Uusinainen

Unipussi jo tukea vasten nousevalle?

19 posts in this topic

Poika nousee jo reippaasti tukea vasten ja huutorituaalin lisäksi illalla kovasti töpsytellään piskin sängynreunaa. Peitto ei hänen päällä pysy yöllä. Olen ajatellut unipussia, mutta mites sen nousemisen kanssa, eiks se mene ihan jotenkin myttyyn ja höpöksi jos se koko ajan konttaa pitkin sänkyä ja nousee? Ikää pian 9kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö täyttää ens viikolla 1v. ja unipussi on ollut käytössä parisen viikkoa. Meillä ainakin on toiminut, lähinnä peiton korvikkeena käytössä, kun tyttö nukkuu parhaiten superlämpimässä. Pussissakin pääsee nousemaan seisomaan, mutta eipä juuri nouse kun aamulla vasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on unipussi ollut käytössä keväästä asti. Nyt poika 1v3kk ja nukkuu unipussissa edelleen. Otettiin käyttöön rauhottamaan levottomia öitä, kun poika justiinsa nousi seisomaan ja käveli pitkin pinnistä. Ensin oli pienempi pussi joka nyt on vaihtunut isompaan. Kyllähän tuo ton pussin kanssa pääsee ylös, mutta rauhottaa se kummasti kumminkin. Minä en ole huomannut meidän pussissa mitään kummempaa "vauriota" liikkumisen seurauksena. Nykyään kyllä nukutaan ihan hyvin ilman pussiakin, mutta silti me pääsääntösesti pussia käytetään joka yö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt ostetaan sitten se pussi. Mies vain pitää sitä turhukkeena, mutta jos mä sanon että se rauhoittaa (meillä on siis hermot molemmilla jo tooooosi kireällä nukahtamisen kanssa, josta on tullut joka illan painajainen). ostoksille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helmin kanssa aloitettiin unipussin käyttö kun neiti oli n.8kk, edelleen pussi on käytössä ja toimii meidän likalla tosi hyvin. Nyt on tietty sitten jo isompi pussi käytössä kuin sillon aluksi B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unipussi on paras keksinto sitten valmiiksi leikatun leivan. Eka kerran kokeilin sita kun vauva oli vain pari viikkoa mutta silloin siita ei tullut mitaan. Kokeilin uudestaan kuuden viikon iassa ja siita lahtien ollaan nukuttu se paalla. Olen varma etta on ainakin osittain unipussin ansioita etta vauva on aina nukkunut suht hyvin.

 

Poju on nyt vahan paalle 7kk ja ennen nukahtamista moyrii sankya paadysta paatyyn. Eihan silla mikaan peiton reppana siina mukana pysyisi :D Liikkuu myos unissaan paljon joten siitakin unipussi on hyva, ei tarvitse pelata etta hautautuu vallyjen alle tai heraa kesken kaiken kylmyyteen. Viela ei osaa nousta seisomaan joten en silta kantilta osaa neuvoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä, että jos eBayta tykkää käyttää, löysin sieltä meiän ihanan pehmoisen ja lämpöisen unipussin uutena muutamalla eurolla postikuluineen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa tullut siihen tulokseen että meidän yöt ei rauhotu koskaan jollei kokeilla unipussia. Meillä on jo toista kuukautta kohta aivan järkyttävät yöt ja päikkäreitäkään ei suostuta nukkumaan kun pungetaan vaan kontalleen ja pystyyn ois mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vinkkinä, että jos eBayta tykkää käyttää, löysin sieltä meiän ihanan pehmoisen ja lämpöisen unipussin uutena muutamalla eurolla postikuluineen ;)

 

Minkä kokoisen unipussin ostit? Mietin vaan noita kokoja, että mikä koko olisi meidän 70 cm neidille sopiva? 6-12 kk vai 12-18 kk. Pakko kanssa koittaa oisko tosta pussista apua meidän levottomiin öihin. Alkaa oleen jo vanhemmat vähän väsyjä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä pussissa voi olla kyllä hieman kasvunvaraa-ainakin kun neidillä on nyt 1-3-vuotiaille tarkoitettu pussi, niin onhan se nyt vielä aika iso neidille. Siis nimenomaan pituudesta, eikä sillä nyt niin väliä olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tällä hetkellä 74cm pojalla on 12-18kk tarkotettu unipussi. Ostettiin se, kun poika oli ehkä just just 70cm. Eli mä suosittelisin tota isompaa pussia, mieluummin isompi, joka menee pidempään. Kun se koko vaikuttaa nimenomaan pituuteen, eikä niinkään käsi- tai kaulauaikkoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jouduin ostamaan uuden pussin meidän pojalle (70cm), kun Grobagin 6-18kk pussi on niin järkyttävän iso sekä pituudelta että käsiaukkoista. Se ei muutenkaan ole kovin kätevä, kun on vaikea pukea päälle. Ostin Mamas&Papasin Millie&Boris unipussi 6-18kk ja se on todella paljon paremman kokoinen ja helpompi pukea. Sen kanssa onnistuu kyllä seisominenkin :rolleyes: . Grobagin pussi meni isoveljelle (n. 85cm) ja hänellekin mahtuu vielä pitkään. Pikkuveli mahtuu kyllä edelleen myös ZipZapin unipussiin, jossa lukee 6mth/68cm.

 

Meillä unipussi ei kyllä liikkumista ole rauhoittanut yhtään, mutta ainakin kylmyydestä johtuvat heräilyt sillä saa estettyä, kun peitto ei pysy päällä kummallakaan pojalla yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkä kokoisen unipussin ostit? Mietin vaan noita kokoja, että mikä koko olisi meidän 70 cm neidille sopiva? 6-12 kk vai 12-18 kk.
Sinuna ottaisin isomman. Meiän pussi on 6-18kk ja aika hyvä nyt n. 77cm-mittaiselle vuosikkaalle. Melkoisen iso olisi ollut 6kuisena, mutta menee varmasti vielä ainakin 18kk asti. Pituudella ei musta oo merkitystä, lähinnä että yläosa tuntuu sopivalta. Meiän pussissa on olalla kahdet nepparit, joilla saa säätää, nyt vielä nepparit tiukemmalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citronella - minkamallinen Grobagin pussi teilla on? Mulla on ollut kaytossa kahta laatua, toisessa on napit olkapaalla ja vetoketju sivussa, toisessa taas pelkka vetoketju edessa - ja se on tosi helppo pukea paalle ja laittaa kiinni vaikka vauva kiemurtelisikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut 8kk (n.73cm) lähtien käytössä toi Mamasin&Papasin Millie&Boris 6-18kk (2,5tog) pussi. Siinä lukee että 88cm asti. Poitsu on nytte 85cm ja hyvin menee edelleen. Pääsee siinä nousemaan ja kävelemään reunaa vasten. Kesällä meillä oli H&M:n 1-3 v pussi (1.0tog)(98cm/104cm) joka oli selkeesti pidempi, mutta hyvin siinäkin liikkui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Siis vähä tyhmä kyssäri mutta mitä noi tog:it tarkoittaa? Onks ne jotain paino rajoja? Eli mitä on vaikka 1.0 tog tai 2.5 tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^se tog on paksuus. Ohuempi on ilman toppausta ja paksumpi kuin kevyesti topattu peitto.

 

Helsbels: meidä Grobag on sellainen, jossa on edessä vetoketju ja meidän kiemurapoika ehtii saada itsensä siitä vapaaksi ennen kuin saadaan vetoketju kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa Grobagin pussi, jossa on edessä vetoketju (koko siis 6-18kk). Meillä toi pituus ei ole ollut ongelma, vaikka selkeesti pitkä onkin. Yläosa menee kanssa, poitsu sai pienempänä kädet pussiin sisälle vedettyä, mutta sai ne sieltä myös poiskin, eli ei haitannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on poika nukkunut puolivuotiaasta itse tekemässäni unispussissa ja hyvin nukkuukin :). Ilman sitä unet ovat levottomia. Poika nukkuu kotona ollessaan myös päiväunet unipussissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now