kanelisokeri

Unet raskaudesta ja vauvoista

61 posts in this topic

En löytänyt aiheesta aikaisempaa keskustelua. Odotusajan unista oli omansa...

Eli onko teillä tulleet raskaus ja vauvat uniin kuumeilu/yritysaikana?

Näin viime yönä kohtalaisen hämärää unta, jossa olin kirjastossa. Siellä oli vaa'an tyyppinen laite, jolle noustiin seisomaan ja sitten se yhtäkkiä ilmoitti, että olisin raskaana.

Vaihtoehtoja oli 3: raskaana, ei raskaana sekä joku kolmas "välimallin" vaihtoehto, jota en enää muista. :)

No kyllä! Justiinsa viime yönä näin unta, että olin synnyttänyt täydellisen tyttölapsen :D Ja siellä synnärillä oli muitakin vaukkarilaisia ja samoin kävin kaupoilla jonkun vaukkari-ihmisen kanssa. Mulla tosin oli siinä unessa musta aukko sen synnytyksen kohdalla, mutta tiesin kyllä synnyttäneeni. 

Edellisenä yönä näin unta, että lääkäri kertoi mulle, että oon raskaana :D Ja sitten on tietty näitä erinäisiä unia, joissa oon tehnyt positiivisen raskaustestin. Yhdessä unessa tein 6 positiivista testiä, toisessa unessa kolme. Kerran muistan synnyttäneeni unessa 6 poikaa :D En tiedä, mistä tuo luku 6 tai 3 tulee, mutta se tuntuu toistuvan :)

Mä en ole yritysaikana nähnyt raskaus/synnytys unia, vaan siinä vaiheessa kun olen niitä nähnyt olen tiennyt olevani raskaana. Tässä plussakierrossakin näin raskausunen ennen plussaa, silloin aloin miettimään voisinko olla.. :grin: 

Mä nään usein unta et oon just synnyttäny ja mieleen tulee että facebookiin pitäis kirjottaa ilmotus( :grin: ). Mutta sitten tajuan etten tiedä vauvasta mitään edes että voiko se hyvin tai missä se on ja lähen ettimään vauvaa ja päädyn aina väärään paikkaan. 

Joskus sitten nään unta että olen suloisen tyttövauvan äiti ja on niin ihanaa joskus taas vaan yhtäkkiä tajuan olevani äiti enkä osaa hoitaa lasta eikä välttämättä ole edes mitään tarvikkeita se lapsi vaan on yhtäkkiä ilmestyny siihen :D

Itse näin pari yötä sitten unta, jossa olin varmaan viimeisilläni raskaana, ja jäin jumiin johonkin älyttömän pienen yleisen vassankopin seiniin mahastani ja takalistostani. Kyllä mua nauratti jälkikäteen :D

Olen jo muutaman vuoden ajan nähnyt vauvaunia suht säännöllisesti.

Alkuun näissä unissa, olin järkyttynyt asiasta, että minulla on vauva.

Sen jälkeen se on hiljalleen muuttunut siihen suuntaan, että aloin olla unissa tilanteen kanssa ok, ja myöhemmin se oli ihan luonnollista.

Eli ilmeisesti kroppa alkaa alitajuisesti valmistella minua kuumeilemaan unien avulla. :)

Itse näin viime yönä unta, että olin mennyt sairaalaan synnyttämään. Istuin jumppapallon päällä ja nojasin sängyn laitaan. Minut lähetettiin sieltä kuitenkin kotiin, sillä oli liian täyttä ja minulla ei ollut vielä henkilökunnan mukaan kiire :D

Ennen kuin tiesin odottavani esikoista, mun uniin tuli pieni vauva joka käski minun juoda jatkossa pelkkää mehua (olin ottanut pari siideriä juhlissa). Plussa tuli viikon päästä unesta :)

Näin unta, että sain poikavauvan, jonka isäksi paljastui oman miehen sijasta Pako-sarjan Michael Scofield.  :grin:

Heh, viime yönä näin unta, että synnytin 9,2kg tytön :D Hirmu pieni se oikeasti oli synnyttyään, mutta mukamas 9,2kg painoi :D 

Itselleni sattui myös vauva-/raskausuni viime yöhön. Mutta ei siitä iloisemmasta päästä... Toinen yksi parhaista kavereistani ilmoitti olevansa raskaana eikä todellakaan halua vielä lasta. Sydäntäni puristi, että miksi hän sitten on raskaana? Miksi en minä?  :girl_cry: Sitten toinen parhaista ystävistä ilmoitti myös olevansa raskaana, he tosin haluavat pikku kakkosen, mutta ei nyt. Hänkin siis valitti, että miks nyt? Miks ei myöhemmin? Omat ajatukset olivat taas niiiin surun täyteisiä, että olet nyt s*atana iloinen tuosta, itse tekisin vaikka kolmoisvoltin taittaen että saisin sen lapsen...

Ei siis niiiiin iloisia vauvaunia aina.... :girl_sigh:

Täällä on myös nähty, joskin vasta kahdesti, vauvaunia :) Viimeisimmässä synnytin koko yön tai siltä se ainakin tuntui eikä vauva silti ehtinyt syntyä koko yön aikana :girl_to_take_umbrage2:

Mä oon erikoistunut vauvojen kylvetysuniin. :rolleyes:

Eka uni oli joskus pari kuukautta sitten. Siinä mies oli hoitanut meidän 2-kuista tyttövauvaa siitä asti, kun oltiin kotiuduttu synnäriltä. Mä en ollut vaihtanut edes sen vauvan vaippaa kertaakaan. Mies lähti sitten jonnekin rientoihinsa ja opetti mulle ennen lähtöään, miten mun täytyis vauva kylvettää, vaihtaa vaippa ja pukea yöppäriin ja laittaa nukkumaan. :rolleyes: Mietin, et täähän on ihan mukavaa puuhaa, kyllähän mä tän jatkossakin handlaan..

Nyt viime yönä näin unta, jossa mulla oli poikavauva. No, se piti kylvettää, mutta käytössä ei ollut kuin pieni lavuaari, joten kirosin siinä unessa miksei me oltu varauduttu vauvantuloon ostamalla sille edes vannaa.. :girl_prepare_fish: Sitten kirosin, kun kaikki tarvikkeet oli pitkin poikin asuntoa eikä keskitetysti siinä lavuaarin vieressä. Mä sitten haahuilin sen vauvan kanssa hakemaan vaatteita ja vaippoja ja jotain vauvaöljyä ja vauvan shampoota. Samalla poitsu kusta hojotti kaaressa ympäri taloa, nakkena kun oli.

:grin:

Täällä on nähty unta vain toisten vauvoista ja raskauksista. Parhaiten jäi mieleen uni, jossa minulle aivan vieras nainen odotti kaksospoikia ja minä mietin kateellisena, miksei ne voi olla minun :blush:  Joskus ihan toivoin, että näkisinkin edes unta vauvoista, mutta unissakin on vain toisten vauvoja :girl_sigh:

Viime yönä näin unta, jossa tein raskaustestin, jossa oli tavallaan kaksi palkkia. Ne nousivat heti molemmat tappiin asti, mikä tarkoitti, että oon raskaana. Lähdin ettiin kameraa, mutta kuvaamisesta ei sillä eikä kännykällä tullut mitään. Ja sit ne palkit alkoi kesken kaiken laskea. Jossain välissä olin jopa kerinnyt kertoa uutiset koko perheelleni, siis plussaamisen ja plussan kuvaamisen välissä ilmeisesti... x)

Engelina:  :girl_haha: Ihan loistavasti kerrottu...pystyin niiiin 'näkemään' tuon tilanteen!  :lol:

Itse oon kanssa nähny jos jonkilaista vauva-/raskausunta!

Joissain on plussattu ja yhessä unessa digitestissä oli tulos: raskaana, 56 viikkoa... :D Ei kyllä oo edelleenkään selvinny mitä se ois voinu tarkottaa ja tuon näin reilu vuosi sitte! :D

Sit kans reilu vuos sitte näin unta et sain kaksospojat!

Parivuotta sitte oli uni mis näin et lähes kaikki tutut (itseäni myöten) oli iha viimesillää raskaana tai synnytti siin unessa kuka missäki...myös äitini! :D

Viimesin uni oli tuos n.3 kk sitte ja siinä olin saanu tytön! Tuo uni oli ensimmäinen missä ikinä näin sen lapsen kunnolla, minkä näkönen oli! :) 

Sit miun veli aiheutti pieniä naurunpyrskähdyksiä tuossa reilu puolvuotta sitte: Näki unen missä mie soitin sille ja olin käyny lääkärissä (ihan kaiken muun takia ku raskauden). Veli kysymään:"No, mitäs lekuri sano!" Olin sitte tokassu: "Se sano et oon raskaana!" Veljein heräsi sitten siihen ku se karjas ihan täysillä MIIITÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH!!!!!!!!??????  :grin: Selvis kyllä tuon unen näkemisen jälkee ehkä 1-2 vko et hänen tuttunsa tyttöystävä oli raskaana! Taitaa olla samanmoinen enneunien näkijä ku miekii! 3 kaverin ja yhen sukulaisen raskaudet tienny unien takia jo enne ku asia on ees tullu julki! Tosin sillee et tuo sukulainen ja 1 kavereista on esiintyny unessa itse ja 2 muuta on ollu sillee et oon sit vaan jotenki osannu yhistää ne unet niihi! =) Muute en kyl enneunia oo nähny! :)

Olen nähnyt unta raskaudesta, synnytyksestä ja vauvoista useampaankin otteeseen. Usein olen unessa huomannut olevani raskaana vasta synnytyksen alkaessa. Kerran synnytin ämpäriinkin. :D Olen myös unessa unohtanut vauvan johonkin, kun en muistanut koko lapsen olemassaoloa. Toivottavasti ei tule toteutumaan kuitenkaan oikeassa elämässä. ;)

Kaveri oli nähnyt unta, jossa minulla oli poika. Tämän kerrottuaan näin itse seuraavana yönä unen, jossa veljeni vaimo oli raskaana. ( tällöin en vielä tiennyt olevani raskaana) Mutta en tosiaan ole itsestäni unia nähnyt. Saa nähdä muuttuuko unet nyt plussauksen myötä :)

Itse en ole nähnyt unta. En ainakaan nyt tätä vastaikään plussattua oo unessa nähnyt. Mut seuraavana päivänä plussasta oli kaverin seinällä facessa päivitys. Mitäs ne vauvaunet tarkoittikaan hänen kohdallaan. Joku tuttu tai ystävä on raskaana, itse ehkä jo tietää tai ei... jotenkin tonne päin se meni.

Pakko sit oli hänelle kertoa.

En tiedä oliko "enneuni" vai ei, mutta näin jotain ihan hämärää vauvaunta. ja jos en ihan väärin muista, niin plussasin sit siitä vähän ajan päästä tai sit seuraavasta kierrosta. Olin iha varma, että nää vauva- jutut hyppii jo uniinkin :D

Mä oon nähnyt joskus vuosien varrella pari raskausaiheista unta, toisessa heräsin muistaakseni synnytykseen. Nyt yritysaikana näin kerran unta, jossa mulla oli jo vauva, joka kasvoi omituisesti hyppäyksittäin (tyyliin kuten käärmeet luo nahkaansa, niin vauvakin muuttui yhtäkkiä isommaksi ja se pienemmän tai "entisen" vauvan piti jäädä johonkin), mutta jostain syystä näin ei käynytkään ja yhtäkkiä mulla olikin kolme eri kokoista vauvaa. Sitten ne vauvat muuttui kissoiksi. :D Tällä viikolla oon nähnyt unia raskaustestien (positiivisin tuloksin) tekemisestä, kun jännitin joka päivä joko teen vai odotanko vielä kuukautisia. Eilen sitten plussasin, mutta en ajattele noita unia enneuniksi vaan asia on vaan pyöriny ajatuksissa niin paljon että tuli uniinkin. :)

Esikoista odottaessa näin paljon eläinunia, etenkin karhuista (se kuvastaa äitiyttä ja äidiksi kasvamista). Myös kissanpennut ja pienet vauvat pyöri unissani paljon. Ennen rakenneultraa näin todella selvän unen, että saan tytön ja se syntyy torstaina. Näin tapahtui. :tender:

Nyt odottelen, jos vaikka luoja soisi miule lisää enneunia tästä uudesta tulokkaasta. Ovulaatio yönä ja sitä seuraavana näin taas yhtäkkiä eläinunia ja tiesin jo siitä, että nyt on tärpännyt. Muuten olen nähnyt raskausunia vähemmän kuin ekalla kerralla. Taitaa pää olla täynnä koulua ja muita ajatuksia, joten unetkaan eivät ole niin selviä...

Mie näin myös vasta unta raskaustestin tekemisestä ja tihrustelin onko viivaa vai ei, kyllä unen viiva tosin oli punaisempi kuin tähän mennessä oon testeihin saanut. Tosin vähän epäselväksi unessa jäi, oliko testit miun vai jonkun muun.

Sit toissa yönä näin unta, että taas joku miulle vieras nainen ootti kolmosia ja mie olin kauheen katkera siitä, että miks joku muu saa kolmoset ja minen saa yhtään :blush:  Muuten kyllä olen nähnyt kaikenlaisia muita unia kuin vauvaunia..

Niin ja unista tuli mieleeni, että silloin kun isosiskoni odotti lastaan mutta me ei vielä tiedetty siitä (silloin ei oltu läheisissä väleissä tämän siskon kanssa) niin isäni näki unta, että minä olen raskaana. Ja koska isäni näkee jonkin verran enneunia, oli hän aivan varma, että se pitää paikkansa, mutta ei, minen saanut vauvaa vaan sisko :girl_sigh:

Näin muutama viikko sitten todella hämärää unta ja puolustukseksi sanon, että olin kuumeessa unen nähdessäni. Olin käymässä Helsingissä ja siellä joku nainen myin vauvoja kadulla. Tämä oli siis ihan normaali käytäntö, siinä ei siis ollut mitään kummallista. Mietimme miehen kanssa, että otammeko yhden vauvan vai kaksi, sillä kahdesta olisi saanut paljousalennuksen. :girl_impossible: Ostettiin kuitenkin vain yksi ja maksettiin siitä muistaakseni 50€ eli halvalla lähti. Lapsen kasvoja en muista ollenkaan, mutta ihan pieni vauva oli vielä. Sukupuolikin jäi hämärän peittoon.

Herätessä oli vähän kylmä hiki ja todella hassu olo. En tiedä ollenkaan, että mistä moinen uni tuli. :unsure: