Sign in to follow this  
Followers 0
Snazu

Synnytystapani


141 posts in this topic

Olisin halunut synnyttää alateitse mutta etisen istukan takia suunniteltu sektio. Hieman harmitti, etten voinut käyttää hyväksi vatsatanssissa oppimia taitoja. Tai olisi kiinnostanut onko niistä synnytyksessä oikeasti hyötyä. Kun sitten vatsatanssissa yksi äiti kysyi, miten pystyn noin nopeasti olemaan tanssitunneilla kun hän itse oli repeytynyt pahasti, olin tosi tyytyväinen sektioon :P

edit. Tajusin myöhemmin että ehkä ton hymiön voi tulkita väärin. Se oli mulle itselleen. Tuosta taas tajusi, ettei kaikkia asioita voi suunnitella etukäteen. Vaikka olisi kuinka hyvät suunnitelmat. Varsinkaan synnytystä :lol: Ensin sitten pettyy mutta tajuaakin jälkikäteen että taisi olla sittenkin hyvä että asiat menivät niin kuin menivät.

Edited by pikkaraiset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisin halunnut synnyttää alakautta, mutta kiireelliseen sektioon päädyttiin. Kokemus oli kuitenkin positiivinen, kun kaikki meni hyvin. Toki, jos joskus toinen lapsi saadaan, synnytys alakautta on toiveena, mutta kuten ensimmäisen kohdalla oppi, ei näitä voi suunnitella... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halusin 'luomu', vesisynnytyksen. No aika kauas luomusta jaatiin, mutta sain kuitenkin synnyttaa alakautta ja ihan hyvin meni vaikka synnytys jouduttiinkin kaynnistamaan.

 

miumiu, ma kanssa itkin niita perhanan epparikipuja ekan viikon, ja kiroilin etta -ttu-kele synnyttaisin mielummin vaikka uudestaan jos silla paasisi niista kivuista kertaheitolla. Aina puhutaan synnytyksen kivuliaisuudesta, mutta missaan ei mainittu etta hitsi sita joutuu viela karsimaan pari viikkoa jalkeen painkin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alatiesynnytys joo... Eikä kyllä kysytty mielipidettä missään vaiheessa, vaikka käynnistys kesti päiviä ja päiviä...

Paras tapa olis jos se lapsi olisi vaan ilmaantunut :D Kumpikaan tapa ei houkuttele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

synnytyskammon vuoksi pyysin sectiota. en saanut. alakauttahan tuo tuli, ja hyvä niin, en valita.

 

toisen haluaisin pukata nyt sitten alakautta jos mahdollista, että se siitä synnytyskammosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen synnyttänyt kaksi kertaa alakautta ja hyvä niin. Sen mä olisin valinnutkin, jos ois kysytty. Tosin tietenkin leikkaus on hyvä asia, jos on esim. kiire tai jotain ongelmaa. Onneksi ei tarvinnut kummallakaan kerralla siihen ryhtyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sektiota toivoin ja halusin, vaan alatiesynnytystä jouduin yrittämään ja lopulta se sektio sitten tehtiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
synnytyskammon vuoksi pyysin sectiota. en saanut. alakauttahan tuo tuli, ja hyvä niin, en valita.

 

toisen haluaisin pukata nyt sitten alakautta jos mahdollista, että se siitä synnytyskammosta.

 

 

Sektiota toivoin ja halusin, vaan alatiesynnytystä jouduin yrittämään ja lopulta se sektio sitten tehtiin.

 

 

Mua kiinnostaa, miksi sektiota ei sitten ole omasta toiveestaan saanut? Miten kova synnytyskammo pitäisi olla, että se olisi peruste sektiolle?

 

Mulla on eka pelkopolikäynti takana ja pelottaa vaan entistä enemmän... :( . Neuvolan täti on lohdutellut, että ei ketään voi pakottaa synnyttämään alakautta, mutta nähtävästi voi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä halusin synnyttää alakautta ja niin se tapahtuikin vaikkakin sektiota yhdessä vaiheessa ehdotettiin. Synnytykseni siis käynnistettiin 6 päivää lasketun ajan jälkeen. Yhdessä vaiheessa olin 5-6 cm auki noin 6 tuntia putkeen ja synnytys ei edistynyt. Tällöin lääkäri alkoi ehdottelemaan sektiota. Itse pyysin enemmän aikaa ja lopulta pitosiini-tippa lopettettiin ja se sai synnytyksen taas käyntiin ja sektiota ei tarvittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poitsu syntyi suunnitellulla sektiolla diabetekseni ja poitsun suuren kokonsa vuoksi. Olen aina ajatellut synnyttäväni alateitse, mutta lääkärien kerrottua faktat, niin suostuin mukisematta sektioon -ja hyvä niin, sillä poitsu olikin hyvin harteikas ja potra syntyessään :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein osannut päättää mitä olisin toivonut synnytystavaksi. Toisaalta pelotti sectiossa se että en ollut ollut kertaakaan leikkauksessa ja alapään kautta pelotti synnytskivut.

 

Sectiohan mulle sitten tuli ja suunniteltu raskausmyrkytyksen, lapsen perätilan ja ison koon vuoksi. Niin ja tosiaan toi diabetes meinas unohtua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen molemmilla kerroilla toivonut alatiesynnytystä ja molemmilla kerroilla olen synnyttänyt alakautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halusin synnyttää alakautta ja onneksi se onnistui. Muun muassa sen takia että olin noin paria kuukautta ennen synnytystä isossa vatsan alueen leikkauksessa, enkä halunnut parannella kahta samanlaista leikkaushaavaa peräkkäin. Onhan se piristävää kun tikkejä on välillä muuallakin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähdin ja halusin synnyttää alakautta mutta kiirelliseen sektioon päädyttiin. Pääasia että tuli ulos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausmyrkytyksen vuoksi kiireellinen sektio. Olin sen verta huonossa kunnossa raskausmyrkytyksen vuoksi, että toivoin vain, että vauva otetaan kiireesti ulos ettei meille molemmille käy hullusti. :o

Edited by Lehmus28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alatiesynnytys ja ei ollut väliä miten syntyy. Synnytyksestä jäi kipuineenkin hyvä muisto ja toisen vauvan haluaisin myös voida synnyttää alateitse. Tai sitten suunniteltu sektio (jos vauva on esim. perätilassa), mutta sitä kammoan että joudun ensin kärsimään avautumistuskat ja sitten kuitenkin joutuisin vielä sektioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0