Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Kisu3

Lasketaanko marraskuu syksyksi vai talveksi?

46 posts in this topic

Mulle marraskuu on kyllä jo talvea! Elo- ja syyskuu on syksyä, lokakuu ja marraskuun alkupuoli syystalvea. Marraskuun puolivälistä alkaa sitten talvi joka kestää helmikuulle ja maaliskuusta alkaa kevättalvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut;

Talvi: Joulu-, tammi- ja helmikuu

Kevät: maali- , huhti- ja toukokuu

Kesä: kesä-,heinä ja elokuu
Syksy: syys-, loka- ja marraskuu

 

Marraskuu on siis vielä syksyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä myös syksyä! Se viimeinen pimeä syyskuukausi. Joulukuusta sit alkaa talvi. Mutta mä lasken elokuun kesäkuukaudeksi ja maalis-touko on mulle kevättä.

 

Toisaalta sit jos ajattelee että joulu on keskitalven juhla niin silloin joko talvi on vain kaks kuukautta pitkä tai marraskuu on jo talvea ;) jos kerran se joulu olis ihan keskellä talvea. Ääh, vaikeeks menee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän fifty-fifty. Toisaalta, harvoin tulee ainakaan kestävää lumipeitettä, joten tuntuu niin syksyiseltä. Toisaalta, se syksyn kauneus ja värit oat poissa, joten miellän sen siinä mielessä talveksi. Vähän taas vaikeasti ajateltuna :D

 

Täällä on yksi marraskuinen, joka syntyi puolessa välissä kuuta. Ihana valo sinne pimeyteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä etelässä se on kyllä ehdottomasti syksyä, kamalaa märkää ja pimeää aikaa. Mutta hyvin kyllä ymmärrän, että pohjoisemmassa osassa maata saattaa olla jo täysi talvi päällä siinä vaiheessa :)  Muistan, että koulussa opeteltiin vuodenajat tuon Tinjamin laittaman listan mukaisesti.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Toisaalta sit jos ajattelee että joulu on keskitalven juhla niin silloin joko talvi on vain kaks kuukautta pitkä tai marraskuu on jo talvea ;) jos kerran se joulu olis ihan keskellä talvea. Ääh, vaikeeks menee.

 

Mutta sama epäloogisuus on juhannuksen kanssa, kun se on olevinaan keskikesän juhla. Juhannuksestahan se kesä useimmiten vasta kunnolla alkaa. Mut enemmän noi nimitykset kaiketi liittyy noihin seisauspäiväjuitsuihin kuin siihen, että vuodenajan keskikohta olisi silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut;

Talvi: Joulu-, tammi- ja helmikuu

Kevät: maali- , huhti- ja toukokuu

Kesä: kesä-,heinä ja elokuu

Syksy: syys-, loka- ja marraskuu

 

Marraskuu on siis vielä syksyä :)

 

Tähän tapaan olen myös ajatellut. Eli syksyä on ehdottomasti ainaki etelässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aika paha kysymys :) jotenkin eka mietin, että talvea tietenkin mutta en olekaan varma :) marraskuussa alkaa hiipiä pieni jouluinen fiilis, joten ei se ihan syksyltäkään tunnu, mutta sääthän usein on enemmänkin syksyä. en osaa kyllä vastata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelen niin että on kaheksan vuodenaikaa. Tai siis ei maaliskuu ole vielä kevättä (nytkin komeat -28 pakkasta yön jäljiltä) mutta ei tämä kyllä talveakaan enää ole (päivisin -10 astetta hyvinkin ja aurinko paistaa). Eli kevättalvi. Kevättä on sitten huhtikuun lopusta kesäkuun alkupuolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Toisaalta sit jos ajattelee että joulu on keskitalven juhla niin silloin joko talvi on vain kaks kuukautta pitkä tai marraskuu on jo talvea ;) jos kerran se joulu olis ihan keskellä talvea. Ääh, vaikeeks menee.

 

Mutta sama epäloogisuus on juhannuksen kanssa, kun se on olevinaan keskikesän juhla. Juhannuksestahan se kesä useimmiten vasta kunnolla alkaa. Mut enemmän noi nimitykset kaiketi liittyy noihin seisauspäiväjuitsuihin kuin siihen, että vuodenajan keskikohta olisi silloin.

Talvi alkaa joululta ja kesä juhannukselta! ;)

Uhkailenkin aina niille, jotka juhannuksena sanovat kesän olevan ohi (!!), että tule jouluna sanomaan talven olevan ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu missä päin asuu. Mie miellän marraskuun jo talveksi, koska täällä sataa ensilumi aina lokakuun loppupuolella ja marraskuussa on jo pakkasasteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut;

Talvi: Joulu-, tammi- ja helmikuu

Kevät: maali- , huhti- ja toukokuu

Kesä: kesä-,heinä ja elokuu

Syksy: syys-, loka- ja marraskuu

 

Marraskuu on siis vielä syksyä :)

Juuri näin! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelematta sanoisin marraskuuta talveksi, mutta kun asiaa loogisesti miettii, niin syyskuukausihan se. Ehkä loppusyksyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marraskuu on talvi.  Niin minä ainakin sen miellän :)

 

 

Talvi: Marras-,Joulu-, Tammi-,Helmi-, Maaliskuu

 

Kevät: Huhti-,Toukokuu

 

Kesä: Kesä-,Heinä-,Elokuu

 

Syksy: Syys-, Lokakuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle marraskuu on kyllä jo talvea! Elo- ja syyskuu on syksyä, lokakuu ja marraskuun alkupuoli syystalvea. Marraskuun puolivälistä alkaa sitten talvi joka kestää helmikuulle ja maaliskuusta alkaa kevättalvi.

Aivan tismalleen samaa mieltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0