Tässäkin tosin pätee se "nukkuvaa vauvaa ei herätetä" -periaate. Jos vauva nukkuu, voin jättää liikkeen ulkopuolellekin, kunhan on näköyhteys. Ei ole sattunut sellaisia paikkoja, missä olisin pelännyt kenenkään ehtivän kaapata vaunuja.

 

Autoon olen vauvan jättänyt nukkumaan myös kerran. Näköyhteyttä ei ollut, mutta itkuhälytin sattui olemaan matkassa ja ihme kyllä toimi myös. Kaupassakäynti hiljaisessa tehtaanmyymälässä ei vienyt kauaa, mutta kävin sinäkin aikana tarkistamassa vauvan tilan kolme kertaa :rolleyes: Ei siis sovi minulle tuo autoon jättäminen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now