Kahdenäippä

Monetko vaunut?

68 posts in this topic

Oonkohan mä nyt jotenkin tyhmä kun en tajua, että mihin me tarvittais useammat vaunut?? Kyllä me toki yhdistelmien lisäksi harkittiin matkarattaita mutta koettiin nekin turhiksi jos käyttöä olisi harvemmin. Meille siis riittää yhdet yhdistelmävaunut ja sen lisäksi suurella käytöllä oleva Wompat-kantoreppu (joka on todella varteenotettava vaihtoehto vaunuille ja rattaille).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on City Crossit vaunuina ja lenkkeilyvaunuina ja sit Scooter S:t matkiksina. Ei ois muuten tarvittu noita Scootereita, mut ku noi City Crossit ei mahdu järkevästi autoon eikä viitsitty sen takia vaihtaa autoa.

 

Te joilla on monet vaunut niin missä te säilytätte niitä? Musta tuntuu jo nyt, että noita on liikaa, vaikka meillä on rivarissa hyvä sisävarasto yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kahdet siis, Ceroxit ja Vibet. Vibet on varastossa aina kasaan taitettuna ja nostetaan autonperään tarvittaessa. Ceroxit on aina valmiina, joten kyllä ne mahtuu hyvin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut liian monet rattaat.

Ekana oli Teutonia Timmyt, jotka oli oikeastaan ihan huiput. Halusin vaihtaa, että saan kääntyvät eturenkaat.

Sitten tuli Emmaljunga Nitrot, jotka vaihdettiin Ozoneen keveyden ja paremman istuimen takia.

Ozonet vaihdettiin BJ City Versa gt, kun oli vaikeuksia kantaa Ozoneja portaikossa. No eipä helpottunut tuo ongelma vaihtamalla ku Versat on niin painavat, joten enköhän vielä kerran vaihda kärryjä.

Matkarattaina on Britaxin B-Agilet, ihan ok.

 

Esikoisella oli aikoinaan Emmaljungan Ceroxit ja Scootterit.

Edited by Ataraxia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on kahdet, Stokken xploryt paivittaisessa kaytossa ja sitten halvat rimpulamatkikset (joiden merkkia en just nyt muista) lento- ja automatkoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en myöskään ymmärrä miksi pitäis olla monet mutta toisaalta kai toisille nää rattaat on vähän kuin harrastus, eli on kiva vaihdella eri tilanteiden ja vaikka maastojen mukaan ja siitä saa iloa :) Musta parasta on kun ei tarvii kuin yhdet. Meillä on siis bugaboon Cameleon, kakkosmalli.

 

Sit sain lahjaksi kaverilta niitten vanhat rattaat, ne on nyt tuolla ullakolla odottamassa että käytänkö niitä ikinä vai en, eli periaatteessa mullakin on kahdet... Tuo on joku Brion perusmalli, ei kuomua eikä mitään.

 

Jos tulisi pian toinen lapsi niin laittaisin Cameleonin kiertoon ja hankkisin Bugaboon Donkeyt, niin tyytyväinen oon ollut tuohon laatuun. Vai apua iskisiköhän sit sellainen hullutus että ei raaski luopua noista ekoista ja hyvistä ja hankkisinkin ne tuplat siihen rinnalle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meilläkin on Cameleonit ja ei siis periaatteessa minkäänlaista tarvetta muille rattaille ja olikin yksi suuri hankintaperuste. 

 

Silti meillä on tällä hetkellä kuitenkin kolmet, koska oli pakko kerran hankkia jotkut halvat rimpulamatkikset, kun lennolle ei saanut muita kuin matkiksia (ihan typerä sääntö. Ei kannata lentää Air Canadalla ;)) ja tällä hetkellä on myös tuplat, joista toivottavasti päästään mahdollisimman nopeasti eroon ja takaisi noihin Cameleonehin ja seisomalautaan. Noi matkikset on niin pienet, että ne nyt ei onneksi vie tilaa taitettuna tuolla varastossa, joten pidetään ne just in case.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muuten nuo Lainien mainitsemat lentomatkikset on kyllä juttu mitä oon pohtinut. Mentiin tässä talvella Berliiniin lentäen ja mukana oli Cameleonit mutta pelkäsin aika lailla että ne rikotaan tai muuta vastaavaa ruumassa. Tai vaikka katoavat - mulla on joskus tavarat lähteneet ruumasta omille teilleen ja vain osa palasi. Eli oon pohtinut että pitäisikö sittenkin olla jotkut tosi pieneen tilaan menevät kärryt ihan matkailua varten.

Nytkin Berliinissä lasten tavaroiden second hand-kaupoissa oli niin hieno valikoima ja hyvät hinnat että jos olisin kaukaa viisas niin olisin ottanut mukaan vain kantorepun, mennyt heti ekana päivänä ostamaan matkarattaat tuolta, ja sitten joko lähtiessä myynyt eteenpäin tai tuonut ne Suomeen. Saatamme lähteä ulkomaille vielä tässä kevään tai alkukesän aikana ja silloin tää asia tulee taas ajankohtaiseksi, lapsi ei vielä kävele silloinkaan ainakaan niin paljoa vaikka tässä välissä oppiskin ja selkä mulla ei kestä pelkällä repulla olemista.

 

No nyt mä tässä jo näänkin tän kehityskulun useiden kärryjen omistajaksi ;) vaikka alunperin hankintaperuste Cameleoneille oli just se että ei tarvitsisi matkakärryjä erikseen. Silloin en vaan ottanut huomioon tuota mun rikkoutumispelkoa mikä liittyy lentokoneisiin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meidän Cameleonit on lentänyt tähän mennessä lähes parikymmentä kertaa eikä mitään ole tapahtunut. Ne on kyllä aina olleet niiden omassa suojalaukussa. Mä aina halusin ottaa ne mukaan, koska matkustettiin erityisesti kun poika oli ihan tosi pieni tai suht pieni ja siis vielä joko kopassa tai sitten noi oli muuten vaan niin paremmat ergonomisesti kuin jotkut rimpulat. Poika kun nukkui kaikki päiväunensa rattaissa. 

Mutta kannattaa tietysti olla matkatavaravakuutus ja toisaata jos ne lentoyhtiö onnistuu ihan kokonaan hukkaamaan, niin kyllähän ne silloin myös ne korvaavat. 

 

Sorry OT :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkan vielä tän viestin verran offtopicia eli harkitsin joskus tuon matkakassin tilaamista. Ilmeisesti on ollut hyvä kun teillä se ollut noin kovassa käytössä. Matkaillaan sen verran harvoin että ei välttämättä tulisi ihan pakottavaa tarvetta mutta ehkä jos se vaikka käytettynä löytyis niin pääsisi ainakin matkarattaat-ongelmasta! Ja tosiaan olisihan vakuutus sen korvannut, mietin aina vaan sitä että miten epäkäytännöllistä olisi päästä määränpäähän pariksi viikoksi jos heti kättelyssä vaunut rikki/kadonneet. Mutta joo, nyt takaisin alkuperäiseen aiheeseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan pakko kommentoida, että mä oisin tahtonut bugaboot etenkin nyt kun noi uudet buffalot tuli just sen takia, ettei tartteis sit matkiksia. Mies on vaan sitä mieltä, että ne on niin rumat, ettei niitä huoli. Pah.

 

Me ollaan lentämässä toukokuussa tosin ihan vaan Suomen sisällä. Otetaan mukaan noi scooter s:t. Toivottavasti säilyvät ehjänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Emmaljungan Duo Edget, joissa vauva nukkuu (on myös seisomalauta) ja matkiksina Babajoggerin City Mini GT:t (Sikkarallalta ostetut -kiitos, nää on ihanat!!!). Aiemmin oli myös Carenan Double Swingit kun vanhimmat lapset olivat ratasiässä. En koe, että meillä olisi tarvetta yhtään useammille rattaille. Asutaan niin maalla, että täällä ei ole mitkään kaupat tms. kävelyetäisyydellä, joten rattaiden kanssa ei käydä kävelyllä. Se mitä täällä kävellään niin 2 ja 3v kävelevät/ juoksevat itse. Kaupassa vauva on matkiksissa ja isommat kävelevät tai istuvat kaupan kärryissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vain Teutonian Spirit S3-yhdistelmät ja sitten matkarattaina Quinny Zapp Xtrat. Molemmat niin hyvät ja joka tilanteessa toimivat, että ei ole tarvetta muille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on kolmeen vuoteen mahtunut yhtä monet yhdistelmät plus vielä yhdet kuomurattaat. :D Aloitettiin Oran yhdistelmillä, joiden merkin olen jo unohtanut ja joista jouduimme luopumaan, kun mokomat eivät muuton jälkeen mahtuneet hissiin eikä talossa ollut vaunuvarastoa. Myytiin ne pois ja ostettiin tilalle Brio Kombit (?), jotka toimivat mainiosti, kunnes nuorempi syntyi ja menetimme hermomme ratasosan ja vaunuosan paikkojen jatkuvaan vaihtamiseen. (Esikoinen oli alle kaksivuotias ja välillä rattaissa, jolloin vauva oli kantoliinassa, välillä isompi käveli ja pienempi oli vaunuissa.) Vaunut vaihteeksi vaihtoon ja tilalle ABC Design Pramy Luxet, jotka olivatkin sitten parhaat meillä olleet yhdistelmät: yhtä tukevat kuin Orat ja kevyet kuin Briot. :lol: Sittemmin myytiin vielä nekin pois ja ostettiin tilalle (ensimmäinen ihan oikeasti) uusi kulkupeli, Brio Racet, jotka ovat yhdistelmäelämän jälkeen ihanan kevyet ja ketterät - joskus vähän liiankin kevyet.

 

Meillä on ollut myös Carenan matkarattaat, mutta koska meillä ei ole autoa eikä hirveästi olla matkusteltu, niille ei ole ollut käyttöä. Ovat nyt lasten mummulassa vararattaina koko serkussarjalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me myytiin brion yhdistelmät pois kun ei niitä juurikaan käytetty. Veivät vaan tilaa aulassa. Eli meillä ei ole vaunuja ollenkaan. :D Manducaa käytetään vaunujen sijaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ monesko päivä teidän joulumuru on syntynyt? :) Meidän tissitakiainen on 13.12.12. :)

 

Sikkaralla, En ole hetkeen käynyt tätä ketjua lukemassa, joulumuru syntyi 9.12.12.

 

 

Me ollaan nyt pärjätty 5kk loistavasti pelkillä Joolzeilla, ei ole ollut tarvetta muille. Saa nähdä muuttuuko mielipide kun siirrytään vaunukopasta ratasosaan. Kotoa nurkista löytyy vielä Ponyt ja kahdet matkiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt Buffaloiden (jotka ei tod ole mitkään matkikset, kun ovat niin isot kasassa!) lisäksi autorattaina BJ City Versa GT:t. Ne on tosi hyvät, mutta ei kuitenkaan mitkään 'matkikset' kyllä... Kaipaisin kuitenkin jotain pieneen tilaan meneviä... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavoitteena mulla on (vain) kahdet rattaat samaan aikaan. Eli ulkoiluun soveltuvat ja erikseen auton takakontissa olevat. Mulle ei mitkään perusmatkikset riitä auton takakonttiinkaan, sillä vaatimustaso kauppakeskuksissa pyörimiselle on aikamoinen ;)

 

Tällä hetkellä meillä on vaan Baby Jogger City Versat. Ulkoilurattaat on hakusessa, selvinnee ens viikolla.

 

11kk vanhan esikoisen kanssa meillä on tähän mennessä ollu yhteensä neljät rattaat;

Brio Go:t, Phil&Teds Navigatorit, Quinny Zapp Xtrat ja nyt noi Versat.

 

Kaikista olen tykännyt, tarve vaan on muuttunut. Nyt sit plussan myötä saan ilon tutustua tuplarattaiden ihanaan maailmaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meidän vaavittimella kohta 1veellä :) on tällä hetkellä kolmet menopelit, kotirattaat city crossit, mummolamatkikset, ja matkarattaina city selectid, juniorin synnyttyä haaveilen lisääväni katraaseen ainakin(?) yhdet rattaat koti tuplat totta kai :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yhdellä lapsella on käytössä kahdet vaunut, kotona nukutus-ja lenkkeilyvaunuina Oran Sagat ja matkustuskäytössä Britaxin B-Agilet vaunukopalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdet yhdistelmävaunut on (Brio), en näe yhtikäs mitään tarvetta toisille. Noissa on travel system niin toimivat mainiosti eri tilanteissa. Ei meillä olisi tilaakaan säilyttää muita vaunuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kolmet, eikä yksiäkään enempää tule, ellei jotkut hajoa. Bugaboo Cameleonit ostettiin esikoiselle, ne oli ihanat ja toimivat edelleen moitteettomasti, tosin vähän mukavammat ne oli kevyemmällä lapsella. Lentomatkaa varten ostettiin Gesslein Swiftit, koska pelkäsin Cameleonien kärsivän. Ei ollut kauhean fiksua, koska mulla meni täysin hermot Swiftien kanssa, mutta ne jäivät kuitenkin rinnalle ja on nyt sitten olleet satunnaisesti reissussa mukana sen takia, että vievät takakontissa vähemmän tilaa. Uutta tulokasta silmällä pitäen ostettiin Mountain Buggy Duetit, joilla on tarkoitus mennä molempien kanssa. Cameleonit jäävät uudelle tulokkaalle ja Swiftit esikoista varten, jos tarvitsee lähteä yksin jomman kumman kanssa. Tosin saatan esikoisen kanssa silti kulkea pelkkien Duetien kanssa, koska niihin saa sivukorin toisen istuimen tilalle ja työntömukavuus on vähän eri luokkaa kuin Swifteissä. Mä oon pyrkinyt ostohetkellä siihen, että ominaisuudet vastaavat meidän tarpeitamme, eikä tarvitse vaihdella vaunuja ja rattaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kahdet vaunut, varalla vielä varastoituna Emman yhdistelmät. Niitä käytettiin eka puoli vuotta, kunnes mulla meni hermo kääntymättömiin eturenkaisiin ja vaunujen viettäminen vinoon. Nyt on käytössä olleet Concord Avenuet, ja olen kyllä ehdottomasti tyytyväinen noihin! Menevät melkein matkarattaistakin kun ne saa niin pieneen tilaan, kevyet työntää ja kääntää. Jos ja kun nuo toimii myös talvella, toivottavasti pärjätään noilla loppuun asti.

 

Meillä oli myös vanhat Brion vaunut parvekevaunuina, mutta myytiin ne pois seuraavana päivänä siitä kun Concordit tuli kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt kolmet.. Baby Jogger City Elitet lenkkivaunuina. Mamas&Papas Solat matkiksina/kaupunkirattaina. Peg Peregon Plikot varastossa, näitä käytettiin vain hetki kaukalon kanssa ennen kuin ostin Solat. Ovat odottamassa myyntiä kunhan saan aikaiseksi..

 

Nyt haluaisin pistää valikoimaa uusiksi, mietinnässä Brio Racet, Baby Jogger City minit ja Quinny Zappit. Hieman eri käyttötarkoituksiin tietty..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now