Mammeli

Mitä päiväkotiin joulumuistamiseksi?

135 posts in this topic

Me päädyttiin nyt sitten ostamaan pojun omahoitajalle servettipaketti sekä kaksi kynttilää siihen lisäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annetaan joulukortti jossa on pojan tarhakuva (ei olisi tullut mieleen laittaa kuvaa ellen olisi siitä lukenut tässä ketjussa) ja sitten leivon piimäkakun, pphoitajalta on jo kysytty onko ruoka-aine allergioita. Toivottavasti kakku maistuu, on ilmeisesti kuitenki aika mielipiteitä jakava kakku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein joulunameja(kermatoffeeta, kookospaloja suklaakuorella, suklaapalloja, tryffeleitä ja jääsuklaata) nämä pakkasin sellofaaniin. Lahjukset meni neidin ryhmän kahdelle ohjaajalle ja opelle sekä laitosapulaisille(2kpl). Apulaiset oli ihmeissään lahjuksista kun kuulemma ei heitä yleensä muisteta :huh: Kyllähän hekin siellä lapsia hoitaa ja leikittää sekä auttaa kaikessa mahdollisessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama juttu naperoiden päiväkodissa eli laitosapulaiset ym. auttavat tarvittaessa ulkovaatteita päälle yms. Tuo meidän marmeladirasia päätyi pyynnöstäni kaikkien työntekijöiden yhteiseen kahvihuoneeseen, joten toivottavasti siitä sai osansa moni muukin, kuin vain naperoiden omat hoitajat. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelenpa tätä täältä.

 

Onko ihan pöllö idea viedä päiväkotiin hoitajille yhteiseksi jokin jouluinen leivonnainen (esim. kakku)? Onkohan henkilökunnan vaikea toteuttaa kakun syöminen, kun päiväkodin keittiö on myös lasten tiloja eikä henkilökunnan kahvihuonetta ole erikseen? Päiväunienkaan aikaan kaikki eivät pääsisi kakulle. :girl_sigh:

 

Meidän päiväkoti on pieni, joten tuntuisi hölmöltä muistaa vain lasten omia hoitajia, kun kuitenkin kaikkien kanssa on ollut tekemisissä. Jokaiselle lahjan ostaminen erikseen tulee kuitenkin kalliiksi.

 

Muita ideoita?

 

Muoks. Aiemmin itse kommentoin, etten veisi mitään tavaraa, ettei jää nurkkiin pyörimään. Nyt omat lapset onkin tuollaisessa pienessä kodinomaisessa päiväkodissa ja sinne jotain esinettä voisikin ajatella. Mikä voisi olla sellainen, jolle olisi käyttöä tai jonka voisi laittaa päiväkodissa esille? Itsellä ei nyt (vielä) raksuta.

Edited by Nadda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä meidän päiväkodissa ainakin jokainen ehtii herkun kahvitauolla nauttimaan, vaikkei koskaan saman pöydän ääreen yhdessä ehditäkään. Kaikki herkut kyllä kelpaa, vaikka joulun aikaan joskus on vähän turhankin paljon tarjontaa suklaarasioista. Joskus ollaan saatu sellaisia pikkuisia herkkukoreja, joihin on kerätty monenlaisia herkkuja (suklaapatukoita, keksejä, teetä) ja joskus on mukana ollut esim.käsivoidetuubi.

Kivoja juttuja on olleet myös pienet kuohuviinipullot, glögi, servetit, kynttilät. Niistä pääsee aina eroon. Ahdistusta aiheuttaa kaikki tontut yms. joulukoristeet, joille on haasteellista löytää käyttöä, jos eivät ole oman maun mukaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päädyin nyt ostamaan päiväkotiin kirjan, joka palvelee sitten niin aikuisia kuin lapsiakin ja jää lapsistamme muistoksi, kun päivähoito loppuu. Lisäksi teen jonkinlaisen kakun (jos pystyn ja ehdin) tai sitten ihan vaan suklaata siihen kylkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olemme antaneet lasten päiväkodin henkilökunnalle - pieni eli ei niin montaa henkilöä lahjottavana - lahjakortin. Saavat kuitenkin sekä kevätjuhlassa että jouluna, vaikka mitä krääsää niin me olemme halunneet, että he voivat ostaa lahjakortilla itselleen jotain tai vaikkapa ruokaa tai vessapaperia, jos niikseen tulee... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan vien lapsen omille hoitajille kauniisti pakatut kynttilät ja kynttiläkipot tai vastaavat ja ehkä teen jonkin kakun yhteiseksi sinne koko henkilökunnalle :girl_smile: Itse tykkään lahjoista jotka voi "käyttää pois" eli ei jää turhaa tavaraa nurkkiin. Esim juurikin "syötävät lahjat" ja kynttilät, erikoiskahvit/teet jne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin haluan noudattaa "voi käyttää pois" -periaatetta lahjoissa päiväkodin hoitatädeille. Ekaa kertaa tänä jouluna onkin edessä tuo lahjojen mietintä. Taidampa varastaa idean tuosta kirjalahjasta, se jotenkin on minusta ihana ajatus, siitä jää muisto meistä ja siitä iloitsee sekä lapset että hoitajat eikä se päädy hoitajan kotiin "ongelmaksi". Kylkeen voisi leipoa todella vaikka jouluisen maustekakun tai suklaakonvehtirasia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset pienessä pk:ssa, joten ollaan muistettu herkuilla koko henkilökuntaa. Viime vuonna vietiin muutamaa erilaista juustoa ja suolakeksilajitelma. Kiittelivät kovasti, kum makeita herkkuja tulee kuitenkin monelta.

Tämän vuoden idea pohdinnassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna pojan ryhmän hoitajat (4 henkilöä) saavat kirkkaat Kivi-tuikut ja kortit kauniisti paketoituina. Täytyy katsoa jos vielä jotain laittaisin siihen mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan annettu vaikka mitä. mm. Leffalippuja, klovnineniä, erikoista glögiä, sellaista vanhanajan jääteeuutetta, kasvomaaleja jne.

 

Oon itse teatterialalla ja yritän viedä joka kerta jotain sellaista päiväkodin arkea riemastuttavaa omalta alalta ja sitten jotain kiitosta hoitajille itselleen. teatterijutut on kovin toivottuja tuolla päiväkodissa. Olen opettanut eri ikäisiä lapsia ja kivoimpia lahjoja on olleet mun mielestä juurikin sellaiset syötävät tai sit just leffaliput, mut siis sellaiset ns. häviävät lahjat. Tai sitten ihan vaan kortti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä vuonna annetaan pph:lle itse virkattu tiskirätti, joku Mummi ja minä-tiskiaine ja itse tehty huopapallokoru. Korun värit saa poika päättää. Meidän hoitaja tiskaa käsin astiat ja siksi tuollainen hiukan erillaisempi tiskiaine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie ajattelin ehkä tehdä yhteislahjaksi piparikuusen, ja ehkä sitten vielä omalle hoitajalle jonkun muun piparijutun. :girl_smile:

 

165272_1768564902321_1485163203_1885516_5991732_n.jpg

Tämän tein viime vuonna kiitoslahjaksi naapurille, kun vahti meidän lasta että päästiin miehen kanssa pikkujouluihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi päivähoitonoviisi hei. :) Viekö kaikki siis jouluna ja keväällä päiväkodin hoitajille jonkin lahjan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika moni vie, meidän alueella ja päiväkodissa taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Sellainen ekstrakiitos hoidosta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en muistanu viedä keväällä mitään muistamista, mutta toisaalta muistettiin kukalla ja suklaalla synttäreillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päiväkodissa työskentelevänä en erikseen muistamisia odota tai kaipaa, mutta ilahdun toki, jos sellaisia tulee. Paras kiitos on kun huomaa, että vanhemman kanssa tulee juttuun ja luottamus on molemminpuolista, "eteistunnelma" on hyvä aamuisin. Me saadaan palkka työstämme ja toisaalta vanhemmat maksaa päivähoitomaksunsa - ei siinä mielestäni muuhun ole tarvetta tai vaatimusta. Sitten, jos on "muistavaista" sorttia, niin liputan syötävän, juotavan, kuihtuvan ja poltettavan puolesta :). Kiva idea on myös lahjakortti, jolla saa kahvin ja pullan paikallisesta kahvilasta. Pääasia on, ettei kukaan nyt stressiä tällaisesta revi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime jouluna leivoin kaneli-glögi juustokakun (kuva kaiketi jossain tässä ketjussa?) yhteiseksi viemiseksi kokok henkilökunnalle. Silloin ei ollut omahoitaja käytäntöä pojan ryhmässä.

 

Nyt ajattelin viedä koristeltuja pipareita koko henkilökunnalle kahvitilaan ja omahoitajalle lumiukkosoppa pussin joulukortin kera.

 

Haluan jotenkin muistaa, kun päiväkodin henkilökunta on niin ihanaa, mutta rahat ei riitä mihinkään kummalliseen. Enkä usko kenenkään mitään tuon ihmeellisempää kaipaavankaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me annettiin viime vuonna esikoisen kerhotädeille "erilainen joululahja" eli Unicefin vai olikohan spr:n kautta "joulupuuroa" kehitysmaan lapsille. Lisäksi sitten lapsen tekemät kortit ja piparit. Lomien jälkeen saatiin erikseen kiitosta lahjasta, joten oli ainakin heidän mielestään hyvä ajatus.

Edited by kiuru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohdin, olisiko herkkukori kiva ajatus meidän pph:lle, siinä olisi vähän jotakin kaikille perheenjäsenille? Jokainen heistä kuitenkin antaa panostaan noille hoitolapsille... Ja kaikki olisi poiskulutettavaa, mitään tavaralahjoja en periaatteesta osta.

 

Mä vien joskus "ihan muuten vaan" meidän pph:lle viinipullon, etenkin jos viikolla on tarvinnut säätää viemisten ja tuomisten kanssa työreissujen vuoksi. On nimittäin aika korvaamatonta sekin, että hoitaja sanoo, että voin ajella kaikessa rauhassa työreissusta kotiin eikä haittaa jos menee yli viiteen, hän vie pojan sisälle jo aiemmin ja antaa iltaruuankin :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojan päiväkotiryhmällä on tili ja sinne kerättiin tänä vuonna 10€/perhe jolla ostettiin tädeille lahjakortit stockalle ja pieni kukka. Ajatuksena oli ettei vietäisi aina esim. jotain makeaa vaan että saisivat itse päättää mitä haluavat ostaa ja kokevat tarpeellisena. 10€ ei mun mielestä ole paha etenkin kun lahjakortin hankki ja vie päiväkotiin joku muu :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi päivähoitonoviisi hei. :) Viekö kaikki siis jouluna ja keväällä päiväkodin hoitajille jonkin lahjan?

 

Me ei olla ikinä viety :) Meidän tarhassa taitaa jakautua kutakuinkin 50-50. En itse koe tarpeelliseksi, he saa siitä palkkaa jo että pitävät huolta lapsista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now