Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Kisu3

Lasketaanko marraskuu syksyksi vai talveksi?

46 posts in this topic

Kyllä mä miellän oman marraskuussa syntyneen lapseni talvivauvaksi, ihan jo siksikin että ko. talvena oli pojan syntymäajankohtana täällä melko-etelässäkin ollut lumi maassa monta viikkoa ja pakkastakin yli 10 astetta.. Nää on mun mielestä liukuvia käsitteitä, kyllä nyt on ollut maaliskuukin sellainen, että ei ihan vielä voi keväästä puhua - Suomessa nyt saattaa talvi kestää sen viisi kuukautta, eikä siinä mun mielestä ole mitään ihmeellistä ;) . Toki toisinaan on sellaisia vuosia, että syksy tuntuu alkavan kesäkuusta ja jatkuu seuraavan vuoden tammikuuhun.. 

Edited by avena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut;

Talvi: Joulu-, tammi- ja helmikuu

Kevät: maali- , huhti- ja toukokuu

Kesä: kesä-,heinä ja elokuu

Syksy: syys-, loka- ja marraskuu

 

Marraskuu on siis vielä syksyä :)

Näin minäkin olen aina ajatellut. Eli minusta marrasvauva tuo valoa syksyyn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina ajatellut;

Talvi: Joulu-, tammi- ja helmikuu

Kevät: maali- , huhti- ja toukokuu

Kesä: kesä-,heinä ja elokuu

Syksy: syys-, loka- ja marraskuu

 

Marraskuu on siis vielä syksyä :)

Juuri näin :) Jokainen vuoden aika yhtä pitkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enpä oo tullu tälläsiakaa aikasemmin sen kummemmin pohdittua, mutta ehkä oon sen mieltäny enemmän talveksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä marraskuu on syksyä. Suomessa on neljä samanpituista vuodenaikaa. Talvi: joulu-helmikuu, kevät: maalis-toukokuu, kesä: kesä-elokuu, syksy: syys-marraskuu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No eikä ole..  :girl_haha:  Suomessa on talvi ja muita vuodenaikoja voi olla, jos kuukausia jää yli. Tää maaliskuu on ainakin ollut talvea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun laskujeni mukaan

 

kevät: maaliskuu, huhtikuu ja toukokuu

kesä: kesäkuu, heinäkuu ja elokuu

syksy: syyskuu, lokakuu, marraskuu

talvi: joulukuu, tammikuu ja helmikuu

 

eli meillä on marraskuinen syksyn lapsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se oikeasti syksyyn kuuluu, mutta olen sen yleensä talveksi mieltänyt. Nykyään marraskuun sää onkin erilainen, mitä silloin kun itse olin pieni (olen syntynyt marraskuussa, kuten esikoisenikin). Ennen sitä lunta tuli jo paljon aiemmin ja toisaalta taas kevät alkoi aikaisemmin. Tuossa jokin aika sitten katsoin tätini hääkuvia muutaman vuoden takaa, ja oli hiukan erinäköistä, entä nyt. Menivät naimisiin maaliskuun puolivälissä, eikä ulkona mitään takkeja tai villapaitoja enää tarvinnut. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun veli meni naimisiin maaliskuussa n. 15 vuotta sitten ja komeat oli kinokset.. Kai sitä vuosittaista vaihtelua vaan on niin paljon varsinkin näiden välivuodenaikojen kanssa (toisaalta, voihan heinäkuussakin olla joko 25 tai 10 astetta lämmintä...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihteleehan se vuosittain. Minulla on synttärit maaliskuun lopussa (huomenna  :D) ja yleensä aina on ollut ihan talvista. Lapsuudesta minulla on melkein joka synttäriltä kuva lumesta tai jäästä rakennetusta numerosta (että paljonko täytin). Tietty aurinko lämmittää tähän aikaan vuodesta jo paljon, että siinä mielessä kevään alkua on vaikka lunta onkin vielä paljon. Mutta vuonna 2007 muistan kävelleeni ulkona paljain jaloin topissa ja minihameessa jo ennen syntymäpäivääni, ihan kesäsää jo oli. Mutta taisi siitäkin vielä jonkinlainen takatalvi tulla, jos ei ihan lunta niin ainakin kylmempää.

 

Samoin nykyään tuntuu olevan tosi harvinaista, että jo marraskuussa tulisi kunnolla lunta, hyvä kun edes joulukuussa... Joten kyllä se taitaa yleensä syksyä olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miellän marraskuun vielä syksyyn. Kuten sadette laittoi, niin syyskuukausia ovat syys-,loka- ja marraskuu, ja siitä sitten alkavat talvikuukaudet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos marraskuussa on jo lumi maassa niin silloin miellän talveksi, mutta harvoin villoin vielä on lunta. Syksyä se melkein joka vuosi on kun on pimeää ja sateista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loppusyksyksi tai alkutalveksi miellän marraskuun. Ihan riippuu lumitilanteesta. Harvoinpa tosin nykyään marraskuussa lunta näkee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En iha kaikkia kommentteja lukenu, mutta minusta marraskuu on ns. väliinputoaja ;) Ei se syksyä ole, mutta ei talveakaan, mutta enemmän alkavaksi talveksi sen miellän :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0