Jasmin's dream

Maca

77 posts in this topic

Tässäpä haastaja greippimehulle ja vehnänalkioöljylle: maca. Tunnetaan lisääntymiskykyä parantavana superyrttinä, se tasaa hormonitoimintaa, epäsäännöllisiä kuukautisia ja voimistaa libidoa. http://www.superfoodit.com/maca.html

 

Itse ostin maca-jauhetta joskus aikaisemmin muiden ominaisuuksiensa takia. Senhän sanotaan mm. lisäävän energisyyttä, helpottavan pms-oireita yms. Jaksoin käyttää noin viikon, sillä jauhe on aika pahan makuista, ja siitä syystä se pitää sekoitella jugurttiin tms. jotta sen ylipäätään saa alas. Koin sen jotenkin vaivalloisena.  Mutta nyt otan uuteen kokeiluun, jospa vauvahaaveet motivoisivat tarpeeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, ja tuota tosiaan pitäisi syöttää myös miehelle, sillä sen hedelmällisyyttä edestävät vaikutukset perustuvat ilmeisesti sperman laadun paranemiseen. En tiedä saanko kultaani syömään sitä, mutta ainakin aion yrittää... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen nyt... pari kuukautta (?) käyttänyt tuota macaa. Ei se minusta pahaa ole, ainakaan verrattuna spirulinaan, iyh. Kärsin kroonisesta väsymyksestä, joten siihen haen apua ensisijaisesti macasta. Toistaiseksi ainoa vaikutus, jonka olen itsessäni huomannut, on lisääntynyt libido. :lol: Enemmän kai tuo miesten hedelmällisyyttä parantaa, joten mies pitäisi saada käyttämään sitä säännöllisesti myös. Olen sekoitellut sitä jogurttiin ja kaakaon sekaan pääasiassa. Toisinaan olen tehnyt macajuomaa maidosta, macasta ja hunajasta. Vielä ei ole plussaa saatu macan avulla, mutta jatketaan käyttöä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on noita kuukautisia edeltäviä tihkutteluja, joten elättelen toivoa, että vaikuttaisi niihin. Kuukautiskierron epäsäänöllisyyteenhän tuota ainakin suositellaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa, löysin luontaistuotekaupasta maca-kapseleita. Noita voin saadakin miehenikin syömään. Olivat kyllä aika hinnakkaita jauheeseen verrattuna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla valitettavasti saa nää ihmelääkkeet maca,greippi ja vehnänalkioöljy aikaan tiputteluvuotoa joten ne on jääny sit aika nopeesti käytöstä :( harmittaa ku innoissaan ostaa ja alottaa kokeilun ja sit siitä tuntuuki olevan vaan haittaa. No mut ainaki todistaan sen että ne ainaki vaikuttaa hormonitoimintaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auts. Niistäköhän mun tiputtelut sit johtuukin? Mut en minä ensimmäisenä kahtena kuukautena käyttänyt mitään, ja silti tiputteli. Pitää ehkä jossain vaheessa ottaa kierto ilman kikkakolmosia.

Edited by Jasmin's dream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen nyt... pari kuukautta (?) käyttänyt tuota macaa. Ei se minusta pahaa ole, ainakaan verrattuna spirulinaan, iyh. Kärsin kroonisesta väsymyksestä, joten siihen haen apua ensisijaisesti macasta. Toistaiseksi ainoa vaikutus, jonka olen itsessäni huomannut, on lisääntynyt libido. :lol: Enemmän kai tuo miesten hedelmällisyyttä parantaa, joten mies pitäisi saada käyttämään sitä säännöllisesti myös. Olen sekoitellut sitä jogurttiin ja kaakaon sekaan pääasiassa. Toisinaan olen tehnyt macajuomaa maidosta, macasta ja hunajasta. Vielä ei ole plussaa saatu macan avulla, mutta jatketaan käyttöä. :)

Lisääntynyt libido huomattu täälläkin! Eikä tuossa mitään vikaa ollut aiemminkaan, joten tässä kuussa mies joutuu todella ahkeroimaan! :pupu_1:

Kaikeksi onneksi sain miehenkin syömään macaa. Löysin sitä vielä kapselimuodossa, niin ei tarvitse joka kerta koettaa miettiä, että mihin sen maun saisi piilotettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmottautuu myös macan käyttäjä! :)

Muuta en ole huomannut alottamisen jälkeen, kun että pms-oireet on vähentynyt radikaalisti..rinnat ja vatsa on kyllä turvoksissa mutta korvienväli on positiivisuutta täynnä.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin ostin maanantaina noita maca-kapseleita (aivan sika kalliita, jos syö sen minimin eli 3 kpl/pv niin riittää kuukauden ja hintaa oli 17 €). Hinnasta huolimatta olen ollut tyytyväinen! Mulla oli hirveä stressi ja verenpaine (ala) huiteli yli sadassa, enkä saanut oikeen nukuttuakaan. Nyt alapaine oli 84 ja olen nukkunut joka yö tällä viikolla kuin tukki! Ja nyt vielä kun on eka kierto pillereiden jälkeen, niin toivottavasti tasaa myös tuota hormoonitoimintaa.

Itse siis jatkan tämän käyttöä kalliista hinnasta huolimatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitänee varmaan itsekin seuraavalla kerralla ostaa macaa kapseleina. Ehkä sitten se mieskin muistaa syödä tuota. :grin: Tosiaan, pari, kolme kuukautta olen macaa popsinut ja vielä se ei ole plussaa saanut aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on tänään aloitettu maca-kapselien käyttö :). Saas nähdä vaikuttaako mitään...Ajattelin ensi alkuun ottaa vain yhden kapselin tai kaksi päivässä (1-2 mielestäni purkissa luki). Jauhetta sain joululahjaksi, ja se oli niin kuvottavaa etten pystynyt sitä käyttämään. Ja sittehnhän jos sen sotkisi muun ruuan joukkoon se pilaisi sen muun ruuan.

 

Rupesin tässä miettimään, että onko nuo kapselit kuitenkin vähän huuhaata :(. Yhdessä kapselissa on 500mg Macaa, eli kahdessa kapselissa on 1000mg = 1g Macaa. Jauhetta syödään 5-20 g/päivä (1-4rkl) eli todella paljon enemmän. Mutta mä en vaan kestä sitä hajua/makua :(.

Edited by bohemian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse söin maca kapseleita, no kuten arvata saattaa niin en raskautunut, niin ja mieskin söi hetken samaa aikaa mut sillä meni vatsa niin sekasin et pakko oli lopettaa..

Tuolla kaapin perällä noita kapseleita viel olis, kai sen vois huvikseen syödä tyhjäksi.. Katsotaan josko täl kertaa tehoais :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin ja katselin lauantaina tabu ohjelmaa, siinä oli jossain maassa missä vannottiin joka sairaus sammakkojuoman nimeen, niin sammakoista ja macasta tehty juoma. Tätä käytti pariskunta siinä lapsettomuuteenkin ja puolen vuoden päästä se emäntä raskautu, vaikkei hoidot olleet auttaneet.

Asiantuntijat sanoivat et se taika ei taida piillä niissä sammakoissa vaan macajuuresta tehdystä jauheesta.. No niin naiset, ei muuta kuin macaa massuun ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tää näyttää auttavan pms-oireisiin ihan oikeesti! En ole kiukunnut enkä vollottanut tässä kierrossa.. :D

Ja tänään kp27/28-30 ilman tuhrua, eli vaikuttais tasaavan kiertoa myös positiivisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Asiantuntijat sanoivat et se taika ei taida piillä niissä sammakoissa vaan macajuuresta tehdystä jauheesta.. No niin naiset, ei muuta kuin macaa massuun ;)

Onneksi. Muuten pitäis lähteä kohta sammakkojahtiin!  :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tää näyttää auttavan pms-oireisiin ihan oikeesti! En ole kiukunnut enkä vollottanut tässä kierrossa.. :D

Ja tänään kp27/28-30 ilman tuhrua, eli vaikuttais tasaavan kiertoa myös positiivisesti.

Mulla on välillä ihan hirveä PMS. Siis ihan kamala. Varsinkin, jos en tajua, että kyse on siitä ja tavallaan lähden sen kurjan olon mukaan. Jos maca auttaa siihen, syön sitä vaikka lopun elämääni, maksoi mitä maksoi. Loppukuusta nähdään tehoaako..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupesin tässä miettimään, että onko nuo kapselit kuitenkin vähän huuhaata :(. Yhdessä kapselissa on 500mg Macaa, eli kahdessa kapselissa on 1000mg = 1g Macaa. Jauhetta syödään 5-20 g/päivä (1-4rkl) eli todella paljon enemmän. Mutta mä en vaan kestä sitä hajua/makua :(.

Mulla ainakin on sellaisia kapseleita, joissa lukee "5:1 luomu maca tiiviste (yksi kapseli vastaa 2,5g maca jauhetta)" Vaikka yhdessä kapselissa on juurikin tuo 500 mg macaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuplasin maca annokseni tänään. Eli tähän asti olen vasta yhdellä kapselilla totutellut aineeseen. Nyt lähtee kahden kapselin annos tästä päivästä lähtien. Voisi kuvitella, että vaikutuksetkin näkyvät kohta selvemmin. Joku sanoi yöunien parantuneen, ja nyt kun rupesin miettimään, niin olen itsekin nukkunut tosi hyvin kamalasta flunssastani huolimatta. Ja mies (jolle aloin syöttää kahta kapselia jo muutama päivä sitten, sillä onhan se painavampi  :grin: ) saa yleensä tosi huonosti unta. Nyt ei tuota ongelmaa ole ollut, vaan muru on nukahtanut kuin vauva tissille  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Jauhetta sain joululahjaksi, ja se oli niin kuvottavaa etten pystynyt sitä käyttämään. Ja sittehnhän jos sen sotkisi muun ruuan joukkoon se pilaisi sen muun ruuan.

 Se on kyllä pahaa! Itse olen saanut sen parhaiten piilotettua rahkan sekaan. Eli syön aina välillä sellaista rahka, raejuusto, ananas mössöä, johon kyllä macan maku häviää täysin. Jugurttiakin olen kokeillut, mutta siitä se helpommin maistuu hiukan läpi. Kokeilut jatkuvat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jauhetta sain joululahjaksi, ja se oli niin kuvottavaa etten pystynyt sitä käyttämään. Ja sittehnhän jos sen sotkisi muun ruuan joukkoon se pilaisi sen muun ruuan.

Se on kyllä pahaa! Itse olen saanut sen parhaiten piilotettua rahkan sekaan. Eli syön aina välillä sellaista rahka, raejuusto, ananas mössöä, johon kyllä macan maku häviää täysin. Jugurttiakin olen kokeillut, mutta siitä se helpommin maistuu hiukan läpi. Kokeilut jatkuvat...

Itse söin jugurtin seassa kans, mutta tänä aamuna sheikkasin veden ja mansikkaprotsku-jauheen sekaan. Sai nopeemmin juotuna alas.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikea sekoitussuhde macajauhetta sekä kaakaojauhetta, niin maku on aivan kuin jossain toffeessa! Arvatkaa, otinko ylös sitä sekoitussuhdetta... Sen muuten olen huomannut, että eri valmistajien macajauheissa on eroa mauissa. Omasta mielestä Puhdistamon maca oli parempaa kuin Cocovin maca, jota tällä hetkellä minulla on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikea sekoitussuhde macajauhetta sekä kaakaojauhetta, niin maku on aivan kuin jossain toffeessa! Arvatkaa, otinko ylös sitä sekoitussuhdetta... Sen muuten olen huomannut, että eri valmistajien macajauheissa on eroa mauissa. Omasta mielestä Puhdistamon maca oli parempaa kuin Cocovin maca, jota tällä hetkellä minulla on.

Tuota pitää muuten kokeilla. En yleensä juo maitoa, mut kaakaona se menee. Jotkuthan sotkee macaa kahviinkin, mut en ole itse vielä kokeillut. 

 

Mulla on just tuota Cocovin macaa. Pitää seuraavan kerran kokeilla Puhdistamoa. Kapselit on noita: http://kauppa.ruohonjuuri.fi/maca-kapselit/RAINFO-5060213550216/dp (näkyy tuotteella olevan kaksi kommenttia, joissa kehutaan seksihaluja lisäävää vaikutusta  :grin: )

Edited by Jasmin's dream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now