Snazu

Miten raskaus muutti kroppaasi

156 posts in this topic

Lantio leveni ja alavatsa pömpöttää. Rinnat ovat paljon isommat ja riippuvammat. Plussan puolelle jää se, että vyötärö piirtyy huomattavasti aiempaa selvemmin esille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä nyt ei juuri ulkonäköön niin oleellisesti vaikuta kun ei sitä kukaan muu huomaa kuin minä, mutta vasemmanpuoleinen kylkiluu pönnähti törrölleen. Se on siis paljon edempänä kuin toisella puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mä muita ulkonäöllisiä seikkoja itessäni oo huomannut kuin haaleat raskausarvet takapuolessa. Tietty onhan mahaa vielä löysästi jäljellä, vaikka paino tippui kertarysäyksellä synnytyksen jälkeen (tällä hetkellä painoa vähemmän kuin ennen raskautta).

 

En mä koskaan olis kuvitellutkaan, mutta mä olen tyytyväisempi kroppaani kuin ennen raskautta. :) Arvet ei häiritse, pidän niitä enemmänkin "muistona" siitä, että mä olen oikeesti tehnyt jotain niin suurta ja ihanaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantio leveni jonkun verran. Nyt näytän paremmalta kun ennen raskautta vaikka on vielä pudotettavaa n. 7 kg. Maha on nyt littanampi kun ennen raskautta. Rinnat on ennallaan, sattuneesta syystä niitä ei ole imetykseen käytetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paino samoissa lukemissa kuin ennen raskautta. Lantio ehkä hieman kapeni, mutta vatsan tienoolle tulikin sitten tommonen ylimääränen kumpu, jonka takia muutama ennen raskautta ollutta hametta ei edelleenkään saa kokonaan kiinni vyötäröltä ja synnytyksestä tosiaan jo 10,5 kk. Olin ennen siis enemmän tiimalasi tai päärynä ja nyt lähenen tasapaksua vartalonmalliltani.

 

Tissit on nuukahtaneet, kiitos 8 kk imetyksen. Ennen ei kynä ois pysynyt tissin alla, no nyt pysyy varmasti. Kuppikoko on sama, mutta tissit on "riipahtaneet".

 

Raskausarpia tuli lantioon ja tisseihin. Ei oo mitenkään viehättävät, varsinkaan kun lantion arvet ei oo vaalentuneet.

 

Ekaksi ajattelin, että kengänkokokin olisi suurentunut, mutta kyllä vanhat kengät menee nykyään taas jalkaan. Ei mennyt useampaan kuukauteen synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kaksi lasta, eka 3 vuotias ja toinen 1 vuotias.

Ekan jälkeen laihduin todella radikaalisti, se ei näyttänyt enää hyvältä, mutta

jossain vaiheessa paino tasautui sitten, enkä huomannut muuta kovin suurta muutosta..

kunnes sitten. Tuli toinen ja nyt, ennen niin uhkeat rinnat ovat historiaa, täysin. Nyt ne ovat ihan tyhjät, roikkuu navassa, ovat kuin tyhjiin imetyt nahkarukkaset ja täynnä vaaleita raskausarpia. Ne on niin kauhen näköiset etten halua edes itse katsella niitä, saati näytellä niitä puolisolle.

Ja ennen kun kekkuloin rintoineni ilman paitaa pitkin huushollia :girl_to_take_umbrage2:

Myös vatsa on löysähkö, vaikka syvät vatsalihakset näkyy selvästi, keskeltä ei ole hyvä.

Muutamia punaisen kirjavia arpia on jäänyt alavatsalle. Alapää on kuin tyhjä sankko.

Nyt kolmas(ja ehdottomasti viimeinen!) tulossa, enkä todellakaan usko tilanteen paranevan,

mullahan ei esim. toisen synytyksen jälkeen rinnat varsinaisesti koskaan "täyttyneet" maidosta,

maitoa vaan tuli mutta rinnat ei koskaan olleet täynnä, tämäkin ehkä osalta vaikutti rintojen

niin täudelliseen rupsahtamiseen.

Tämän kropan takia on vähän mieli maassa, sitä olisi niin halunnut vielä nauttia muodoistaan, mutta

minkäs teet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä raskaudesta jäi muutama lisäkilo ja nyt tosiaan taas raskaana, niin kilot senkun lisääntyy koko ajangirl_wink.gif Jalka kasvoi hieman. Mulla on aina ollut 38 kengännumero, mutta nykyisin se on joidenkin kenkien kohdalla 39. Mitäs muuta....no raskausarpia jäi, mutta toisaalta minnekkäs ne olis ehtineet lähteä, kun tulin niin nopeasti uudestaan raskaaksi ja nyt maha kasvaa taas. Rinnat on isommat, mutta johtunee aika pitkälti näistä lisäkiloista. Muutoin mun mielestä ihan yhtä kiinteät kuin ennenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulleki tuli luomia lisää, mistä lie johtuu :girl_smile: Lonkat on paljon löysemmät mikä tietenki helpottaa toisen synnytystä, hehe liuhakkaammin tipahtaa :girl_crazy:. Riippuvammat tissit ja leijonan tassun raapimat arvet vatsassa joista olen enempi ku ylpeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden aikana kiloja ei tullut ainuttakaan lisää (kun alkupaino oli ylipainon puolella). Tissit pienenivät imetyksen loputtua D-kupista B/C-kuppiin. Vatsanahka jäi löysäksi (taitaa olla meidän suvussa sukuvika) ja ärsyttää kun muuten olisi ihan kiva kroppa niin vatsa on ja pysyy isona. Lantio kääntyi synnytyksen yhteydessä, joten takapuoli levisi sfääreihin. :D Luomia tuli lisää runsain mitoin ja joihinkin alkoi kasvaa karvoja!! :/ Hiusten väri tummui vaalean ruskeasta ihan tummaksi ja aikaisemmin vain palamaan kykenevä iho ruskettuu nykyisin kauniin, tasaisen ruskeaksi.

 

Että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kuppikoko oli ennen c nyt D ja lantio hieman leveämpi :girl_to_take_umbrage2: housut menee just ja just jalkaa :hysteric: ja raskausarpii mahassa ja maha näytää joltain pullataikinalta :girl_haha: ja ennen olin alle 50kg nyt yli 50kg kiloja jääny :girl_mad:

Edited by koopee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muuttihan se kroppaa. Mutta ei pahasti. Ennen raskautta painoin 51 kg, nyt, kolme kuukautta raskauden jälkeen 48 kg. Eli lähtenyt raskauskilot ja vähän ekstraa. Suurin osa raskauskiloista (n. 15 kg) jäi synnytyslaitokselle.

 

 

 

 

Ainoa ja häiritsevin mikä synnytyksestä on jäänyt on löysä vatsanahka, jota en voi sietää, mutta ajan kanssa ja pienellä treenauksella se lähtee.

 

 

 

 

Olin muuten tosi yllättynyt, että kun sairaalassa vedin jalkaan ne äitiyshousut, mitkä jalassa olin sairaalaan tullut, roikkuivat mun päällä! Huh. Niinkö paljon se suuri vatsa siinä vaikutti... Et housut tuntu sairaalaan mennessä tosi pinkeiltä...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantio jäi huomattavasti leveämmäksi kuin ennen raskautta, ja vyötärölinja hälveni hiukan... :D Tissit on pilalla, mutta se on kai imetyksen eikä raskauden vika. :D Lisäksi huomaan, että lihon paljon herkemmin nyt kuin silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausarpia tuli jonkun verran, ja maha löllyää. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, ja aloittaa treenaaminen, niin pääsisi siitä ehkä eroonkin. Rinnat rupsahti imetyksestä, tosin nyt olen huomannut että ne on hiukan kiinteytyneet. Painoa on jäljellä enää pari kiloa, mutta tunnen oloni silti paljon isokokoisemmaksi kuin ennen raskautta.

Kaikkein ikävimmältä tuntuu se, että reisiin on alkanut tulla selluliittiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolitoista viikkoa synnytyksestä ja vartalo on kuroutunut takaisin tutuhkoihin linjoihin. Vatsassa on vielä pientä pömppöä, mutta odottelen lihasten palautumista. Rinnat varmasti muuttavat imetyksessä muotoaan, mutta koska eipä näillä rinnoilla ollut asiaa ulos ilman tukevia liivejä ennenkään niin eipä tuo lopulta taida mitenkään taida vartalokuvaan vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei hirveästi muutoksia tullut. Kylkiluut tuntuvat edelleen olevan "leväällään", jotkut tiukat kauluspaidat kinnaa kylkiluiden kohdalta. Lantio leveni myös. Kuppikoko muuttui koolla isommaksi, mutta se ei ole huono juttu. girl_wink.gif Imetys loppui yli puoli vuotta sitten, joten ehkä nämä jääkin tälläsiksi. Paino on vähän alempi, kun ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihmettelen vieläkin, mutta ei laisinkaan. Esikoisesta puolivuotta synnytyksen jälkeen olin 5kg laihempi kuin ennen raskautta. Imetys ja liikunta teki tehtävänsä. Kroppa pysyi entisen mallisena. Tissit pieneni 13kk imetyksen jälkeen, mutta luulen etten vaan oikeasti muistanu kuinka pienet ne oli ollu ennen raskautta ja maitomeijerinä toimimista :girl_haha:. Ei tullut yhtään raskausarpea, ehkäpä jokailtaisesta öljyämisestä oli jotain hyötyä.

Takapuoli mulla jotenki lätsähti synnytyksessä littanaksi kuin pannukakku, miehenkin kanssa sille naureskeltiin, että mites sille pepulle kävi sama kohtalo kuin mahalle. Mutta, onneks se muhkupeppu sit palasi, vaikka kilot ropisi, en muista kuinka nopsasti. Ehkäpä se vaan säikähti synnytystä :girl_wink:.

 

Saas nähä mitä kakkosen jälkeen käy.. :girl_sigh:

Edited by Rinsessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta painoin n. 105kg, nyt painan synnytyksen jälkeen 95kg :girl_dance:

 

Perseeni on pienentynyt, peilistäkin huomaan itsekkin että kasvot ovat kaventuneet.

 

Raskauden aikana en lihonnut kiloakaan, laihduin aluksi n. 4-5kg, sitten lihoin 2-3kg loppuraskaudesta turvotuksen takia.

 

Olen siis todella tyytyväinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysää nahkaa jäi mahaan ja muuallekin.. Luulen että tähän vaikutti eniten se että annoin itseni paisua 20 kg (vauva painoi vain 2,8 kg...) ja laihduin hirmuisella vauhdilla synnytyksen jälkeen. Nyt painan 25 kg vähemmän kuin ennen raskautta joten ei kai ihme että nahka ei oikein mukana pysynyt.. :girl_to_take_umbrage2:

 

Kaikista eniten kärsivät kuitenkin tissit jotka on TODELLAKIN ajokoiran korvat.. Ennen raskautta kuppikoko oli 75 D ja nyt 75 B. Periaatteessa liivit on pelkkää nahkaa täynnä ja se kyllä ärsyttää. :skilletgirl:

 

Pieniä raskausarpia tuli reisiin ja navan ympärille mutta ne on niin vaaleita ettei haittaa yhtään. Lantio leveni jonkin verran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantio jäi huomattavasti leveämmäksi kuin ennen raskautta, ja vyötärölinja hälveni hiukan... :D Tissit on pilalla, mutta se on kai imetyksen eikä raskauden vika. :D Lisäksi huomaan, että lihon paljon herkemmin nyt kuin silloin.

 

Näin myös mulla. Housut ei läheskään kaikki mene enää lantiolta läpi. Ja siis mä olen lihonut synnytyksen jälkeen varmaan ainakin 5-6kg (en edes uskalla vaa'alle)...ja kuitenkin koko imetysajan kävin ahekraan jumpissa, liikuin vaunujen kanssa jne. ja söinkin ihan hyvin...mutta silti paino nousi. Kummaa. Niin joo ja joku puhui kylkiluiden leviämisestä? Siitäköhän mullkain johtuu, ettei läheskään kaikki mun juhlamekot mene kiinni. Siis vetoketju sulkeutuu mahan kohdalta kyllä, mutta tuosta vähän rintojen alta alkaa kinnaamaan tosi pahasti, eikä vaan mene vetoketju loppuun asti. Kaupassa kun yritän mekkoja, niin pitäis ottaa niin iso koko, että se sitten roikkuu jo muuten päällä :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausarpia vatsa täynnä, mutta ei muualla. Se lisäksi jo ennestään A-kupin rinnat kutistuivat varmaan kokoon AAAAAA :skilletgirl: Mutta minkäs teet, onneksi imetys kuitenkin itsessään onnistui älyttömän hyvin, niin on kai ne rinnat sen vuoksi uhrattava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua inhottaa rintani jo nyt. Imetän siis. Tuntuu, että nykyään, kun niistä tulee maitoa ihan vaan tytön tarpeisiin eli ei oo mitenkään turpeat maidosta, kuten aluksi, on ne ihan kamalat roikkuvat vaan hysteric.gif

 

Mutta toisaalta; raskausaikana olin ihan innoissani rinnoistani :rolleyes: Ne oli muka niin isot ja täyteläiset... No, mies sitten palautti mut maanpinnalle sanomalla, että ne on aina olleet samanlaiset. Eli musta tuntuu, että koska mäkin tiesin raskauden aikana olevan mahdollista rintojen turpoaminen, niin kuvittelin niiden turpoavan. Sama, kun nyt tiedän, että rinnat voivat "löystyä" ja ruveta riippumaan, kuvittelen niin. No, tätä riippumista en kyllä ihan kokonaan kuvittele. Kyllä ne aika kamalilta tyhjiltä pussukoilta vaikuttaa varsinkin iltaisin... girl_to_take_umbrage2.gif Maksaisko joku mulle silikonit? girl_crazy.gif Nojoo, en mä nyt ihan silikoneja välttämättä laittaisi, mutta ärsyttää silti girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kroppa on jotenkin levinnyt. Tietty raskaudesta ei vielä ihan kamalan kauaa ole enkä oo kauheesti harrastanut liikuntaa. Mutta selvästi läski on löysempää kuin ennen, sillä vaikka painan nyt vähemmän kuin ennen raskautta, niin suurin osa vaatteista kirraa niin mahan kohdalta kuin rintojenkin kohdalta. Rinnat on vähän kasvaneet (ei olisi kyllä tarvinnut) imetyksen myötä ja myös hienoista löystymistä sillä suunnalla on havaittavissa. Raskausarpia ei tullut kuin kaksi vatsaan, toinen tosi himmeä ja toinen huikeat pari senttiä pitkä navan viereen :) Eli jotain positiivista kumminkin. Rinnat on sit taas arpia täynnä, mutta se varmaan johtuu enemmän tuosta imetyksestä kuin raskaudesta. Lantio on senteissä mitattuna kapeampi enkä muutenkaan huomaa siltä kohdin levinneeni. Eniten mua tuo maha haittaa. Mutta ehkä mä joskus jaksan taas vähän tehdä vatsalihasliikkeitä ja harrastaa muutakin liikuntaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kahden raskauden jälkeen mun napa on jäänyt törölle :( Se näkyy kahden puseronkin läpi. Harkitsen vakavasti, että jos tuo ei vuoden sisällä mene takaisin sisään, menen korjauttamaan asian plastiikkakirurgille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now